Audi A4 vs. Volvo S40

Wilburi

Vertailin kahta ns. Premium-luokan autoa, joista molemmat ovat kiinnostavia seuraavaa
autoa hankittaessa. Aluksi täytyy todeta, että mielikuvien perusteella Audi olisi ollut
selkeä suosikki, mutta tarkempi tarkastelu aiheutti hieman ihmetystä. Olisin voinut
vannoa, että Audi kaikilta osin tilavampi ja isompi, mutta totuus onkin toisenlainen
ja koko asetelma on kääntymässä päälaelleen.

Tarkoituksena ei ole provosoida kumpaakaan merkkiä vaan tarkastella asiaa kaikilta kanteilta.

Plussaa Volvolle:
- tehoa 20 hv:tä enemmän
- vääntöä 40 Nm:ä enemmän
- Hinta 2450 € vähemmän
- Kiihtyvyys 0,4 sekunttia pienempi
- Enemmän tilaa etu- ja takamatkustajille ainakin sivusuunnassa, myös pääntilaa enemmän

Plussaa Audille:
- Kulutus kaupungissa 0,9 l vähemmän, maantielläkin jonkin verran
- Pitempi akseliväli (ehkä jalkatilaa enemmän takana?)
- Isompi tavaratila, koska pitempi?

Näiden tietojen valossa vaaka kallistuu väkisinkin Volvon puolelle?

Audi A4 2.0 TFSI Quattro

Hinta: 45450 €
Moottori: 2.0 TFSI
Teho/vääntö: 147 kW / 280 Nm
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 7,2s
Huippunopeus: 238 km/h
Kulutus: 12,6 - 6,6 - 8,8
Pituus: 4586
Korkeus: 1427
Leveys (ulko): 1772
Akseliväli: 2648
Leveys edessä(sisä): 1400
Leveys takana(sisä): 1357
Korkeus edessä(sisä): 976
Korkeus takana(sisä): 946

Volvo S40 T5 AWD

Hinta: 43000 €
Moottori: 2.5T
Teho/vääntö: 162 kW / 320 Nm
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 6,8s
Huippunopeus: 227 km/h
Kulutus: 13,5 - 7,2 - 9,5
Pituus: 4468
Korkeus: 1452
Leveys (ulko): 1770
Akseliväli: 2640
Leveys edessä(sisä): 1402
Leveys takana(sisä): 1378
Korkeus edessä(sisä): 988
Korkeus takana(sisä): 945

52

6793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle,

Hauska, että löytyi itsellesi mieleinen kärry!

• sitten

se vajaan viidenkympin "focus"...

• sitten

se vajaan viidenkympin Octavia

• keksitkö
        sitten kirjoitti:

se vajaan viidenkympin Octavia

ihan itse...volvo s40 tehdään samassa tehtaassa kuin fordit, audit tehdään eri tehtaassa kuin octavia,PÖNTTÖ !

• onko
        keksitkö kirjoitti:

ihan itse...volvo s40 tehdään samassa tehtaassa kuin fordit, audit tehdään eri tehtaassa kuin octavia,PÖNTTÖ !

No onko esim Saksassa tehty golf ihan eri malli kuin belgiassa tehty golf? Ne on tehty eri tehtaassa...

• tämä...
        onko kirjoitti:

No onko esim Saksassa tehty golf ihan eri malli kuin belgiassa tehty golf? Ne on tehty eri tehtaassa...

liittyy alkuperäiseen viestiin ? Golf on tietty aina Golf,vaikka niistä Etelä-Afrikassa valmistetuista varoiteltiinkin Englannissa.

• 0 - 100km/h

7.5s Saksan Autobildin testissä ja 245hv Heicon virittämänä 6.9s eli aika vaikea uskoa,että perusmalli pääsisi tehtaan lupaamaan 6.8s aikaan.Eli 2.0TFSI A4 on suorituskykyisempi kuin T5.

• AWD

Niin eli tehdas tarjoaa 7,1sek manuaali S40 AWD tuo 6,8sek on etuveto mallin.Miksi ihmeessä katsot noita manuaaleja kyllä se automaatti pitää olla.
      Suorituskyky ero niin pieni ja käytännön tilanteissa nopeampi, kuin manuaali.Nuo tavaratilat on melko saman kokoiset olikohan Volvo joku 400l ja Audi 420l.Neliveto ihan erilainen toisessa jatkuva toisessa kytkeytyvä valitkoon jokainen mieltymyksen mukaan.

Molemmat takapenkin osalta todella ahtaita erityisesti jalkatila erityisen pieni molemmissa ehkä Volvossa enemmän.Autojen erot todella pienissä marginaaleissa eli tunne ratkaisee varmaan ostajalla paljon, kun eroa ei muuten paljon ole.Volvolta voisi miettiä myös S60, joka on mielestäni A4 kilpailija.

• Wilburi

Pelkäsinkin, että eräät ottavat tämän provoiluna. Tarkoitushan on vertailla kyseisiä malleja ja joikaisella on luonnollisesti omat mielipiteensä.

En ole kiinnostunut noista automaattimalleista ellei kyseessä sitten ole tiptronicin tapainen vaihteisto, jossa automaatin lisäksi voit itse vaihtaa vaihteita. Mielestäni automaatti vie ajosta hauskuuden. Mikäli Audiin ottaa ottaa mukaan myös automaatin, niin hinta kohoaa entisestäänkin verrattuna Volvoon, johin sen saa samaan hintaan.

Molemmissa malleissa tuntuu kyllä olevan aika paljon vikoja, joten tältä osin ollaan samalla viivalla. Tuon mainitsemasi S60 voisi olla yksi vaihtoehto? Volvo on mielestäni muotoilultaan huomattavasti paremman näköinen kuin uusi Audi. Vanha oli huomattavasti parempi. Jotenkin tuo keula ei sovi tuohon malliin.

• vielä...
        Wilburi kirjoitti:

Pelkäsinkin, että eräät ottavat tämän provoiluna. Tarkoitushan on vertailla kyseisiä malleja ja joikaisella on luonnollisesti omat mielipiteensä.

En ole kiinnostunut noista automaattimalleista ellei kyseessä sitten ole tiptronicin tapainen vaihteisto, jossa automaatin lisäksi voit itse vaihtaa vaihteita. Mielestäni automaatti vie ajosta hauskuuden. Mikäli Audiin ottaa ottaa mukaan myös automaatin, niin hinta kohoaa entisestäänkin verrattuna Volvoon, johin sen saa samaan hintaan.

Molemmissa malleissa tuntuu kyllä olevan aika paljon vikoja, joten tältä osin ollaan samalla viivalla. Tuon mainitsemasi S60 voisi olla yksi vaihtoehto? Volvo on mielestäni muotoilultaan huomattavasti paremman näköinen kuin uusi Audi. Vanha oli huomattavasti parempi. Jotenkin tuo keula ei sovi tuohon malliin.

vanhempi malli kuin A4, esitelty jo 1999.Ensi syksynä tulee uusi malli molemmista.

• yks positiivinen

asia kutakuinkin tasan, nimittäin vikaherkkyys, varmasti vuoden päästä oot vieny volvoaki korjattavaks vähintään yhtä monta kertaa kuin jos sulla ois ollu audi ja hermojen meno on taattu. Eipähän pääse naapurin audi mies hekottelee.

• asiantuntija

joka ajaa -88 corollalla...

• naapuriautoilija

Kannattaa ajaa molemmat ja päättää vasta sitten.

Puolivuotta sitten oli vaihtoehtoina S60 ja A4, ajoin kummatkin ja valinta oli A4. Ei ole kaduttanut.

Itse vertaisin S40:een ennemmin A3 malleja.

• Wilburi

Mainitsemiani malleja ei ole ollut koeajossa, joten tältäosin vertaiolu on hieman hankalaa. Audista oli saatavissa A4 1.8T ja Volvosta S40 2.4i. Ehkä audin on hieman parempi ajotuntumaltaan? Tosin molemmissa saisi olla enemmän tehoa, kun siihen on kerran tottunut, joten nuo tehokkaammat mallit houkuttelevat siksi enemmän.

Koon puolesta mallit kuuluvat samaan luokkaan ja tuo S60 olisi koon puolesta lähinnä A6:n kilpailija. A3 on joka tapauksessa liian pieni ja 5-ovinen Sportspack on suorastaan ruma. 3-ovinen malli on paljon hienompi, mutta tähän elämäntilanteeseen ei oikein 3-ovista viitsi ostaa.

• S60
        Wilburi kirjoitti:

Mainitsemiani malleja ei ole ollut koeajossa, joten tältäosin vertaiolu on hieman hankalaa. Audista oli saatavissa A4 1.8T ja Volvosta S40 2.4i. Ehkä audin on hieman parempi ajotuntumaltaan? Tosin molemmissa saisi olla enemmän tehoa, kun siihen on kerran tottunut, joten nuo tehokkaammat mallit houkuttelevat siksi enemmän.

Koon puolesta mallit kuuluvat samaan luokkaan ja tuo S60 olisi koon puolesta lähinnä A6:n kilpailija. A3 on joka tapauksessa liian pieni ja 5-ovinen Sportspack on suorastaan ruma. 3-ovinen malli on paljon hienompi, mutta tähän elämäntilanteeseen ei oikein 3-ovista viitsi ostaa.

on A6:n kilpailija ? voi jeesus...

• samaa mieltä
        S60 kirjoitti:

on A6:n kilpailija ? voi jeesus...

kanssasi. A6:n kanssa samassa kokoluokassa volvolta on käsittääkseni S80.

• naapuriautoilija
        Wilburi kirjoitti:

Ei, en itse vertaisi S60:stä A6:een, enkä S40:stä missään tapauksessa A4:een. A4 on suht kompakti kooltaan, mutta S40 tuntuu jopa pieneltä.
        Koot eivät kyllä ihan mene merkeillä ihan "yksi yhteen".

• volvo(S40-V50)

On vain neliovinen kahdenhengen auto,ei sinne takapenkille sovi polvet ollenkaan... Audissa paljon isommat polvitilat!!(A4)

• GT04

Itse vertailin aiemmin syksyllä noita tuon kokoluokan autoja, tosin farmareina. Sinulle ei ilmeisestikään tiloilla ole yhtä suurta merkitystä mutta meillä Volvon pudotti kärjestä ennen kaikkea onnettomat tilat. Takapenkille mahtuisi jos ei olisi jalkoja, tavaratila puolestaan oli kuin pikkuautosta. Audi jäi valitsematta osin hinnan, osin sen vuoksi, ettei se kertakaikkiaan tuntunut miltään. Todella hyvin tehty uskomattoman tylsä auto. Lisäksi minun mielestäni Audi oli ennen faceliftiä huomattavasti paremman näköinen.

• joo

Itse olen ajanut puoli vuotta V50:llä ja hyvin tuntuu jalat mahtuvan mukaan edessä ja takana. Kysehän on siitä että jokainen valitsee auton omien speksiensä mukaan. Itse olen nafti 180 cm pitkä ja minun kokoisilleni tilaa on aivan riittävästi. Kuskin paikkahan autossa on aivan unelma.

• GT04
        joo kirjoitti:

Itse olen ajanut puoli vuotta V50:llä ja hyvin tuntuu jalat mahtuvan mukaan edessä ja takana. Kysehän on siitä että jokainen valitsee auton omien speksiensä mukaan. Itse olen nafti 180 cm pitkä ja minun kokoisilleni tilaa on aivan riittävästi. Kuskin paikkahan autossa on aivan unelma.

Ehkä tuo nyt oli tosiaan vähän turhan voimakkaasti sanottu mutta kyllä V50:n takatilat ovat nimenomaan polvitilojen suhteen pienet. Olen itse 183 cm pitkä enkä todellakaan "taakseni" mahtunut edes auttavasti. Volvossa on takajalkatila muotoiltu jotenkin omituisesti - kengät oli tosi vaikea sovittaa etupenkin alle.
        Kuskin paikka tosiaan oli kyllä mainio...tosin aika lailla nafti sivusuunnassa mutta hyvä silti. Väittäisin, ettei kuskin penkkiä kukaan tee ruotsalaisia (molempia) paremmin.

• TM.

Eikös S40 kuulu kokoluokkaan A3, A-Mersu, BMW 1 -sarja. TM:ssä oli vertailu noista, kannattaa lukea kommentit tiloista ym. Uusi A4 on kyllä tiloiltaan eri planeetalta kuin S40, kannattaa Volvoista harkita S60 jos ei halua ahtautua. Itse ehkä kallistuisin vielä V70 puolelle... tai sitten Audin 6:seen joka on jo ihan oikea auto :-)

• Wilburi

Olin itsekin mieltänyt S40:n A3:n kanssa samaan kategoriaan, mutta lähempi tarkastelu osoittaa, että S40 on sisätiloiltaa A4:sta isompi kaikilta muilta osin paitsi akseliväliltää eli takamatkustajan jalkatilat ovat pienemmän. Pääntilaa, sivutilaa, korkeautta jne. on ainakin valmistajien mittojen mukaan enemmän.

• Antti
        Wilburi kirjoitti:

Olin itsekin mieltänyt S40:n A3:n kanssa samaan kategoriaan, mutta lähempi tarkastelu osoittaa, että S40 on sisätiloiltaa A4:sta isompi kaikilta muilta osin paitsi akseliväliltää eli takamatkustajan jalkatilat ovat pienemmän. Pääntilaa, sivutilaa, korkeautta jne. on ainakin valmistajien mittojen mukaan enemmän.

Kyllä autovertailusi on tosi hataralla pohjalla, jos se perustuu pelkästään valmistajan ilmoittamiin mittoihin.

TM:n vertailussa A3:n ja V50:n tiloja pidettiin samankokoisina.

Vastaavasti A4 ja S60 ovat tiloiltaan tasavertaisia (siitäkin löytyy TM:n dieselvertailu). A6 on tiloiltaan hieman isompi kuin Volvo S80.

Ei ihan mutu-tuntumalta kannattaisi kirjoitella tännekään.

• AWD
        Antti kirjoitti:

Kyllä autovertailusi on tosi hataralla pohjalla, jos se perustuu pelkästään valmistajan ilmoittamiin mittoihin.

TM:n vertailussa A3:n ja V50:n tiloja pidettiin samankokoisina.

Vastaavasti A4 ja S60 ovat tiloiltaan tasavertaisia (siitäkin löytyy TM:n dieselvertailu). A6 on tiloiltaan hieman isompi kuin Volvo S80.

Ei ihan mutu-tuntumalta kannattaisi kirjoitella tännekään.

Kyllä näin on, että ei A4 kyllä mikään tilava ole väittäisin A3 sportbackissä olevan ihan saman verran jalkatilaa ellei jopa enemmän.Ihmisillä on juuri tämä harhakuva näistä premium autoluokista luullaan,että isompi malli on tilavampi.Juuri kyseiset A3/A4 ja S40/S60 ovat tiloiltaan melko samankokoiset, mutta myynnissä luodaan se kuva isommasta autosta mitä ei se välttämättä ole.

Todellakin tuo A4 jalkatila ei ole yhtään isompi, kuin S40 käykää, vaikka istumassa molemmissa niin huomaa sen näin olevan.Pitää ottaa huomioon mihin etupenkit on säädetty jotta vertailu oikeudenmukainen.Kyseiset autot ovat taka/tavaratiloiltaan aivan lapsen kengissä.Hintaa kaikilta löytyy,mutta tiloja ei autoissa ole.Tosin auton ostajat eivät niitä juurikaan niin kaipaa vain muut kriteerit ovat tärkeämpiä.

Volvot ovat molemmat melko samankokoisia ja S40 on jopa helpompi käydä taakse, kun katto ei ole niin kaareva mitä S60.Jalkatilaa takana on ihan samanverran.Mielikuva myynnissä luodaan, että S60 on isompi auto mitä se ei ole.Tätä ihmiset eivät tunnu tajuavan vain luulevat saavansa enemmän tilaa isomman mallin mukana.Hyvinkin läheltä seuranneena miten eri ihmiset mieltävät auton koon asia on juuri näin.Muut autojen erot ovatkin sitten asia erikseen esim.alusta,melutaso,ajettavuus ym. nämä ovat sitten eri asioita joista voikin jo eroja löytyä,mutta tuo tilajuttu on se johon otin kantaa.

• Wilburi
        AWD kirjoitti:

Kyllä näin on, että ei A4 kyllä mikään tilava ole väittäisin A3 sportbackissä olevan ihan saman verran jalkatilaa ellei jopa enemmän.Ihmisillä on juuri tämä harhakuva näistä premium autoluokista luullaan,että isompi malli on tilavampi.Juuri kyseiset A3/A4 ja S40/S60 ovat tiloiltaan melko samankokoiset, mutta myynnissä luodaan se kuva isommasta autosta mitä ei se välttämättä ole.

Todellakin tuo A4 jalkatila ei ole yhtään isompi, kuin S40 käykää, vaikka istumassa molemmissa niin huomaa sen näin olevan.Pitää ottaa huomioon mihin etupenkit on säädetty jotta vertailu oikeudenmukainen.Kyseiset autot ovat taka/tavaratiloiltaan aivan lapsen kengissä.Hintaa kaikilta löytyy,mutta tiloja ei autoissa ole.Tosin auton ostajat eivät niitä juurikaan niin kaipaa vain muut kriteerit ovat tärkeämpiä.

Volvot ovat molemmat melko samankokoisia ja S40 on jopa helpompi käydä taakse, kun katto ei ole niin kaareva mitä S60.Jalkatilaa takana on ihan samanverran.Mielikuva myynnissä luodaan, että S60 on isompi auto mitä se ei ole.Tätä ihmiset eivät tunnu tajuavan vain luulevat saavansa enemmän tilaa isomman mallin mukana.Hyvinkin läheltä seuranneena miten eri ihmiset mieltävät auton koon asia on juuri näin.Muut autojen erot ovatkin sitten asia erikseen esim.alusta,melutaso,ajettavuus ym. nämä ovat sitten eri asioita joista voikin jo eroja löytyä,mutta tuo tilajuttu on se johon otin kantaa.

Itselleni muodostui samankaltainen kuva, kun olin vertailemassa liikkeessä Audia ja Volvoa. Jotenkin Audilla on enemmän vetovoimaa, mutta Volvo on huomattavasti hienompi muotoilultaan. Uusi A4-malli kun ei oikein ole onnistunut kokonaisuus edelliseen malliin verrattuna. Ja A3 pilattiin mielestäni 5-ovisena. 3-ovinen on todella edelleen tyylikäs lukuun ottamatta harmoniaa rikkovaa etumaskia.

Tiloilta vaikuttivat kyllä suunnilleen samankokoisilta A4 ja S40. Mielenkiintoista, että toisilla taas päinvastaisia kokemuksia?

Vaikea valinta, jos nyt pitäisi päättää? Molemmissa malleissa ollut hieman pikkuvikoja, mitä tämän hintaluokan autossa ei odottaisi olevan. Ainakin Turun seudulla Volvo liikkeessä palvelu aivan eri tasolla kuin Audissa, joten silläkin lienee ollut hieman vaikutusta mielikuvien syntyessä?

• Antti
        Wilburi kirjoitti:

Itselleni muodostui samankaltainen kuva, kun olin vertailemassa liikkeessä Audia ja Volvoa. Jotenkin Audilla on enemmän vetovoimaa, mutta Volvo on huomattavasti hienompi muotoilultaan. Uusi A4-malli kun ei oikein ole onnistunut kokonaisuus edelliseen malliin verrattuna. Ja A3 pilattiin mielestäni 5-ovisena. 3-ovinen on todella edelleen tyylikäs lukuun ottamatta harmoniaa rikkovaa etumaskia.

Tiloilta vaikuttivat kyllä suunnilleen samankokoisilta A4 ja S40. Mielenkiintoista, että toisilla taas päinvastaisia kokemuksia?

Vaikea valinta, jos nyt pitäisi päättää? Molemmissa malleissa ollut hieman pikkuvikoja, mitä tämän hintaluokan autossa ei odottaisi olevan. Ainakin Turun seudulla Volvo liikkeessä palvelu aivan eri tasolla kuin Audissa, joten silläkin lienee ollut hieman vaikutusta mielikuvien syntyessä?

että A4 ja S40 ovat tiloiltaan samankokoisia. Oletkohan käynyt koeistumassa.

Kuten TM 14/2005 toteaa, ovat A3 ja V50 tiloiltaan samankokoiset.

Jos et muuten usko, käy Audi-myyjän luona vertaamassa A3:n ja A4:n tiloja niin huomaat, että A4 on selvästi tilavampi.

Ei autonvalmistajan kannata tehdä kahta eri sarjaa samankokoiseksi, sanoohan sen jo järkikin.

Sitäpaitsi TM:n diesel-vertailussa numerossa 1/2004 A4 ja S60 todettiin yhtä tilaviksi. Ne olivat tiloiltaan paremmat kuin BMW 320D ja Jaguar X-type.

Vielä tämän jälkeenkin intät varmaan toisin.

• Autistinen
        Antti kirjoitti:

Jos et muuten usko, käy Audi-myyjän luona vertaamassa A3:n ja A4:n tiloja niin huomaat, että A4 on selvästi tilavampi.

Ei autonvalmistajan kannata tehdä kahta eri sarjaa samankokoiseksi, sanoohan sen jo järkikin.

Sitäpaitsi TM:n diesel-vertailussa numerossa 1/2004 A4 ja S60 todettiin yhtä tilaviksi. Ne olivat tiloiltaan paremmat kuin BMW 320D ja Jaguar X-type.

aivan turha yrittää puhua Volvoon haksahtaneelle järkeä. Näkeehän tuon hepun tekstistä kuinka hän yrittää perustella tehneensä paremmat kaupat ja saada jonkun sitä todistamaan...

• Sporttiperän ostanut
        Antti kirjoitti:

Tuli mitattua mittanauhan kanssa A3 Sportbackin ja A4:n sisätiloja eikä niissä eroja ollut ellei millimetreistä lähdetä puhumaan.

Pieniä autojahan nuo on molemmat ja kokoluokat autoissa tuntuvat jatkuvasti kasvavan. A4 esiteltiin v. 2001 ja A3 SB v. 2004 eli kolmessa vuodessa pienempi mallisarja sai tiloissa isomman kiinni. Paikallisen Audimyyjän kanssa tätä ihmeteltiin.

Valinta kohdistui SB:hen uudemman mallin ja nuorekkaamman imagon takia. Sinänsä tiloilla ei ollut merkitystä, koska autossani on yleensä kyydissä vain kuljettaja.

Avantissa tietty on enemmän kuljetuskapasiteettia.

• Wilburi
        Antti kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että A4 ja S40 ovat saman kokoisia enkä muuta ole missään vaiheessa väittänytkään. Tuosta A3:sta en osaa sanoa, koska koeajoin sitä muutama vuosi sitten. Kyllähän valmistajien mittaukset pitävät paikkansa ja nämäkin kertovat totuuden, siitä, että Volvo on aavistuksen isompi kuin audi matkustajien osalta. Tavaratilat ovat sitten toinen asia. Tässä vielä mitat, jos jollekin jäi epäselväksi:

Audi
        Akseliväli: 2648
        Leveys edessä(sisä): 1400
        Leveys takana(sisä): 1357
        Korkeus edessä(sisä): 976
        Korkeus takana(sisä): 946

Volvo
        Akseliväli: 2640
        Leveys edessä(sisä): 1402
        Leveys takana(sisä): 1378
        Korkeus edessä(sisä): 988
        Korkeus takana(sisä): 945

Eli käytännössä autoissa ei ole eroja, mitä nyt Volvossa on enemmän pääntilaa edessä ja Audissa muutama sentti jalkatilaa takamatkustajilla.

• AWD
        Antti kirjoitti:

Se tämä nimimerkki Antti oikein on.Veikkaan kuule,että itsellä on enemmän kokemusta/tietoa kuin tuollaisella muka tietäjällä.Ei kuule viitsi alkaa väittelemään tuollaisen todennäköisesti vajaa älyisen kanssa.Käy nyt saatana mittaamassa, vaikka mitalla niin tajuat pönttö miten asia on.
        Kyseinen Antti ajaa varmaan A4 autolla ja täällä pitää sitten päteä siitä mikä auto on.

A4 on yksi ahtaimmista autoista mitä tuon kokoinen auto voi olla.Yksinkertaisesti on aivan sama itselle mitä siellä takana on tilaa, mutta pakko oli ottaa kantaa, kun väitetään muka S40 Volvon olevan selvästi ahtaampi.Olen aivan varma jos kaveri olisi todella testannut kyseiset autot niin ei hän tuollaista väittäisi.

Olet juuri mainitsemani myynnin uhri eli niitä joita suurin osa ihmisistä on.A4 myydään isompana kuin A3, mutta yllättäen takapenkin tilat ovat yhtä suuret.Jos se hemmetin etupenkki on säädetty samanmittaiselle niin jalkatilaa ei ole A4 mallissa yhtään sen enempää mitä A3.Muita tiloja en vertaa vain ainoastaan takapenkkiä, joka on todella ahdas A4 autossa.

En todellakaan ensinnäkään ymmärrä miksi edes kehut A4 takatiloja.Sellainen, joka kyseisen auton ostaa hyväksyy pienet takatilat joten ei hän niitä myöskään vaadi.Ymmärtäisi jotenkin jos kehuttaisiin joitakin muita A4 ominaisuuksia mutta, kun juuri sitä ylistetään mikä on selvä heikkous niin ei ymmärrä.Jos kehutaan A8 langin tiloja niin sitten löytyy todellisista tilaa takaa.

Itse ajelen muuten Mersu C vm.02 ja ei ole takatilat häävit, mutta en minä niitä kehu ympäri maata.Muuten paljon pienempi Mersun B eli CST on paljon pienempi auto kuin A4 ja varmana löytyy moninkertaisesti enemmän tilaa takapenkillä.

• Antti
        AWD kirjoitti:

Se tämä nimimerkki Antti oikein on.Veikkaan kuule,että itsellä on enemmän kokemusta/tietoa kuin tuollaisella muka tietäjällä.Ei kuule viitsi alkaa väittelemään tuollaisen todennäköisesti vajaa älyisen kanssa.Käy nyt saatana mittaamassa, vaikka mitalla niin tajuat pönttö miten asia on.
        Kyseinen Antti ajaa varmaan A4 autolla ja täällä pitää sitten päteä siitä mikä auto on.

A4 on yksi ahtaimmista autoista mitä tuon kokoinen auto voi olla.Yksinkertaisesti on aivan sama itselle mitä siellä takana on tilaa, mutta pakko oli ottaa kantaa, kun väitetään muka S40 Volvon olevan selvästi ahtaampi.Olen aivan varma jos kaveri olisi todella testannut kyseiset autot niin ei hän tuollaista väittäisi.

Olet juuri mainitsemani myynnin uhri eli niitä joita suurin osa ihmisistä on.A4 myydään isompana kuin A3, mutta yllättäen takapenkin tilat ovat yhtä suuret.Jos se hemmetin etupenkki on säädetty samanmittaiselle niin jalkatilaa ei ole A4 mallissa yhtään sen enempää mitä A3.Muita tiloja en vertaa vain ainoastaan takapenkkiä, joka on todella ahdas A4 autossa.

En todellakaan ensinnäkään ymmärrä miksi edes kehut A4 takatiloja.Sellainen, joka kyseisen auton ostaa hyväksyy pienet takatilat joten ei hän niitä myöskään vaadi.Ymmärtäisi jotenkin jos kehuttaisiin joitakin muita A4 ominaisuuksia mutta, kun juuri sitä ylistetään mikä on selvä heikkous niin ei ymmärrä.Jos kehutaan A8 langin tiloja niin sitten löytyy todellisista tilaa takaa.

Itse ajelen muuten Mersu C vm.02 ja ei ole takatilat häävit, mutta en minä niitä kehu ympäri maata.Muuten paljon pienempi Mersun B eli CST on paljon pienempi auto kuin A4 ja varmana löytyy moninkertaisesti enemmän tilaa takapenkillä.

olet itse? Lainasin TM:n testejä, joiden mukaan A3 ja V50 (takakonttia lukuunottamatta sama kuin S40) ovat tiloiltaan yhtä suuret (TM 14/2005), samoin A4 ja S60 (TM 1/2004).

Uskon hieman enemmän TM:n testaajia, jotka ammatikseen vertailevat autoja kuin sinunlaisia mutu-miehiä.

• naapuriautoilija
        Wilburi kirjoitti:

Omassa '05 A4:ssani ei ole ollut yhtään vikaa.

• AWD
        Antti kirjoitti:

olet itse? Lainasin TM:n testejä, joiden mukaan A3 ja V50 (takakonttia lukuunottamatta sama kuin S40) ovat tiloiltaan yhtä suuret (TM 14/2005), samoin A4 ja S60 (TM 1/2004).

Uskon hieman enemmän TM:n testaajia, jotka ammatikseen vertailevat autoja kuin sinunlaisia mutu-miehiä.

Aivan ääliö tulisitpa vastaan niin voitaisiin katsoa Suomalais juntti kuka todella tietää.Onhan tuossa noita edellisiäkin viestejä, jotka ovat kanssani samaa mieltä.Kukaan täysipäinen ei todellakaan huutele A4 takatiloista.Haluaisinpa nähdä minkälainen tyyppi kätkeytyy nimimerkin taakse.Mistä nämä oikein tulee onko tyypillä ollut vanhempia vai, joku linnanroisto huumehörhö.

Tuollaiset uhoajat pitäisi saada pois liikenteestä teitä on ihan liikaa.Niskalaukaus olisi omiaan niin päästäisiin yhdestä paskasta.
        On se vaan järkyttävää, kun nämä kaverit lukee TM kuin raamattua.Lueppa nyt uudelleen oma tekstisi siinä verrataan A3 ja V50 ja A4 ja S60 ei puhuta mitään esim.S40/A3 vastaan A4.Sanallakaan ei verrata noiden välisiä tiloja joista on kysymys.

Jos S40/A3 ja A4 verrattaisiin niin huomattaisiin silloin se tilojen todellisuus, joka on että A4 ei tarjoa yhtään enempää takatilaa mitä S40/A3.
        Väitän edelleen, että et ole koskaan omistanut A4 saati sitten verranut kyseisiä autoja keskenään.
        Huomaa ne jopa tyhmät mannetkin miten asia on, mutta et sinä onko pääsi täynnä paskaa vai mitä.Mene nyt helvetti mittaamaan Audi liikkeeseen miten asia on ja tulet yllättymään ja käy samalla katsomassa se S40.

En edelleenkään ymmärrä mikä ihmeen pointti kyseisellä hyypiöllä on mainostaa noita A4 takatiloja, kun niitä ei todellakaan ole.Kyllähän nyt jokainen, joka noiden autojen kanssa on pelannut niin tietää miten asia on.Kumma kyllä koskaan ei ole automyyjät kehuneet A4 tiloja,kun on liikkeissä käynyt vain ovat kehuneet ihan muita ominaisuuksia.Mene nyt sinne A4 takapenkille ja huomaat että ne ovat todella pienet ihan kuin sinun säälittävä mulkkusikin.Ruipelo!! mikä ruipelo!! mene kotia kasvamaan.

Toivon todellakin, että kyseinen tyyppi on alle 25 vuotias ei kai kukaan aikuinen nyt edes alkaisi tuollaisesta inttämään.Vähän ikää lisää niin loppuu tuo tyhjä uhoaminen tai jos nyt on kyseessä ne joilla viiraa yläpäästä sille ei voi tehdä oikein mitään.Onko kaveri yhdynnässä A4 auton kanssa, kun jaksaa puolustaa autoa noin kiivaasti ei kai tuota voi järjellä selittää.Kyllä niitä hulluja riittää valitettavasti.

• itsekään
        AWD kirjoitti:

Aivan ääliö tulisitpa vastaan niin voitaisiin katsoa Suomalais juntti kuka todella tietää.Onhan tuossa noita edellisiäkin viestejä, jotka ovat kanssani samaa mieltä.Kukaan täysipäinen ei todellakaan huutele A4 takatiloista.Haluaisinpa nähdä minkälainen tyyppi kätkeytyy nimimerkin taakse.Mistä nämä oikein tulee onko tyypillä ollut vanhempia vai, joku linnanroisto huumehörhö.

Tuollaiset uhoajat pitäisi saada pois liikenteestä teitä on ihan liikaa.Niskalaukaus olisi omiaan niin päästäisiin yhdestä paskasta.
        On se vaan järkyttävää, kun nämä kaverit lukee TM kuin raamattua.Lueppa nyt uudelleen oma tekstisi siinä verrataan A3 ja V50 ja A4 ja S60 ei puhuta mitään esim.S40/A3 vastaan A4.Sanallakaan ei verrata noiden välisiä tiloja joista on kysymys.

Jos S40/A3 ja A4 verrattaisiin niin huomattaisiin silloin se tilojen todellisuus, joka on että A4 ei tarjoa yhtään enempää takatilaa mitä S40/A3.
        Väitän edelleen, että et ole koskaan omistanut A4 saati sitten verranut kyseisiä autoja keskenään.
        Huomaa ne jopa tyhmät mannetkin miten asia on, mutta et sinä onko pääsi täynnä paskaa vai mitä.Mene nyt helvetti mittaamaan Audi liikkeeseen miten asia on ja tulet yllättymään ja käy samalla katsomassa se S40.

En edelleenkään ymmärrä mikä ihmeen pointti kyseisellä hyypiöllä on mainostaa noita A4 takatiloja, kun niitä ei todellakaan ole.Kyllähän nyt jokainen, joka noiden autojen kanssa on pelannut niin tietää miten asia on.Kumma kyllä koskaan ei ole automyyjät kehuneet A4 tiloja,kun on liikkeissä käynyt vain ovat kehuneet ihan muita ominaisuuksia.Mene nyt sinne A4 takapenkille ja huomaat että ne ovat todella pienet ihan kuin sinun säälittävä mulkkusikin.Ruipelo!! mikä ruipelo!! mene kotia kasvamaan.

Toivon todellakin, että kyseinen tyyppi on alle 25 vuotias ei kai kukaan aikuinen nyt edes alkaisi tuollaisesta inttämään.Vähän ikää lisää niin loppuu tuo tyhjä uhoaminen tai jos nyt on kyseessä ne joilla viiraa yläpäästä sille ei voi tehdä oikein mitään.Onko kaveri yhdynnässä A4 auton kanssa, kun jaksaa puolustaa autoa noin kiivaasti ei kai tuota voi järjellä selittää.Kyllä niitä hulluja riittää valitettavasti.

ihan täydellä pakalla pelata, tai sitten on vaan käytöstavat jääneet opettelematta.

• Antti
        AWD kirjoitti:

vaikuttaa häiriintyneeltä.

En ole väittänyt mitään muuta kuin sen, mitä sanoin. S40 ja V50 ovat TM:n mukaan tiloiltaan yhtä suuria kuin A3. Vastaavasti A4 ja S60 ovat tiloiltaan samankokoisia.

En ymmärrä, mitä AWD vaahtoat. Minusta vaikuttaa, että olet melkoisen häiriintynyt.

Itselläni muuten on A6 vm. 2004, joten ei minun tarvitse puolustella sen paremmin A4:n kun Volvonkaan tiloja.

• AWD
        Antti kirjoitti:

vaikuttaa häiriintyneeltä.

En ole väittänyt mitään muuta kuin sen, mitä sanoin. S40 ja V50 ovat TM:n mukaan tiloiltaan yhtä suuria kuin A3. Vastaavasti A4 ja S60 ovat tiloiltaan samankokoisia.

En ymmärrä, mitä AWD vaahtoat. Minusta vaikuttaa, että olet melkoisen häiriintynyt.

Itselläni muuten on A6 vm. 2004, joten ei minun tarvitse puolustella sen paremmin A4:n kun Volvonkaan tiloja.

Ei todellakaan näin.Kyllähän tässä olet sinä, joka aloit jauhaa noita A4 takatiloja.Joko kävit mittaamassa ja näit miten asia on.Siellä A4 takapenkillä ei sitä tilaa yllättäen löydykkään se on kylmä fakta.En ymmärrä millä helvetin luvalla tuollainen ihminen saa elää.Voin vain kuvitella millaista käyttäytyminen on liikenteessä, kun hermo palaa aivan mitättömästä asiasta.

Järkyttävää on se, että alat kerskailla asiasta josta et tiedä yhtään mitään.On se Audi fanaattisuus noussut päähän.Tuollainen tyyppi, kun tulisi urputtamaan niin sumeilematta laskisin 100 haulia päähän niin loppuisi uhoaminen.Täysi pelle säälin niitä, jotka joutuvat elämään tuollaisen hylkiön kanssa.Aivan uskomatonta ei ole edes ikinä nähnyt S40 Volvoa on meinaan niin Audi mies, että kehuu asiota eikä ole edes ikinä itse testannut asiaa.

Asia josta tyyppi alkoi hiiltymään oli se, että A4 on muka takatilat suuret.Edelleenkin jopa sokea Reetta näkee sen, että S40 on ýhtä tilava mitä A4 se ei siitä miksikään muutu ja sehän pistelee tuota Anttia, joka toivottavasti ei elä enää kauan.Tuollaiset ihmiset pitäisi hävittää heti pois.Olisi kiva, kun meillä voisi olla kaksintaistelu villin lännen tyyliin ja eloon jäänyt olisi se, joka olisi oikeassa.Ja takaan että olisin nopeampi niin mielelläni hävittäisin tuollaiset pois uhoamasta.

• Nimetön

Ja tuosta nelivedosta jos haluat oikean nelivedon niin sitä ei volvolta löydy huomaa liukkaalla lähtiessä että etupyörät suttaavat ennenkuin veto siirtyy taakse samanlailla toimii kuin A3 ja TT Haldex quattro

• Kari

Epäilempä, että Volvo kuluttaa selvästi enemmän kuin tehdas lupaa - ero tässä Audin ja Volvon välillä suurempi...

• nelivetoa,

älä missään nimessä osta "melkein" nelivetoa, Haldexia. Torsen sen olla pitää! Pisteet Audi A4:lle 100-0!

• A4 2.5tdi Q

Mitenkään ottamatta valintaasi tai omiin mielipiteisiini kantaa, tunteella ja lompakollahan auto valitaan eikä järjellä, mutta seuraavasta jutusta saattaa olla iloa jos saksa taipuu.

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=10052&

• fdfdhgf
    • imago?

Saksalaisen Adac-tiepavelujärjestön mukaan (Tekniikan Maailma 11/03 siv.124) luotetettavuus aivan eri tasolla. Volvo 40 luokassaan toiseksi viimeinen ja v70 luokassaan viimeinen!

• Zetah-

Täällä ei näytä saavan yhtään asiallista keskustelua aikaseksi. Aina joidenkin "tietäjien" pitää tulla kivenkovaan väittämään kinasteleen jostain asiasta. Ja kukaan ei voi tulla yhtään vastaan kun "minä ite" olen oikeassa. Kompromisseja hyvät miehet ja naisetkin, voi muidenkin mielipiteille antaa mahdollisuuden ilman kommentointia ettei se noin mee... Onko teillä työpaineita tai ongelmia kotona kun tuntuu että jotku tulee tänne purkamaan agressioitansa.

Mutta asiaan! Minä henkilökohtaisesti koen, että kyseiset autot ovat kooltansa ja tiloiltaan tosi samankaltaiset. Se onko kumpikaan luotettavmpi riippuu paljon autosta. Jokaisessa automerkissä on maanantai autoja. Tuntuu että kaikilla tänne kirjoittelevilla on sattunut maanantaiautot alle.

Nelivedosta en lähde mitään veikkaamaan kun en ole niillä ajanut. Ajettavuudessa ei suuria eroja varmaan ole. Audi ehkä vähän vakaampi, mutta volvo taas mukavampi! Itse koen myös volvon nuorekkaampana ja sporttisempana ja audin taas vähän vanhemmille suunnattuna ja arvokkaampana.

Saat hyvän auton kummastakin. Pienet seikat tuntuvat ratkaisevan paljon auton ostossa.

• Zetah-

Näyttipä olevan volvon palstalla sama juttu. Siellä ei ollu ylimääräistä jauhantaa. Pari asiallista vastausta ja siinä kaikki. Voisipa täältäkin pari kaveria ottaa opikseen...

Mielipiteensä saa esittää, mutta jättäkää ne toisten mielipiteiden haukkumiset pois.

• Miespuolisko

Hienoa, että parempikin sukupuoli osallistuu keskusteluun. Nämähän menevät yleensä raiteilta noiden ei-audi-omistajien takia.

• Wilburi
        Miespuolisko kirjoitti:

Hienoa, että parempikin sukupuoli osallistuu keskusteluun. Nämähän menevät yleensä raiteilta noiden ei-audi-omistajien takia.

olen huomannut saman asian. Valitettavasti vain harvat tietävät edes mistä puhuvat. Liian usein keskustelu menee aivan muihin asioihin kuin mitä aluperin oli tarkoitus. Volvo palstalla sama asia ei herättänyt lähellekään yhtä fanaattista keskustelua, joten oliskohan siellä hieman sivistyneempää porukkaa?

• vanhahtava

"Itse koen myös volvon nuorekkaampana ja sporttisempana ja audin taas vähän vanhemmille suunnattuna ja arvokkaampana."

No tästä voi olla montaa mieltä. Esimerkkinä kuinka ko. autoja mainostetaan eri sponsorointi mielessä. Audi sponsoroi vauhtilajeja esim. alppilajit jotka ovat melko nuorekkaita lajeja.
        Kun taas Volvo on mukana purjehduksessa ja ratsastuksessa, jotka ei vaikuta nuorekkailta lajeilta. Ja onhan sanonta että Volvo olisi traktori jolla ajelee huopalippispäiset vanhat ukot.
        Audi on myös mukana sporttisessa Saksan vakioautosarjassa jonne ei iäkkäillä ukoilla ole asiaa.
        Quattro, ylivoimaisesti kehittynein nelivetojärjestelmä henkilöautoissa, sitä ei varmaan kukaan kiistä.

• volvo=kansanauto

volvo s 40 ei todellakaan ole vertailukelpoinen millään kriteereillä Audi A 4:sen kanssa. Ensinnäkin tämä "preerium" luokkaan yht.äkkiä nouseminen on pelkästään Volvon markkinointiosaston oma mainoslause; halpa ja halvalla tehty tavallisen kansan auto jossa ei ole mitään preeriumia halusitpa sitä tai et.

Ihmetyttää miksi Volvon s 40: sen ostaneet roikkuvat tällä palstalla, tämähän on Audi palsta. Mutta ehkä juuri siksi että haaveeksi jäi oman Audin ostaminen rahapulan tms. seikan takia ja siksi täällä haaveillaan ja kuvitellaan että kuulutaan nyt samaan porukkaan Audilla ajavien kanssa.

Ei muuta kun Volvo miehet jotka täällä Audia ihailette; palkankorotusta pomolta kyselemään tai sitten sukanvarteen säästämään niin ehkä joku päivä haaveesta tulee totta.

t: 3.0 tdi

• kieeeesiiiii

Siinähän se ero onkin; Volvon "preerium" on pelkästään Volvon markkinaosaston keksintö sekä tällaisten tekniikaltaan vanhojen Volvojen
      omistajien kuten S80 kuskien korvienvälissä. Käsittääkseni Volvon status on lähinnä turvallisuus, eli jäänne vanhojen Amazonien sen aikaisten turvallisuus seikkojen kehittämisistä kuten esim. turvavyöt, kokoontaittuva ohjausakseli jne.

Sinäänsä Volvo on tehnyt hyvää työtä turvallisuuteen tähtäävien seikkojen kanssa jo näiltä Amazon ajoilta ja ratsastanut 70-80 luvun "turvallisuus" teemalla hyvin pitkälti. Tätä preerium väitettä ei voi kyllä allekirjoittaa millään tavalla, koska tutkimusten mukaan erilaisilla kyselyillä autoilijoilta tai automerkkien haluttavuuden suhteen tai automerkin brändin mukaan Volvoon liittyy lähinnnä juuri nämä turvallisuus seikat myös mielikuvina hyvin selkeästi, taasen minkäänlaisena "statuksena" tai menestyksen mittarina tai haluttavuudessa Volvo ei juurikaan kohoa muiden "kansanautojen" joukosta.

Audi taas edustaa juuri "teknistä etumatkaa" laatua sekä haluttavuutta, joillekin se voi olla myös näyttö menestymisestä. Monelle tietenkin se paras valinta ajamiseen ja kovaan käyttöön missä hyvän ja laadukkaan auton ominaisuudet pääsevät juuri paraiten hyödynnetyksi kuten järkisyillä Audin valinnan tehneet.

Joten Volvo miehet tällä palstalla haluavat ilmeisesti saada hyväksynnän jopa Audin omistajilta valinnoilleen, siitä vaan onneksi olkoon jos tuntuu paremmalta. Mutta preerium luokkaan Volvoa on turha alkaa millään opeilla tunkemaan, se on fakta.

• nou mani nou hani

Vovo S80 on tullut Suomen markkinoille v.1999 joten aika iäkkäästä tekniikasta alkaa todellakin olla kyse. Tekniikkahan perustui melkein 100 prosenttisesti 850 malliin, joka esiteltiin 1992 tai lähellä sitä. Nyky malli on faceliftattu pariin kertaan esim. keulan osalta, muuten auto on täysin sama.

Eipä taida S80 kuski tietää edes oman merkkinsä historiaa saati sitten teknisiä ominaisuuksia, tämä Audi palstalla norkoilu ja kommentointi voidaan jättää vain arvailujen varaan; ehkä sieltä Volvo keskusteluista löytyy kohtalon tovereita, joiden kanssa voi yhdessä spekuloida Volvon "preeriumeista" tai haluttavuudesta.

Volvo on ihan kelpo merkki ja varsinkin vahnat mallit kuten PV, Amazon ja 144 olivat kestävän ja turvallisen auton maineessa.....hyvä niin.

Mutta miksi ihmeessä täytyy kommentoida täällä Audi palstalla, olette eksyneet vahingossa tai sitten tahallaan väärälle palstalle.

Audi edustaa teknistä etumatkaa, on laadukas ja erittäin hyvä ajettavuudeltaan sekä haluttu myös käytettynä, säilyttäen jälleenmyyntiarvonsa hyvin. Audia muuten harvoin näkyy Volvon vaihtoautorivistössä, taasen Volvoja on tyrkyllä pilvin pimein Audi liikkeisiin. Audin myyntiorganisaatio jopa puhuu "pienestä ongelmasta" kun Volvoja olisi tulossa vaihdossa uusiin/käytettyihin Audeihin, ja Volvon omistajat kuvittelevat saavansa saman hyvityksen Audiin kuin Volvoon ja näin ollen moni joutuu sitten ajelemaan jatkossakin Volvolla joka on sinäänsä ihan kelpo auto.

Ehkä S80:n katkeruus juuri johtuu tästä seikasta, kun Audi liike ei ole tehnyt "veret seisauttavaa" tarjousta hänen vanhasta Volvostaan eikä pitkä aikainen ja jopa pakonomainen haave ole toteutunutkaan.

Mutta kerran se vain kirpaisee; siitä vaan Audi liikkeeseen pyytämään tarjousta uuteen Audiin. Hinnat alkaen mallit mahdollistavat matalamman kynnyksen siirtyä preerium merkin onnelliseksi omistajaksi. Toki jos "pakka" on kunnossa löytyy myös malleja heille mikäli tarvetta on. Ymmärään toki myös tämänkin näköseikan, ettei sinne rivitalon parkkipaikalle kaikista ole hommaamaan esim. uutta A6:sta; johan siinä naapuritkin varmaan ajattelee ja paheksuu tätä nousukas-juppi meininkiä. Parempi vaan sen metalli vaalean-ruskean Volvon on siinä lämmitystolpalla seista....vähän pyydellen anteeksi että on olemassa.

Eli onneksi elämä on valintoja täynnä. Kukin tekee valintansa joko pelkästään järki syin, tunteiden perusteella tai sitten taloudellisten seikkojen mukaan.
      Audin omistajista löytyy varmaan näitä kaikkia; kiitos hyvän ja laajan malliston.

• S80-kuski

Lapselliseksi inttämiseksi ja provoiluksihan täällä jutut arvatenkin menee. Jos nyt yhtään englantia ymmärrät, niin tuolla on S80:n first ja second generetionin esittely, valmistusajat ja tiedot niissä käytetetyistä pohjalevyistä ym.

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S80

Minusta meinasi tulla Audi-kuski, koska olin sitä jo lähes ostamassa, mutta mielenkiinnosta koeajoin vielä juuri markkinoille tulleen uuden sukupolven S80:n ja niin siinä kävi, että Volvo vei voiton vertailussa ja Audi ei vaan oikein sitten sytyttänytkään kuvitellulla tavalla. Audissa nyt vaan oli muutama tärkeä asia huonommin toteutettu.

Tämän hetken Audi-mallistossa kiinnostaa lähinnä A7, mutta sitä en pysty uutena ostamaan. A6:n voisin ostaa uutena vaikka huomispäivänä tai heti kun uusi malli tulee kauppoihin, mutta se vaikuttaa valitettavasti pettymykseltä ulkonäöltään.

Mutta siis turha täällä on Audi-fanien mesota mistään Audin ylivertaisuudesta Volvoon nähden, kun ei se pidä paikkaansa. Moni ottaa myös mieluummin Volvon parivertailun tuloksena ja ei siihen luulisi olevan nokan koputtamista.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      234
      6120
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2715
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2262
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      43
      2238
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1779
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1424
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1407
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1321
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1291
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1007
    Aihe