Ostin meille alesta muutaman taimen marjakuusia. Yksi oli pallomainen, ja pari euroopanmarjakuusta yms.
Nyt selvisi ainakin että yksi ostamistani mikä se nyt tarkalta nimeltä oli joku Hickli?, niin sen kohdalla lukee että myrkyllinen, netistä löysin. Auttakaa kun en mistään löydä tietoa näistä myrkyllisyyksistä, ovatko kaikki myrkyllisiä vai eivät?
Ei uskaltaisi pihaan ihan mitä tahansa myrkkypommeja istutella kun on pieniä lapsia, joten tieto olisi todella tarpeen.
Marjakuusista
7
3319
Vastaukset
- Klooni,
Marjakuusessa on kaikki osat jonkinverran myrkyllisiä.
Kuitenkin se varsinainen myrkyllisyys on sen marjoissa. Niistä marjoista erotetaan lääketeollisuuteen Taxus-solumyrkkyä, jota käytetään syövän hoidossa solumyrkkynä.
Marjat ovat siis tappavan myrkyllisiä. Jo muutama marja tekee oireita. Eri ihmisillä on erilainen kestävyys.
Kuitenkin harvoissa niistä on marjoja edes joka viides vuosi. - suunnitteluhortonomi
Suurin osa kasveista tai joku osa niissä on myrkyllisiä. En oikein jaksa ymmärtää tätä myrkyllisyysvouhotusta, sillä aika harva kasvi on niin myrkyllinen, että siitä pieninä määrinä nautittuna henki lähtisi. Omenan siemenetkin ovat myrkyllisiä! Myrkylliset kasvit tai niiden osat eivät ole niin herkullisia, että niitä kuollakseen viitsisi pistellä suuhunsa. Kyllä lapsillakin on primitiiviset vaistonsa, eivätkä ne syö sitä mikä ei hyvältä maistu.
Myrkytyskeskuksen sivuilla muistaakseni on lista kasveista, jotka ovat myrkyllisiä. - Auttakaa...
vastauksista. Tuskin kannattaa paljon panikoida kun kävin myrkytyskeskuksensivuilla, niin aika paljon tuntuu olevan myrkyllisiä kasveja, niitä vain ei ole tiennyt.
Kiitos tosiaan paljon, en edes älynnyt että tuollainenkin tietopankki on olemassa.
Hyvähän se myrkyllisyys on tietää jos jotain sattuisi, niin osaa sitten suhtautua siihen siten kuin tarvitsee ja tietää kasvin myrkyllisyyden. - on111
Hicksii-pystykasvuinen ja suosittu.
Vain naispuoliset yksilöt tekevät marjoja-punaista hedelmälihaa ei pidetä myrkyllisenä, kaikkia muita osia kylläkin. Olen itsekin kokeillut punaista hedelmälihaa-varsin vetistä.
Hicksii taisi olla sellainen-näet sen sitten.
Kannattaa harkita niiden muotoilua-ne sietävät leikkausta hyvin. Pyöreä latvus komea.- real
Jos haluaa marjattoman marjakuusen, joka on pystykasvuinen, kannattaa valita lajike 'Hillii', joka on siis hede(uros) kartiomarjakuusi (tarkemmin Taxus x media 'Hillii').
Muista kartiomarjakuusen lajikkeista en osaa sanoa mutta veikkaan että 'Brownii' on myös hedekasvi koska en ole koskaan nähnyt siinä marjoja.
Japaninmarjakuuset (Taxus cuspidata) on yleensä siemenlisättyjä joten niistä ei pysty ulkonäön perusteella sanomaan onko ne hede - vai emikasveja.
Euroopanmarjakuusta (Taxus baccata) ei kannata istuttaa ellei asu Ahvenanmaalla (missä sitä kasvaa luonnonvaraisena), koska se paleltuu helposti mannersuomessa.
Puutarhat ovat täynnä myrkyllisiä kasveja joten lapsille kannattaa sanoa etteivät syö sieltä mitään muuta kuin sellaisia marjoja mitä sopii syödä - marjapensaat yms.
- Anonyymi
Marjakuusen marjat on erittäin makeita.
Lempäälän kanavan reunalla kasvaa muutama Muutama tällainen ja niissä om paljon kypsiä marjoa. Marjat on makeita ja meheviä.
Minulla on ollut 3kk. paha ummetus ja pistelin parikymmentä mehevää marjaa, kun silloin onneksi en tiennyt niiden myrkyllisyydestä.
Minkäänlaista kipua, tai pahoinvointia ei tullut, mutta vatsa alkoi toimia normaalisti.
KIITOS MARJOISTA - Anonyymi
Edelliseen kommenttinn lisään vielä: Teen marjoista mehya vastaisuuden varalle. Siis ummetuksen hoitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549