Kuusamo,millainen paikka asua?

muuttoa harkitseva

Millainen paikka Kuusamo on asua,kerro hyvät ja huonot puolet Kuusamosta.Harkitsen muuttoa Kuusamoon ja haluaisin tietää kannattaako sinne muuttaa.

9

1887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero

Ihan perseestä koko paikka.... talvella ihan jees ku lunta riittää

• Lukkoperä

Vitopäitä koko porukka..

• katkeria
        Lukkoperä kirjoitti:

Vitopäitä koko porukka..

älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...
        tervetuloa kuusamoon! (huom. ei tosikot)

• Birdie
        katkeria kirjoitti:

älkää olko kateellisia meille jos me asutaan paikassa johon muut päästäkseen viettämään vapaa-aikaa maksavat itsensä kipeiksi.
        Kuusamo on loistopaikka puhtaine luontoineen ja mahdollisuuksineen. ja eritoten ihmiset vauuu...

Kuusamo ei ole ehkä koolla pilattu, mutta ehkei tänne tuleva tai täällä asuvat suurta metropolia ympärilleen tahdokkaan.

Itse koko lapsuuteni kuusamossa viettäneenä nyt jo opiskelujen perässä poismuuttaneena ikävä pohjoiseen on joskus kovakin.

Talvella on lunta ihan oikeastikin maassa ja luonto ja urheilumahdollisuudet on vertaa vailla. Ruka on lähellä. Kaikki mitä tarvii löytyy kyllä.

Itse voisin hyvinkin kuvitella palaavani valmistumisen jälkeen kuusamoon. Ja jotenkin tuntuu että se koti tulee aina olemaan siellä:)
        Ainakin minun silmään kuusamo on turvallinen ja rauhallinen lapsillekin. Ei tarvii pelätä pimeällä yksin liikkumista.

suosittelen:)

• Mendelsson-Veteläinen
        katkeria kirjoitti:

Täällä on hermot kireällä. Itsemurhia tehdään asukasmäärään suhteutettuna eniten Suomessa.

Ei suvaita muita kun maataomistavaan valtaväestöön ja valtapuolueeseen kuuluvia, ei perseaukisia maattomia.

• sudettikuusamolainen

Kyllä Kuusamo taitaa olla melkoisen kansainvälinen kaupunki tätä nykyä: turisteja ja etelänpöllöjä syksystä kevääseen ja tätä nykyä kesälläkin. Kauppoja sun muuta on ja harrastaakin voi. Ainoana miinuksena sanoisin sääsket kesällä ja ehkä aikainen talvi ja myöhäinen kesä, mutta sekin on makuasia.

Muualta muuttaneita alkaa jo olla jonkun verran eikä sisäänpäinlämpiävyydestä ole juurikaan merkkejä (bisneshenkistä porukkaa). Pienen paikan edut mutta säpinää riittää juuri turismista johtuen.

• anelia

tunteeko joku jusua?

• Päätöksen tehnyt

kirjoitit jokunen vuosi sitten harkitsevasi muuttoa kuusamoon. Mihin päädyit? Oliko ratkaisusi oikea. Itse odotan vielä viikon että muuttoauto starttaa jolloin jää sumuinen ja pölyinen Helsinki taakse. Aika rohkeeta. Minä olen. Kuusamo nyt kutsuu mua Kuusamo

• keijo kuuppa

No, miten kävi? Olisi kiva kuulla miltä arki siellä maistuu kun täällä on myös muita mahd kuusamoon lähtijöitä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      209
      2698
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      104
      1918
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1651
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1535
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      278
      1388
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1217
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1146
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      106
      1001
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      53
      913
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      885
    Aihe