Kuusamo,millainen paikka asua?

muuttoa harkitseva

Millainen paikka Kuusamo on asua,kerro hyvät ja huonot puolet Kuusamosta.Harkitsen muuttoa Kuusamoon ja haluaisin tietää kannattaako sinne muuttaa.

9

1768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero

Ihan perseestä koko paikka.... talvella ihan jees ku lunta riittää

• Lukkoperä

Vitopäitä koko porukka..

• katkeria
        Lukkoperä kirjoitti:

Vitopäitä koko porukka..

älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...
        tervetuloa kuusamoon! (huom. ei tosikot)

• Birdie
        katkeria kirjoitti:

älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...

Kuusamo ei ole ehkä koolla pilattu, mutta ehkei tänne tuleva tai täällä asuvat suurta metropolia ympärilleen tahdokkaan.

Itse koko lapsuuteni kuusamossa viettäneenä nyt jo opiskelujen perässä poismuuttaneena ikävä pohjoiseen on joskus kovakin.

Talvella on lunta ihan oikeastikin maassa ja luonto ja urheilumahdollisuudet on vertaa vailla. Ruka on lähellä. Kaikki mitä tarvii löytyy kyllä.

Itse voisin hyvinkin kuvitella palaavani valmistumisen jälkeen kuusamoon. Ja jotenkin tuntuu että se koti tulee aina olemaan siellä:)
        Ainakin minun silmään kuusamo on turvallinen ja rauhallinen lapsillekin. Ei tarvii pelätä pimeällä yksin liikkumista.

suosittelen:)

• Mendelsson-Veteläinen
        katkeria kirjoitti:

Täällä on hermot kireällä. Itsemurhia tehdään asukasmäärään suhteutettuna eniten Suomessa.

Ei suvaita muita kun maataomistavaan valtaväestöön ja valtapuolueeseen kuuluvia, ei perseaukisia maattomia.

• sudettikuusamolainen

Kyllä Kuusamo taitaa olla melkoisen kansainvälinen kaupunki tätä nykyä: turisteja ja etelänpöllöjä syksystä kevääseen ja tätä nykyä kesälläkin. Kauppoja sun muuta on ja harrastaakin voi. Ainoana miinuksena sanoisin sääsket kesällä ja ehkä aikainen talvi ja myöhäinen kesä, mutta sekin on makuasia.

Muualta muuttaneita alkaa jo olla jonkun verran eikä sisäänpäinlämpiävyydestä ole juurikaan merkkejä (bisneshenkistä porukkaa). Pienen paikan edut mutta säpinää riittää juuri turismista johtuen.

• anelia

tunteeko joku jusua?

• Päätöksen tehnyt

kirjoitit jokunen vuosi sitten harkitsevasi muuttoa kuusamoon. Mihin päädyit? Oliko ratkaisusi oikea. Itse odotan vielä viikon että muuttoauto starttaa jolloin jää sumuinen ja pölyinen Helsinki taakse. Aika rohkeeta. Minä olen. Kuusamo nyt kutsuu mua Kuusamo

• keijo kuuppa

No, miten kävi? Olisi kiva kuulla miltä arki siellä maistuu kun täällä on myös muita mahd kuusamoon lähtijöitä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe