Ammattiautoilijalle

Työajokuski

Vaikka perseesi alla onkin useita tonneja terästä lasti päälle, ei se oikeuta sinua vilkuttamaan valoja puolen metrin päässä takapuskuristani. Varsinkin kun kuljimme Kehä II:n ramppia, jossa on 60km/h nopeusrajoitus. Syy siihen, että väljästi noudatin tuota rajoitusta, oli se, että en halua ylimääräisiä kustannuksia enkä lisäyksiä meriittilistaani virkavallan toimesta. Ei siis se, että vittumaisuuksissani halusin rajoittaa ylvästä etenemistäsi. Kehottaisin sinua miettimään miksi nuo kuudenkympin laput sinne on yleensä laitettu. Jos et sitä ymmärrä, olet tosiaan väärällä alalla.

3

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttuu

      Mitenkään väheksymättä näitä paku, taksi tms. kuorma-autonkuljettajia niin ammattiautoilijoiden ajokäytös / ajotaito tuntuu karisevan samaa tahtia kun uusia kykyjä tulee eläkkeelle siirtyvien tilalle.

      Hommahan menee nykyisin näin; Nuoriso kouluttautuu erittäin hyvin saadakseen hyvän työpaikan. Ne jotka eivät kouluta itseään, päätyvät usein juuri mm. näihin ammatteihin, joissa ei varsinaista koulutusta vaadita.

      Syyt miksi eräät eivät halua kouluun, voi jokainen päätellä itse. Aikaisemmin mm. rekkakuski oli arvostettu ammatti tai ainakin he itse uskoivat niin. Heidän ajokäytös oli sen mukaista. Sama oli tilanne taksien osalta. Paku ja jakelukuskit ovat sitten asia vielä erikseen.

      Jos liikenteessä näkee hyvin käyttäytyvän ammattiautoilijan voi vetää rastin seinään. Vuoden kuluttua seinässä ei ole montaa rastia. Jos näkee hyvin käyttäytyvän paku- tai jakelukuskin voi tehdä mitä vain ja vuoden kuluttua huomaa että eihän tässä ole tullut tehtyä sitten yhtään mitään...

      Eräs tj. sanoi että hän tekee työhaastattelut siten että haastateltava ajaa ja hän istuu kyydissä. Ajokäytös kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

    • Kuulun itse pakukuskeihin ja olen toiminut alalla 13vuotta ja kilometrejä yli miljoona. Olen huomannut saman että meillä olisi petraamisen varaa ja näinhän se homma yleensä etenee että nuoret tulevat rahtarit aloittavat paku hommista ja se kyllä näkyy. Vaan onpa ammattikuskejakin olemassa eli ei yleistetä ja se vaan on niin että me olemme paljon liikenteessä ja tottakai virheitä sattuu ja sitten meidät huomataan kun on vähän isompi auto ja joudumme olemaan välillä vaikka jalkakäytävällä tai joudumme jättämään automme johonki muualle kuin parkkipaikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2101
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1274
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1037
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      935
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      67
      902
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      844
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe