Velkakirja

Rahanlaina harkinnassa

Olisi tarkoitus auttaa erästä vanhaa ystävääni rahaasioissa eli lainata hänelle 2000-3000 euroa.
Nyt kuitenkin harkitsevana ihmisenä ja tietäen ihmisten pirullisuuden ajattelin kysyä että
jos kuitenkin joudun huijatuksi niin millainen
velkakirjasta kannattaa laatia jotta petoksen
sattuessa joutuu velallinen kuseen?? Eli onko
mitään teksti muotoa jolla velan maksamatta jättäjä
tuomitaan petoksesta???

"Haluan auttaa, mutten pettyä"

11

2044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VELKAKIRJA
      13.11.2005



      Velkoja Matti Mainio
      Mainiontie 100
      0000 Helsinki

      Velka Kolmetuhatta euroa

      Velan ehdot:

      1 Velallinen maksaa velkasummalle viiden (5) prosentin vuotuisen koron.

      2 Velallinen maksaa velan korkoineen 13.11 2006 mennessä

      Velallinen(set) Jussi Juoni
      Sekatyömies
      Helsinki


      Todistavat: Aku Ankka Margariinitehtaan työntekiä


      Iines Ankka
      Kotineiti

      • Rahalaina

        OK, kiitos molemmille!!


      • Mitä Äksyin Ämmä
        Rahalaina kirjoitti:

        OK, kiitos molemmille!!

        Onko kirjallinen korosta sopiminen tärkeää nimenomaan siksi, ettei veroviranomainen katsoisi velkaa lahjaksi ... vai voiko aidosti korotontakin lainaa myöntää ja saada niin, että

        -velkakirjassa on maininta korottomuudesta
        mutta
        -veroviranomainen ei silti verota lainaa lahjana edes korkohyödyn osalta?


      • kisa
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        Onko kirjallinen korosta sopiminen tärkeää nimenomaan siksi, ettei veroviranomainen katsoisi velkaa lahjaksi ... vai voiko aidosti korotontakin lainaa myöntää ja saada niin, että

        -velkakirjassa on maininta korottomuudesta
        mutta
        -veroviranomainen ei silti verota lainaa lahjana edes korkohyödyn osalta?

        Kenenkään ei tarvitse periä antamastaan lainastaan korkoa vain kolmatta osapuolta varten (esim verottaja).
        Lahja se on vasta sitten, kun lyhennyssuunnitelmaa
        ei ole olemassa, tai lainaa ei lyhennetä.


    • itse..

      Mieti onko kaveri luotettava? Ei siinä velkakirjat auta jos kaveri päättää jättää velat pystyyn. Varsinkin jos muuten on velkoja voudilla tms.

      Saahan niitä rahoja karhuta velkakirjalla, mutta eri asia on koska niitä rahoja oikeasti näkee.

      Lisäksi paras tapa säilyttää ystävyys on olla lainaamatta ainakaan suuria summia. Itselle kaveri teki oharit, ja on nyt entinen kaveri. Vaikka oltiin monta vuotta tunnettu. Sen uusi naisystävä vaan sai myrkytettyä sitä tilannetta niin pahasti.

    • kisa

      Kun olet tehnyt velkakirjan kirjallisesti, on se
      pitävä sopimus. Mikäli vastapuoli ei noudata sitä, voit nostaa kihlakunnanoikeudessa kanteen, jonka aikanaan haastemies toimittaa perille. Sen jälkeen prosessi etenee ihan normaalisti lakiprosessina. Tälläisessä tapauksessa vastapuolen maksettavaksi tulee mm. oikeudenkäyntikulut, viivästyskorot ja mahdollisesti ulosottomaksuja, joten velan maksaminen tulee huomattavasti alkuperäistä kalliimmaksi.

      • käräjäkettu

        "Kihlakunnanoikeudessa"... pah. Kihlakunnanoikeuksia ei ole ollut aikapäiviin, ne on olleet loppuvuodesta 93 alkaen kaikki käräjäoikeuksia.


      • Mitä Äksyin Ämmä

        Nehän tuomitaan toki velallisen maksettaviksi mutta kuka ne hoitaa, jos velalliselta ei saada latiakaan heti eikä viidestoistakaan päivä? Vai jäävätkö käräjäkulut tässä tilanteessa maksamatta?


      • jkjkj
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        Nehän tuomitaan toki velallisen maksettaviksi mutta kuka ne hoitaa, jos velalliselta ei saada latiakaan heti eikä viidestoistakaan päivä? Vai jäävätkö käräjäkulut tässä tilanteessa maksamatta?

        käräjöitikulut, jotka vouti perii velalliselta (jos on jotain ulosmitattavaa).


    • ///

      Jos "lainan" saaja on ystavsi, "lainaa" hanelle vain sen verran jonka voit kuitata hyvantekevaisyydeksi.

      Mita todennakoisimmin ystaville "lainattua" rahaa tuskin koskaan nakee. Voihan sita "lainaa" yrittaa sada oikeusteita takaisin, mutta siihen loppuu ystavyys.

      Joten jos todella arvostat ystavyytta, ala odottele takaisinmaksua tosissasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe