kuka liikunnassa, kuka ei

tapani

Kun on ollut jonkinmoinen osallistuja järjestetyssä liikunnassa, siinä on samalla tullut tehdyksi eräs keskeinen havainto.

Menee mihin tahansa, missä järjestetään aikuisille maksullistaa liikuntaa, esim. kansalais- tai aikuisopistossa, urheiluopistoilla tai vaellusleireillä tms., naiset ovat aina vahvana enemmistönä.

Valtaosa joukosta on yleensä 40-60 v. iässä. Miehiä on noin neljännes, nekin ilmeisesti suurelta osin vaimopuolen paikalle raahaamia.

Näin ollen avioparit (tai vastaavat) täyttävät joukosta puolet, ilman mieseuraa tulevat naiset toisen puolen. Yksin joukkoon eksynyt mieshenkilö olisi tavaton harvinaisuus.

Eri ohjelmanumeroissa, oli kyseessä ruokailu, retkin tai harjoitus, pariskunnat ovat tietysti yhdessä pohtien yhteisiä ongelmiaan.

Koko joukosta näkyvin osa ovatkin yksinäiset naishenkilöt: he löytävät pian toisensa, keskustelu sujuu vilkkaasti ja yhteinen kikatus tuo iloa muillekin.

Voi vain ihmetellä, miksi miehet ovat tuollaisesta yhdessäolon muodosta poissa. Ehkä syynä on huono kunto. Tuskinpa he vetävätkään vertoja noille simpsakoille vetreille naisihmisille.

Tuolta pohjalta voi olettaa, että meillä on 2020-luvulla paljon raihnaisia miesvanhuksia, mutta sitäkin enemmän menohaluisia sutjakoita 80 vuoden rajan ohittaneita naisia.

15

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempi yksin yksin kun kak...

elää parisuhteessa voi olla yksinäisempi kun eron jälkee.Eli turha luulla että eron jälkeen on yksinäistä kun yksin elää.Milloinkaan ei ole niin yksin kun huonossa parisuhteessa.

• Iituli

Me naiset olemme siitä merkillisiä, että meillä on sisäinen selviytymis pyrkimys asiasta kuin asiasta. Olemme sosiaalisia, otamme asioista selvää, emme ole niin ennakkoluuloisia kuin miehet, etsimme luovuutta, pidämme huolta niin fyysisestä kuin psyykkisestä hyvinvoinnista miehiä paremmin jne... Ja elämme miehiä parempikuntoisina pitempään:-))

• Angiina

Herttileijaa. Tämän sinun määrittelysi mukaan en sitten ole naista nähnytkään. En ole sosiaalinen. En jaksa selvittää mitään, mitä ei ole ihan pakko selvittää. Jos liikkuisin, liikkuisin todennäköisesti mieluiten yksin. Tätä ei pidä kuitenkään ymmärtää niin, etten pidä liikuntaa tärkeänä. Pidän, mutta se ainoa liikuntamuoto, joka sopii minulle, ei ole mahdollinen näillä selkosilla. Kaikenmaailman saleilla ja vesijumpissa olen ihan eksyksissä.

• Iituli
        Angiina kirjoitti:

Herttileijaa. Tämän sinun määrittelysi mukaan en sitten ole naista nähnytkään. En ole sosiaalinen. En jaksa selvittää mitään, mitä ei ole ihan pakko selvittää. Jos liikkuisin, liikkuisin todennäköisesti mieluiten yksin. Tätä ei pidä kuitenkään ymmärtää niin, etten pidä liikuntaa tärkeänä. Pidän, mutta se ainoa liikuntamuoto, joka sopii minulle, ei ole mahdollinen näillä selkosilla. Kaikenmaailman saleilla ja vesijumpissa olen ihan eksyksissä.

.. meitä naisia on monenlaista ja niin on mieltymyksiä ja tapoja selviytyä. Itsekin tykkään mieluiten käydä yksin lenkillä.

Hyvä esimerkki naisten paremmasta selviytymiskyvystä on mm. avio/avoero, oli nainen sitten jättäjä tai jätetty. Naiset hakeutuvat eroryhmiin tai hakevat tukea ystävistä, mieheltä saattaa puuttua kokonaan ystävä, jonka kanssa voisi purkaa oloaan ja miehet hakevatkin paljolti lohtua esim. alkoholista.

• se ottaa juaksulenkkarit

ja vetää hikise 15 kilsan lenki jossa akka ei pysyis perässä ku 50 metrii :-DD
      Miäs haluu liikkuu yksin tai kaveriporukassa ei missää valmiiks tehyssä jumppajutussa :-DD
      Miäs on yksinäinen susi ja se haluu kehuu muijallee kuinka taas juaksi niin helvetunmoista vauhtii 15 kilsaa, vaik olis kävelly ja huohottanu suurimma osan matkaa :-DD
      Muijat taas haluu näyttää et näin tässä kuntoillaa ja pietää hualta hyvinvoinnista ja laihrutetaa, ja sit ko päästää kotii, mennää jääkaapille ja syyvään koko kiekura makkaralenkkii :-DD
      Iha tasapualine mä taas olin molempii sukupuolii kohtaa, ei saa haukkuu femakoks :-DD

• Pirre*

ettei ihmisiä voida tyypittää täysin vain sukupuolensa perusteella, minusta yleistetään liikaa kun sanotaan miehet toimii niin ja naiset taas toimii niin...ei nämä asiat niin mustavalkoisia ole.

• Siinäpä taas yksi mahdollisuus naista etsivälle miehelle. Miehen ei tarvitse muuta kuin lähteä liikkeelle, niin pääsee juttusille toinen toistaan mukavampien naisten kanssa.

Monet miehet kuuluvat miettivän yksin kotonaan, että missä kaikki vapaat naiset ovat. Todellakin, naisia löytyy kaikkialta sieltä, missä jotain tapahtuu. Naapurin yksinäinen naisihminenkin lähtee mieluummin harrastuksiin, kuin sen yksinäisen miespolon ovikelloa soittelemaan.

Siitä vaan pojat, joukolla liikkeelle. Teille on paljonkin tarjontaa, vaikka Esson baarissa naiset taitavatkin olla vähemmistönä.

Me naiset viihdymme tietysti myös keskenämme, mutta voisimme kyllä teillekin tilaa antaa.;)

• harrastuksiin sitä pitäisi mennä, missä niitä yksinäisiä naisia on? Johonkin hikiselle "kuntosalille"? Kuntoilla saan kohta lumikolan kanssa riittämiin. Sitten keväämmällä takkapuitten kanssa. Kansalaisopistolle kieliä oppimaan? Vaan kun ei opi, ei tartu kielioppisäännöt päähän ja niitä siellä opetellaan, kokeiltu on. Puutöissäkin on vain miehiä.
        Oliko muita hyviä ehdotuksia?

• Jeppe

Olen kuntourheilua harrastava mies. Ne tapahtumat, joihin minä osallistun ovat kuntourheilutapahtumia, ei mitään "parisuhdetapahtumia". Viimeksi esim. Pirkan hölkässä (33 km) oli ylivoimaisesti enemmän miehiä. Sama pätee pitkän matkan hiihtoihin, joissa sama juttu. Naisia saisi näissä olla enemmänkin. Johtopäätös: kovakuntoisia miehiä on enemmän kuin naisia. Höpinät sikseen.

• sukeltaja nainen

että kuntourheilutapahtumissa ei ole mahdollista tutustua vastakkaiseen sukupuoleen ollenkaan?
        Väität että kovakuntoisempia miehiä on enemmän kuin naisia? Miten sinä pystyt sen oikeasti perustelemaan?
        Minä väitän että nykyajan naisista suurin osa on kovakuntoisempia kuin ikäisensä nykyajan miehet. perustelen sen sillä kuin edellä kirjoittavakin: miehiä ei yksinkertaisesti näy niin paljon kuntoilemassa kuin naisia! kuntoilu ei ole pelkästään = hiihto tai hölkkä. on muitakin kuntoilumuotoja, jotka tuottavat yhtähyvän lopputuloksen. Pystytkö olemaan tässä erimieltä?
        Lisään vielä että lenkkipoluilla näkyy nykyään enemmän naisia kuin miehiä.

• Jeppe
        sukeltaja nainen kirjoitti:

että kuntourheilutapahtumissa ei ole mahdollista tutustua vastakkaiseen sukupuoleen ollenkaan?
        Väität että kovakuntoisempia miehiä on enemmän kuin naisia? Miten sinä pystyt sen oikeasti perustelemaan?
        Minä väitän että nykyajan naisista suurin osa on kovakuntoisempia kuin ikäisensä nykyajan miehet. perustelen sen sillä kuin edellä kirjoittavakin: miehiä ei yksinkertaisesti näy niin paljon kuntoilemassa kuin naisia! kuntoilu ei ole pelkästään = hiihto tai hölkkä. on muitakin kuntoilumuotoja, jotka tuottavat yhtähyvän lopputuloksen. Pystytkö olemaan tässä erimieltä?
        Lisään vielä että lenkkipoluilla näkyy nykyään enemmän naisia kuin miehiä.

Mene katsomaan webissä julkaistuja tapahtumien tuloksia niin asia selviää sinullekin.

Esim http://www.pirkankierros.fi ...valitse vaikka hiihdon tulosluettelo, asia selviää yhdellä vilkaisulla tai vilkaise HCM:n tai minkä muun tapahtuman tuloksia. Karkeasti voi sanoa, että ainakin 80% osanottajista on miehiä. On se joku todiste pelkkää juttua vastaan. Tosikuntoilijat löydät juuri tapahtumista. En myöskään ole väittänyt, että kuntoilua ovat vain hiihto tai hölkkä. Kuntosalilla, jossa minä käyn, käy sekä miehiä että naisia, sama tilanne, suurinpiirtein miehiä kaikki aktiivikuntoilijat, siis ne jotka käyvät vuodesta toiseen...

Mitä tulee vastakkaiseen sukupuoleen tutustumiseen lenkkipolulla en sano mitään, yleensä olen kyllä hiestä märkä, flirttaile siinä sitten. Sitten vielä, se sauvojen kävelyttäminen ei useimman kohdalla ole mitään kuntoilua, ei sillä etten itse sauvoja käyttäisi.

• Ihmettelet sitä, miksi hyvässä fyysisessä kunnossa olevat keski-ikäiset miehet eivät ole yhteisissä liikuntatilaisuuksissa, vaan siellä on lähes pelkästään naisia. Asialle on täysin luonnollinen selitys.

Jos terve ja hyväkuntoinen mies joutuu suorittamaan moninaisia aistillisia voimisteluliikkeitä vähäpukeisten hyvävartaloisten naisten läheisyydessä, niin ihan yllättäen siinä saattaa tulla tukalat oltavat. "Pikkuveli" saattaa yllättäen terhakoitua hiukan liikaa, ja silloin mies joutuu hieman kiusalliseen tilanteeseen, kun verkkarit alkavat näyttää liian ahtailta. Varmasti joku nainen huomaisi tämän, ja olisi siinä miehellä silloin selittämistä.

Miehiltä tämä satunnainen "vaiva" helpottaa kyllä sitten vanhalla iällä, mutta silloin kunto alkaa olla jo niin huono, että fyysisesti rankaa liikuntaa ei enää voi harrastaa. Verkkarit kyllä mahtuisivat hyvin jalkaan, mutta vaikeita voimisteluliikkeitä ei enää jaksaisi tehdä.

Naisilla on tässä suhteessa paljon helpompaa kuin miehillä. Vaikka joku uljas uros tekisikin naisen seksuaalisesti kiihottuneeksi, niin ei naisella kuitenkaan ala mikään paikka häiritsevästi pullottamaan. Miehillä tämä vaara on aina olemassa, ja siitä syystä tämä miesten elämä onkin paljon kovempaa.

• näkökulmasta !

Tekee nannaa huomata, et olemuksella on vielä vaikutusta. Ja jos mietit mitä ajatuksen voimasta tapahtuu naisten paidan alla.Tuskin sekään huomaamatta jää, kun jumppavaatteet on kaiken paljastavia

• näkökulmasta ! kirjoitti:

Tekee nannaa huomata, et olemuksella on vielä vaikutusta. Ja jos mietit mitä ajatuksen voimasta tapahtuu naisten paidan alla.Tuskin sekään huomaamatta jää, kun jumppavaatteet on kaiken paljastavia

Ajattelin juuri äsken, miltä se kiihottuneen naisen ohut pusero näyttäisi, ja seuraukset olivat taas vakavat. Todella hankalaa on nyt saada sormiaan osumaan oikeisiin näppäimiin, koska näppäimistön pohja on karahtanut johonkin satunnaisesti liikkuvaan kovaan "esineeseen". Miten tässä nytkään voisi yhteisvoimisteluun lähteä?

• nicholaus
        näkökulmasta ! kirjoitti:

Ei se tosiaankaan jää huomaamatta, lisäksi ilmiöstä viestivät väliin jotkin muutkin seikat.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3697
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      130
      1508
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1391
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1078
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      191
      1077
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      987
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      961
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      940
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      905
    Aihe