Turvonnut alapää voi ennustaa synnytyksen alkua.

APUA!!! Onko näin???

Pitääkö paikkaansa? Ystäväni sanoi että on lukenut joskus tällaisesta. Että ennen synnytyksen alkamista alapää turpoaa huomattavasti. Itselläni on näin, huomasin jo eilen pientä mutta nyt tuntuu että on todella "turpea"

7

8928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumimamma

soita ihmeessä synnytysosastolle tai neuvolaan.. siellä kyllä osataan neuvoa.. mutta voihan se olla että synnytys on alkamassa.. itsellä ei ole siitä kokemusta vielä..

• apua

Itse olen rv:llä 33 3 ja huomasin muutama päivää sitten itsellänikin alapään turvonneen ja olen miettinyt että mitä se meinaa?

Toiv. ei nyt vielä synny!!!

• muumimamma

no ei se vauva varmaan heti sieltä ala ulos tulla.. mutta kannattaa neuvolassa otta asia puheeksi..

• Eka kirjoittaja

xxx

• turpoominen

kuuluu asiaan, siis raskauteen, ei synnytyksen alkamiseen?! En mä lekuri oo mut näin olen aina olettanut ja jostain (monestikkin) lukenut, ja sentään kolmatta odotan.

• on ollut

myös alapää turvoksissa pitkin raskautta enemmän tai vähemmän. Ei se ennusta mitään synnytystä. Ainakin mulla meni yliaikaiseksikin.

• kolmesti raskaana

Minulla ainakin oli kolmannen raskauden aikana alapää "turvonnut" koko loppuraskauden ajan. Tuli ihan sellaisia suonikohjun tapaisia pullistumia, koska iso vatsa painoi jotenkin alas ja kai sitä kroppa oli jo kahden ensimmäisen raskauden aikana sen verran rasittunut. Kahdessa ekassa ei ollut mitään ongelmia, mutta kolmannessa oli, joten usein jouduin heittämään itseni pitkäkseni kesken päivän, jotta sain helpotusta alapään turpeaan oloon ja jaksoi taas hetken päästä olla jalkeilla. Yliaikaiseksi meni raskaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe