miksi suomessa ollaan niin ylpeitä suomalaisista kahvista. maku on hyvin huono. onko yllätys kun melkein kaikki hedelmät ja vihannekset että ostetaan suurkauppoista ovat myös hyvin huonoja. kelemntiinit eivät ole kypsää. en sano mitään persikoista tai apriikoseista. jne.
suomalainen kahvi huono
2
364
Vastaukset
- ..........
no, onneksi lähes jokaisesta kaupasta saa italialaisia espressoja. olen kerran erehtynyt ostamaan suomalaista espressoa ja se oli viimeinen kerta se. erikoiskaupoista saa myös hyviä kahveja mm. kreikkalaista.
vihannekset ja hedelmät ovat huonoja olosuhteiden pakosta. - en tykkää
suomalaisesta "normaalista" kahvista, koska se on niin lyhyen aikaa paahdettua, eli huomattavasti vaaleampaa kuin keskieurooppalainen kahvi. Suomessakin osataan kyllä paahtaa kahvi kunnolla, esim Pauligin tumma paahto on ihan suositeltavaa.
Toisaalta kahvin, siis suodatinkahvin, maistuminen taas johtuu keittotavoista. en tiiä, mikä on yleinen "suositus" káhvijauheen määrälle kuppia kohti, mutta itse käytän normaalisti noin 2 mitallista/kupillinen...luulen, että ohjeet on yleensä 1 mitallinen/kupillinen.
Ja sitten vielä hetelmistä...nehän kypsyvät yleensä vielä poimimisen jälkeen, joten jos ostat raa'an oloisia kaupasta, niin odota, että ne kypsyy ennen kuin syöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875