Isälle ystävyydellä

Mikko L

Isänpäivän lähestyessä ajattelen erityisesti sinua mies,jonka elämä on ajautunut karille juoppouden tai pettämisen takia. Kuka muistaa sinua loppuunpalanut isä ,joka nostat katseesi vuoria kohti ja mietit:” Mistä tulee minulle apu?”

”Älä muista minun nuoruuteni syntejä ,älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan , hyvyytesi tähden ,Herra.” .Näin rukoili katuva Raamatun ihminen.


Niinkuin tiedät sydämessä huokaava mies, valehteleminen, varastaminen ja huorintekeminen vievät ihmisten luottamuksen. Syntielämä aiheuttaa tekijälleen myös häpeää ja ahdistusta, itsekunnioituskin häviää valheiden myötä. Muistat muutosta kaipaava mies, että lapsen itku ja vaimon valitus ovat seurausta juoppoudestasi ja syntitekojesi hedelmästä.

Sinulle oikeamielinen mies ,joka olet pyrkinyt rakastamaan perhettäsi vaikeuksienkin keskellä, sinulle sanoo elävien ja kuolleitten Herra:” Miehet ,rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä”.

Joskus synnissä elävä ihminen kuitenkin kypsyy kurjuudessaan kaivatessaan hyvää elämänmuutosta. Silloin hän lähtee Jeesuksen luo etsimään anteeksiantoa.
Näin kävi publikaani Sakkeukselle . Tuo rikas tullipäällikköhän kiipesi puuhun nähdäkseen Jeesuksen, ks. Luuk. 19:1-10. Syntejään katuva mies lupasi antaa puolet omaisuudestaan köyhille ja lähimmäisilleen nelinkertaisen korvauksen, mikäli he kärsivät Sakkeuksen petoksista. Katuva mies sai suuret syntinsä anteeksi ja Jumalan rauha täytti sydämen.

Ajattelehan lukija, miten Suomi-neidon tyhjyyttään nariseva kirstu saisi mukavasti lisäeuroja jos edes kymmenen prosenttia veropetoskähmijöistä tai muista käpälöitsijöistä tekisivät parannuksen Sakkeuksen tavoin!!!

Tee siis parannus synneistäsi apua huokaava mies, ja elä todeksi Herramme sana:” Tehkää parannus ,sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.”



Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila

5

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistamisen arvoinen

      mun isä on juoppo joka ei ansaitse minkäänlaista muistamista huomenna. Ei niin perhana minkäänlaista. On jo pilannut kahden lapsensa elämän.

      • Mikko L

        Erehtyminen on inhimillistä,synnit Saatanasta ja anteeksianto Jumalasta.


      • joo-o
        Mikko L kirjoitti:

        Erehtyminen on inhimillistä,synnit Saatanasta ja anteeksianto Jumalasta.

        erehtyminen inhimillista, mutta jos isa on juoppo ja ei valita kuin muista niin jumalat ei paljon auta!!!!!


    • ansu

      Siinäpä isäinpäivä saarnaa.Mikäpäs tuossa.Kukin taaplaa tyylillään, sanovat. Joskus tulee katseltua näitä nykyajan ihmisten mielenlaatuja näillä erisivustoilla ja monenkirjava on. Erilaista eri aikakausina. Katsos 100 vuotta taaksepäin.Mitkä aiheet silloin nostettiin pintaan ja millä tavoin. Mutta myöntää täytyy, että ihmiskunta kokonaisuutena on outoa käytökseltään kun omat ajatukset viipyvät mieluiten rauhaisamman elämisen kannalla. Näitä tulee ja menee näitä päiviä, joita jonkun kunniaksi tai tms. pidetään. Toista ihmistä kun olisi hyvä kunnioittaa ja muistaa ihan muinakin päivinä kuin jonain merkkipäivänä vain. Mutta riitaa ja toraa ja sekasotkua on taas ollut maailman sivu perheiden ja sukujen kesken,joten sehän jatkuu. Toivoa kuitenkin sopii että jokainen voisi olla edm.päivinä just niin kuin itse sen haluaa olla. - vapaa maa.

    • Minä

      Muistakaa myös ISIÄ joiden elämän lapset on pilanneet ( aikuiset lapset )Anteeksiantoa riittäisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe