Mitä ehkäisykeinoja rintasyöpäpotilas voi ajatella?
Rintasyöpä ja raskauden ehkäisy
3
1796
Vastaukset
- rintapuoli
on tavallinen kuparikierukka, vaikka syöpäni olikin hormooni negatiivinen, hormoonipositiivista syöpää saiastaneille ei suositella hormooniehkäisimiä, näin olen asian ymmärtänyt
- Lea
Minulla oli hormonipositiivinen rintasyöpä ja ainoa suositeltu ehkäisy oli hormonikierukka. Se on toiminut oikein hyvin. Pillerit eivät käy missään olosuhteissa.
- Fortunella
Lea kirjoitti:
Minulla oli hormonipositiivinen rintasyöpä ja ainoa suositeltu ehkäisy oli hormonikierukka. Se on toiminut oikein hyvin. Pillerit eivät käy missään olosuhteissa.
Minulle sanoi sekä syöpälääkärini että gynekologini, että hormooniperäinen ehkäisy ei sovi rintasyöpä potilaalle, oli kyseessä sitten hormoonipositiivinen tai -negatiivinen rintasyöpä. Vaihtoehdoiksi jää siis tavallinen kuparikierukka (itselleni se laitetaan vaiken ole synnyttänyt) tai kohdomit. Tosin gynekologini sanoi, että mikäli hormooonikierukka on laitettu ennen sairastumista niin se saatetaan toisissa tapauksissa jättää ehkäisyksi. Tällaista tietoa minulle siis on kerrottu. Kysy suoraan omalta lääkäriltäsi, hän osaa varmaankin auttaa asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521