Saaran talli Oulu

Aargh

Kyllähän oli karu kokemus mennä kyseiselle tallille 15 vuoden tauon jälkeen käymään!! Onkohan siellä enenmmän sääntö, kuin poikkeus käyttäytyä ylimielisesti ja epä-asiakaspalveluhenkisesti?!? Eikös siellä pitäisi kuitenkin ajatella ratsastuksesta maksavat ihmiset asiakkaina, eikä lähinnä "tyhminä, lähes vihollisina?!?" Semmonen maku jäi, että "anteeksi, kun tulin asiakkaaksi..." :( Onko vastaavia kokemuksia paikasta??

Miksi kukaan (siellä käyvien lasten vanhemmat esim!)ei puutu tuollaiseen!!?? Minä taidan puuttua, enkä jätä täällä foorumilla "itkemiseen" tätä hommaa... Pienet lapset (omasta halustaan/lapsen innostaan!) tekevät hommat, ja äreä omistaja käärii ISOT rahat... :( Ja liekkö käytöksellään opettaa lapsetkin käyttäytymään samalla tavalla vähänkin vieraampia (ASIAKKAITA!!!) kohtaan... :( Lapsethan ihannoivat tietenkin häntä, niin....

Sen verran hyvää paikasta kuitenkin, että siellä oli todella kiva tallimestari, ja YKSI tallitytöistäkin jopa käyttäytyi ihmismäisesti, heille mahtava kiitos!! Toivottavasti tunnistatte itsenne tästä, jos satutte lukemaan. :) Epäystävällisen omistajan käytös ei teihin ollut tarttunut, HYVÄ!!! :)

63

7554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynyt minäkin

      Ennemmin sanoisin, että ne "kaikkitietävät" isommat tallitytöt sen tallin ilmapiiri pilaa. Ja sama meno oli myös silloin 15 vuotta sitten, kun itsekin aktiivisesti siellä kuljin. Saara on itse ollut aina (minun mielestä) herttainen ja mukava ihminen, silloin aikanaa vaan ihmetytti eikö hän todella huomaa tallinsa ilmapiiriä. Tallimestarista minulla ei ole koskaan ollut mitään hyvää sanottavaa eikä tule koskaan olemaankaan, ellei hänen asenne muutu. On ollut aina liian ollakseen ja suoranaisesti ilkeä ihminen. Enkä takuulla ole ainoa, joka on tätä mieltä.

      Saara on maailman ihanin tallinpitäjä, joka välittää niin asiakkaistaan kuin hevosistaan. Niin hellää hoitoa tuskin monessakaan ratsastuskoulussa hevoset saavat kuin Saaralla.

    • -heppahullu-

      Voiko Saaran tallilla saada hoitohevosen? Ja onko Laura haasala hyvä opettaja?

      • moiolen minä

        voi saada hoistin ja on hyvä opettaja (tosi hyvä)


    • aaltsikkalemuaa

      SAARAN TALLI ON PAREMPI!!!!!!!!!!!!! AALTSIKKA ON HUNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • haa-rukka

        totta:)))


      • Anonyymi

        Aaltsikkalemuaa sen niminen henkilö joka kirjoitti tämmösen kommentin että SAARAN TALLI ON PARAS!!!!!
        AALTSIKKA HUONO!!!
        On väärässä koska aaltsikka is best
        Saara is not the best mutta on saara ota ok


      • Anonyymi

        Onko pakko dissata molemmissa talleissa on omat hyvät ja omat huonot puolet


    • puhunasiaa

      Saara (tallin omistaja) on kiltti, auttavainen, opettavainen ja ystävällinen ihminen. En usko, että saara olisi ilkeä yms.
      Saaran talli on hyvä paikka. Se sopii myös aloittelijoille, ihan pienimmillekkin. Hevosia on 75cm-170cm ainakin tällä hetkellä, joten hevosia on kaiken kokoisille.
      En ihmettele miksi lasten vanhemmat eivät puutu asiaan. Miksi puuttuisivat jos siihen ei ole tarvetta? Sinä, keskustelun aloittaja, et tiedä saaran tallista mitään. Olet kaikin puolin väärässä paitsi siinä,"Sen verran hyvää paikasta kuitenkin, että siellä oli todella kiva tallimestari". Jaahas... vain yksi tallityttö... on niitä monia, et vain ole huomannut. Saaran tallilla hevosia ei myydä, joten ne pysyvät hyvässä kodissa koko elämänsä ajan. Hevosia ei käytetä pelkkinä työkauluina. Saaran tallin tarhat on isot, ainakn 1 tarha johon suurin osa hevosista menee. Se ei ole mikään 50m vaan ainaki yli 100metrinen. Uudet tulokkaat ja pikkupikkuponit tarhataan pienempiin tarhoihin.

      • huhhuh

        mietippä, onko hevosesta kiva olla koko elämä ratsastuskoululla, kun ratsastaja vaihtuu jatkuvasti, ja ei välttämättä ole sitä yhtä ihmistä johon luottaa ja jota rakastaa.
        hevonen on hyvä myydä joskus eläkkeelle. se on hevoselle palkinto hyvästä työstä ratsastuskoululla.


    • kunnon ratsastaja

      saaran tallilla on hyvä opetus! Elkää te siellä missä nyt oottekään niin pilkakko saaran tallia!

      • Anonyymi

        Aaltsikka ei pilkkaa Saara pilkkaa aika paljonkin ja se on tyhmää ja noloa😅😅


    • xx

      Mulla jääny ratsastukset siellä lyhyeen. Tunnilla ohjeet olivat epäselviä, ja kun itsenäisesti menin, ympärillä oli ryhmä tallityttöjä jotka riitelivät suunnilleen sanoin "mää autan tota, mää oon ton hevosen hoitaja" "Et varmasti, sää autoit viimeksi ja mun vuoro nyt" "No mää vien sen ainaki talliin ja otan pois!". Ilmoitin heille, että pärjään kyllä hevosen kanssa ihan itsekin, mutta eivät uskoneet ja kärkkyivät maneesin reunalla ratsastukseni ajan, ja ohikulkiessa kuulin kommentteja siitä, miten en osaa hevosella ratsastaa ollenkaan. Siirryin viereen Aaltokankaan Ratsutalleille, ja siitä löytyi se paikka jossa on oikeasti mukava harrastaa.

    • HEBUL11NU

      Joo...Saara osaa pitää myös kuria ja se on hyvä : )
      Monet syö karkkia (aatsikalta ostettuja)
      Aaltsikalla on epäluotettavat ja isot hevoset....Saaralla luotettavat ...
      Tänää mull onki tunti ;)

      • Natula

        Tuuli on etsinyt lisää poneja ja niitähän on nyt tulossa lisää Aaltokankaalle. Ja hevoset ovat mielestäni yhtä luotettavia kuin muuallakin. Ei kai tässä taas tartte alkaa vertailemaan muihin talleihin jos saaran talli ei jotakuta miellytä? Eihän tässä edes hevosista puhuttu :D


      • AK:lla aina käyny

        Anteeksi mutta saisinko kysyä miksi aaltokangas on huonompi? Isoja hevosiako sinä pelkäät? Mielestäni manteli (120-130) ei ole kauhean korkea. Ja mainitsit hevosten luotettavuudesta... meillä oli koulun kanssa vierailu saaran tallilla ja en muista oliko aamor vai kustaavi joka potkaisi mun kaveria jalkaan kun hoidettiin valvonnassa. Sen jälkeen se joutu sairaalaan ku sillä meni polvi paikoiltaan! Niin tiedän aaltokankaalla on korkeampia heppoja mutta mielestäni juuri korkeammat hepat ovat nätimmin hoidettaessa ja ratsastaessa. Muutenkin aaltokangas on suunnattu aikuisille ja nuorille eikä 3v jotka hädin tuskin osaa puhua. Ja saahan aaltokankaallakin käydä alle 7v aikuisen kanssa. Ja esim. minun ennen 6v siskoni sai käydä minun talutuksessani vaikka oikeasti ei saisi. Tämä johtuu siitä että kerroin tunnin pitäjälle että olen itse ratsastanut 3 vuotta! Ja ainakin minun mielestä aaltsikalla on hyvä opetus. Siellä kysytään aina alkeis tunnilla uskaltaako joku tehdä jotain vaativampaa... ja jos ei uskalla sen ei tarvi tehä sitä niin vaikeana. Olen käynyt koko 3 vuoden ajan aaltsikalla ja tiedän monia minua vielä pitempäänkin käyneitä jotka eivät ole KOSKAAN ostaneet karkkikoneesta karkkia! Joten alkakaa keksiä hyviä syitä vihata aaltsikkaa koska se on ihan yhtä hyvä tai huono kuin saarakin!


      • Anonyymi

        Ei pahalla mut aaltsikalla ei läheskään kaikki syö karkkia siitä koneest


      • Anonyymi

        Nojoo mut on saaralla myös aika laiskoja poneja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojoo mut on saaralla myös aika laiskoja poneja

        No onko sillä mitään väliä, laittakaa niihin laiskoihin pommeihin vähän vauhtia, ite oon saanut esim arviniin ja lateen ihan helposti vauhtia, kun vaan jaksaa yrittää niin kaikki onnistuu


    • .....

      Aaltisallahan ne jalat potkii poikki. Mantalla ja Kaapolla oli parantamaton jalka vamma joten ne lopetettiin ja Roope ja Kehveli lopetettiin koska olivat niin vanhoja minusta saara on todella mukava. En ymmärrä miten voitte edes väittää että Roope ja Kehveli oli koko ajan karsinassa. Pikku poneille on omat tarhatkin , saaralla on isot laitumet ja se on parempi kuin montanta pientä tarhaa .

      • Moooi:)

        Ihanaa ,että joku on edes mun kanssa samaa mieltä!


    • Moooooi:)

      Joo..Ihan sama näitten hommien kanssa...On kuitenkin kyse mielipide kysymyksestä ,eli kenenkään mielipidettä/kommenttia Ei voi aliarvioida : )

      Inhoon aaltsikalla sitä hajua...

    • Mikaela

      ihan sama! saaran talli ja aaltokankaan talli on yhtä hyviä eikö sitä jo vois älytä !!!!!??????? Te kaikki vaan nälvitte saaran tallia ja aaltokankaan tallia!!!!!!!!




      NE JOTKA NÄLVII ON PISSIKSIÄ!!!!!!!

      EIKÄ OO HEVOS HULLUJA!!!!!

    • :/

      Käytin lauantaina kummityttöäni ratsastamassa Saaran tallilla. Ratsastus on meidän yhteinen, aina odotettu hetki, johon pääsemme yhdessä vain harvoin. Haluan tehdä päivästä aina ikimuistoisen kummitytölleni. Tällä kertaa palvelu oli uskomattoman töykeää tallin työntekijältä, joka rahasti tunnin, sekä ratsastuksenopettajalta. talutin itse kummityttöäni, joten paljoa en heidän kanssa joutunut asioimaan. Kysyin muutamaa asiaa todella ystävällisesti, mutta vastaus oli ihan uskomattoman tylyä. Onneksi kummityttöni oli niin jännityksissään, ettei hän niitä rekisteröinyt. Olen itse ennen ratsastanut kyseisellä tallilla monta vuotta ja tiedän, että Saara on todella ystävällinen ja hän on myös nykyään aikaisemmin aina ollut paikalla, kun olemme yhdessä käynyt. Tällä kertaa kokemus "asiakaspalvelusta" oli todella huono, mutta onneksi kummityttöni ei sitä huomannut ja hän vietti ihanan päivän, mikä on kaikkein tärkeintä.

      • :/

        Jatkona edelliseen; olisin halunnut laittaa tallille palautetta, mutta en löydä heidän nettisivuiltaan siihen paikkaa.


    • Hoitohevosta etsivä

      Onko teillä Saaran tallilta hoitohevosta? Mitä hoitajan tehtäviin SIELLÄ kuuluu? Onko hepat sillee kilttejä et sopis ekaksi hoitsuksi??? Onko siinä lähellä bussi pysäkki?

    • VaniljaPony♥♥

      Aaltokangas on paljon parempi saaran tallilla kaikki hevoset tungettu samaan talliin ja huono maneesi! Myös parkkipaikka on huono sinne mahtuu ehk yks AUTO!!

      • Anonyymi

        Okwi okei en tiedä mostä riita on alkanut jos tässä on edes riita ollut🙂toivon että riita voisi vähän loppua🥰en halua nyt haastaa mutta Toivon että riita loppuu😘kiitos!🤩😍😘🥰


    • ...

      Hahhaa, naurattaa taas nää teiän jutut. Parkkipaikka on ihan riittävä, kisojen ajaksi jotkut jättävät tien varteen/aaltokankaan parkkipaikalle jos tila ei riitä.

      Saara ei ole äkäinen tms, huolehtii vain että hevosia muistetaan kunnioittaa hevosina ja kohdella oikein.

      Ja jos on ollut niin tyhmä, että on ponin taakse mennyt, se on oma vika. Saaralla on opetettu, ettei hevosen taakse mennä. Ja Kusti on shetlanninponi, ja tiedettävästi ei aina ole ihan pullamussukkapäästä =)

      Kassu, Flower ja Kustaava on ainoot, jotka ei käy näykkiviä pelkääville. Kassu ei näyki jos siihen vaan luottaa

    • ponyfany

      Tallille jolla käyn on tullu aika vasta Lämminverinen ratsuhevonen nimelta Cytrus "Simppa". Minun mielestä se on tosi hyvä ratsastaa. Hoitaessa kerran änkyröi kun se ois halunnu olla laitsalla. Raukka katto ikkunasta ja hirnu samalla kun kaverit riehu. Onko teillä kokemusta samaisesta hepasta?

    • ,....

      Vitut teitä valittajia. Puhutte vaa paskaa saarasta ettekä tiiä mite asiat on. "tungetaa kaikki hevoset samaa tallii" 10 pikkutalliako pitää pihalle rakentaa?? Niinkö??? Saaralla on nii iso talli et kaikki hevoset mahtuu samaaan ihan kepposasti.

      Ja huono maneesi? Mitenköhän? Perustelkaapa oikein kunnolla

      • lopettakaas jo

        Hyi tulli mielee se aaltsikan entinen kupla maneesi. Kokonaan homeessa, ilma ei kierrä. Hyvä jos ihmisille ja hevosille jtn. hengitys hommia tuli (esim. astmaa)

        Turha kehuskella aaltokankaan maneesia nyt. Entinen oli järkky. Uusi on aina hienoa. Saaran tallia ja aaltsikkaa ei voi verrata keskenään. kumpiki niin erinlaisia. EIkä myöskään maneeseja. ..::......::::.....:::::.........:::::::::.......:::::::::::.


      • Anonyymi
        lopettakaas jo kirjoitti:

        Hyi tulli mielee se aaltsikan entinen kupla maneesi. Kokonaan homeessa, ilma ei kierrä. Hyvä jos ihmisille ja hevosille jtn. hengitys hommia tuli (esim. astmaa)

        Turha kehuskella aaltokankaan maneesia nyt. Entinen oli järkky. Uusi on aina hienoa. Saaran tallia ja aaltsikkaa ei voi verrata keskenään. kumpiki niin erinlaisia. EIkä myöskään maneeseja. ..::......::::.....:::::.........:::::::::.......:::::::::::.

        Voi hyvä luoja aaltsikalla ei ole kupla maneesi 🥰en halua riitaa haastaa mutta toivottavasti ymmärsit🙂


    • VOIHYVÄLUOJA

      se aaltsikan maneesi ei ollut homeessa ettäs tiedät... miks kaikki väittää niin? tottakai siinä katossa on multaa yms ku kesäksi laskettiin sieltä ilmat pois nii katto kosketti maata. kattokaa saaralaiset vaa sitä omaa maneesianne... siellä ei vttu pysty hengittään ja silmiä alkaa särkeä se valaistus :/ ja tosiaankin, aaltsikan uusi maneesi on hyvä asia :)

      • Anonyymi

        Niin ja on se Saaran maneesikin ehkä vähän liian moderni😅


    • rauhamaahan

      Joko tämä, jopa monien vuosien taisto saarantallin ja aaltokankaan välillä voisi loppua? On hienoa nähdä että ihmiset ovat puolustaa jotain heille tärkeää, mutta ei se kuitenkaan tarkoita että jotakin asiaa mistä joku toinen pitää tarvisi mollata. Saaratallissa ja Aaltokankaalla on molemmilla omat hyvät ja huonot puolensa ja erinlaiset käytäntöperiaatteet joita tulee kunnioittaa semmoisina kuin ovat.
      Mietin vain että mitä se nyt teitä Aaltokankaanlaisia haittaa vaikka Saaralla on vähän huonompi maneesi tai pienemmät parkkipaikat? Ja samalla myös mitäs se nyt meitä Saarantallilaisia haittaa, että Aaltokankaalla oli ennen todella surkeassa kunnossa oleva kuplamaneesi, tai että hevoset vaihtuvat liian nopeasti.
      Meitä kaikkia tallityttöjä,-ja poikia yhdistää intohimo tähän ihanaan harrastukseen niin otetaan siitä kaikki ilo irti, eikä haukuta toisia!

      • Anonyymi

        TÄMÄ!!
        Kerranki jotain asiallista!!


    • Hintaero

      Kukaan ei ole ottanut huomioon hintaeroa! Saaran tallilla tunti on 25e ja aaltokankaan ratsutalleilla tunti on 27e!

      Eihän ero ole kuin 2e mutta jos menette monella tunnilla alkaa hintaeroa näkyä.
      Molemmat tallit on ihania, mutta käyn Saaran tallilla. Siellä aina autetaan.
      Aaltokankaallakin on ihan kivan näköstä mitä olen nähnyt. Mutta aika monta semmosta yli 170cm korkeeta hevosta, ainakin pari.

    • heppahullu2

      Saaran tallilla on todella luotettavat ja rauhalliset hevoset. Ja laura on entinen ratsastuksen opettajani. Käyn siis saaran tallilla ratsastamassa 1-3 kertaa viikossa. Saara on itse joskus todella kiva mutta joskus taas todella ärsyttävä.

      • Anonyymi

        Ja myös aaltsikalla🥰


    • saaraaalto

      Saaran tallilla ei ole töykeää käytöstä ja mun mielestä aalysikalla ei ees niin pahalle haise ku mää kuvittelinxd

    • minnemennä

      Aikamoisia vihakommentteja täällä puolin ja toisin, mutta senkin uhalla kysyn :D Eli olen aloittamassa viiden vuoden tauon jälkeen (ratsastin 10 vuotta, kymmenen vuotiaasta parikymppiseksi) pääkaupunkiseudulla aktiivisesti. Haluaisin nyt aloittaa uudestaan ratsastuksen, joka loppui silloin kun muutin Ouluun viitisen vuotta sitten. Joten osaako kukaan täällä suositella, kannattaako mielummin mennä Saaran tallille vai Aaltokankaan tallille? Vai jollekin ihan toiselle tallille?

      T: Hevoshullu vuosien takaa :)

      • EllaAlli

        Kanttii mennä Saaran tallille siellä on monen kokoisia hevosia ja poneja ja melkein kaikki on kilttejä pari on jotka uhkailee näykkimällä.


      • Anonyymi
        EllaAlli kirjoitti:

        Kanttii mennä Saaran tallille siellä on monen kokoisia hevosia ja poneja ja melkein kaikki on kilttejä pari on jotka uhkailee näykkimällä.

        Sinä hitsin EllaAlli on aaltikkakin hyvä ei se oo huono ja oon huomannu et saaran tallilaiset kiusaa enemmän aaltsikka mulle on tullutpaha mieli niistä koska harrastan aaltsikalla ja se on mun mielestä parempi ps. Tuo oli mielipide asia jos et tienny xD


    • 1ssu

      onko eetu. Jukka, tapsa, Atte,Mortti, Hessu, Jussi, Josi, Tara, Lenni, Juulia ja Pera siellä enää?

      • saaratalli

        eetu,jukka,atte,jussi,josi,tara ja lenni on siellä


    • 1ssu

      onko Rolle, Salama,kaapo, kehveli,Risto, Eelis, Olli, Esko, Jassu, Valo,Helo,ja Hely siellä enää?

      • saaratalli

        risto,eelis ja olli on


    • 1ssu

      on vissiin kai Eetu, Mortti on jo lopetettu, Jukka on yhä, Tapsa on kuollut, Atte asuu siellä ,
      Hessu on jo kuollut, Jussi on lopetettu, Josi on yhä, Tara on kai vielä, Lenni on asuu siellä, Juulia on myös lopetettu,Pera on myös sekin kuollut .

      • ffff

        Mitä nää sekoat


      • saaratalli

        eetu,jukka,atte,jussi,josi,tara ja lenni on vielä siellä


    • 1ssu

      on uus hevonen Ilpo , Mut sekin kuollu, uus poni Alli, tosin ei kovin uus, ei kai enää asu siellä?!
      uus hevonen Lore, sekin kuollut, on uus poni Dille, tosin sekään ei kovin uus, vissiin ainakin oli myynnissä?!?

    • Anonyymi

      Aloitan ratsastuksen aaltsikalla ja olen käynyt monesti kyseisellä tallilla 😁 siellä ei ole potkinut hevoset ja uskon että saaran tallilla ei myöskään ole potkinut. 🐎🐴🏇

    • Anonyymi

      Harrastan itse ratsastusta aaltsikalla joka on nyt ratsukangas ja aaltsikalla hepat ei potki eikä varmaan myöskään saaralla😊 ja olen kerran ratsastanut saaralla ponilla nimeltä aamor ja se oli mukava🐎ja mun mielestä kaikki ovat aaltsikalla mukavii ja varmaan myös saaralla ja ei läheskään kaikki syö aaltsikalla niitä karkkei sieltä koneest 🦄

    • Anonyymi

      Okei okei oon lukenu näit kommentteja nii oon huomannu et niiku jos niiku harrastaa vaik saaral nii sillon saaran tallilaiser jotka kommaa tänne haukkuu aaltsikkaa ja sehän on aika epäkohteliasta nii mä ainaki tykkäisin jos tänne ei laitettaisi mitään viha kommentteja aaltsikasta tai mistään muusta tallistakaan vaan laitettais kivoja kommenteja koska se saattaa tuntuu pahalta et jos haukutaan sitä tallii missä joku ratsastaa ja se vielä näkis sen nii silleen varmaan tulisi pahamieli niin haluaisin et kaikki on ystävällisiä toisille Kiitos!!!

    • Anonyymi

      Toi on totta

      • Anonyymi

        Niin ja en tykkää kun aaltsikka haukutaan koska se on vatun tyhmää🙄


    • Anonyymi

      Saaran tallilaiset vaan pelkää aaltsikan heppoja siks ne vaan haukkuu aaltsikkaa et siellä on valtavat hevoset ja ne näykkii ei oo varmaan ees käyny siellä hahaha se on jo niin noloo niin tekis mieli kertoo🤣🤣

      • Anonyymi

        Tiesitkö muuten että se on RATSUKANGAS ei AALTSIKKA🤣🤣 nykyään RATSUKANKAALLA on kivoja hevosia ja osa saaralaisista käy välillä ratsastamassa Ratsukankaalla vaikka Saaran jollaki hevosella.


    • Anonyymi

      Saako Ratsukankaalla hoitohepan/ponin? oon 11v ja harrastanut 2v ratsastusta. oon He C tasoinen

    • Anonyymi

      soitellaan pian taas uudaas myömi heti

    • Anonyymi

      Joo kaikkilla talleilla on omat hyvät ja huonot puolensa jäälistäkään ei myydä usein hevosia pois ratsukangas on hyvä paikka ite en saarasta tykkää mut on ok jos muut tykkää luin tota keskusteluu nii jotku sano et saaralaiset pelkää ratsukankaan heppoja kaikki ei välttis pelkää ja voi olla että jotkut on tottunu tietynlaisiin hevosiin ja siks ei mielellään vaiha tuttuja heppoja pois ite käyn jäälissä musta ei oo kivaa kuulla haukkuja mun tallista nii miks haukkusin muijen lemppari talleja mulle on ok et joku tykkää turkasta saarasta tai ratsukankaasta turha loukkaantuu jos joku kertoo kokemuksensa mut kaikilla on eri kokemukset

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe