AKNE JA MASTURBOINTI?

mitä mieltä?

Pitääkö todella paikkansa, että etenkin miespuolisilla pitkäaikainen masturboinnista pidättäytyminen saattaa lisätä runsaasti aknen määrää ja lisätä iho-ongelmia? Vaikuttaako tämä jotenkin hormoneihin tai vastaaviin vai mistä kaikki johtuu? Neuvoja kokeneet?

19

6662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rkits

      No ei voi pitää paikkaansa. Henk.koht olen aina runkannut aivan julmetusti ja naama kukkii hieman vielä 27-vuotiaanakin.. ;)

    • minä tiedän kokemuksesta

      Jatkuva masturbointi lisää hormonituotantoa, kun varastot pitää olla täynnä. Tämän vuoksi iho kukkii jatkuvasti, ja masturbointi lisää myös näön heikkenemistä.

      • .........

        Hahaha, mistäs herra(/rouva/neiti) asiantuntija sen on repäissyt? Kuulit veljen serkun kummin kaimalta? Joka oli lukenu sen jostain Suomi24:sta ja sen takia se on varmasti totta.


      • minä tiedän kokemuksesta
        ......... kirjoitti:

        Hahaha, mistäs herra(/rouva/neiti) asiantuntija sen on repäissyt? Kuulit veljen serkun kummin kaimalta? Joka oli lukenu sen jostain Suomi24:sta ja sen takia se on varmasti totta.

        Niin hehe, jostain luin joskus, että masturbaatio lisää sokeutta; se oli oikeasti jokin tutkimus. Tämän toisen jutun olen havainnut omasta kokemuksestani, tosin sen vaikutus akneen on vain samaa luokkaa kuin ruokavalion ja stressin vaikutukset. Ei kyllä varmaan päde monella ;)


      • hhh
        minä tiedän kokemuksesta kirjoitti:

        Niin hehe, jostain luin joskus, että masturbaatio lisää sokeutta; se oli oikeasti jokin tutkimus. Tämän toisen jutun olen havainnut omasta kokemuksestani, tosin sen vaikutus akneen on vain samaa luokkaa kuin ruokavalion ja stressin vaikutukset. Ei kyllä varmaan päde monella ;)

        Ööö.. eiks se ollu joku vitsi et masturbaatio lisää sokeutta? Harmi vaan en muista miten se loppu meni, mut voisitko voinu olla sekottanu faktaa ja fiktioo :D


    • tomi

      eli lisääks jatkuva masturbaatio hikoilua?

    • tomi

      eli lisääks jatkuva masturbaatio hikoilua?

      • fffffhhfdzh

        aknenaamaisilla masturbointi ja naiminen lisäävät finnejä enemmän...että koittakaa pysyä ilman :D


      • joo
        fffffhhfdzh kirjoitti:

        aknenaamaisilla masturbointi ja naiminen lisäävät finnejä enemmän...että koittakaa pysyä ilman :D

        Jos todellakin masturbointi pahentaa miehillä aknea lopetan sen tähän päivään!


      • Hanska
        joo kirjoitti:

        Jos todellakin masturbointi pahentaa miehillä aknea lopetan sen tähän päivään!

        Masturboinnissakin kannattaa pitää kohtuus. Varmaankin joku pari/kolme kertaa viikossa on sopiva määrä ejakuloida. Masturbointi aktivoi hormonitoimintaa ja voi kiihottaa "liikaa" välittäjäaineiden toimintaa aivoissa. Siemennesteen mukana menettää myös sinkkiä (jonka puutteesta Suomalaiset usein kärsivät), vitamiineja ja hormoneja. Liiallisella masturboinnilla voi olla vaikutuksia mielialaankin, jos ei muista syödä tarpeeksi monipuolisesti.

        Kokeilemallahan se selviää, onko masturboinnilla merkitystä akneen. Pahimmassa tapauksessa ei siinä menetä, kuin muutaman orgasmin. ;)


      • piu
        Hanska kirjoitti:

        Masturboinnissakin kannattaa pitää kohtuus. Varmaankin joku pari/kolme kertaa viikossa on sopiva määrä ejakuloida. Masturbointi aktivoi hormonitoimintaa ja voi kiihottaa "liikaa" välittäjäaineiden toimintaa aivoissa. Siemennesteen mukana menettää myös sinkkiä (jonka puutteesta Suomalaiset usein kärsivät), vitamiineja ja hormoneja. Liiallisella masturboinnilla voi olla vaikutuksia mielialaankin, jos ei muista syödä tarpeeksi monipuolisesti.

        Kokeilemallahan se selviää, onko masturboinnilla merkitystä akneen. Pahimmassa tapauksessa ei siinä menetä, kuin muutaman orgasmin. ;)

        tota se varmaan tarkottaa et siemeneste on hyväks iholle ku siinä on sinkkii. sellasta. eiku spermaa naamaan vaan.


    • ruumiista poistuu

      sinkkiyhdisteitä, joilla on olennainen asema ihon hyvinvoinnin kannalta.

    • masterbaattori

      OOTTE KAIKKI NIIN KAUKANA TOTUUDESTA KUIN VOI OLLA!

      Sehän oli kans niin et masturboinnista tulee karvaset kämmenet ja jos siemennestettä menee silmiin ni tulee sokeeks ja jos runkkaa vielä vähän enemmän ni orgasmit kuluu loppuun eikä pysty myöhemmin enää saamaan ollenkaan.

      Voi jeesus sentään! Uskon että kaikilla on oikeus ottaa selkoa asioista itse ja tehdä omat johtopäätöksensä, mutta välillä on pakko sanoa että kyllä ihmiset ovat TYHMIÄ!

      Masturboinnilla ei ole mitään tekemistä ihon kunnon kanssa, mikään tieteellinen tutkimus ei viittaa sellaiseen. Olen kyllä kuullut että useasti runkkaavat tulevat sokeiksi aiemmin, mutta se ei ole totta, ja jos olisi niin eiköhän joku olisi varoittanut ahkerasti runkkaavaa miessukupuolta sen vaaroista... Ja eikö se tarkoittaisi myös että aktiivisesti pariseksiä harrastavat sokeutuisivat myös ja mikseivät naiset? JUMALAUTA ajatelkaa ihmiset!

      Lukiessa on välillä vaikeaa erottaa sarkasmia, mutta muutamassa aiemmassa vastauksessa taisi olla hitunen sarkasmia joukossa, mitä ei kannata viljellä hirveästi, koska joku saattaa ottaa nämän jutut tosissaan.

      Masturboinnista ei ole mitään haittaa, jos sitä harrastaa niin usein kuin itse kokee tarpeelliseksi. Ei voida puhua tietyistä "viikkomääristä"! Mitä järkeä siinä on! Jos panettaa niin eikun leffa pyörimään ja paperit viereen!

      Itsetyydytyksellä on vain positiivisia vaikutuksia; se vähentää stressiä, mikä vaikuttaa yleiseen mielialaan ja sitäkautta ihon kuntoon. Ja sitten on tietysti kaikki nämä jutut että tutustuu omaan kehoonsa ja niin edelleen... :P

      Vaikuttaako masturbointi sitten hormoneihin?
      Tyhjentyvätkö "hormonisäiliöt" kun runkkaa? Ei vaikuta hormonitasapainoon mitenkään, ei testosteroniin tai estrogeeniin. En muista kuka tästä kirjoitti, mutta vaikutti ainakin naisen kirjoittamalta, ja kuinkahohan paljon he tietävät näistä asioista...
      Sperma sisältää vaihtelevan määrän hivenaineita, vitamiineja ja suurimmaksi osaksi se koostuu proteiineista, mutta ejakulaatiossa poistuvat ainemäärät eivät vaikuta koko kehon arvoihin mitenkään!
      Jokainen mies tietää että jos runkkaa 6 kertaa päivässä, niin ensimmäinen ejakulaatio on "ravintoarvoiltaan" erilainen kuin viimeinen. Jos miehellä on puutosta sinkistä tai muusta, niin keho lakkaa erittämästä niitä spermaan ja säästää ne tärkeämpiin tarkoituksiin...


      En nyt yritä puolustella käteen vetämistä henkeen ja vereen, mutta silkka tyhmyys saa aina veren kiehumaan ja kirjoittamaan tällaisia intohimoisia pitkiä juttuja!

      Onnea kaikille ketkä jaksoi lukea loppuun!

      • wannabe-pro

        Olet todella pro näissä käsijutska jutskissa. Annatko millään palstalla hyviä neuvoja ko. aiheeseen liittyen?


      • niinjoojuujep

        Siemennesteen mukana mies menettää sinkkiä, MUTTA kuka on tiennyt mitä naisen vaginassa on? Kyllä, siellä on sinkkiä, jota pääsee miehen kehoon suojaamattomassa seksissä. Peniksen pään iho on erittäin ohutta joten sinkki ja mahdolliset muut ravintoaineet imeytyvät vaginasta mieheen helposti.

        Sitten akneen. Olette varmasti huomanneet, että esimerkiksi kaikille anabolisia steroideja käyttäville ei kehity aknea, mutta joillekkin paha. Sama masturbaation kanssa, kaikille ei tule aknea, mutta joillekkin tulee. Kasvuiässä hormonitoiminta kiihtyy ja ravintoaineiden tarve kasvaa, sitten vielä kannustetaan masturboimaan jolloin hormonit menee vielä enemmän sekaisin ja akne varsinkin pahenee sinkin kroonisen puutteen takia. Tästä voi tulla joillekkin ikävä kierre. Huono ravitsemustila päälle ja vähän stressiä niin ei tarvitse pelätä aknen parantumista.Sinkin puute aiheuttaa myös monia myötä oireita, mutta hyvin yksillöllisesti. Ne jotka vaimakkaimmin puolustavat sitä miksi masturbaatio on hyväksi niin oletteko koskaan ihmetelleet miksi heillä ei ole kumppania? Miksi heidän pitää jatkaa sitä yksinäistä touhua vuodesta toiseen? Se ei korvaa kahden ihmisen välistä seksiä millään tavalla...ja juurikin miehen ja naisen välistä.


    • onko saanut!

      Hauska ketju:)

      Vedän itsekin tähän loppuun toteamuksen: Eli finninaamaiset ovat joskus saaneet, mutta siloposkiset eivät. Voihan sen kääntää näinkin:)

    • naikkonen 18v

      Taas se nähdään et ku on kysymys jotenkin seksuaalisita asiosta, se saa paljo huomiota... =)
      Ihminen on niin outo otus!

    • selibaatti

      Aioin kokeilla hieman pidättäytymistä. Tulen kertomaan tuloksista sitten 1vk-2vk päästä :). Itse olen havainnut itsellä, että se saattaa toimia...

    • Anonyymi

      Kerro tulokset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe