queen faneja..?

jupiter68

Onkohan Queen-faneja olemassa Suomessa? Jos vielä naisia, niin luulisi, että olisi aika hyvin samalla aaltopituudella.
Kertoohan se luonteesta jotain, mitä musiikkia ihminen kuuntelee, mitä kirjoja lukee tai mitä elokuvia katsoo. Toisin sanoen, millä tajuntansa täyttää. Kait noista, voi jotain luonneanalyysiä heittää. Queenissä on tunneälyä, vauhtia, harmoniaa, syvällisyyttä, huumoria. Kaikkea, mikä on luovaa ja uudistavaa. Mutta, jokainenhan löytää kodin, mikä tuntuu omalta...

23

1730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      yksi sellainen. ihan suomalainen ja naispuolinenkin. tosin en ollut kuunnellut sitä vähään aikaan ja viime viikolla tuli iskettyä sheer heart attack soittimeen ja hyvin se bändi edelleen uppoaa, erityisesti alkupään tuotanto.
      Ja onhan/olihan siinä bändissä yksi kaikkien aikojen parhaista rocklaulajista...eikä ne huonoja ukkoja ne muutkaan ole

      • True Queen Fan

        Facebookin Queen yhteisöstä ja Official International Fan Club yhteisöstä löytyy suomalaisia Queen faneja jos haluaa keskustella heidän kanssaan. Queen fanit maailmanlaajuisesti tuntuvat olevan yhtä suurta perhettä ja heidän kanssaan on helppo tutustua ja keskustella.


    • Leo65

      jo vuodesta ´75. Miespuolinen jolle ANATO kolahti korkealta ja kovaa.
      Kerran näin livenä ´86 Råsundassa. Elämys isolla E:llä.
      Kaikki levyt hankittu kahteen kertaan (LP ja CD).

      Queen Will Rock You !!!!!!

    • .slightly mad.

      Myös minä olen Queen-fani, ollut kakarasta asti. Naispuolinen myös. Jupiterin kuvaus Queenin musiikista oli loistava, juuri noin minäkin sen olen ymmärtänyt. Ei ole olemassa toista bändiä, jossa kaikki jäsenet olisivat niin eri tavalla lahjakkaita neroja. Freddie Mercury tietysti neroudenkin yläpuolella ehkä? ;) Queenin musiikki teki minuun vuosikausia sitten jo vaikutuksen, joka oli niin voimakas, että tuskin enää elinaikanani siitä mihinkään laantuu.

      • jupiter68

        Tämä ehkä menee vähän sivuun aiheesta, mutta sanonpahan huvikseen, kun tuosta neroudesta ollut puhetta. Niin Freddien lisäksi minua innoittavat intialainen filosofi Jiddu Krishnamurti ja Charlie Chaplin. Myös Buddha, Sibelius ja Beethoven ovat jotain ainutlaatuista. Tosilla ihmisillä voi olla jokin tehtävä tuoda ihmiskuntaan luovia impulsseja, joilla voi olla merkitystä kaikille meille. Hävittää vanha ja syntyä uudelleen psykologisesti.


      • .slightly mad.
        jupiter68 kirjoitti:

        Tämä ehkä menee vähän sivuun aiheesta, mutta sanonpahan huvikseen, kun tuosta neroudesta ollut puhetta. Niin Freddien lisäksi minua innoittavat intialainen filosofi Jiddu Krishnamurti ja Charlie Chaplin. Myös Buddha, Sibelius ja Beethoven ovat jotain ainutlaatuista. Tosilla ihmisillä voi olla jokin tehtävä tuoda ihmiskuntaan luovia impulsseja, joilla voi olla merkitystä kaikille meille. Hävittää vanha ja syntyä uudelleen psykologisesti.

        Pakko mainita, että olen myöskin suuri Chaplin-fani! Ja Buster Keaton omalla tavallaan samaa nero-sarjaa. Siinä oli todentotta myös nero, ja aikanaan jopa aliarvostettu. Kuten Chaplinkin. Ja tästä samasta aiheesta tuli sitten myös mieleeni (vaikkei se kyllä Queeniin liity), että ketä neroja nykypäivänä elää? Vai myönnetäänkö neron nerous yleisesti vasta, kun hän on jo jonkun aikaa ollut six feet under? Vai miksei mieleeni tule ketään? :o


      • jupiter68
        .slightly mad. kirjoitti:

        Pakko mainita, että olen myöskin suuri Chaplin-fani! Ja Buster Keaton omalla tavallaan samaa nero-sarjaa. Siinä oli todentotta myös nero, ja aikanaan jopa aliarvostettu. Kuten Chaplinkin. Ja tästä samasta aiheesta tuli sitten myös mieleeni (vaikkei se kyllä Queeniin liity), että ketä neroja nykypäivänä elää? Vai myönnetäänkö neron nerous yleisesti vasta, kun hän on jo jonkun aikaa ollut six feet under? Vai miksei mieleeni tule ketään? :o

        Totta, minun suunnannäyttäjäni on ainakin kuolleet. Maailma nyt oppipoikien käsissä..
        Hieman noista Queenin syvällisistä biiseistä tulee mieleen, esim.Is this the world..?, The Miracle, Under Pressure, Hammer to Fall, The Prothes Song, Back to Humans, Innuendo, Bohemian Rhapsody, All Gods People, White Man ja monia muita. Onhan Mercury muuttanut nimensäkin jumalten sanansaattajaksi - sama kuin Hermes sen ajan roomalaisilla.
        Huom! One vision, I had a Dream, Unelma/visio yhdestä ja ykseytyneestä maailmasta. Kuin Yk:sta tai Teosofien ohjelmajulistuksesta..


    • moon_wish

      nuorempiakin queen faneja löytyy...mikä on hyvä! olen tyttö (ikää en sano) ja rakastan queenia! rumpali on muhun kolahtanut! roger taylor siis...queenin musiikin myös minä kuvailisin noin. ja queen faneja on suomessa aivan tajuttomasti...uskon ainakin näin.
      toivottavasti monet nuoret alkavat kuuntelemaan queenia sillä mun elämä teki ison kuperkeikan kun kuulin queenista ja aloin kiinostumaan...elämäni ainoa valopilkku on tällä hetkellä queen ja niin on koko loppu elämäni...niin vannon, käsi sydämellä!!!!!

      • jupiter68

        Inspiroivaa kuulla, että Queen kolahtaa. Se on ainakin minun suuri rakkauteni. Minä en ainakaan vielä sitä parisielua tai jotain tavannut..Ehkä jossakin toisessa ajassa tai paikassa.
        Ei varmaan niin kuin Highlanderissa, mutta varmaan tämä elämä on ikuista ja ajatonta, jonkinlaista henkistä evoluutiota.. Who wanst to live forever..?


      • queen_pp
        jupiter68 kirjoitti:

        Inspiroivaa kuulla, että Queen kolahtaa. Se on ainakin minun suuri rakkauteni. Minä en ainakaan vielä sitä parisielua tai jotain tavannut..Ehkä jossakin toisessa ajassa tai paikassa.
        Ei varmaan niin kuin Highlanderissa, mutta varmaan tämä elämä on ikuista ja ajatonta, jonkinlaista henkistä evoluutiota.. Who wanst to live forever..?

        On täälläkin yks 13-vuotias Queenfani. Näin aloin kuunnella Queeniä, joskus vuoden 2003 keväällä isäni selasi jotain videoita ja tuossa oli Queen, vähän myöhemmin katsoin dokumentin Freddiestä (en silloin vielä tiennyt kestä puhutaan ym.) kuuntelin silloin vielä sitä karmeata nykymusaa. Sinä samaisena kesänä olin jalkapalloturnauksessa Vaasassa ja kuulin Rainbowin kappaleen (joku Pretender juttu) ja jäin sitten uteliaaksi, että mikä bändi tuo oli. Kotiin kun palasin aloin selata meidän Queen levyjä (Greatest Hits 1 ja 2 ja Made in Heaven), sillä luulin että tuo kappale oli ollut Queenin. Silloin minulle kolahti useimmat Queenin biisit (aluksi we are the champions, we will rock you ja another one bites the dust, olinhan ne jo kuullut aikaisemmin joskus) ja aloin kuunnella Queeniä. Nyt minulla on tullut vähän lisäystä levyarkistoon: ensiksi A night at the opera, sitten A day at the races ja nyt jouluna Sheer heart attack. Queen on paras!


      • mörkö

        tässäkin yksi nuorempi queen fani. ja oon myös tyttö. oikeestaan innostuin queenista, kun eräs meidän luokkalainen poika (joka on myös jonkin sortin queen fani) toi musan tunnille queenin kappaleen kuunneltavaksi. ja siitä lähtien on tullut queenia kuunneltua. queen on yksi parhaista ikinä! tänään sain siltä samalta pojalta queenin nuotteja, nyt vaan soittelemaan, oujeee! ;)


      • Sammy who was low
        mörkö kirjoitti:

        tässäkin yksi nuorempi queen fani. ja oon myös tyttö. oikeestaan innostuin queenista, kun eräs meidän luokkalainen poika (joka on myös jonkin sortin queen fani) toi musan tunnille queenin kappaleen kuunneltavaksi. ja siitä lähtien on tullut queenia kuunneltua. queen on yksi parhaista ikinä! tänään sain siltä samalta pojalta queenin nuotteja, nyt vaan soittelemaan, oujeee! ;)

        ...se oli?


      • Queen-Forever
        mörkö kirjoitti:

        tässäkin yksi nuorempi queen fani. ja oon myös tyttö. oikeestaan innostuin queenista, kun eräs meidän luokkalainen poika (joka on myös jonkin sortin queen fani) toi musan tunnille queenin kappaleen kuunneltavaksi. ja siitä lähtien on tullut queenia kuunneltua. queen on yksi parhaista ikinä! tänään sain siltä samalta pojalta queenin nuotteja, nyt vaan soittelemaan, oujeee! ;)

        Olen 13-vuotias tyttö, ja olen ihan Queenin orja:)
        Freddie on minun suosikkini, hän on niin ihana!


    • Marru

      ...Queen-fanaatikko, naispuolinen ja kohta 21-vuotias, enkä ole eläissäni vielä toista kaltaistani tavannut.
      Kiva että meitäkin siis kuitenkin löytyy. :-)

      • jupiter68

        Hienoa! Olisi kiva joskus vaikka rupatella tms.enemmänkin..!


    • Killer Queen

      Olen ihan Queeniin hurahtanut. Rakastuin siihen useampi vuosi sitten ja halusin vaan kertoa, että tosiaan on monia nuoriakin jotka pitää Queenistä. Itse olen tyttö, 16 vuotta.

      Ainoa mikä ottaa päähän raskaasti on se, että en voi koskaan nähdä Queeniä livenä kokoloistossaan, niin että Freddie on mukana.

      Rakastan Queeniä ja sitä upeaa musiikkia. Ei voi sanoin edes kuvalla.

      Muuten, suomessa tuntuu olevan aika paljonkin Queen-faneja, mitä itse olen törmännyt asiaan. Vieläpä nuoriakin. :)

    • laakso.paivi

      "opera"lp vei jalat alta vuonna 1978 ja samalla tiellä ollaan.........

      • Fat Bottomed Girl

        Queenistä tekee klassikon juuri se, että se puhuttelee yhä uusia sukupolvia, vielä 19 vuotta solistin kuoleman jälkeen. (Nykykokoonpano (Roger, Brian ja Paul Rodgers) ei minusta ole Queen, koska siinä on vain puolet bändin alkuperäisjäsenistä. Menisin silti viivana katsomaan, jos herrat joskus Suomeen saataisiin.)

        Minä olen Queenin suhteen myöhäisherännäinen. Olin kolmissakymmenissä bändin suuruuden aikaan ja toki tiesin bändin, mutta olin silloin kiinnostunut ihan toisentyyppisestä musiikista.

        Muutama vuosi sitten kuulin eräässä konsertissa pari Queen-kappaletta ja jäin miettimään: "Pitäisiköhän ottaa selvää, mitä muuta ne tekivät?". Vähän sen jälkeen Yle Teema esitti teemalauantaissa ohjelman A Night At The Opera -levyn tekemisestä ja sen perään loistavan Budapestin-keikan vuodelta 1986. Muuta ei tarvittu, olin myyty. Ihastuin varsinkin "Love Of My Life" -kappaleeseen, mutta muutenkin bändin monipuolisuus teki suuren vaikutuksen.

        Sen jälkeen olenkin lukenut heistä kaiken, minkä olen käsiini saanut, ostanut muutaman DVD:n ja suurimman osan levyistä. Kun maailma murjoo, ei tarvitse kuin katsoa vaikkapa Queen Rock Montreal -konsertti DVD:ltä, ja tulee taas hyvälle tuulelle.

        Joku mainitsi Chaplinin. Hän kuuluu myös suuresti arvostamieni taiteilijoiden kastiin. Varsinkin luettuani David Robinsonin 600-sivuisesta elämäkerrasta, miten hän elokuvansa teki, arvostan häntä entistä enemmän. Nykykoomikot eivät ole keksineet mitään itse, Chaplin teki sen kaiken jo 60-80 vuotta sitten, sen aikaisella tekniikalla!


    • StayingPower85

      Ensimmäisen biisin jonka kuulin Queenilta, oli Radio Ga Ga. Olin 10v silloin enkä tiennyt mistä bändistä oli kyse. Saman vuoden jouluna sitten sain Queen - Greatest 2 levyn ja luulin sitä joksikin tietokonepeliksi xD mutta äitini sanoi, että käännäpä levy ympäri ja katso minkäniminen siinä on 3 raita... Silmät pomppasi 5m ulos päästä ja juoksin heti cd-soittimelle ja kuuntelin vain ja ainoastaan Radio Ga Ga biisiä repeatillä monia viikkoja =) sen jälkeen alkoi kolahtaa kaikki muutkin vähitellen ja tähän asti onkin ollut aina pelkkää taivaallista matkaa musiikin suhteen ja on vaikuttanut paljon elämääni. Se tekee minut hyvin iloiseksi, energiseksi, humoristiseksi ja muita auttavaksi ihmiseksi! Kiitos Queenin ja Freddien! Ilman Teitä musiikki ei olisi ollut minun elämässäni mitään!

      • Olen kuunnellut Queenia vuodesta 1990 lähtien, vaikken ollut silloin vielä edes kouluikäinen. Minulla on kaikki levyt ja soolomateriaalit ja monia harvinaisempia julkaisuja kuten the crossin blue rock, Brianin Star fleet project ja monia muita. Paljon löytyy myös oheistuotteita vaatteista astioihin ja lompakkoon ym. Itse pidän myös Paul Rodgers kokoonpanosta. Kiva että Queen on olemassa vielä näin kauan Mercuryn jälkeenkin, kaikkihan Queenissa ovat alansa ehdotonta huippua ja suorastaan musiikillisia neroja, joten voivat esiintyä ilman Freddieäkin, joka toki on se parhaista parhain muusikko ikinä. Mutta Queenista teki Queenin juuri kaikki neljä. Freddie yksin tekisi mistä vain ison, mutta ei toista Queenia. Harvassa yhtyeessä kaikki ovat noin lahjakkaita. Ja muillakin saroilla pärjääviä kuten Brian tähtitieteen tohtorina. Periaatteessahan tämä on mielipide kysymys, mutta aika monella mittarilla mitattuna Queen on se kaikkein suurin. Esimerkkinä maailmanlaajuisessa votenumberonessa olleissa äänestyksissä Queen putsasi pöydän lähes kaikissa kategorioissa missä oli mukana. Roger ainakin lipsahti sen verran, et tais olla rumpali äänestyksen kakkonen. Mm. eräs radioasema Britanniassa kielsi äänestämästä enää Bo rappia, kun se oli voittanut kyseisellä asemalla parhaan kappaleen tittelin jo 20-vuotta putkeen:) Mutta niin kyllähän nämä asiat täällä varmaan tiedetään, aina vaan innostun kehumaan Queenia. Fani löytyy siis täältäkin. Meni varmasti noin reilu kymmenen vuotta etten kuunnellut juuri mitään muuta, mutta nyt kuuntelen muutamaa muutakin yhtyettä, Queenin ollessa tietenkin se suurin ja sillä sijalla elämässäni tulee myös pysymään! Suosittelen muuten kaikille faneille lukemaan Brianin kotisivuja, Brian kirjoittaa sinne lähes päivittäin!


    • Killer Queen -64

      Oliko tämä kenties treffi-ilmoitus?
      Toivon mukaan Queen-faneja on Suomessa ja täällä on yksi. Vuodesta 1974. Nainen.
      Freddie oli mun fanituksen kohde ja mielestäni paras Queen albumi koskaan oli Sheer Heart Attack.
      Eniten pidän Queenin alkupään tuotannosta! Jälkipään tuotanto alkoi mielestäni mennä enemmän yleisön kosiskeluksi, sorry vaan.

      • ikäihminen

        olen myöhäissyttyinen queenfani. Reilu vuosi sitten 55 vuotiaana löysin Queenin.Päästäkseni yli omaisen kuolemasta aloin kuunnella biisiä SHOW MUST GO ON, ja olin myytyä naista.


    • Stardustman

      Täs on kans yks 30v. kolli, joka on diggaillut Queenia vuodesta -90 lähtien, eli 20 vuotta :) Mielelläni juttelen Queenista sähköpostin välityksellä jos joku haluu vaihdella kuulumisia Queenista, ni postii saa tyrkätä osoitteeseen stardustaman @ gmail.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe