osaatko tanssia?
miten olet taidon hankkinut?
onko taidosta ollut hyötyä?
millaisia muistoja; esim. tanssilavoilta
taikaa
11
1289
Vastaukset
- tanssia
Osaan tanssia .Se vaan tuli siinä tanssimisen myötä. Hyödystä en tiedä , mutta katseita se on kerännyt kun oikein hyvä viejä on osunut kohdalle. Muistojakin tansseihin liittyy mutta niistä ei sen enempää tällä kertaa.
- keskiyonkehraaja
Jos on mies joka vie..
Rakastan tanssimista mutta aina olen kumppanikseni osannut valita miehen joka ei osaa tanssia....- huolimatta
vielä hengität, minä kun olen luullut elämän loppuvan jos tanssiminen loppuu. Asiako ei olekaan niin. Itse olen opetellut tanssin kuviot ja hionut ne miesten käsivarsilla muotoihinsa, opettanut lapseni nauttimaan tanssin taiasta alle 10v. oli tytär kun kaikki "vanha" tanssitaito oli varpaissa. Muistoihin uppoutuen muistan ensimäisen tanssi-illan.. Sotapojat oli liian vanhoja tanssikaveriksi, voi aikoja. Myöhemmin sieltä aviomiehen katsastin vai kumminko lie ollut. Paljon kuitenkin tanssi on antanut ja jaksaa antaa yhä lähes viikottain ja joskus monta kertaa viikossa.
- rakastan tanssimista
olen 55-mummo. ja kaikkein ihanimmat muistot sisältyy tanssimiseen. Ensikerran olin lavalla ja 16-vuotias, sotapoikahaki enkä osannut yhtään poljin hänen varpailleen. Mutta sitten kun olen oppinut vain käymällä tanssimassa. liitelen mietn vain mies vie. En ole käynyt mitään tanssikoulua. Ajatelkaapa vaikka sitä kun oikein hidas kaunis musikki soi ja joku pokkaa sinut tanssiin, saat olla sitä ihmistä ihan liki. Siinä tunteet herää ja vielä luvan kanssa. Monet tuttavuudet olen solminut tanssilattialla.Eli elämä ilman tanssia olisi erittäin tylsää. terv. tanssiva mummo!!!!
nuo tanssit ny menee jotenkuten kaikki,jos pakko olis tanssia...en kyllä välitä muuten yhtään koko tanssahtelusta..
- Nanni
aina rakastanut tanssimista ja musiikkia yleensäkin. Soittelen itsekin joskus omaksi ilokseni.
Se kuului olennaisena osana nuoruuteeni sillä
kolusimme kaikki lähiseudun lavat joko kaksin tai
isommalla porukalla.
Onneksi se kulttuuri on palannut takaisin.
Kesäisin on mukava muutenkin pistäytyä erilaisissa
musiikkitapahtumissa. Tykkään monenlaisesta eri tanssilajista. Valssi lienee lempitanssini. Siinä vaan pitää tanssia niin että lantiot on vatsan seudulta vastakkain ja ylävartalo hieman irti. Nainen seuraa miehen vartalon liikkeitä. Ja tanssiessa jalat toistensa lomaan ettei tökkää niitä vastakkain. Siinä sitten nauttien liidellään pitkin parkettia.
Tangossa sama ote.
Tanssiessa saa helposti ja mutkattomasti kontaktin vastakkaiseen sukupuoleen.
Väittäisin että tanssitaitoisen miehen ei tarvitse koskaan olla ilman seuraa.- myös minulle nautinto
Hidasvalssi on erittäin hienoa katseltavaa, myös aivan mahtavaa, kun osaa. Itse tykkään kaikista lajeista ja niikuin sanoit erittäin hyvä kontktin luoja pantneriin....
- tassien
niin...aaaaah... mukavia muistojahan niitä on jäänyt
itse opin tanssimaan, kun veljeni opetti
ja sitten käytäntö.
Oli se aikaa, kun silloin 70-luvulla tuli se rokkihomma, ja me "nuoret" näytettiin konkareille...
sitten tietysti nämä "kontaktilajit"...ovat säilyttäneet paikkansa...ja hyvä niin.
Se oli pojilla aina sama kuvio: ensin: "lähekkö pelille" sitten: "täällä on paljon/vähän porukkaa", ja lopuksi: "lähekkö limukalle"...!!
; ))) - suna45
osaan tanssia, ja kiitos äitini;))oli aika kun tuli teevestä lauantai tansseja,äiti heitti matot ja päydät syrjään ,ja niin siinä mentiin valssia ja tangoja, hiki päässä ,äiti opetti 3 tytärtään, ja sit tyttäret keskenään ,ja hauskaa oli,
ja mikään ei voita ihania kesäillan valsseja, idyllisella lavatanssi paikoissa ,nekin on koluttu joka kesä, ja taas uutta kesää odottaen että pääsis.;)))- esimerkki
siitä, että tanssimaan voi oppia monella tavalla
jos on halua
Humppa se vasta ihanaa on etenkin jos lattialla on tilaa revittää oikein kunnolla. Tango vaatii jo vähän taitoakin, että muistaa ; "askel,..askel,..vaihtoaskel"...tosi hyvin menee jos vielä muistaa pyörähtää... ;))
Fox on aina ollut minulle vaikeaa,,kun se toisaalta muistuttaa humppaa, vaan sitten siinä on jokin eri sävy ainakin paljon nopeampaa se on?
Valssia opetettiin koulussa liikuntatunnillakin
ja tytöille taidettiin opettaa muutenkin enemmän tanssitaitoja, sillä aikaa kun pojat urheilivat.
Muistan kun protestoitiin sitä, että miksi pojille ei opeteta...
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861809Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981116Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79982- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot152844Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54761Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52691- 53684