Kuinka pian löysit eron jälkeen uuden kumppanin? Mistä löysit? Onko suhde kestänyt vai onko menossa jo toinen tai ties kuinka mones suhde? Vai harratatko kertakäyttösuhteita? Miksi? Kuinka usein?
Oletko joutunut tinkimään kumppanin ulkonäkövaatimuksista, koulutusvaatimuksista, vai oletko löytänyt 50 ikäisenä vielä ikäistäsi "laatutavaraa"?
Eronnut!
27
2449
Vastaukset
- junttiukko
Mikä ihmeen gallupkysely tämä on?
- Senor Guallubbi
Kylvä yksi puu ja asetu vanhana sen varjoon istumaan
- PrimaStara
Olevan....
- Elämää eron jälkeenkin?
oli just sellainen kuin tältä palstalta saattaa odottaakin. Siis täältä ei ainakaan löytyisi yhtään intelligenttiä ja charmanttia miestä jonkä mä huolisin. Ei ainakaan tämän PrimaStaran kommentit kuulosta kovinkaan innovatiivisilta. Ei noilla puujalkavitseillä kyllä minua hurmattaisi, siinä tarvitaan aimo annos ÄLYÄ ja sitähän EI täältä näytä löytyvän. Kunhan kysäisin mutta taisi tulla väärälle palstalle. Taas unohtui että täähän on se junttien älykääpiöiden palsta!
Elämää eron jälkeenkin? kirjoitti:
oli just sellainen kuin tältä palstalta saattaa odottaakin. Siis täältä ei ainakaan löytyisi yhtään intelligenttiä ja charmanttia miestä jonkä mä huolisin. Ei ainakaan tämän PrimaStaran kommentit kuulosta kovinkaan innovatiivisilta. Ei noilla puujalkavitseillä kyllä minua hurmattaisi, siinä tarvitaan aimo annos ÄLYÄ ja sitähän EI täältä näytä löytyvän. Kunhan kysäisin mutta taisi tulla väärälle palstalle. Taas unohtui että täähän on se junttien älykääpiöiden palsta!
kyllä minustakin nyt tuntuu viestisi luettuani, mutta ehkäpä seuraava viesti kaiken muuttaa voi...
- PrimaStara
Mittaisit .....Älyä .. sulla ei ole siihen mahdollisuutta...Sekundaa ... sontaa
- Polkupissa
Kukaan kaipaa älyäsi eikä meitä loukkaa sinun kääpiömäisyytesi.
- tarkkis
uhrata omaa minäänsä, turhanpäiväisiin ihmis-suhteisiin- jos voi ne välttää, eikä ALISTUA tai ALISTAA toista mieltymyksiensä orjaksi????
- 30v-n avioliiton jälkeen
tarkkis kirjoitti:
uhrata omaa minäänsä, turhanpäiväisiin ihmis-suhteisiin- jos voi ne välttää, eikä ALISTUA tai ALISTAA toista mieltymyksiensä orjaksi????
se kerta riitti ja kun elää omillaan siitä alkaa jopa nauttimaan.Ihmiset jotka itse parisuhteessa ollessa ehdottavat yksin eläjälle kumppania koko ajan eivät varmaan tiedä tästä onnesta mitään.Eipähän tarvitse hoivata ilkeää puolisoa vanhana jos näin olis käyny että vaikka dementia olis iskeny,en olisi halunnut ihmistä joka minua kohteli huonosti ,enää hoivata.
30v-n avioliiton jälkeen kirjoitti:
se kerta riitti ja kun elää omillaan siitä alkaa jopa nauttimaan.Ihmiset jotka itse parisuhteessa ollessa ehdottavat yksin eläjälle kumppania koko ajan eivät varmaan tiedä tästä onnesta mitään.Eipähän tarvitse hoivata ilkeää puolisoa vanhana jos näin olis käyny että vaikka dementia olis iskeny,en olisi halunnut ihmistä joka minua kohteli huonosti ,enää hoivata.
Nämä ilkimykset täällä kiukuttelevat ja haastavat riitaa joka aiheesta (heillä ei näköjään ole kotona ketään "puolisoa" johon purkaa kiukkunsa. Luoja varjelkoon sortumasta moiseen ansaan että vielä ottaisin jonkun haistatteleva riidanhaastajan. En ole ottanut ketään riesakseni koska tulen itseni kanssa niin hyvin toimeen. Kyllä 20 vuotta riitti.
Taas tuli nähtyä millaisia jakojäännöksiä on 50 ihmisten joukossa että heti aletaan haastamaan riitaa kun laittaa jonkin kyselyn. Mielestäni kysymykset olivat aivan normaaleja, joita moni eronnut varmaan miettii.
Tietysti jos joku MacGyver ilmestuisi näköpiiriin niin voisi harkita. Mutta tuntuu että miehet vain teeskentelisivät fiksua saadakseen itselleen piian ja loankaatopaikan. Kerran eräässä haastattelussa eräs mies sanoi että on ihanaa kun on kotona vaimo johon voi purkaa kaiken pahan olonsa!!!
- laatutavaraa
silloin, kun löytää jonkun
siitähän näkee vain ne hyvät puolet!
;)
olen ollut yli kymmenen vuotta yksin, en ole hakenut enkä katsellut uutta
syitä on monia
sitäpaitsi eikö se ole "trendikästä" olla sinkkuna?- Elämää eron jälkeenkin
ihan trendikästä:)) Iskuhaluiset miehet muuttuu aina vain nuoremmiksi;O Olishan se ihan kiva joskus kulkea omankin ikäinen trendikäs mies käsipuolessa mutta missä ne hyvinhoidetut 50 miehet ovat? Mieluummin nuorekas 50 kuin nuori 35. Ovatko ne itsestään huolehtineet 50 vapaat miehet niiden 35 v. naisten kanssa? Onko ketään täällä palstalla joka on OIKEASTI huolehtinut itsestään niin että voi sanoa että on ikäistään 10-15 vuotta nuoremman näköinen? Se edellyttää kyllä terveitä elintapoja ja vähintäänkin kasviruokavaliota. Suomalaisille miehille tuntuu kyllä tuo HK:n sininen ja bisse olevan se pääasiallinen ruokavalio.
- Loistava.polku
"Löysit uuden kumppanin" ???
Eikö eron idea ole juuri se että nyt on saanut kumppaneista tarpeekseen ja on aika viettää itsellistä elämää, nauttia vapaudestaan ja itsenäisyydestään.
Kyllä saisi aikamoinen nähtävyys olla se tyyppi, jonka ikimaailmassa vierelleni huolisin. Fyysiset tarpeet hoituvat irtomiehillä, joiden on aika lähteä viimeistään siinä vaiheessa kun sukkaa ja hammasharjaa alkaa ilmaantua lojumaan nurkkiin.
En kyllä enää tässä iässä uutta miestä vaivoikseni ottaisi. Sen verran arvostan omaa nykyistä eloani. - intelligentin
ja charmantin etsijää on näytillä käynyt, eivät ole jaksaneet kiinnostaa. Keskittyvät vaatimaan seuraltaan sitä mitä itsessä/itsellä ei ole.
Kyllä sympaattinen ja charmantti ihminen hakee kaltaistaan. Kuka itsestään huolta pitävä ja miellyttävä ihminen haluaa jotain pöhnäilevää, pöhöttynyttä, kiroilevaa, inhottavaa junttia. Mutta tuntuu että charmi on katoava kansanperinne. Tilalle ovat tulleet röyhkeät ja epäkohteliaat ääliöt joita ei kestä vaikkei joudu edes katselemaan.(Tällä palstallakin vihamielisyys on käsinkosketeltavaa, sekä miehissä että naisissa)
Ja eivät nämä ominaisuudet kuulu pelkästään miehille. Mutta harvemmin näkee charmanttia miestä viinapöhöisen naisen kanssa. Ihan ok naisia kyllä näkee ties mistä ojastakaivettujen näköisten kanssa. - metsästä
Kyllä sympaattinen ja charmantti ihminen hakee kaltaistaan. Kuka itsestään huolta pitävä ja miellyttävä ihminen haluaa jotain pöhnäilevää, pöhöttynyttä, kiroilevaa, inhottavaa junttia. Mutta tuntuu että charmi on katoava kansanperinne. Tilalle ovat tulleet röyhkeät ja epäkohteliaat ääliöt joita ei kestä vaikkei joudu edes katselemaan.(Tällä palstallakin vihamielisyys on käsinkosketeltavaa, sekä miehissä että naisissa)
Ja eivät nämä ominaisuudet kuulu pelkästään miehille. Mutta harvemmin näkee charmanttia miestä viinapöhöisen naisen kanssa. Ihan ok naisia kyllä näkee ties mistä ojastakaivettujen näköisten kanssa.olet kyllä vaativaisen tuntuinen?
että jos meinaa kaverin löytään, niin se rimakin täytyy pudottaa pois
tässä iässä sen on huomannut,
eikä siksi helposti sitoudu suhteisiin
siihen ei paljon pysty vaikuttamaan miten itse kukin huolehtii kunnostaan tms
Ei kai tällaiset "rämettyneen" näköiset ole kovin etsintä haluisikaan
turhaa sitä "nukkuvaa karhua herättelee"...saatta alkaa ärjymään...ja sitten on oksat pois !!! ;) - Lähes raitis
Ja eivät nämä ominaisuudet kuulu pelkästään miehille. Mutta harvemmin näkee charmanttia miestä viinapöhöisen naisen kanssa. Ihan ok naisia kyllä näkee ties mistä ojastakaivettujen näköisten kanssa.Itelläkin asiat poskeleen kun noin riehut.
Kyllä täälläkin on kunnollistakin porukkaa mukana.
Mutta eihän ennenkään kriitikoille mitään patsaita ole pystytetty.Siitä huolimatta Onnea vaan täältä junttien tyhmien ääliöitten joukosta .Sinulle älykkäälle hienolle naiselle.
erilaisissa yhteyksissä paljonkin fiksuja charmantteja sinkkuja, mutta tuskin heistä monikaan kovin aktiivisesti uutta kumppania etsii. Harrastukset ja yhteiset kiinnostuksen kohteet voisivat kuitenkin olla hyvä perusta tutustumiselle.
En ole asiantuntija, mutta deittipalstoilla näyttäisi mielestäni olevan toinen toistaan fiksumpia ja filmaattisempia ladyja, jotka etsivät sitä "ihmemiestä", joka taas etsii nuorta missukkaa elämänsä sulostuttajaksi tai sitä täydellistä oman ikäistänsä kaunotarta. Kaikki ovat lisäksi niin maan perusteellisen akateemisia tai haluavat ainakin sellaisen kumppanikseen. Tuskin monikaan huomaa, että vielä meidän ikäluokassamme on paljonkin "ei akateemisia" fiksuja, todella hyvin menestyneitä ihmisiä, jotka ovat nousseet korkeallekin yhteiskunnan portaissa. Kun vielä tarjontaa näyttää olevan paljon, monet varmaan jatkavat "sen täydellisen" etsimistä, eivätkä ehkä malta tutustua sen syvällisemmin ellei toinen heti vastaa kaikkia unelmakumppanin kriteereitä.
Olen kyllä kuullut joitain tarinoita onnellisista pariskunnista, jotka ovat löytäneet toisensa internetin välityksellä. Se voi olla ihan yhtä hyvä tapa kuin jokin muukin.
Jos tosissasi olet itsellesi uutta kumppania etsimässä, älä anna toisten lannistaa itseäsi. Ainakin minä uskon, että jos tietää mitä haluaa ja on aktiivinen, minkä tahansa (realistisen) tavoitteen saavuttaminen on mahdollista.
Jos tiedät, millainen on hyvä parisuhde ja olet valmis tekemään töitä sellaisen eteen, sinulla on kaikki avaimet omissa käsissäsi. Onnea mielenkiintoiselle matkallesi!- Elämää eron jälkeenkin?
Kerrankin asiallista kommenttia!
Ehkä juuri siksi olen vielä 10 vuoden jälkeenkin yksin kun minulla on ehkä jonkinlainen illuusio muodostunut hyvästä kumppanuudesta. Mahdollisuus Sellaisen osumisesta kohdalle edes kerran elämässä tuntuu olevan lottovoiton suuruusluokkaa. Elämää eron jälkeenkin? kirjoitti:
Ehkä juuri siksi olen vielä 10 vuoden jälkeenkin yksin kun minulla on ehkä jonkinlainen illuusio muodostunut hyvästä kumppanuudesta. Mahdollisuus Sellaisen osumisesta kohdalle edes kerran elämässä tuntuu olevan lottovoiton suuruusluokkaa.Olen kuullut, että lottovoitto voi osua myös usemmin kuin kerran kohdalle; ainakin ne lisänumerojutut. Jo lottovathan ihmiset, vaikkeivät olisi vielä (!) koskaan voittaneet.
Kun tietää, mitä haluaa, on helpompi löytää etsimänsä. ;)- Kysyn vaan,
Ehkä juuri siksi olen vielä 10 vuoden jälkeenkin yksin kun minulla on ehkä jonkinlainen illuusio muodostunut hyvästä kumppanuudesta. Mahdollisuus Sellaisen osumisesta kohdalle edes kerran elämässä tuntuu olevan lottovoiton suuruusluokkaa.koska itse olen kyllä tullut siiheen tulokseen, ettei ainakaan omalla kohdallani vaihtamalla ole parantunut. Koikeiltu on ja koettu. Illuusiot ei ole auttaneet luomaan parempaa ihmissuhdetta. En toki näe sitä mahdottomana, mutta ainakin suuren lottovoiton näköisenä asiana.
- ellinor
Ehkä juuri siksi olen vielä 10 vuoden jälkeenkin yksin kun minulla on ehkä jonkinlainen illuusio muodostunut hyvästä kumppanuudesta. Mahdollisuus Sellaisen osumisesta kohdalle edes kerran elämässä tuntuu olevan lottovoiton suuruusluokkaa.ei sun kannata välittää noista ilkeistä kommenteista..elä elämääsi niinkuin tähänkin asti, ja sinkkuelämä on maailman parhainta aikaa...
Eikä meidän ikäisten todellakaan tarvi hakemalla hakea jotain...se tulee jos on tullakseen....
eikä meidän tarvi todellakaan huolia/välittää tommosista jotka noin rumasti kirjottaa....
Oon kirj. tonne 40 palstalle enemmänkin...lue sieltä enempi...ja jos totta sanon niin tämä mun mies on 3v. nuorempi....eikä yhtään haittaa enää tässä iässä...Sulle sanon älä hae se tulee jos on tullakseen ja huonoa emme enää ota/huoli.....
- rima nousee
Olen eronnut yli 10 vuotta sitten. Enkä ole asunut kenenkään (miehen) kanssa sen jälkeen. Seurustellut olen useiden kanssa, joko puolivakavasti tai sitten lähinnä hyväntuulisen hyvien hetkien pohjalta. Lisäksi on yhden illan juttuja, ohikulkijoita. Mitä ihmettä sitä enää yrittää kokovuorokausisuhdetta etsiä väkisin..!
Miksi pitäisi tinkiä omista mieltymyksistään? Nythän on mahdollista viettää aikaa juuri sellaisen kanssa, joka miellyttää. Ammatti, ikä, koulutaso eivät toki ole yksittäisinä tekijöinä tärkeitä, mutta täytyy myöntää että hyväntuuliset, fyysisesti hyväkroppaiset ja nuorekkaat, sekä myös nuoremmat viehättävät suuresti minua.- Elämää eron jälkeenkin?
alkanut miettiä että miksi se rima nousee koko ajan.
Kun viimeksi oli tosissaan liikkeellä eli joskun hieman yli 30 vuotta siten, ympärillä tuntui pyörivän jatkuvasti toinen toistaan sopivampia. Nyt kun on taas lähtötilanteessa, on tunne ettei kukaan ole sopiva. Tietysti suurin osa silloin vapaista fiksuista miehistä on nyt varattuja. Onneksi ei ainakaan vini ole alkanut maitamaan. Valitettavan moni nainenkin sortuu tissuttelemaan eron jälkeen yksikseen eikä tajua että naiseen alkoholi vaikuttaa negatiivisesti vielä nopeammin kuin mieheen.
Kai jonkinlainen hitaus vaivaa, eivät ne hyvät kauaa vapaana pyöri kun joku jo nappaa. Eihän tässä vielä kiirettä ole mutta kyllä joskus lähempänä 70:tä viimeistään olisi kiva olla joku josta pitää kiinni ettei liukastu jäisellä kadulla :))Mutta onhan tuolla se 70 ja 80 palstakin sitten onneksi!! - niitä näitä
alkanut miettiä että miksi se rima nousee koko ajan.
Kun viimeksi oli tosissaan liikkeellä eli joskun hieman yli 30 vuotta siten, ympärillä tuntui pyörivän jatkuvasti toinen toistaan sopivampia. Nyt kun on taas lähtötilanteessa, on tunne ettei kukaan ole sopiva. Tietysti suurin osa silloin vapaista fiksuista miehistä on nyt varattuja. Onneksi ei ainakaan vini ole alkanut maitamaan. Valitettavan moni nainenkin sortuu tissuttelemaan eron jälkeen yksikseen eikä tajua että naiseen alkoholi vaikuttaa negatiivisesti vielä nopeammin kuin mieheen.
Kai jonkinlainen hitaus vaivaa, eivät ne hyvät kauaa vapaana pyöri kun joku jo nappaa. Eihän tässä vielä kiirettä ole mutta kyllä joskus lähempänä 70:tä viimeistään olisi kiva olla joku josta pitää kiinni ettei liukastu jäisellä kadulla :))Mutta onhan tuolla se 70 ja 80 palstakin sitten onneksi!!Liukastumisen vaara vaanii myös kotona. Eikö ole vanha sanonta, että koti on maailman vaarallisin paikka. Tunnettu julkkisnainen on kaatunut vessassa ja loukannut lonkkansa.
En kanna huolta siitä, että joudun kävelemään liukkailla yksin. Onhan rollaattori, potkukelkka, kävelysauvat, kainalosauvat jo keksitty. Ehkä kuitenkin kävisi niin, että minä saisin huolehtia huonokuntoisesta siipasta.
Minulla on takana reilu seitsämän vuotta yksinelämistä. Nyt molemmat lapset ovat virallisesti täysi-ikäisiä. En enää tituleeraa itseäni yksinhuoltajaksi.
En erityisemmin katsele miehiä ympärilläni. Viihdyn hyvin omissa oloissani. Olen täysin raitis. Viinin juominen on joutavaa puuhaa.
En edes pidä sen mausta. Kissan pissiä minun suussa.
Olen seurannut huvittuneena lehtien kirjoittelua Kauniiden ja Rohkeiden Ridgen vierailusta Suomeen. Ajatella noin suosittu naistenmies eikä löydä naisseuraa omasta maastaan.
Ei miehen tarvitse olla komea ja haluttava myös muiden naisten silmissä.
Heräsin aamulla uneen, jossa olin autoajelulla lastemme isän kanssa. Hän oli melko hyvässä kunnossa ja pyysi minua jonnekin tansseihin. Sanoin, että minun tanssit on tässä elämässä tanssittu jo aikoja sitten.
Näin se on tosielämässäkin. En enää innostu enää tanssimisesta. Laulamisestakin olen päässyt jo aikoja sitten eroon. Kun vielä tästä nettiriippuvuudesta pääsen eroon, niin elämäni on mallillaan. Saan paremmin työt tehtyä ja ehdin ajoissa kotiin katsomaan Kaunareita. Brooke on kuulema Ellin Tv-friikkien mukaan laittanut huuliin botoxia. Olisi kiva nähdä miten turvoksissa huulet ovat.
Yksinelämisestään ei kannata pitää suurta ääntä. Tein vuosia töitä, että sain oman rauhan. Nykyään kukaan ei enää kysele uusista miehistä.
Vapaus on ihana asia. Meitä yksineläjänaisia on Suomi täynnä. Kun yhden miehen on hoitanut viimeisen päälle ja sai kiitokseksi vain haukkumiset mieheltä ja uusilta naisystäviltä, niin varmasti en enää miehiä ota riesakseni.
En haaveile exän kotiinpaluusta. Ei meistä olisi yhdessäeläjiksi. Olen allergikko ja inhoan tupakanhajua. Viinan turmelema mies ei ole helppo elämänkumppani.
Lapsuudessani oli paljon vanhoja naisia omissa pienissä taloissaan. Kävin heillä aina kylässä. Mielestäni he elivät hyvää ja onnellista elämää.
Antakaa miehet yksinäisten naisten elää rauhassa. Käykää auttamassa, jos he tarvitsevat apua. Ystävyys on tuhat kertaa arvokkaampi asia kuin parisuhde. Hiljaisuus ja rauha on minulle yhtä tärkeää kuin ilma jota hengitän. - vapaa
Eroni jälkeen suorastaan inhosin miehen kosketusta seuraavat ½-vuotta, vaikka kävinkin tansseissa. Kaikki lähentely-yritykset inhottivat. Sitten kerran naistentansseissa yksi mies oli päättänyt tanssia minun kanssani ja aikani häntä kierrettyäni ja huomattuani kuinka hyvin tanssii, menin pokkaamaan ja siihenhän se jäi käsiin heti. No melkein 2v kerkesimme seurustella ja lähes asua yhdessä, jossa hänen lellitty poikansa (18v) laittoi elämäni hankalaksi. No sitten kuvioon tuli vielä miehenkipee jätetty nainen, joka päätti saada kaverini ja minä poistuin takavasemmalle. No heidän juttunsa kesti vajaa ½vuotta, jonka jälkeen minua pyydettiin takaisin...en todellakaan mennyt. Nyt kuljeskelen vapaana ja alan nauttia olotilastani. Huomaan, että harkitsen nykyään hyvin tarkkaan millaisen ihmisen seurassa vietän aikaani!!!!!
vapaa kirjoitti:
Eroni jälkeen suorastaan inhosin miehen kosketusta seuraavat ½-vuotta, vaikka kävinkin tansseissa. Kaikki lähentely-yritykset inhottivat. Sitten kerran naistentansseissa yksi mies oli päättänyt tanssia minun kanssani ja aikani häntä kierrettyäni ja huomattuani kuinka hyvin tanssii, menin pokkaamaan ja siihenhän se jäi käsiin heti. No melkein 2v kerkesimme seurustella ja lähes asua yhdessä, jossa hänen lellitty poikansa (18v) laittoi elämäni hankalaksi. No sitten kuvioon tuli vielä miehenkipee jätetty nainen, joka päätti saada kaverini ja minä poistuin takavasemmalle. No heidän juttunsa kesti vajaa ½vuotta, jonka jälkeen minua pyydettiin takaisin...en todellakaan mennyt. Nyt kuljeskelen vapaana ja alan nauttia olotilastani. Huomaan, että harkitsen nykyään hyvin tarkkaan millaisen ihmisen seurassa vietän aikaani!!!!!
oli heti eron jälkeen ihan ok sekä ulkonäöltään, koulutukseltaan että tavoiltaan)ei polttanut eikä ryypännyt) mutta ykskaks vain sain todeta että kuvioihin oli ilmestynyt toinen nainen ( venäläinen ja itseäni 15 vuotta nuorempi.) Silloin päätin että nyt riitti pitkäksi aikaa!!! Kyllä meni luottamus totaalisesti miehiin. Taas kerran todettiin että saa väistyä nuorempien tieltä. Kai se sitten hivelee niiin suunnattomasti miehen egoa kun saa itseään nuorempaa naista vaikka niitä venäläisiä naisia varmaan täällä onkin pilvin pimein miehiä metsästämässä jotta saisivat oleskleluluvan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313527- 1231399
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111331- 711048
- 581041
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871026olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26967Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67920Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78875