Moro!
Sain reseptin cipralex-lääkkeeseen aluksi 5mg viikon verran ja sitten 10mg ja söin tänään neljän aikoihin ekan puolikkaan pilleristä...
Yllätyin vaikutuksen voimakkuudesta! n.15min lääkkeen ottamisen jälkeen "perhosia" vatsassa ja rupeaa hihityttämään...Sitten aivan sama olo, kuin mitä hermoilen esim. kauppajonoissa ym. "pahoissa paikoissa" noin tunnin verran jonka jälkeen olo oli kuin olisin juonut pannun kahvia kerralla. En pysynyt paikallani kovin montaa sekuntia kerrallaan ja silmäni olivat melkein pelkkää pupillia kokonaan. Töissä kyllä hommat hoituivat ja juttu luisti...
Mutta nyt illemmalla n. klo 22 iski jonkinlainen ahdistus ja paniikki uudestaan (voipi olla, että tuo ensimmäinen pieni annokseni alkoi hiipumaan pois?) alkoi mietityttämään josko kuitenkaan haluan syödä noin "tuhteja" troppeja pitkää aikaa?
Yllätyin siis todella vaikutuksen voimakkuutta.
Paniikkihäiriöstä olen siis kärsinyt vaihtelevasti noin 15 vuotta, eli se ei enää sillätavalla yllätä, mutta kun oireet palasivat usean oireettoman vuoden jälkeen ajattelin vihdoin kokeilla lääkettä, muttamutta...
Kenties rupean sittenkin vaan lenkkeilemään ja liikkumaan enempi ihmisten ilmoilla.
En halua pelotella ketään ja nämä varmasti ovat niitä aloitusoireita jotka loppuvat ajan myötä, silti liikaa minulle..
-Tärräävä-
Sain reseptin cipralex-lääkkeeseen aluksi 5mg viikon verran ja sitten 10mg ja söin tänään neljän aikoihin ekan puolikkaan pilleristä...
Yllätyin vaikutuksen voimakkuudesta! n.15min lääkkeen ottamisen jälkeen "perhosia" vatsassa ja rupeaa hihityttämään...Sitten aivan sama olo, kuin mitä hermoilen esim. kauppajonoissa ym. "pahoissa paikoissa" noin tunnin verran jonka jälkeen olo oli kuin olisin juonut pannun kahvia kerralla. En pysynyt paikallani kovin montaa sekuntia kerrallaan ja silmäni olivat melkein pelkkää pupillia kokonaan. Töissä kyllä hommat hoituivat ja juttu luisti...
Mutta nyt illemmalla n. klo 22 iski jonkinlainen ahdistus ja paniikki uudestaan (voipi olla, että tuo ensimmäinen pieni annokseni alkoi hiipumaan pois?) alkoi mietityttämään josko kuitenkaan haluan syödä noin "tuhteja" troppeja pitkää aikaa?
Yllätyin siis todella vaikutuksen voimakkuutta.
Paniikkihäiriöstä olen siis kärsinyt vaihtelevasti noin 15 vuotta, eli se ei enää sillätavalla yllätä, mutta kun oireet palasivat usean oireettoman vuoden jälkeen ajattelin vihdoin kokeilla lääkettä, muttamutta...
Kenties rupean sittenkin vaan lenkkeilemään ja liikkumaan enempi ihmisten ilmoilla.
En halua pelotella ketään ja nämä varmasti ovat niitä aloitusoireita jotka loppuvat ajan myötä, silti liikaa minulle..
-Tärräävä-
Vastaukset 10
Vanhimmat
hei
olet varmaan lukenut tuoteselosteen?
Siinä mainitaan monenmoista, mistä voi olla sinulle apua.
Esim www.tohtori.fi
http://www.tohtori.fi/laakkeet/tuote.php3?ID=263
Ja jos yhtään epäilyttää, ota yhteyttä sinua hoitavaan lääkäriin jolta sait reseptin, selosta hänelle vaikutus ja anna hänen ratkaista!
tsemppiä
Olen lukenut tuoteselosteen hyvin huolellisesti ennenkuin pillerin pistin suuhuni :)
Itseäni jäi mietityttämään olivatko oireeni "normaaleja" vai liika voimakkaita? Annos oli kuitenkin vain 5mg ja olen lukenut muiden kokemuksia, jotka ovat olleet yleensä tyyliin: ei juuri vaikutuksia kunnes viikkojen päästä...
Tottakai otan yhteyttä lääkäriini, mutta sain kyllä lisäpontta yrittää jotain "luomumpaa" lähestymistapaa vielä.
Onnekseni pystyn kuitenkin esim. käymään töissä ja toimimaan muutenkin suht. normaalisti ja paniikkikohtaukseni pysyvät aika tavalla oman pääni sisällä. Ei jaksa enää yllättyä, että mikäs se tämä on.:) rasittavaa kylläkin.
Elintavoissani olisi varmasti kuitenkin parannettavaa, joten jospa ihan oikeasti koittaisi jotain sinnepäin eka.
Olin kuvitellut masennuslääkkeen vaikutuksen aivan erilaiseksi ja siksi sitä kävin pyytämässä.
Taidat heittää legendaa tai sitte jännität napin ottamista.Cipramil tai cipralex ei taida vaikuttaa aivan heti napin ottamisen jälkeen.Sotkitko diapamit ja ciprat keskenään??
Joo ja uskotaan että eri ihmisillä erilaiset tuntemukset...
hei
tuli mieleen, että oletko mahdollisesti käyttänyt jotain luontaistuotetta?
Ainakin Mäkikuisma vaikuttaa monien lääkeaineiden kanssa, muistaakseni voimistaa joidenkin vaikutuksia.
Parasta katsoa netistä Mäkikuisman vaikutuksia. Ja muiden luontaistuotteiden!
Eka viikon kesti mulla huumaava olotila, joka tasoittui viikon jälkeen. Herätti henkiin myös vuosien poissaolleen sekusaalisen halukkuuden.
Nyt olen syoönyt vuoden päivät, aivan normaalia elämää. Paitsi pinna on hieman venynyt.
Eivät ole menneet sekaisin, koska en ollut moisia syönyt...
Eikä ollut luontaistuotteitakaan mennyt.
Pupillien voimakas laajentuminenkaan ei varmaan johdu pelkistä ajatuksistani?
Voi olla, että lääkkeiden syöminen mietityttää, mutta kyllä vaikutus todella alkoi tuntua n. vartin päästä ja oli todella voimakas.
Miksi ihmeessä heittäisin "legendaa" aiheesta jota olen jahkaillut ja jahkaillut n.15v???
Sain kuitenkin hirveästi lisäpontta ajatukselle, että jospa nyt kuitenkin ihan oikeasti koittaisin saada itseäni enemmän ihmisten kanssa tekemisiin ja sitäkautta kenties oppia olemaan hieman rennommin erilaisissa tilanteissa?
En kuitenkaan enää mene aivan lukkoon saadessani "kohtauksen". Lähinnä huimaus ja pyörtymisen pelko rasittavat vaikka tiedän kokemuksesta, etten kuitenkaan pyörry. (en ole ikinä pyörtynyt ko. tilanteissa).
Lääke oli vain aivan liian voimakas vaikutuksiltaan voidakseni kuvitella sen tekevän pidemmän päälle minun pääkopalle hyvää...
Mitään aivan akuuttia siis oma paniikkihäiriöni ei enää ole, vaan pitkään jatkunut riesa joka varsinkin nyt ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen on alkanut tuntua ongelmalta josta todellakin pitäisi päästä eroon.
Mutta onko todella niin, ettei yleensä cipralexia aloitettaessa tunnu miltään? Siis ihan eka pilleri?
ihmettelin kun jo 5mg sai alusta asti muutoksen ja todella ikävästi koin sen.Käytin pari kuukautta ja lopetin pikkuhiljaa mutta en kyllä itse ala enää siihen.Kaikilla on eri kokemuksia mutta ketjun aloittajan kanssa koin ihan samaa.
..samanlaista minullakin..
Aloitin cipralexin uudelleen 9 kuukauden tauon jälkeen.
Voimakas metallinmaku tuli seuraavana päivänä suuhun ja pupillit todella laajentuivat. Itse en sitä huomannut mutta läheiset asiaa ihmettelivät..
Minulla paniikki ja ahdistus pahenee lääkkeen aloituksen yhteydessä, mutta olen jaksanut lääkettä silti syödä koska hyvätkin vaikutukset tulevat suht´nopeasti esille..=)
Lääkäri kertoikin että paniikkihäiriöiset saavat usein lääkkeistä sivuoireita mitkä kuitenkin menevät nopeasti ohi..
Kai se on sitä elimistön rekisteröintiä kaikille uusille asioille?!
Voimia ihan jokaiselle paniikkihäiriön kanssa painiskelevalle..
Minulla pari päivää sitten sama kokemus: ekan pilsun jälkeen heti kamala olo ja laajentuneet pupillit. Aloin samaten miettiä, että ei sittenkään tähän rumbaan. Yritän kehittää luonnonmukaisia hoitokeinoja ja syödä vaikka vitamiinia! Ulkoilu ja rentouttavat hoidot sen sijaan, että popsii vuosikaudet kalliita lääkkeitä. Tässä vaiheessa haluan vielä uskoa, että muita keinoja on.
Voihan olla, että joudun syömään sanani, jos olo ei helpotu. Mutta yritän nyt vain relata, vaikka päässä suhisee ja on kuin silmillä olisi liian vahvat lasit, jotka pistää olon huteraksi ja häilyväksi.