terhin korjaus

terhi385

Terhini on päässyt hankautumaan kiviin. Näyttää olevan käytännössä puhki. Millä tuota muovivenettä saa korjatuksi vai saako millään?

15

21728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chrysler

      Osta vene-liikkeestä Terhin omaa korjaussarjaa. Kestää ainakin. Itse kyllä korjasin ihan lasikuidulla kokeilumielessä ja ainakin yhden kesän on nyt kestänyt ihan hyvin. En tiedä sit pitemmän päälle?

    • saa

      terhi-fix nimistä tuotetta,joka on purkitettua abs muovis,noin periaatteessa,tuote helppo käyttää,ja purkkeja löytyy kolmea eri kokoa,sekä maaliakin paikkamaalaukseen saat samasta liikkeestä.

    • muovia

      ABS-muovi on yksi helpoimmin korjattavista muoveista, sillä se ei tarvitse mitään ihmeaineita tai -työkaluja. Periaatteessa ABS liukenee asetoniin, joten ABS-muovijauhosta ja asetonista saa tehtyä korjausmassaa, joka kovetuttuaan on täysin samaa materiaalia kuin alkuperäinen. Tökötin sekoittamisessa on oma vaivansa ja alkuperäisen värisävyn löytäminen vaikeaa. Siksi kannattaakin käytää tuota Terhin omaa korjausmassaa, joka luultavasti on tehtaalla valmiiksi asetoniin liuotettua ABS- muovia.

    • rane

      Nyt kun ei tiedä onko kyseessä metrin reikä tai millin kolo, niin ehdotukset ovat sen mukaisia.

      Joten ei muuta toivomaan joulupukilta veneen värisiä legoja ja asetonipulloa niin pääset sulatteluhommiin.

      Voitaa terhifixin ainakin hinnassa!

    • Kuusakoski hoitaa

      ABS kun on rikki ja vesi imeytyy uretaaniin, niin se on loppu. Voit yrittää paikata, mutta teet sen hetken perästä uudestaan.

      • tarvitse

        Tehdä,vai oletko itse joutunut tekemään?sillä minä en ole vaikka paikannut olenkin terhini..rantojen miesten puheita taitaa taas olla.


      • Ei enään Terhiä
        tarvitse kirjoitti:

        Tehdä,vai oletko itse joutunut tekemään?sillä minä en ole vaikka paikannut olenkin terhini..rantojen miesten puheita taitaa taas olla.

        Eipä noi ole rantojen miesten juttuja.
        Omistan 10v vanhan 440 terhin ja 3v takaisin siihen tuli pohjaan vaurio. Vaurio oli 5cm pitkä halkeama kölissä. Vaurion huomasin vasta syksyllä,kun olin nostanut veneen maihin.Siitä on päässyt vesi välipohjaan uretaanin sekaan ja eipä sitä vettä sieltä pois saa millään.
        Talvella oli sitten vesi jäätynyt ja ruvennut irroittamaan uretaania muovista.
        Toissa kesänä huomasin että veneen lattia painuu jalan painosta ja siihen tuli muoviin halkeama.
        Nyt syksyllä kun nostin veneen,on keulasta veneen puoleen väliin täysin uretaani irti pohjasta. Kädellä kun painaa pohjasta,antaa muovi periksi 2-3cm. Tuntuu kuin uretaani olisi kutistunut tai jotain siihen suuntaan.
        Helppo on fixillä paikata reijät ja halkeamat,mutta kun (runko) ei kestä.


      • xgaku
        tarvitse kirjoitti:

        Tehdä,vai oletko itse joutunut tekemään?sillä minä en ole vaikka paikannut olenkin terhini..rantojen miesten puheita taitaa taas olla.

        guuklaa että abs muovin korjaus niinsieltä kyllä löytääpi minulla itsellä pieni 4 metrinen terhi 4heppaa abs on niin sitkeää ja kimmoisaa että ajelin rantaanpitkälle kalliolle pari kolme vuotta ja vasta sitten tuli pieni repeämä mutta sekään ei haittaa koska on kaksoispohja ja uretaani välissä voin ottaaselvää mitkä liikkeitten nimet mistä sitä plastikkia saa ja iloista uuden venekauden odpttamista kaikille.


    • Tepa too

      Kun meitsin 410;stä on keulan kaari kulunut puhki sadoista rantautumisista,niin joku viisas sanoi myytävän kölirautaa kulmaan.Onko kokemuksia?Mistä saa ja mitä maksaa?

      • kölirautaa

        Se on se pulma. Siksi pitää hankkia vene, jossa on kölirauta valmiina. Silloin on valmistaja ottanut asian huomioon.


    • kivisille

      rannoille abs venettä, koska se ei tule kestämään. terhin paikkaaineella EI tee mitään. voit kokeilla siten että hiot pohjan hyvin ja sitten paljon lasikuitua, siis mattoa.. kuitenkin paras kun laitat veneen myyntiin, etkä himoitse muovivenettä enään... kokemusta riittää... ps muovivenettä ei kannata kääntää talveksi ympäri.. aurinko haurastuttaa

    • Ahjo1982

      Porasin veneen kanteen reiän ja totesin et tää ei voi hajota kun oli paksu kohta, n. 5mm. Oli pakkasta pikkasen ja potkasin jäätä veneen pohjalta ja nurkkakohdasta meni saapas läpi, paksuus oli vain 1-2mm siinä kohdassa. Kohta saattaa perämoottori tippua ahvenille kun perälauta uhkaavasti halki. Haljennu pikkuhiljaan kai pamauksesta kun ei ole trimmiä ja kone on suht painava (50hv.). Olisko kestävää niksiä noiden korjaamiseen. ABS on aika kestävää kun vene on jo vm.81 ja nyt vasta alkaa haurastumaa.

      • jjjjk

        Kaveri sulatti nuo kamat terhin sisältä vähän kerrallaan jollain kemikaalilla ja ruiskutti reiistä sisään tavallista uretaania tilalle. En ole kysynyt tuliko hyvä. Vene on ainakin vielä vesillä. Taitaa olla tarkkaa homaan....


    • arm

      Mulla kölissä semmoiset 1-1.5 m puhki kokonaan miten kannatais korjata pitäskö korjauksen jälkeen laittaa kölinauha luin jostain että se tartuu omalla liimalla kunnilla kiini

      • Terhiä korjannut

        Terhiflexillä paikaten ja muovinen itseliimautuva kölinauha on se oikea juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe