Ehdotuksia

Keskustalaiset kansanedustajat ovat jo kiinnittäneetkin huomiota vakavaan ongelmaan eli maaseudun, erityisesti syrjäseutuja koettelevaan, tyhjenemiseen nuorista naisista. Maaseutu ukkoutuu ja peräkammarin pojat jäävät loppuiäkseen poikamiehiksi. Mikko Alatalo ehdotti rakasteluvapaita ja toinen kepulainen naimamatkakorvauksia avuksi. Nämä ovat hyviä ja kannatettavia ehdotuksia. Ajattelin nyt itse vähän ehdotella lisää, sillä tällä palstalla havaitsee hyvin körmyniskujen kiukun ja ahdistuksen, mihin naisväen läheisyys voisi olla hyvä lääke.

Tulevaisuuden näkymät ovat sellaiset, että vanhusten määrä lisääntyy ja suhteellisesti se lisääntyy ensin syrjäseuduilla. Syrjäseutujen nuoret tytöt käyvät kouluja, lähtevät yliopsitoihin ja muihin kouluihin ja jäävät sille tielleen. Panevat kätensä ristiin, että näin onni heitä potkaisi ja äänestävät sitten demareita, koska oivaltavat, että heidän onnensa johtui demarien tasapäistävästä koulutuspolitiikasta, missä syrjäseudun flikalla on myös mahdollisuutensa. Jäljelle jäävät vanhukset ja peräkammarin pojat.

Naisia pitäisi siis houkutella maaseudulle. Sieltä lähteneet naiset eivät takaisin palaa, se on aika varmaa. Sen vuoksi meillä kannattaisi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tulemme tarvitsemaan ulkomaista siirtotyövoimaa. Siirtolaispolitiikkamme voisi siis yhdistää aluepolitiikkaan.

Afrikasta tulleet sirtolaiset ovat kotimaissaan tottuneet maaseutumaiseen elämään, joten he sopivat maaseudulle hyvin. Meillä onkin tehty ilmeinen virhe siinä, että somaleita ja muita on jätetty kaupunkien lähiöihin lorvimaan. Toinen ryhmä ovat sitten venäläiset maatuskat, joista peräkammarin pojat saavat hyviä emäntiä. Arvelisin, että Venäjän pulskia maalaistyttöjä saadaan kurjista oloistaan kyllä houkuteltua. Isäntämiehet lähtevät vaan mersuillaan hakureisulle, kertovat lypsävien pääluvun ja panevat parastaan päälle eivätkä missään tapauksessa saa haista vanhalle viinalle.

Syrjäseutujen väki alkaa helposti degeneroitua, ellei uutta verta saada sisäsiittoisuuden korvikkeeksi. Seuraksia on jo nyt nähtävissä esim. Itä-Suomessa perinnöllisten sydän- ja verisuonitautien lukuisuutena. Naimakaupat maatuskien ja myös afrikkalaistyttöjen kanssa toisi aivan uutta ilmettä syrjäseutujen elämään. Pienokaisista syntyisi kauniita uusia suomalaisia, jolloin misseinäkin nähtäsiin useammin Lola Odusoguja.

Naimamatkakorvauksen voisi liittää tähän eli tulisi samalla ulkomaanreissu useille idän ihmettä katsomaan, mistä sitten tankattaisiin halpaa bensaakin, niin hakureissun edullisuus vaan lisääntyisi. Jotta maatuska ei lähtisi heti takaisin, näille matkoille säädettäisiin ehdoton alkoholin tuonti- ja nauttimiskielto matkakorvauksen saamisen ehdoksi. Körmyniskat voitaisiin myös panna venäjän alkeiskurssille ennen matkaa, ettei tarvitsisi pelkästään rakkauden kielellä keskustella.

Mitäs sanotte?

17

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökyisäntä

      Minä käännyn heti muslimiksi ja nain 8 Gambialaisa naista hoitamaan työt ja muut puhteet. Menee siinä moni naapuri hirteen kateudesta. Ja mun Afro-Suomettaret on sitten mun, ettekä niihin ryhdy !

    • bussilastillisen

      käkkäräpäitä ja realisoi lastin kevätmarkkinoilla.

      Tulee siinä papille kiirus.

      Muutaman sukupolven päästä mulatit vaeltavat sankkoina joukkoina etsimässä riistaa, ruokaa ja identiteettiään.

    • oivahärkönen

      ... suhtautuminen maaseutuun jatkuu. Voisitko sinä ottaa yhteyttä johonkin ystävään tai auttajaan ja kävisitte läpi tuota ongelmaasi, joka tuntuu vain pahenevan.

      • en ole se miksi luulette, v...

        että hän tällä kertaa oikeasti ajatteli maajussien parasta, pikkupäissään ehkä, mutta kumminkin.

        Mielipidepankin analyyttisyys ja mielteiden kirjo antaa paljon anteeksi kepukaunaisuutta. Itse ehkä kuitenkin ajattelen MP:n kirjoituksista niin, sanomaa kun niissä on, että konteksti kepuun syntyy siitä osin leikillisestä kepuvastaisuudesta. Aattele ny, jos ei kepua mainittaisi kirjotuksissaan, niiden olemassaolon oikeutus ei ehkä täyttyisi. Ja kepujen kannalta: Hyvä kun joku ravistelee, kriittinen näkökanta on aina tervetullut lisä. Toivoa sopisi myös muidenkin kepulaisten kuin vain sinun aktivoituvan kirjoittamaan runsaammin.

        Remma remmarum

        Montaa valiokirjoittajaa ei ole

        MP
        Sinä
        KKK (vaikka onkin liian pomottava)
        jaba
        keri (tietyiltä osin, kuitenkin)
        se joku ... AA ... :)
        ja pari kolme muuta.


      • en ole se miksi luulette, v... kirjoitti:

        että hän tällä kertaa oikeasti ajatteli maajussien parasta, pikkupäissään ehkä, mutta kumminkin.

        Mielipidepankin analyyttisyys ja mielteiden kirjo antaa paljon anteeksi kepukaunaisuutta. Itse ehkä kuitenkin ajattelen MP:n kirjoituksista niin, sanomaa kun niissä on, että konteksti kepuun syntyy siitä osin leikillisestä kepuvastaisuudesta. Aattele ny, jos ei kepua mainittaisi kirjotuksissaan, niiden olemassaolon oikeutus ei ehkä täyttyisi. Ja kepujen kannalta: Hyvä kun joku ravistelee, kriittinen näkökanta on aina tervetullut lisä. Toivoa sopisi myös muidenkin kepulaisten kuin vain sinun aktivoituvan kirjoittamaan runsaammin.

        Remma remmarum

        Montaa valiokirjoittajaa ei ole

        MP
        Sinä
        KKK (vaikka onkin liian pomottava)
        jaba
        keri (tietyiltä osin, kuitenkin)
        se joku ... AA ... :)
        ja pari kolme muuta.

        On mukavaa havaita, että jollakin on täällä psykologista silmää ja järki päässä. Hyvää illanjatkoa ja myös isäinpäivää sulle, jos olet kuten minäkin isä.


    • muualla

      Näytät nimittäin makustelevan nautinnolla sitä kusta joka päässäsi lainehtii.

      • wuff.

        Kirjoituksessa oli ideaa. Maaseudun väestön ukkoutuminen on todellinen ongelma. MP:n ajatus oli lämmin ja oikean suuntainen.


    • Wiisaahko

      On totta, että maaseudulla on syrjäytynyttä väkeä. Kaikki eivät tosin itse koe oloansa syrjäytyneeksi. He paikkaavat toimeentulonsa vaikeudet perinteisellä tavalla eli ryhtyvät kalastamaan ja metsästämään. Monille ukkomiehillekin on kalastus ja metsästys henkireikä, ei tosin tällä kertaa ruoansaannin vuoksi, vaan mielenterveyden takia. Ehkä tässä muuten on yksi syy siihen, miksi avioliitosta eroamisia on vähemmän maalla kuin kaupungissa.

      Vanhusten lisääntyminen maaseutukunnissa on todellinen ongelma. Maalta aikoinaan kaupunkiin töihin muuttaneet usein muuttavat eläkepäivillään takaisin kotikonnuilleen. Se kärjistää edelleen usein jo tiukkaa tilannetta sairaanhoidon osalta maaseutukunnissa. Toisaalta he tuovat verotuloja, jos nauttivat hyvää eläkettä. Se ei kuitenkaan riitä kattamaan heistä aiheutuvia sairaanhoitokuluja.

      Maaseudun naimattomia poikamiehiä voidaan minun puolestani hemmotella venäläisillä naisilla. Itse asiassa näin tapahtuukin ainakin Itä-Suomessa jatkuvasti. Yksinäiset miehet ovat ainakin viiden vuoden ajan hakeneet naisia itärajan takaa. Minäkin olen muutamissa häissä ollut. Näiden avioliittojen pitkäikäisyys ei välttämättä ole päätähuimaava vaatimattoman kokemukseni perusteella.

      Afrikasta tulevat siirtolaiset ovat enimmäkseen miehiä, jotka ovat tottuneet siihen, että naiset tekevät kaiken työn. Kaupungeissa on ilmeisesti ylijäämää naisista, koska maalla on liikaa miehiä. Näiden afrikkalaismiesten täytyy siis jatkossakin naida kaupunkilaisnaisia, jotka jostain kumman syystä haluavat siihen ryhtyä. Näistä liitoista on kenelläkään harvoin mitään hyvää kerrottavaa, vaikka toisinkin väitetään.

      • Kun poikkeuksellisesti kommentoit asiallisesti, teen sen minäkin samalla periaatteella.

        Yksinäisyys on ihmisille ongelma, vakava ongelma. Sitä eivät mitkään metsästykset ja kalastukset korvaa. Suomalainen pakenee yksinäisyyttä alkoholiin. Nainen on se joka voi näitä miehiä pelastaa kuten esim. joidenkin vankilakundien kohdalla käy. Inhimimillisesti ottaen on tärkeää keksiä keinoja yksinäisyyden karkoittamiseksi. Tässä mielessä olen ihan samaa mieltä kuin se keskustalainen, joka teki esityksen naimamatkakorvaukseksi.

        Luulen, että sellaiset ihmiset, jotka eivät ole kokeneet yksinäisyyden ongelmaa, eivät voi käsittää, miten kova paikka se jollekulle voi olla. Ihminen on sosiaalinen paketti, joka kaipaa ihmiskontakteja. Apinoilla on tehty kokeita yksinäisyydestä ja yksinäisyydettä kohdanneet apinat kuolivat yksinäisyyteen. Samaa pätee ihmisillä ja siksi olisi hyvä jos kanssaihmiset älyäisivät tämän. Itse pyrin aina pitämään tämän mielessä, mikä antaa silloin suuren arvon niille lähimmäisille, joka elävät kanssani.


      • Wiisaahko
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kun poikkeuksellisesti kommentoit asiallisesti, teen sen minäkin samalla periaatteella.

        Yksinäisyys on ihmisille ongelma, vakava ongelma. Sitä eivät mitkään metsästykset ja kalastukset korvaa. Suomalainen pakenee yksinäisyyttä alkoholiin. Nainen on se joka voi näitä miehiä pelastaa kuten esim. joidenkin vankilakundien kohdalla käy. Inhimimillisesti ottaen on tärkeää keksiä keinoja yksinäisyyden karkoittamiseksi. Tässä mielessä olen ihan samaa mieltä kuin se keskustalainen, joka teki esityksen naimamatkakorvaukseksi.

        Luulen, että sellaiset ihmiset, jotka eivät ole kokeneet yksinäisyyden ongelmaa, eivät voi käsittää, miten kova paikka se jollekulle voi olla. Ihminen on sosiaalinen paketti, joka kaipaa ihmiskontakteja. Apinoilla on tehty kokeita yksinäisyydestä ja yksinäisyydettä kohdanneet apinat kuolivat yksinäisyyteen. Samaa pätee ihmisillä ja siksi olisi hyvä jos kanssaihmiset älyäisivät tämän. Itse pyrin aina pitämään tämän mielessä, mikä antaa silloin suuren arvon niille lähimmäisille, joka elävät kanssani.

        "Suomalainen pakenee yksinäisyyttä alkoholiin. Nainen on se joka voi näitä miehiä pelastaa kuten esim. joidenkin vankilakundien kohdalla käy. Inhimimillisesti ottaen on tärkeää keksiä keinoja yksinäisyyden karkoittamiseksi."

        Yksinäisyys on vakava ongelma, kohtaa se sitten kaupunkilaista tai maalaista. On näiden kaikkien halventamista verrata heitä vankilasta vapautuviin. Totta kai erityisesti vankilasta vapautuvilla on vaikeaa, mutta kaikkien muiden vertaaminen heihin on arveluttavaa.

        Alkoholismi vaivaa syrjäytyneitä miehiä maalla ja kaupungissa. Kaupungissa, erityisesti Helsingissä, he ovat näkyvillä. Rautatieasemalla ei voi olla näkemättä heitä.

        Maalla ongelma on yhtäläinen, mutta usein vaikeammin nähtävissä.


      • Wiisaahko kirjoitti:

        "Suomalainen pakenee yksinäisyyttä alkoholiin. Nainen on se joka voi näitä miehiä pelastaa kuten esim. joidenkin vankilakundien kohdalla käy. Inhimimillisesti ottaen on tärkeää keksiä keinoja yksinäisyyden karkoittamiseksi."

        Yksinäisyys on vakava ongelma, kohtaa se sitten kaupunkilaista tai maalaista. On näiden kaikkien halventamista verrata heitä vankilasta vapautuviin. Totta kai erityisesti vankilasta vapautuvilla on vaikeaa, mutta kaikkien muiden vertaaminen heihin on arveluttavaa.

        Alkoholismi vaivaa syrjäytyneitä miehiä maalla ja kaupungissa. Kaupungissa, erityisesti Helsingissä, he ovat näkyvillä. Rautatieasemalla ei voi olla näkemättä heitä.

        Maalla ongelma on yhtäläinen, mutta usein vaikeammin nähtävissä.

        Ei ollut tarkoitus halventaa ketään. Muuten olen samaa mieltä. Yksinäisyyttä kohtaa sekä maalla että kapungissa. Luulen yksinäisyyden olevan tärkeä tekijä muiden ongelmien synnyssä. Yksinäisyys on tässä mielessä sukua tarpeelle tulla hyväksytyksi.

        Hyvää yötä!


    • Samalla reseptillä

      Onko Mielipidepankilla ehdotuksia, mitä tehtäisiin kaupunkien vanhoille piioille eli kauniimmmin sanottuna hellahuoneiden tytöille. Niitähän kaupungeissa riittää, kun miehet asuvat maalla.

      Afrikka voisi olla hyvä suunta ongelman ratkaisuun, sillä sieltä tuodulla muslimimiehellä voi kaiketi olla useampia vaimoja. Työttömyysluvutkin kaunistuisivat, kun osa näistä suomalaisista vaimoista jättäisi työnsä ja keskittyisi miehensä ja kotinsa hoitamiseen.

      • Esittämäsi ongelma voi olla todellinen enkä halua suhtautua siihen väheksyen. Luulen, että jotkut naiset ovat menneet koulutuksen ja uran mukana ja jättäneet elämisen elämättä. Tunnen joitain tällaisia ihmisiä ja luulen, että se on heille ongelma ja jotkut ovat sen pikkutunneilla suoraan myöntäneetkin. En osaa antaa mutta neuvoa kuin sen, että elämän peruskysymyksiä on välillä pysähdyttävä miettimään ja mietittävä erityisesti oman elämän tarkoitusta ja tehtävä sen mukaan kuin todella haluaa.


    • hienoa...

      ...kun maaseutu tyhjenee ja elämisen mahdollisuudet entisestään vaikeutuvat. Väki pakkaa pääkaupunkiseudulle, missä asuntojen hinnat sitten entisestään jatkavat nousuaan, päiväkodit eivät voi ottaa enää hoidettavia vastaan ja koululuokat ovat tupaten täynnä.

      Onko se tämän maan etu? Ajatteletko tosiaan niin, että kun maaseutu näivettyy, se on demareiden etu? Niin, sehän onkin sitä aluepolitiikkaa. Hirmuista verovarojen tuhlausta maajussien elättämiseen. Ihmeellistä on sinun kaunaisuutesi ja halveksuntasi maaseutua kohtaan. Se on tullut kyllä selväksi muissakin kirjoituksissasi.

      Ei ihme, että maaseudulla muutkin kuin maanviljelijät äänestävät yhä enemmässä määrin keskustaa. Se kun tuntuu olevan ainoa puolue, joka välittää heidän asioistaan ja jokapäiväisitä ongelmistaan. Demareiden ratkaisu tähän tuntuu olevan, että kaikki elinolot maaseudulla tehdään mahdollisimman vaikeiksi. Kun sitten saadaan "puhdistus" suoritetuksi, on se pois keskustan kannattajilta.

      • Olet ymmärtänyt milestäni nyt pahasti väärin. En ajattele asioita jonkun puolueen etunäkökohdista. Sellainen ajattelu kuuluu valitettavasti juuri kepulaisuuteen.

        Maaseudun näivettyminen ei ole tavoitteeni, päinvastoin. Minun arvioni mukaan Keskustan politiikka on johtanut ja johtaa maaseudun näivettymiseen. Asioita katsellaan liian kapea-alaisesti, eikä laisinkaan avoimin silmin. Tämä on se ongelma ja se ongelma on silloin juuri Kepun politiikka, joka on yhden totuuden ja suunnan politiikkaa.

        Kepun politiikka on johtanut maaseudun näivettymiseen. Luulisi nyt silmien jo aukeavan tälle. Kepu meillä on monopolisoinut aluepolitiikan itselleen ja tulokset on nähtävissä Kepulandian niissä kunnissa, jotka elävät valtionosuuksien varassa vuodesta toiseen.

        Olen yrittänyt toistamisesta päästyäni sanoa, etten ole lainkaan kaunainen maaseutua kohtaa. Kepua kohtaan myönnän olevani kriittinen, koska Kepu on aiheuttanut maaseudun ongelmat ja samalla ongelmia koko Suomelle. Tätä ei voi mikään muu selittää kuin se, että Kepulle äänten kalastaminen on tärkeämpää kuin maan kokonaisedun kehittäminen. Muualla on kuin Kepulandiassa on tapahtunut koko ajan kehitystä, uudistumista ja kaikelle kehitykselle ollaan vastaanottavaisia. Kepulandiassa sen sijaan vastustetaan kaikkia ideoitakin ja selitetään ne maaseutuvastaisuutena. Täyttä hölynpölyä.


      • juntti
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt milestäni nyt pahasti väärin. En ajattele asioita jonkun puolueen etunäkökohdista. Sellainen ajattelu kuuluu valitettavasti juuri kepulaisuuteen.

        Maaseudun näivettyminen ei ole tavoitteeni, päinvastoin. Minun arvioni mukaan Keskustan politiikka on johtanut ja johtaa maaseudun näivettymiseen. Asioita katsellaan liian kapea-alaisesti, eikä laisinkaan avoimin silmin. Tämä on se ongelma ja se ongelma on silloin juuri Kepun politiikka, joka on yhden totuuden ja suunnan politiikkaa.

        Kepun politiikka on johtanut maaseudun näivettymiseen. Luulisi nyt silmien jo aukeavan tälle. Kepu meillä on monopolisoinut aluepolitiikan itselleen ja tulokset on nähtävissä Kepulandian niissä kunnissa, jotka elävät valtionosuuksien varassa vuodesta toiseen.

        Olen yrittänyt toistamisesta päästyäni sanoa, etten ole lainkaan kaunainen maaseutua kohtaa. Kepua kohtaan myönnän olevani kriittinen, koska Kepu on aiheuttanut maaseudun ongelmat ja samalla ongelmia koko Suomelle. Tätä ei voi mikään muu selittää kuin se, että Kepulle äänten kalastaminen on tärkeämpää kuin maan kokonaisedun kehittäminen. Muualla on kuin Kepulandiassa on tapahtunut koko ajan kehitystä, uudistumista ja kaikelle kehitykselle ollaan vastaanottavaisia. Kepulandiassa sen sijaan vastustetaan kaikkia ideoitakin ja selitetään ne maaseutuvastaisuutena. Täyttä hölynpölyä.

        Tässä on viitaus omaa kirjoitukseesi. Siitä käy ilmi kaikki ennakkoluulosi ja asenteesi maaseutua, sen kulttuuria ja elinkeinoa kohtaan.

        "Katsotaan sitten junttimaisuutta kansantalouden näkökulmasta. Junttimaisuus ja Rednecks-kulttuuri elävät sananmnukaisesti pellossa ja siis maaseutumiljöössä. Ja on syytä korostaa, että perusilmeeltään melko muuttumattomassa miljöössä, jossa pyritään elämään rinnan luonnon kanssa ja luontoa hyödyntäen. Tällaisen maailmankuvan omaksuminen on johtanut siihen, että pitäydytään samassa olotilassa vuodesta toiseen. Sitä on junttimainen stabiilius. Uutta pelätään ja vastustetaan vaistonvaraisesti. Ei ole siis mikään ihme, että kaikki nykyajan merkittävät innovaatiot syntyvät pelkästään kaupunkiympäristöissä. Kaupunkiympäristöt luovat talouteen dynaamisuutta, maaseutukulttuuri tyytyy korkeintaan hyödyntämään näitä innovaatioita, mutta itseltään puuttuu innovatiivisuus kokonaan."

        Et vaikuta kirjoitustesi perusteella todellakaan miltään maaseutukulttuurin ystävältä. Kirjoituksistasi paistaa halveksunta ja suoranainen viha kaikkea maaseutua kohtaan. Sinun kaltaiset ihmiset ja heidän näkemyksensä ovat kaikille maaseudun ihmisille syy kannattaa keskustaa. Sinä etkä kaltaisesi eivät ainakaan heistä, eivätkä heidän arkiongelmistaan piittaa. Maaseudun ihmisillä on huoli elinkeinostaan ja arkisten palveluiden säilyttämisestä.

        On todella matalaa syyttää keskustaa tästä kaikesta. Kyllä ihmiset osaavat ajatella omilla aivoillaan. Ja sinun kaltaiset tyypit mielipiteineen vaan lisäävät keskustan kannatusta.


      • kyllä
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt milestäni nyt pahasti väärin. En ajattele asioita jonkun puolueen etunäkökohdista. Sellainen ajattelu kuuluu valitettavasti juuri kepulaisuuteen.

        Maaseudun näivettyminen ei ole tavoitteeni, päinvastoin. Minun arvioni mukaan Keskustan politiikka on johtanut ja johtaa maaseudun näivettymiseen. Asioita katsellaan liian kapea-alaisesti, eikä laisinkaan avoimin silmin. Tämä on se ongelma ja se ongelma on silloin juuri Kepun politiikka, joka on yhden totuuden ja suunnan politiikkaa.

        Kepun politiikka on johtanut maaseudun näivettymiseen. Luulisi nyt silmien jo aukeavan tälle. Kepu meillä on monopolisoinut aluepolitiikan itselleen ja tulokset on nähtävissä Kepulandian niissä kunnissa, jotka elävät valtionosuuksien varassa vuodesta toiseen.

        Olen yrittänyt toistamisesta päästyäni sanoa, etten ole lainkaan kaunainen maaseutua kohtaa. Kepua kohtaan myönnän olevani kriittinen, koska Kepu on aiheuttanut maaseudun ongelmat ja samalla ongelmia koko Suomelle. Tätä ei voi mikään muu selittää kuin se, että Kepulle äänten kalastaminen on tärkeämpää kuin maan kokonaisedun kehittäminen. Muualla on kuin Kepulandiassa on tapahtunut koko ajan kehitystä, uudistumista ja kaikelle kehitykselle ollaan vastaanottavaisia. Kepulandiassa sen sijaan vastustetaan kaikkia ideoitakin ja selitetään ne maaseutuvastaisuutena. Täyttä hölynpölyä.

        olen maalainen, kepu ei ole järjestänyt ainakaan minulle mitään ongelmia, PÄINVASTOIN kaikkea hyvää. Ihanaa asua vireässä hyvinvoivassa kunnassa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe