Telkkarissa uutisoitiin, että vanhuksia...

Kaino Untamoinen

... ryöstellään Helsingissä.

Pitäisi ehkä saada Suomeen laki, että henkeään ja omaisuuttaan saa puolustaa keinoja kaihtamatta. Silloin olisi mahdollisuus "aseistaa" vanhukset ja opettaa kursseilla miten pitää toimia silloin, kun joutuu hyökkäyksen kohteeksi.

27

1360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsky64

puolustaa siinäpä kysymys,Vanhukset kulkisi laumoissa ja liivit täynnä teräaseita ja räjähteitä.Kiertäisi kaukaa huligaanit.

• tukkusutija

sattuis unohuksissan painamaan laukasinta??

kiertäsin kyllä kaukaa kaikki vanhukset.

• Iso taskut

on näitä laukkuvarkauksia aika ajoin ja tekijöinä yleensä ulkomaalaistaustaiset nuoret. Itse käytän takkeja, joissa on povitasku, aika isokin. Onneksi niitä tehdään myös naisten takkeihin. Taskussa on turvallista pitää rahapussi, avaimet, kännykkä. Sitten minulla on myös sellainen takki, missä on taskun suussa vetoketju. Elikkä kassissa ei kannata pitää kaikkea. Pippuripurkki toimii myös, ei vain tule otettua mukaan.

• Martta minäkin

Olimme Martat Viipurissa pariv sitten. Torilla pari nuorta kaveria yritti ryöstää mummolta käsilaukkua. Mummo piti laukustaan kiinni, apuun riensi kookas emäntä ja huitaisi luuvitosella muutamia kertoja kavereita nenille. Jobbarit menivät aivan paniikkiin. No hurmetta siinä tirisi Viipurin torille melko runsaasti. Ei emäntäkään jäänyt selvittelemään asiaa vaan kiirehti vähin äänin mummon kanssa Marttojen linja-autoon.

Seurasimme tilannetta, ei pojatkaan huutaneet miliisiä apuun kiire oli karkuun.
        Yllätys atakki päin bläsiä on parhain temppu ja nopeasti jos vain on mahdollisuus. Ei pidä hätääntyä. Itsepuolustus kurssit vaikka vanhalla iällä käytynä on parasta mitä tiedän.

• Pääsky64

kunnon terä asetta,oppisivat pelkämään.Siitä jäisi jälki ja sen perusteella rikollinen löytyisi.Pitäisihän sen mennä sairaalaan.Kohta vankila täyttyisi itseään puolustavista vanhuksista.

• Oletpas tomera naisihmiseksi, jos teräasein kävisit puolustautumaan. Siinä voisi käydä oikeinkin hassusti, jommalle kummalle.

Amerikan mallia tuliaseiden kanssa touhuamisesta en ainakaan vielä itse kannata. Taitaisin pelätä sitä pyssyä eniten.

• Hintriika
        TiaLiinu kirjoitti:

Oletpas tomera naisihmiseksi, jos teräasein kävisit puolustautumaan. Siinä voisi käydä oikeinkin hassusti, jommalle kummalle.

Amerikan mallia tuliaseiden kanssa touhuamisesta en ainakaan vielä itse kannata. Taitaisin pelätä sitä pyssyä eniten.

Tuli sellainen hurja mielikuva, kun vanhus astuu sisään saluunan ovista, vetää vapisevin käsin pistoolit molemmilta puolilta ja varmuuden vuoksi (itsepuolustukseksi tietenkin) ampuu seulaksi kaikki.

Äskeinen oli leikkiä. Asia on vakava, mutta kyllä minä kavahdan kaikenlaisia aseita. Aina on joukossa sekopäitä, joilla homma ryöstäytyy hanskasta. Jotakin muuta on keksittävä ikäihmisten suojaksi. Kuten TiaLiinukin totesi, Amerikan malli (jokaisella oikeus pitää asetta itsepuolustuksen vuoksi) on pelottava.

• Pääsky64
        Hintriika kirjoitti:

Tuli sellainen hurja mielikuva, kun vanhus astuu sisään saluunan ovista, vetää vapisevin käsin pistoolit molemmilta puolilta ja varmuuden vuoksi (itsepuolustukseksi tietenkin) ampuu seulaksi kaikki.

Äskeinen oli leikkiä. Asia on vakava, mutta kyllä minä kavahdan kaikenlaisia aseita. Aina on joukossa sekopäitä, joilla homma ryöstäytyy hanskasta. Jotakin muuta on keksittävä ikäihmisten suojaksi. Kuten TiaLiinukin totesi, Amerikan malli (jokaisella oikeus pitää asetta itsepuolustuksen vuoksi) on pelottava.

pelkäisivät, ja pelosta pysyisivät pois tieltä.
        Olette varmaan nähneet vanhuksia moldaviasta ja deorgiasta niin reippaita satavuotiaita.
        Ne ei varmaan alistuisi nuorten mielivaltaan ovat senverran ylpeätä sakkia. Niitten ei tarvitse nöyristellä nuorten edessä. Se on ikivanha ja hyväksi koettu laki että selkäsauna parantaa miehen kun miehen.
        Nuoret varsinkin ovat kun irti päässet mullikat puskevat mikä tielle sattuu.
        Ei Jukolan veljeksiäkään poskelle silitelty kanttori koulussa.
        Kun minua joku ampuu niin ammun takaisin jos oon hengissä vielä.

• Pääsky64
        TiaLiinu kirjoitti:

Oletpas tomera naisihmiseksi, jos teräasein kävisit puolustautumaan. Siinä voisi käydä oikeinkin hassusti, jommalle kummalle.

huonommankin asian puolesta kuoltu. Olisippa hienoa katsottavaa kun meidänkin 70ppiset kulkisivat rinta rottingilla yöllisellä kadulla. Siinä olisi muillakin turvallista.

Rikolliset kurkkisivat nurkan takaa että uskaltaisko jo livahtaa karkuun vaan saavatko kiinni.
        Hulluimmat 90ppiset ampuisivat ja pekurit keräisi ruumiita.

• Selema65

Kaapunnissa assuissa mulla olj aena partakonneen terä hanskassa, jos olj pakko liikkua pimmeellä.
        Uattelin että sillä olis hyvä vetästä Seleman merkki poskeen, jos joku kävis piälle yrittämmään!
        "S" niinku Selema.

Itean saen Zorron merkistä. "Z" niinku Zorro.

• Pääsky64 kirjoitti:

huonommankin asian puolesta kuoltu. Olisippa hienoa katsottavaa kun meidänkin 70ppiset kulkisivat rinta rottingilla yöllisellä kadulla. Siinä olisi muillakin turvallista.

Rikolliset kurkkisivat nurkan takaa että uskaltaisko jo livahtaa karkuun vaan saavatko kiinni.
        Hulluimmat 90ppiset ampuisivat ja pekurit keräisi ruumiita.

...mutta en minä viitsisi niiden muutaman mukana kulkevan euron takia ihan murhia tehdä, enkä uhrautuakaan.:)
        Ovat niin nopeita mokomat, että tykkiään etsiskelevä vanhus voisi vain kaihoten katsella rosmon katoamista kaihiverhon taa.

Oltiin sitä nuorena itsekin niin uskalikkoa, ettei osannut oikein todesta ottaa jälkeenpäin uhkaaviltakaan näyttäviä tilanteita.
        Tuli korkeintaan naureskeltua, sekin riitti.

• Asistakieltäytyjä

missä ja milloin olet oppinut?

• Väkivallaton
        TiaLiinu kirjoitti:

...mutta en minä viitsisi niiden muutaman mukana kulkevan euron takia ihan murhia tehdä, enkä uhrautuakaan.:)
        Ovat niin nopeita mokomat, että tykkiään etsiskelevä vanhus voisi vain kaihoten katsella rosmon katoamista kaihiverhon taa.

Oltiin sitä nuorena itsekin niin uskalikkoa, ettei osannut oikein todesta ottaa jälkeenpäin uhkaaviltakaan näyttäviä tilanteita.
        Tuli korkeintaan naureskeltua, sekin riitti.

pääskykään nyt murhia tekisi, kunhan kirjoittelee ,kun vihdoinkin oppi siedettävää oikeinkirjoitusta.

• Väkivallaton kirjoitti:

pääskykään nyt murhia tekisi, kunhan kirjoittelee ,kun vihdoinkin oppi siedettävää oikeinkirjoitusta.

Näkyihän tuo jo alkupuheenvuostaan, pääskyn tapa heitellä vettä kiukaalle?

• Malviina
        Asistakieltäytyjä kirjoitti:

Miust ne tarkottat jossai yhteyves sammaa asiaa.
        Parasta itseesä varjeluu on välttää semmosii paikkoi mis on riski joutuu kolkattavaks ja ryöstetyks.
        Ne kaks kouvolalaista naistakii ko käveliit Tallinnas satamaa iltapimijäl, joutuit ryöstö ja pahoinpitely kohteeks. Vaa veriset vaatteet jäivät pääle ko kaik vietii.
        Mie liikun ulkosal kävelemäl vaa päiväsaikaa, vaik asutaakii pienel paikkakunnal. Illal lähen ain autol kotiovelt.

• Pääsky64
        Väkivallaton kirjoitti:

kun itseään puolustaa,eihän olisi Suomeakaan jos kukaan ei olisi pannut vastaan.

En jää katselemaan tuliko tehtyä murha jos jouku tulisi päälle ja minulla olisi pyssy taskussa.
        Eikä 80ppinen niin hunosti nää onhan sillä lasit ,ettei se osaa tähdätä.

• Pääsky64
        Asistakieltäytyjä kirjoitti:

se ei olen mukava tunne. Pelotti ,mutta taidan mennä ampumaleirille.Rajavartiossa ollessani emäntänä,mieheni opetti ampumaan. Sulaan suonsilmään ammuin.
        Sinäkö kieltäydyt aseista ei se haittaa,onhan muitakin hommia kuin edellä mainitsin.

• ii-li

Jouduin yhteen aikaan myöhään illalla kulkemaan paikassa, jossa oli tapahtunut runsaasti ryöstöjä.

Otin muutaman kerran teräaseen mukaani varmuuden vuoksi.

Se ei ollut hyvä keksintö: Se suorastaan aiheutti minulle sen, että aloin pelätä. Se muistutti minua koko ajan siitä, että täytyy pelätä. Tuskin olisin edes osannut tai ehtinyt käyttää sitä, jos olisi tullut tositilanne. Niinpä jätin aseen pois, ja pelkääminenkin loppui siihen.

• Pääsky64 kirjoitti:

kun itseään puolustaa,eihän olisi Suomeakaan jos kukaan ei olisi pannut vastaan.

En jää katselemaan tuliko tehtyä murha jos jouku tulisi päälle ja minulla olisi pyssy taskussa.
        Eikä 80ppinen niin hunosti nää onhan sillä lasit ,ettei se osaa tähdätä.

...itseään puolustaa. Toisaalta tuntuisi, että pärjäilisit hyvinkin pelkällä sanallisella tykittämisellä. :) Monikohan vanhempi tai nuorempikaan edes jaksaisi kanniskella jotain ase-arsenaalia 'liiveissään', on niissä omissa askelissaan jo tekemistä.

• Yxsilö

Säästyy omat rahat siltäkin ajalta, kun nauttii valtion hoitopalveluista. Hyvätuloisten ei ehkä kannata riskeerata, voi tulla itsepuolustuksesta isot sakot ja korvausvaatimukset. Miten olis muoviase, ryöstetään niillä pankkejakin.

• Hintriikka
        TiaLiinu kirjoitti:

...itseään puolustaa. Toisaalta tuntuisi, että pärjäilisit hyvinkin pelkällä sanallisella tykittämisellä. :) Monikohan vanhempi tai nuorempikaan edes jaksaisi kanniskella jotain ase-arsenaalia 'liiveissään', on niissä omissa askelissaan jo tekemistä.

Huomasitko itse kaksiselitteisen otsikkosi!? Tapahan tuokin, kun kerran tuonkin tapoit! Tosin tekstin alku selittää tarkoituksesi, mutta sen näkee vasta myöhemmin.

Miten niitä nauravia hymiöitä tehdään? Minä en osaa, mutta kuvittele tähän sellainen.

• Pääsky64
        TiaLiinu kirjoitti:

että kun oli ase taskussa hänta pelotti kun tuli tilanne että olisi voinut joutua käyttämään .Lähti juoksemaan karkuun eikä ottanut enää asetta mukaan.Minusta tuntui turvalliselta kun nukuin teltassa yli 40 vuotta sitten Taivalkönkäällä Oulangan kansallispuistossa.Oli kirves teltassa siellä ei ollut muita ja oltiin kuulevinaan karhun ääni!!
        Miksi ei ihmiseläimiä varten voi varustautua.
        Jos näkee omaisensa pahoinpideltynä ja syylliset on käden ulottuvilla,pehmopuheet unohtuu,,,,

• Pääsky64
        Yxsilö kirjoitti:

Säästyy omat rahat siltäkin ajalta, kun nauttii valtion hoitopalveluista. Hyvätuloisten ei ehkä kannata riskeerata, voi tulla itsepuolustuksesta isot sakot ja korvausvaatimukset. Miten olis muoviase, ryöstetään niillä pankkejakin.

vankilassa vaan luulee olevansa kunnan laitohoidossa,kun ei koskaan näe toisia ihmisiä.
        Kummassa on parempi televisio.

• Hintriikka kirjoitti:

Huomasitko itse kaksiselitteisen otsikkosi!? Tapahan tuokin, kun kerran tuonkin tapoit! Tosin tekstin alku selittää tarkoituksesi, mutta sen näkee vasta myöhemmin.

Miten niitä nauravia hymiöitä tehdään? Minä en osaa, mutta kuvittele tähän sellainen.

...hänhän täräyttikin! :)

Havainnollistava esimerkki miten meille ikälopuille kävisi; tähdätään rosmoon ja osutaan sivulliseen.
        Meneeköhän jo yllytyksen piikkiin?

*oliskohan hanit, hunit ja hänit edes lieventäviä asianhaaroja viranomaisten silmissä?*

• Pääsky64 kirjoitti:

se ei olen mukava tunne. Pelotti ,mutta taidan mennä ampumaleirille.Rajavartiossa ollessani emäntänä,mieheni opetti ampumaan. Sulaan suonsilmään ammuin.
        Sinäkö kieltäydyt aseista ei se haittaa,onhan muitakin hommia kuin edellä mainitsin.

Olen minäkin radalla ampunut kaikenlaisilla aseilla ritsasta rynnäkkökivääriin,
        mutten osaa edes kuvitella sellaista tilannetta, että suostuisin aseella ihmistä kohti osoittamaan.

Onhan se nähty, mihin holtiton aseiden käyttö on Jenkkilässä johtanut. Useimmiten aseet kääntyvät tavalla tai toisella itseäänkin vastaan.

• väkivalta ei voi koskaan olla oikea ratkaisu ja aseiden käyttäminen aiheuttaa uusia vaaroja. Ase voisi kääntyä helposti myös itseään vastaan.

Ympäristö pitää muuten tehdä turvallisemmaksi ja ihmisystävällisemmäksi. Yritetään itse vaikuttaa päättäjiin, että saamme lisää näkyvyyttä ja valoa omaan elinympäristöömme.

Yksinäisissä maaseutumökissä asuvien vanhusten turvaksi on koiran lisäksi vaikea keksiä hyviä ehdotuksia. Onneksi sellaiset tapaukset ovat harvinaisia.

Inhimillisyyskasvatukseen ja toisten(kin) huomioon ottamiseen ja arvostukseen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. On vielä paljon maita, missä kukaan ei voisi kuvitellakaan hyökkäävänsä vanhan ihmisen kimppuun, eikä edes käyttäytyä vanhusta kohtaan epäkohteliaasti. Herää paljon kysymyksiä, esim.:
      Mitä Suomessa on tapahtunut?
      Mihin olemme menossa? Miksi?
      Mitä rakentavaa voisimme tehdä tilanteen muuttamiseksi?

• Pääsky64

vuoksi mene kenenkään päälle,muuta pakon edessä taistelen.
        Miksi on väkivaltaa,lapset ovat jääneet vaille rakkautta.Väärin ymmärrettyjä vieraitten hoitamia, vaikka mitä väkivalta ohjelmia kätkeneet sieluunsa. Aikuisten syy kun ovat antaneet lipsua kaiken väärään.
        Ehkä jos on monta sukupolvea kotona ,lapsi saa isovanhempien kautta enemmän ymmärrystä ja rakkautta.
        Menee sukupolvia ennen kun arvot muuttuvat.Kehittyyhän ihminen kokoajan. Kunnioitus on lopultakin se ratkaisu,ketä nuoremme kunnioittaa.

On mahdottoman paljon fiksuja nuoria ja aikuisia. Niiten hartioille jäävät rikolliset huoletettavaksi.
        Tarkottaako että kostaa kolmanteen ja neljänteen sukupolveen rikollisia ,vaan niitä joille niistä on haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe