Kuusamo,millainen paikka asua?

muuttoa harkitseva

Millainen paikka Kuusamo on asua,kerro hyvät ja huonot puolet Kuusamosta.Harkitsen muuttoa Kuusamoon ja haluaisin tietää kannattaako sinne muuttaa.

9

1939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero

Ihan perseestä koko paikka.... talvella ihan jees ku lunta riittää

• Lukkoperä

Vitopäitä koko porukka..

• katkeria
        Lukkoperä kirjoitti:

Vitopäitä koko porukka..

älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...
        tervetuloa kuusamoon! (huom. ei tosikot)

• Birdie
        katkeria kirjoitti:

älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...

Kuusamo ei ole ehkä koolla pilattu, mutta ehkei tänne tuleva tai täällä asuvat suurta metropolia ympärilleen tahdokkaan.

Itse koko lapsuuteni kuusamossa viettäneenä nyt jo opiskelujen perässä poismuuttaneena ikävä pohjoiseen on joskus kovakin.

Talvella on lunta ihan oikeastikin maassa ja luonto ja urheilumahdollisuudet on vertaa vailla. Ruka on lähellä. Kaikki mitä tarvii löytyy kyllä.

Itse voisin hyvinkin kuvitella palaavani valmistumisen jälkeen kuusamoon. Ja jotenkin tuntuu että se koti tulee aina olemaan siellä:)
        Ainakin minun silmään kuusamo on turvallinen ja rauhallinen lapsillekin. Ei tarvii pelätä pimeällä yksin liikkumista.

suosittelen:)

• Mendelsson-Veteläinen
        katkeria kirjoitti:

Täällä on hermot kireällä. Itsemurhia tehdään asukasmäärään suhteutettuna eniten Suomessa.

Ei suvaita muita kun maataomistavaan valtaväestöön ja valtapuolueeseen kuuluvia, ei perseaukisia maattomia.

• sudettikuusamolainen

Kyllä Kuusamo taitaa olla melkoisen kansainvälinen kaupunki tätä nykyä: turisteja ja etelänpöllöjä syksystä kevääseen ja tätä nykyä kesälläkin. Kauppoja sun muuta on ja harrastaakin voi. Ainoana miinuksena sanoisin sääsket kesällä ja ehkä aikainen talvi ja myöhäinen kesä, mutta sekin on makuasia.

Muualta muuttaneita alkaa jo olla jonkun verran eikä sisäänpäinlämpiävyydestä ole juurikaan merkkejä (bisneshenkistä porukkaa). Pienen paikan edut mutta säpinää riittää juuri turismista johtuen.

• anelia

tunteeko joku jusua?

• Päätöksen tehnyt

kirjoitit jokunen vuosi sitten harkitsevasi muuttoa kuusamoon. Mihin päädyit? Oliko ratkaisusi oikea. Itse odotan vielä viikon että muuttoauto starttaa jolloin jää sumuinen ja pölyinen Helsinki taakse. Aika rohkeeta. Minä olen. Kuusamo nyt kutsuu mua Kuusamo

• keijo kuuppa

No, miten kävi? Olisi kiva kuulla miltä arki siellä maistuu kun täällä on myös muita mahd kuusamoon lähtijöitä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe