yrittäny ite koskaan sanoittaa 'uusiks' kappaleita johonki vanhaan(kin) hittiin?
Ei olekaan ni helppoo!
Yritin täs taannoin ja huomasin ainakin sen, et vaatii oman fiiliksensä, jos mitään mielii aikaseks saada.
Oikein ku on melankolinen olo, saattaa onnistua riimittely, mut en o kyl onnistunna ainakaan sillon, ku elämä 'vie lujaa.'
Kertokaa kokemuksistanne ja ellette oo kokeilleet - kokeilkaapa!
Onks teistä kukaan
4
365
Vastaukset
- muutaman
kerran sanoitettua biisi jos toinenkin uusiksi.Sanoitukset ovat mitä ovat, mutta niitä ei olekaan suuren yleisön tietoon tarkoitettu=D. Ne vain tulevat jostakin tilanteeseen sopiviksi.
- Inkeri
En tosimielellä, mutta tässä taannoin tuli kaverien kanssa mieleen, että Painonvartijoiden tunnuslauluksi sopisi Rauno Lehtisen "Toiset meistä". Ajatus jäi ideatasolle, lähtökohtana, että toiset ovat laihoja eivätkä liho millään ja toiset ovat paksuja eivätkä onnistu laihtumaan.
Kirjoitin lyriikoita instrumentaalibiiseihin ja mm. King diamondin ja Sepultura biiseihin...niistä tuli mielenkiintoisia...
Kuvitelkaa esim. King Diamondin kappale "The Insvisible Guests" ... versiona "Still Virgin"...aika kova...lauloin vielä ite. Kapple kertoi yhdestä poptähdestä, joka on ikuinen neitsyt!!!
Iskelmäbiisejä...hmmm.. kuinka monta iskelmäbiisiä löytyy, jota ei olisi pilattu laulamalla!!!??? Ainakin ois hyvä, jos laitettaisiin instrumentaaliversiot levylle mukaan!!! Toisaalta monilla iskelmätähdillä on tosi hyvä ääni ja monissa on tosi hyvät sanoitukset...mutta eikö itse tehty ole parasta??? :D- Inkeri
Eihän sellainen ole mikään iskelmä, missä ei lauleta! Tosin nuorempien sanoittajien ammattitaito ei enää ole Reino Helismaan, Juha Vainion tai Vexi Salmen tasolla - eniten ärsyttävät sellaiset sanoitukset, joissa sananpaino menee epäsuomalaisesti johonkin muualle kuin sanan ensimmäiselle tavulle. Se lienee tyylikeino, mutta ei oikein sovi iskelmään.
Sanoitus on monesti erittäin tärkeä osa laulua, kappaleeseen voi ihastua ensiksi sanojen vuoksi. Hyvä sanoitus voi jopa pelastaa vähän heikomman sävellyksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634