Päivän uutiset kertovat, että (liika)lihavuus maksaa Kelalle 150 miljoonaa euroa vuodessa. Se on aikamoinen määrä.
Panee vähän miettimään, onko lihavan syytä enää arvostella päihdehoidon menoja.
Itse aiheutetuista sairauksista on kummassakin kyse.
Onkohan tulevaisuuden suuntaus sellainen, että ylipainoisia ruvetaan tuomitsemaan samoin kuin juoppoja nykyään?
lihavuus maksaa
17
933
Vastaukset
- pirreli
oliskos 100 euroa per ylikilo kohtuullista???
- raiki.
noiden uutisten takanahan on vain kateelliset ihmiset!!(tupakoitsijat,alkoholistit,mielenterveys,liikalihavuus)on siis kateellisten ihmisten uutisaiheita kun heidän elämässä ei ole mitään sisältöä, sillä ainahan voi mollata jotain muita.
Milloinkan uutisaiheena ois kateellisuus sillä sehän vasta aiheuttaakin sairauksija ja kuolemaa..ja on todellakin itse AIHEUTETTU.
sillä niin monen perheriidan aiheuttaa kateellisuus ja mustasukkaisuus toista kohtaan, ja monessa tapauksessa kuolema kohtaa äidin ja lapset yleensä miehen itse aiheutetun kateellisuuden seurauksena!! - Iili
...ylipainoisia. Yli 30% on lihavia. Vanhempi väki yleensä edes tietää, mikä on terveellistä ruokaa. Nyt on nousemassa sukupolvi, jolla ei ole mitään tietoa siitä, ja josta jo lapsena suuri osa on liian lihavia.
Ennen kun lihavien syyllistäminen toden teolla aloitetaan, lapsiin ja nuoriin kohdistuvaa namien, rasva- ja suolapaukkujen TV-mainontaa pitää rajoittaa samalla tavalla kuin tupakan ja alkoholin osalta. Nythän mainostajat ovat esim. keksineet sen, että suklaapatukka onkin energiapatukka. Se uppoaa lapsiin, vaikka se on pelkkää sanojen vääristelyä. Sanotaanhan olevan ns. geneettisesti lihavia.
Näitä kun maallikko ei osaa erottaa, voihan ylipainoisten krminalisoimisen
omalta osaltaan lopettaa.
Elämänhallinnastahan liikapainossa enimmiltään on kysymys.
Omaisissanikin on "lohdukseen syöviä". Heille itsekurista saarnaaminen
aiheuttaa vain pahan mielen.- Pääsky64
parempaa tekemistä,lihavia tulee joka sukupolveen joku osa. Se on persoonakysymys eikä siitä saisi puhua mitään.
Annettaisi ihmisten olla rauhassa sellaisia kun ovat.Jokainen tekee kuiten parhaansa lihavuuden eteen
.Mitä se muille kuuluu,onko maailmasta jo viat ja puutteet loppuneet.Se on hävytöntä ihmisten parjaamista,pitäisi lailla kieltää. - mummeliini
haittaakin nuorille ihmisille.
Katsoin Idols-kilpailuja eilenillalla ja ikävä kyllä tuo lihava, tumma tyttö äänestettiin ulos kilpailusta ensimmäisenä, vaikka hänellä on todella hyvä lauluääni ja osasi esiintyäkin.
Katsoin, että syynä hylkäämiseen oli tuo ulkonäkö.
Enkä usko, että työpaikkakaan heltiää helposti ylilihavalle nuorelle. Ikävä kyllä, se on fakta.
Minusta vanhempien tulisi hyvissä ajoin ohjata lapsiaan syömään terveellisesti, ettei pääsisi repsahtamaan sillä saralla.
Siinäkin pitäisi osata olla diplomaattinen, sillä anoreksia ja bulimia ovat myöskin vaarana
päinvastaisena ilmiönä. Vaikeaa!!!!!!! - toevo'
Synnynnäisesti lihavien osuus on varsin vähäinen ja heidät voi eräistä piirteistä erottaa joukosta.Suurin osa lihavista onkin sellaisia ylensyönnin takia.
Lihavuudesta aiheutuu monenlaisia sairauksia niin sisäelinten kuin nivelten osalta, ja niiden hoidosta on yhteiskunnan maksettava.
Niin moni on valmis puolustelemaan lihavuutta, etenkin kun on itse lihava eikä pysty laihduttamaan itseään.
Kuitenkin monen lihavan naisen ja tytön on vaikeaa mennä vaikkapa yleiselle uimarannalle näyttämään muotojaan, joita kyllä riittää, mutta jotka ovat väärissä paikoissa.
Työnantajakin suosii solakoita. Se olisi nuorten hyvä muistaa.
Ei tässäkään iässä muuten ole myöhäistä ruveta laihduttamaan.
- uzma-m
etta vahan pullukat ja iloiset eivat sairastele niin paljon kuin laihat ja nyreet ja pullukat elaakin kauemmin.
- Pääsky64
yli 65 vuotiaat aliravittuja,niiden pitäisi olla lihavampia mieluummin.
Minulla ei ole lapsissa eikä lapsenlapsissa eikä lähisukulaisissa lihavia.Harrastuspiireissä kylläkin.
En siksi puolusta , vaan siksi kun lihavuus on vaikeampi kestää jos toiset siitä osoittelevat ja moittivat.
Sitä ei pysty poistamaan,monikaan.Eikä se ole itse aiheutettua muilla kun kaljottelijoilla.
Eikö kukaan anna armoa lihavalle,ne eivät sairasta enempää eivätkä kuole ennemmin. - 53 ja risat
..olen koko kesän tässä yrittänyt lihottaa, mutta kun ei niin ei...ja vaikka olen laiha, niin ne kaikki sairaudet on riesana...että repikää siitä...
- Pääsky64
53 ja risat kirjoitti:
..olen koko kesän tässä yrittänyt lihottaa, mutta kun ei niin ei...ja vaikka olen laiha, niin ne kaikki sairaudet on riesana...että repikää siitä...
saanut painoani nousemaan 45 kg,sta,kun oli tyätä paljon,eikä ollut valmista ruokaa.
Kun sain ajokortin 36 vuotiaana muutaman viikon perästä oli kymmen kiloa noussut paino.
Sain olla helpolla ja työssäni sain valmista ruokaa.
Nykyään ei ole niin raskaita työt että laihtuisi ja ruokaa on tarjolla. Kaupassa kun kävelee kassan kautta,suklaata ja kaikkea naposteltavaa kulkureitit pullolaan.
Oli maalla niin lihavia emäntiä vaikka tekivät raskasta työtä. Kukaan ei sanonut liian lihavaksi tyytyväisiä olivat ,että mikä se sitten on tehnyt lihavuudesta nykyään pahemman.
Jaksoivat lypsää lehmiä paremmin kun hauikset ja ranteet vahvat.
Kevyesti jalka nousi pihan poikki kävellessä.Entäpä henät seipäälle varmaan ei meikäläinen olisi saanut nousemaan semmosia hangollisia,kun oli hangon toisessa päässä millä ponnistaa. - Maiku
Pääsky64 kirjoitti:
saanut painoani nousemaan 45 kg,sta,kun oli tyätä paljon,eikä ollut valmista ruokaa.
Kun sain ajokortin 36 vuotiaana muutaman viikon perästä oli kymmen kiloa noussut paino.
Sain olla helpolla ja työssäni sain valmista ruokaa.
Nykyään ei ole niin raskaita työt että laihtuisi ja ruokaa on tarjolla. Kaupassa kun kävelee kassan kautta,suklaata ja kaikkea naposteltavaa kulkureitit pullolaan.
Oli maalla niin lihavia emäntiä vaikka tekivät raskasta työtä. Kukaan ei sanonut liian lihavaksi tyytyväisiä olivat ,että mikä se sitten on tehnyt lihavuudesta nykyään pahemman.
Jaksoivat lypsää lehmiä paremmin kun hauikset ja ranteet vahvat.
Kevyesti jalka nousi pihan poikki kävellessä.Entäpä henät seipäälle varmaan ei meikäläinen olisi saanut nousemaan semmosia hangollisia,kun oli hangon toisessa päässä millä ponnistaa.joutunut istumaan lentokoneessa sellaisen ylilihavan ihmisen vieressä, joka ei voi edes istuimen edessä olevaa pöytää laittaa eteensä, kun maha täyttää koko välikön?
Siinä on kyllä vieruskaverilla kestämistä, kun koettaa istua mahdollisimman pienenä omalla penkillään. Ja koetappas lähteä siitä vaikka vessaan. MAHDOTONTA! Olen USA:sta matkustanut tällaisen vieressä ja kyllä oli kärsimys koko matka. Hajukin oli niin kuvottava. Hiki lensi.
Koeta siinä vielä ateriasi syödä, ahtaassa ja kamalassa hajussa.
En todellakaan puolustele ylilihavia ihmisiä. Kyllä se monesti on itsekurista kiinni. - 53 ja risat
Maiku kirjoitti:
joutunut istumaan lentokoneessa sellaisen ylilihavan ihmisen vieressä, joka ei voi edes istuimen edessä olevaa pöytää laittaa eteensä, kun maha täyttää koko välikön?
Siinä on kyllä vieruskaverilla kestämistä, kun koettaa istua mahdollisimman pienenä omalla penkillään. Ja koetappas lähteä siitä vaikka vessaan. MAHDOTONTA! Olen USA:sta matkustanut tällaisen vieressä ja kyllä oli kärsimys koko matka. Hajukin oli niin kuvottava. Hiki lensi.
Koeta siinä vielä ateriasi syödä, ahtaassa ja kamalassa hajussa.
En todellakaan puolustele ylilihavia ihmisiä. Kyllä se monesti on itsekurista kiinni...ole tullut istuttua, mutta olen kyllä sitä joskus ihmetellyt, että miten nuo kauhean lihavat ihmiset pystyy ahtamaan itsensä siihen penkkiin, kun on meikäläiselläkin tiukkaa:)
Kamala kokemus ois istua sellaisen vieressä...onkohan lennoilla jotain painorajoituksia...:) - Pääsky64
53 ja risat kirjoitti:
..ole tullut istuttua, mutta olen kyllä sitä joskus ihmetellyt, että miten nuo kauhean lihavat ihmiset pystyy ahtamaan itsensä siihen penkkiin, kun on meikäläiselläkin tiukkaa:)
Kamala kokemus ois istua sellaisen vieressä...onkohan lennoilla jotain painorajoituksia...:)joutuu kärsimään,itse ja toiset.Pitäisi suunnitella koneet että lihavien paikat ja suurempi maksu.
Onhan vammaisillekin huomioitu erityis tarpeet.Niin lihavalla on itsellä kaikkien vaikeinta, niitten pitäisi ajaa omia asioita.
On ikävä kun syyttömät joutuu vaikeuksiin luulen, että minusta ei olisi siinä istumaan.
Minä pahoinvoin pienestäkin.Olen edellenkin sitä mieltä että lihavuus ei ole oma vika.Siksi ei pidä syyllistää. - Painoindeksi alle 30 nipin ...
53 ja risat kirjoitti:
..ole tullut istuttua, mutta olen kyllä sitä joskus ihmetellyt, että miten nuo kauhean lihavat ihmiset pystyy ahtamaan itsensä siihen penkkiin, kun on meikäläiselläkin tiukkaa:)
Kamala kokemus ois istua sellaisen vieressä...onkohan lennoilla jotain painorajoituksia...:)Pannaan puntsit vaakaan, jätetään maihin kaikki rasva-, sokeri- ja kilpirauhasaineenvaihduntaa sairastavat napsimaan pillereitä noiden hormoonien vajaaerityksen kohentamiseksi. Samoin harvahiuksiset kasvattamaan hiuksiaan jne jne. Maailma paranee ja naapurin pussiin jää enemmän.
toisia arvostella, ettei tarvitsisi peiliin katsoa. ;))
Muistetaan myös kadehtia (muita) vähäosaisia, ettei kukaan vaan saisi lisää maallista tms. hyvää.
Kun jokainen ehdottaa, ettei jotain tiettyä ryhmää pitäisi veromarkoilla hoitaa, voidaan luopua kaikenlaisista yhteiskunnan tarjoamista hoito- ym. palveluista. Yhteiskunnan rahat säästyvät ja budjettikin tasapainottuu.- indeksin
mukaan.
Mutta kunto on hyvä.
Tein äsken tuulessa ja vesisateeessa tunnin lenkin.
Jos ylipainoa ei ole paljon se on meille naisille vain hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433623- 362274
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321895- 171639
- 181628
- 231568
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai831325- 151293
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881232