Mitä tavallinen lääkäri voi määrätä?

N20

Voiko yleislääkäri (YTHS) kirjoittaa reseptiä johonkin psoriin tarkoitettuun hoitovoiteeseen? Luin netistä noita psorivoiteiden tietoja ja jossakin luki että vain ihotautilääkäri voi kirjoittaa sellaisesta reseptin..? YTHS:n kautta ei ihotautilääkärille ole nyt kuulemma aikoja, olisi päässyt vain jonoon joten varasin ajan tavalliselle lääkärille.

Psori ollut minulla päänahassa ainakin 6-7 vuotta ja nyt muutama viikko sitten puhkesi yllättäen muuallekin (vatsaan, rintaan, selkään) pieninä, koko ajan leviävinä täplinä. En tahtoisi päästää tätä yhtään pahempaan kuntoon, haluaisin mahdollimman pian saada jotain kunnon hoitoa. Mitä voisi tehdä ennen kuin saa niitä oikeita lääkkeitä, rasvata vaan Hydranilla ja toivoa parasta?

10

5747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta lääkäriä nähnyt

      miten kokenut, pätevä ja viitsivä lääkäri on. Siis kaikkien lääkärien PITÄÄ pystyä tietämään mikä on psoriasis ja omista opuksistaan katsomaan millä salvoilla sitä hoidetaan. Muuten saa kyllä minusta mennä takaisin opiskelemaan.
      Minä yleensä luettelen kaikki lääkkeet itse kun tiedän miten ne toimii ja olen yleensä saanut mitä kysynkin.
      Psoriaatikko tarvitsee ylennsä paria, kolmea eri voidetta. 1. Pehmentävä ja kuoriva perusvoide, Locobase Repair on hyvä. 2. Kortisonia, Elocon emulsio tai rasvainen. Emulsiovoide imeytyy ihon eikä tahri vaatteita ym niin. Elocon-liuosta on myös päänahkaan, jota on helppo hieroa suoraan pullosta. 3. Daivonex vitamiiinivalmiste joka on myös aika tehokas. Sitä on kanssa emulsiona tai rasvaisena.
      Sitten on pitkä kirjo noita kortisonituotteita muillakin nimillä. Mutta tuossa on muutamia hyviä salvoja jotka ovat tepsineet aika hyvin ainakin mulla. Sanot vaan että nämä on kokeneen toisen potilaan neuvoja, ehkäpä ovetkin sulle tuttuja?
      Locobasea saa kyllä ilman reseptiäkin ja se kyllä pehmentää ja kuorii hilsettä hyvin. Jos sinulla alkaa leviämään joka paikkaan niin valohoito olisi silloin kaikkein tehokkain jarruttaja.
      Mutta nämä ovatkin oikeastaan vaan oireitten leivitystä...
      Sitten on tietysti vielä yksi juttu joka kannattaa kokeilla. Nimittäin vatsan toiminta ja ruokavalio. Jos sinulla on esim. liikaa hiivaa niin sillä voi olla yhteyttä psoriin. Onko ollut vatsavaivoja enemmäkkälti viime aikoina? Itse yritän parantaa psoria ruokavaliolla enkä ole käyttänyt noita kortisonisalvoja yli puoleen vuoteen. Eikä psori ole pahentunut, vähennee vaan. Jos huvittaa kokeilla niin kerron lisää...

      • N20

        ..lisää asiaa, eiköhän niistä kaikista neuvoista joku apu ole. Itselläni tosiaan on psori ollut vuosikausia päässä ja kynsissä pienenpieniä neulanreiän kokoisia painaumia, joiden huomaa kyllä tulevan usein samaan aikaan kun pää on mennyt huonommaksi. Aikaisemmin tosiaan ei ole ollut muualla kuin päässä, yläselässä jokus kuivia alueita mutta ne on aina häipyneet aika nopsaan. Tai eivät ainakaan ole minua häirinneet, niinkuin ei tuo pääkään. Ihan joku Bio -hoitoliuos (eli ihan "tavalliseen" hilseeseen tarkoitettu") on kanssa joskus auttanut vähän hillitsemään tuota päänahan kutinaa ja hilseilyä.

        Olen lukenut netistä viime viikkojen aikana aika paljon kaikkea aiheeseen liittyvää, ja turhauttaa aivan suunnattomasti kun ei saa aikaa lääkäriin nopeasti että vois nopeasti alkaa hoitaa vaivaa. Alkaa pikkuhiljaa ahdistaa oikein kunnolla kun läiskät vaan laajenee ja lisääntyy eikä mitkään perusrasvat tietenkään auta..

        Vatsavaivoista sen verran, että vajaan vuoden verran on ollut jotain pientä häikkää mutta en oikein tiedä tohdinko uskoa sen liittyvän psoriin. Ehkä mieluummin kokeilen ensin "perinteisemmät" hoidot ja jos ei tepsi niin sitten ruokavalio. Olen kyllä varsinainen sokerihiiri että vois muutenkin yrittää vähentää sillä saralla.. :)

        Hyvät neuvot asiaan enemmän perehtyneiltä on tervetulleita, koska haluaisin pysäyttää tämän penteleen ennen kuin peittää koko kropan. Muistan tuota Locobase Repairia joskus nähneeni käytettävän vaikean palovamman hoitoon, liekö sama aine? Kirjoittelen noita ehdottamiasi lääkkeitä ylös ja vaadin lääkäriä (sitten kahden viikon päästä) kirjoittamaan reseptiä, muuten loppuu huumori kesken.


      • monta lääkäriä nähnyt
        N20 kirjoitti:

        ..lisää asiaa, eiköhän niistä kaikista neuvoista joku apu ole. Itselläni tosiaan on psori ollut vuosikausia päässä ja kynsissä pienenpieniä neulanreiän kokoisia painaumia, joiden huomaa kyllä tulevan usein samaan aikaan kun pää on mennyt huonommaksi. Aikaisemmin tosiaan ei ole ollut muualla kuin päässä, yläselässä jokus kuivia alueita mutta ne on aina häipyneet aika nopsaan. Tai eivät ainakaan ole minua häirinneet, niinkuin ei tuo pääkään. Ihan joku Bio -hoitoliuos (eli ihan "tavalliseen" hilseeseen tarkoitettu") on kanssa joskus auttanut vähän hillitsemään tuota päänahan kutinaa ja hilseilyä.

        Olen lukenut netistä viime viikkojen aikana aika paljon kaikkea aiheeseen liittyvää, ja turhauttaa aivan suunnattomasti kun ei saa aikaa lääkäriin nopeasti että vois nopeasti alkaa hoitaa vaivaa. Alkaa pikkuhiljaa ahdistaa oikein kunnolla kun läiskät vaan laajenee ja lisääntyy eikä mitkään perusrasvat tietenkään auta..

        Vatsavaivoista sen verran, että vajaan vuoden verran on ollut jotain pientä häikkää mutta en oikein tiedä tohdinko uskoa sen liittyvän psoriin. Ehkä mieluummin kokeilen ensin "perinteisemmät" hoidot ja jos ei tepsi niin sitten ruokavalio. Olen kyllä varsinainen sokerihiiri että vois muutenkin yrittää vähentää sillä saralla.. :)

        Hyvät neuvot asiaan enemmän perehtyneiltä on tervetulleita, koska haluaisin pysäyttää tämän penteleen ennen kuin peittää koko kropan. Muistan tuota Locobase Repairia joskus nähneeni käytettävän vaikean palovamman hoitoon, liekö sama aine? Kirjoittelen noita ehdottamiasi lääkkeitä ylös ja vaadin lääkäriä (sitten kahden viikon päästä) kirjoittamaan reseptiä, muuten loppuu huumori kesken.

        Ai että on ollut vahän jotain häikkää vatsan kanssa. Et kertonut muuta kuin tuon sokerin. Jos sitä ihan "himottaa" koko ajan niin se kyllä viittaa jo siihen hiivaongelmaan. Se voi tuntua sinusta kaukaa haetulta kun puhutaan psorista, että se voisi jotenkin johtua vatsasta. Mutta minä olen vakuuttunut jo sairastettuani psoria yli 25 vuotta, että ihossa ei ole mitään erityisemmin "vialla" kun se hilseilee, vaan kaikki on oiretta jastain muusta. Olen käynyt kaikki "perinteiset" hoidot salvoineen, tervoineen, UV-hoitoineen mutta yhtään kertaa en ole saanut parannettua sitä niin ettei se olisi alkanut taas uusiutumaan. Luin ensin tuon Paganon kirjan joka sinunkin kannattaisi lukea, tässä linkki: http://www.psorinat.com/

        Sitten huomasin muutama viikko sitten, että minulla on liikaa hiivaa mikä aiheuttaa aikamoisen määrän kaikenlaista oireilua kuten esim psoriasista. Siis suoliston kunto on A ja O. Jos sieltä pääsee myrkkyjä vereen aiheuttamaan tulehduksia, on ihan sama miten paljon rasvaa tai muuten hoitaa päällisin puolin, tauti on ja pysyy!Tässä on linkki siitäkin:
        http://www.valioravinto.fi/pakeman/pakeman7.html
        Kyllä minä sinuna nuorena (oletan että olet 20 niinkuin nimimerkissä?) kokeilisin päinvastoin kuin mitä kirjoitit. Tai kyllähän sinä salvoillakin voit hoitaa mutta älä vähättäle tätä mahajuttua ennekuin olet tosissaan ottanut selvää ja kokeillut. Jos minä olisin tiennyt niin paljon ravinnosta, ruuansulatuksesta ja niitten merkityksestä parikymppisenä kuin nyt, niin elämäni olisi varmaan ihan toisenlaista tänään. Haluasin vaan että muutkin alkais tajuamaan tämän sairauden todellisen aiheuttajan tai altistajan. Kyllähän se geeneissä on, mutta mikä panee oireilemaan? Minulle se tuli eka kerran 23 vuotiaana. Ja sillä oli näin jälkikäteen ajatellen kaikki sairautta suosivat edellytykset tulla!
        Ravinnolla, elämäntavoilla ja mielialalla on suuri merkitys tämän taudin kanssa.
        Lueskele tuosta hiivasyndroomasta ja kerro onko tuttuja oireita?


      • kiinnostunut.
        monta lääkäriä nähnyt kirjoitti:

        Ai että on ollut vahän jotain häikkää vatsan kanssa. Et kertonut muuta kuin tuon sokerin. Jos sitä ihan "himottaa" koko ajan niin se kyllä viittaa jo siihen hiivaongelmaan. Se voi tuntua sinusta kaukaa haetulta kun puhutaan psorista, että se voisi jotenkin johtua vatsasta. Mutta minä olen vakuuttunut jo sairastettuani psoria yli 25 vuotta, että ihossa ei ole mitään erityisemmin "vialla" kun se hilseilee, vaan kaikki on oiretta jastain muusta. Olen käynyt kaikki "perinteiset" hoidot salvoineen, tervoineen, UV-hoitoineen mutta yhtään kertaa en ole saanut parannettua sitä niin ettei se olisi alkanut taas uusiutumaan. Luin ensin tuon Paganon kirjan joka sinunkin kannattaisi lukea, tässä linkki: http://www.psorinat.com/

        Sitten huomasin muutama viikko sitten, että minulla on liikaa hiivaa mikä aiheuttaa aikamoisen määrän kaikenlaista oireilua kuten esim psoriasista. Siis suoliston kunto on A ja O. Jos sieltä pääsee myrkkyjä vereen aiheuttamaan tulehduksia, on ihan sama miten paljon rasvaa tai muuten hoitaa päällisin puolin, tauti on ja pysyy!Tässä on linkki siitäkin:
        http://www.valioravinto.fi/pakeman/pakeman7.html
        Kyllä minä sinuna nuorena (oletan että olet 20 niinkuin nimimerkissä?) kokeilisin päinvastoin kuin mitä kirjoitit. Tai kyllähän sinä salvoillakin voit hoitaa mutta älä vähättäle tätä mahajuttua ennekuin olet tosissaan ottanut selvää ja kokeillut. Jos minä olisin tiennyt niin paljon ravinnosta, ruuansulatuksesta ja niitten merkityksestä parikymppisenä kuin nyt, niin elämäni olisi varmaan ihan toisenlaista tänään. Haluasin vaan että muutkin alkais tajuamaan tämän sairauden todellisen aiheuttajan tai altistajan. Kyllähän se geeneissä on, mutta mikä panee oireilemaan? Minulle se tuli eka kerran 23 vuotiaana. Ja sillä oli näin jälkikäteen ajatellen kaikki sairautta suosivat edellytykset tulla!
        Ravinnolla, elämäntavoilla ja mielialalla on suuri merkitys tämän taudin kanssa.
        Lueskele tuosta hiivasyndroomasta ja kerro onko tuttuja oireita?

        Hei, haluaisitko kertoa lisää ruokavaliostasi? Luin tuosta ruokavaliosta sen verran, että äkkiseltään totesin tuon tarkoittavan lähes kaikista peruselintarvikkeista luopumista? maito, peruna... ei kai pelkkää riisiä päivästä toiseen voi syödä? olisin kiinnostunut kuulemaan tarkemmin syöminkitavoistasi. Mitä syöt aamiaiseksi, lounaaksi...!? Löysin kovin huonosti tietoa sallituista... ravintosisältöjäkin pitäisi osata oikein lukea?


      • monta lääkäriä nähnyt
        kiinnostunut. kirjoitti:

        Hei, haluaisitko kertoa lisää ruokavaliostasi? Luin tuosta ruokavaliosta sen verran, että äkkiseltään totesin tuon tarkoittavan lähes kaikista peruselintarvikkeista luopumista? maito, peruna... ei kai pelkkää riisiä päivästä toiseen voi syödä? olisin kiinnostunut kuulemaan tarkemmin syöminkitavoistasi. Mitä syöt aamiaiseksi, lounaaksi...!? Löysin kovin huonosti tietoa sallituista... ravintosisältöjäkin pitäisi osata oikein lukea?

        Siis että mistä luit ruokavaliosta? Hiivanhoidosta
        vai Paganonin kirjasta?
        Paganonin mukaan psoriaatikon pitäisi vältää koisokasveja kuten peruna, tomaatti, paprika, pippuri, etikat ja viinietikat. Alkoholia ei tippaakaan eikä tupakkaa. Kahvia ilman sokeria ja maitoa ja vain vähän päivässä.
        Hänen ruokavalionsa on aika tiukka mutta niin se on hiivan hoidossakin. Valitettavasti Paganon on syrjäytrtänyt hiivasyndrooman mutta puhuu "vuotavasta suolistosta" mitä itse liika hiiva nimenomaan aiheuttaa.
        Sitten on vielä happoemästasapaino jolla on merkitystä. Lisäksi miten ruokia yhdistellään, esim eläinproteeneja ei pitäisi syödä hiilihydraattien kanssa koska ne yhdessä huonontavat ruuan sulatusta.
        Tämä on aika pitkä kokonaisuus selitettäväksi joten kehotan että luet Paganon kirjan ja/tai Pursisisen kirjan "Hiivasyndrooma". Pursiaisen kirjassa käsitellään nimenomaan hiivan aiheuttamia oireita ja niistä yksi on juuri psoriasis. Kirja on kirjastossakin ainakin pääkaupunkiseudulla.
        Jos on hiivaa niin sitä pitää alkaa hoitamaan hiivanhoitokuurilla johon kuuluu luonnonantibiootit, probiiotit, kuidut ja lisäravinteet. Itse olen nyt sillä kuurilla: Ei mitään sokeria, vehnäjauhoja, perunaa eikä hiivalla leivottua leipää. Sianlihan jätin pois mutta kalaa ja kanaa syön ja munia myös. Niin ja sitten niitä Kapryylihappotabletteja sekä maitohappobakteereja. Pursiaisen kirjan mukaan hiivakuurilla pitäis olla vähintään 8 viikkoa. Tämä riippuu vähän miten paljon sitä hiivaa on jos on, ja miten oireilee. Itsellä oli toistuvia ientulehduksia suussa jotka ovat häypyneet kun aloitin tuon kuurin. Tässä on linkki miten voi testata jos on hiivaa. En tiedä miten "tieteellinen" se on, koska Candida hiivaa on jokaisella jonkun verran. Mutta jos se saa yliotteen niin se on aika pirullinen juttu.
        http://www.adhdrelief.com/CandidaTest.html


      • -.-.
        monta lääkäriä nähnyt kirjoitti:

        Siis että mistä luit ruokavaliosta? Hiivanhoidosta
        vai Paganonin kirjasta?
        Paganonin mukaan psoriaatikon pitäisi vältää koisokasveja kuten peruna, tomaatti, paprika, pippuri, etikat ja viinietikat. Alkoholia ei tippaakaan eikä tupakkaa. Kahvia ilman sokeria ja maitoa ja vain vähän päivässä.
        Hänen ruokavalionsa on aika tiukka mutta niin se on hiivan hoidossakin. Valitettavasti Paganon on syrjäytrtänyt hiivasyndrooman mutta puhuu "vuotavasta suolistosta" mitä itse liika hiiva nimenomaan aiheuttaa.
        Sitten on vielä happoemästasapaino jolla on merkitystä. Lisäksi miten ruokia yhdistellään, esim eläinproteeneja ei pitäisi syödä hiilihydraattien kanssa koska ne yhdessä huonontavat ruuan sulatusta.
        Tämä on aika pitkä kokonaisuus selitettäväksi joten kehotan että luet Paganon kirjan ja/tai Pursisisen kirjan "Hiivasyndrooma". Pursiaisen kirjassa käsitellään nimenomaan hiivan aiheuttamia oireita ja niistä yksi on juuri psoriasis. Kirja on kirjastossakin ainakin pääkaupunkiseudulla.
        Jos on hiivaa niin sitä pitää alkaa hoitamaan hiivanhoitokuurilla johon kuuluu luonnonantibiootit, probiiotit, kuidut ja lisäravinteet. Itse olen nyt sillä kuurilla: Ei mitään sokeria, vehnäjauhoja, perunaa eikä hiivalla leivottua leipää. Sianlihan jätin pois mutta kalaa ja kanaa syön ja munia myös. Niin ja sitten niitä Kapryylihappotabletteja sekä maitohappobakteereja. Pursiaisen kirjan mukaan hiivakuurilla pitäis olla vähintään 8 viikkoa. Tämä riippuu vähän miten paljon sitä hiivaa on jos on, ja miten oireilee. Itsellä oli toistuvia ientulehduksia suussa jotka ovat häypyneet kun aloitin tuon kuurin. Tässä on linkki miten voi testata jos on hiivaa. En tiedä miten "tieteellinen" se on, koska Candida hiivaa on jokaisella jonkun verran. Mutta jos se saa yliotteen niin se on aika pirullinen juttu.
        http://www.adhdrelief.com/CandidaTest.html

        kiitos. pitää ehkä tutustua lisää. tuo vaikuttaa vain aikamoiselta laihdutuskuurilta, mihin minulla ei ole varaa.


      • N20
        -.-. kirjoitti:

        kiitos. pitää ehkä tutustua lisää. tuo vaikuttaa vain aikamoiselta laihdutuskuurilta, mihin minulla ei ole varaa.

        Jos ihan suoraan tuon linkin listoista katsoo, niin "tyypillisiä hiivan ylikasvun oireita" en koe minulla juuri olevan. Vatsa pömpöttää lähes aina syömisen jälkeen mutta se voi tehdä niin monesta syystä. Itse uskon sen johtuvan ihan vaan niellystä ilmasta, koska laskee ennemmin tai myöhemmin syömisen jälkeen. "Hiivan ylikasvua aiheuttavia tekijöitä" taas on tasan yksi eli sokeri ja mahdollisesti muu ruoka. Olen aika perso makealle enkä useinkaan kiellä makeaa itseltäni (en kuitenkaan syö makeisiakaan juuri koskaan, ehkä kerran kuussa tätä nykyä koska ovat niin kalliita), leivon kerran pari kuussa enkä koe sen olevan ongelma. Ruokavalioon kuuluu ihan oikeaakin ruokaa, ei mitään roskaruokaa. Joten en usko tämän olevan kohdallani suuri ongelma, jos joku syö pelkkää vaaleaa leipää ja pullaa niin uskon että sillä voi olla vaikutusta.

        En enää edes ole varma onko vaivani psoria ollenkaan, läiskät ovat ympäri kroppaa edelleen ja hilseilevät vähän, mutta netistä kuvia katsellessani ja verratessani psoriin näyttävät hieman toisenlaisilta. Ota siitä sitten selvä. Pitää varmaan hakeutua yskityiselle, kun normaalille ihotautilääkärille on kuukausien jonot.


      • psoriaatikko
        monta lääkäriä nähnyt kirjoitti:

        Siis että mistä luit ruokavaliosta? Hiivanhoidosta
        vai Paganonin kirjasta?
        Paganonin mukaan psoriaatikon pitäisi vältää koisokasveja kuten peruna, tomaatti, paprika, pippuri, etikat ja viinietikat. Alkoholia ei tippaakaan eikä tupakkaa. Kahvia ilman sokeria ja maitoa ja vain vähän päivässä.
        Hänen ruokavalionsa on aika tiukka mutta niin se on hiivan hoidossakin. Valitettavasti Paganon on syrjäytrtänyt hiivasyndrooman mutta puhuu "vuotavasta suolistosta" mitä itse liika hiiva nimenomaan aiheuttaa.
        Sitten on vielä happoemästasapaino jolla on merkitystä. Lisäksi miten ruokia yhdistellään, esim eläinproteeneja ei pitäisi syödä hiilihydraattien kanssa koska ne yhdessä huonontavat ruuan sulatusta.
        Tämä on aika pitkä kokonaisuus selitettäväksi joten kehotan että luet Paganon kirjan ja/tai Pursisisen kirjan "Hiivasyndrooma". Pursiaisen kirjassa käsitellään nimenomaan hiivan aiheuttamia oireita ja niistä yksi on juuri psoriasis. Kirja on kirjastossakin ainakin pääkaupunkiseudulla.
        Jos on hiivaa niin sitä pitää alkaa hoitamaan hiivanhoitokuurilla johon kuuluu luonnonantibiootit, probiiotit, kuidut ja lisäravinteet. Itse olen nyt sillä kuurilla: Ei mitään sokeria, vehnäjauhoja, perunaa eikä hiivalla leivottua leipää. Sianlihan jätin pois mutta kalaa ja kanaa syön ja munia myös. Niin ja sitten niitä Kapryylihappotabletteja sekä maitohappobakteereja. Pursiaisen kirjan mukaan hiivakuurilla pitäis olla vähintään 8 viikkoa. Tämä riippuu vähän miten paljon sitä hiivaa on jos on, ja miten oireilee. Itsellä oli toistuvia ientulehduksia suussa jotka ovat häypyneet kun aloitin tuon kuurin. Tässä on linkki miten voi testata jos on hiivaa. En tiedä miten "tieteellinen" se on, koska Candida hiivaa on jokaisella jonkun verran. Mutta jos se saa yliotteen niin se on aika pirullinen juttu.
        http://www.adhdrelief.com/CandidaTest.html

        Minäkin aloitin kolme viikkoa sitten hiivakuurin ja hyvin menee. Olen myös tutkiskellut nimenomaan noita kahta kirjaa. Minulla on taustalla useita antiobioottikuureja, vuosia kestäneitä vatsaongelmia, keliakia ja psoriasisihottumaa päänahassa. Vatsaoireet ovat heti helpottaneet hiivakuurilla ollessa, jaksan uskoa siihen että jonakin päivänä psorikin on poissa.

        Hiivadieettiä en ole kokenut vaikeaksi, päinvastoin. Juuressoseiden, salaattien ja itujen syöminen on helppoa ja ruuanlaitto nopeaa kun vaan tietää mitä aineita pitää välttää ja oppii ostamaan kaupasta oikeita ruoka-aineita. Olen aina ollut hoikka, mutta paino ei ainakaan vielä ole onneksi paljon tippunut. Ruokaöljyjen käyttäminen on tärkeää.

        Uskon, että minulla juuri myös tuo elimistön happamuus on keskeinen osa ongelmaa. Hiiva ja elimistölle vahingolliset bakteerit viihtyvät happamassa elimistössä.


      • Auttaa
        monta lääkäriä nähnyt kirjoitti:

        Siis että mistä luit ruokavaliosta? Hiivanhoidosta
        vai Paganonin kirjasta?
        Paganonin mukaan psoriaatikon pitäisi vältää koisokasveja kuten peruna, tomaatti, paprika, pippuri, etikat ja viinietikat. Alkoholia ei tippaakaan eikä tupakkaa. Kahvia ilman sokeria ja maitoa ja vain vähän päivässä.
        Hänen ruokavalionsa on aika tiukka mutta niin se on hiivan hoidossakin. Valitettavasti Paganon on syrjäytrtänyt hiivasyndrooman mutta puhuu "vuotavasta suolistosta" mitä itse liika hiiva nimenomaan aiheuttaa.
        Sitten on vielä happoemästasapaino jolla on merkitystä. Lisäksi miten ruokia yhdistellään, esim eläinproteeneja ei pitäisi syödä hiilihydraattien kanssa koska ne yhdessä huonontavat ruuan sulatusta.
        Tämä on aika pitkä kokonaisuus selitettäväksi joten kehotan että luet Paganon kirjan ja/tai Pursisisen kirjan "Hiivasyndrooma". Pursiaisen kirjassa käsitellään nimenomaan hiivan aiheuttamia oireita ja niistä yksi on juuri psoriasis. Kirja on kirjastossakin ainakin pääkaupunkiseudulla.
        Jos on hiivaa niin sitä pitää alkaa hoitamaan hiivanhoitokuurilla johon kuuluu luonnonantibiootit, probiiotit, kuidut ja lisäravinteet. Itse olen nyt sillä kuurilla: Ei mitään sokeria, vehnäjauhoja, perunaa eikä hiivalla leivottua leipää. Sianlihan jätin pois mutta kalaa ja kanaa syön ja munia myös. Niin ja sitten niitä Kapryylihappotabletteja sekä maitohappobakteereja. Pursiaisen kirjan mukaan hiivakuurilla pitäis olla vähintään 8 viikkoa. Tämä riippuu vähän miten paljon sitä hiivaa on jos on, ja miten oireilee. Itsellä oli toistuvia ientulehduksia suussa jotka ovat häypyneet kun aloitin tuon kuurin. Tässä on linkki miten voi testata jos on hiivaa. En tiedä miten "tieteellinen" se on, koska Candida hiivaa on jokaisella jonkun verran. Mutta jos se saa yliotteen niin se on aika pirullinen juttu.
        http://www.adhdrelief.com/CandidaTest.html

        Minulla on ollut vuosia psoria kyynerpäässä, välillä kynsien alla ja hiusten alla takaraivossa.

        Kyynerpää tuli kuntoon Benmetson voiteella, samoin kynsien alukset ovat rauhoittuneet mutta hiuspohja alkoi paheta viime kesänä, eikä ole rauhoittunut bemetson liuoksella.

        Aloin epäillä että oireiden täytyy johtua ruokavaliosta ja löysin netistä vahvistusta tällä.
        kiitos myös "monta lääkäriä nähneelle", tämän keskustelun löysin vasta tänään ja teiltä olen saanut runsaasti vahvistusta aatteilleni.

        Oireet alkoivatkin hävitä välittömästi kun jätin hiivaleivät, vehnäjauhon, perunan, tomaatin ja paprikan. Olutta olen yhä juonut muutamana iltana mutta se ei ole erityisemmin tuntunut vaikuttavan oireisiin.

        Tuo hiivatesti täytyy vielä tehdä ja ruokavalioa tarkkailla syvällisemmin mutta hyvältähän tämä jo nyt näyttää.


    • saat apua

      kyllä yleislääkäri voi määrät noita lääkevoiteita. kannattaa mainita hänelle tämä rasva bemetson-emulsio voide tehoaa tosi hyvin ja yleislääkäri voi määrätä tätä. Toivottavasti saat avun. Kerro sitten mitä hän määräsi ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe