Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuusamo,millainen paikka asua?

muuttoa harkitseva

Millainen paikka Kuusamo on asua,kerro hyvät ja huonot puolet Kuusamosta.Harkitsen muuttoa Kuusamoon ja haluaisin tietää kannattaako sinne muuttaa.

9

1599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero

      Ihan perseestä koko paikka.... talvella ihan jees ku lunta riittää

      • Lukkoperä

        Vitopäitä koko porukka..


      • katkeria
        Lukkoperä kirjoitti:

        Vitopäitä koko porukka..

        älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...
        tervetuloa kuusamoon! (huom. ei tosikot)


      • Birdie
        katkeria kirjoitti:

        älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...
        tervetuloa kuusamoon! (huom. ei tosikot)

        Kuusamo ei ole ehkä koolla pilattu, mutta ehkei tänne tuleva tai täällä asuvat suurta metropolia ympärilleen tahdokkaan.

        Itse koko lapsuuteni kuusamossa viettäneenä nyt jo opiskelujen perässä poismuuttaneena ikävä pohjoiseen on joskus kovakin.

        Talvella on lunta ihan oikeastikin maassa ja luonto ja urheilumahdollisuudet on vertaa vailla. Ruka on lähellä. Kaikki mitä tarvii löytyy kyllä.

        Itse voisin hyvinkin kuvitella palaavani valmistumisen jälkeen kuusamoon. Ja jotenkin tuntuu että se koti tulee aina olemaan siellä:)
        Ainakin minun silmään kuusamo on turvallinen ja rauhallinen lapsillekin. Ei tarvii pelätä pimeällä yksin liikkumista.

        suosittelen:)


      • Mendelsson-Veteläinen
        katkeria kirjoitti:

        älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...
        tervetuloa kuusamoon! (huom. ei tosikot)

        Täällä on hermot kireällä. Itsemurhia tehdään asukasmäärään suhteutettuna eniten Suomessa.

        Ei suvaita muita kun maataomistavaan valtaväestöön ja valtapuolueeseen kuuluvia, ei perseaukisia maattomia.


    • sudettikuusamolainen

      Kyllä Kuusamo taitaa olla melkoisen kansainvälinen kaupunki tätä nykyä: turisteja ja etelänpöllöjä syksystä kevääseen ja tätä nykyä kesälläkin. Kauppoja sun muuta on ja harrastaakin voi. Ainoana miinuksena sanoisin sääsket kesällä ja ehkä aikainen talvi ja myöhäinen kesä, mutta sekin on makuasia.

      Muualta muuttaneita alkaa jo olla jonkun verran eikä sisäänpäinlämpiävyydestä ole juurikaan merkkejä (bisneshenkistä porukkaa). Pienen paikan edut mutta säpinää riittää juuri turismista johtuen.

    • anelia

      tunteeko joku jusua?

    • Päätöksen tehnyt

      kirjoitit jokunen vuosi sitten harkitsevasi muuttoa kuusamoon. Mihin päädyit? Oliko ratkaisusi oikea. Itse odotan vielä viikon että muuttoauto starttaa jolloin jää sumuinen ja pölyinen Helsinki taakse. Aika rohkeeta. Minä olen. Kuusamo nyt kutsuu mua Kuusamo

    • keijo kuuppa

      No, miten kävi? Olisi kiva kuulla miltä arki siellä maistuu kun täällä on myös muita mahd kuusamoon lähtijöitä...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe