Mitä voi korjata itse?

Teeitse

Kun tuppaa olemaan nuo korjaamojen, ja etenkin merkkikorjaamon hinnat aika kovia, niin mitähän meikäläinen mämmikoura jopa osaisi tehdä itse tuohon vanhaan 460-sarjalaiseen.

Kytkin on ainakin tosi raskas painaa, voisiko sitä miten helposti itse säätää?

Keskuslukitus ei pelitä, lukot muutenkin tosi jäykät, takakonttia ei meinaa saada lukkoon ollenkaan, auttaisiko voitelu, mikä?

Vilkussa on ärsyttävä pikku nakutus, kun vilkkuviikseä tönäisee se lakkaa. Voiko tehdä mitään?

Siis en ole autoja laitellut pahemmin enkä paljoa osaa mutta jotain vois kai osata...

4

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin..

Rohkeasti vaan töihin.
      Kytkin ei parane säätämällä.
      Ota vaihdelaatikko pois ja uusi kytkin.
      Keskuslukko on vähän suuritöisempi, pura kaikki ovet ja tarkista johdot.
      Vilkun voit korjata vaihtamalla koko viiksen.
      Älä vie korjaamoon kun se maksaa, tee kaikki itse.

• Teeitse

Kaikki maksaa ja jostakin olen valmis maksamaankin, siitä ei olekaan kyse.

Vaan siitä että josko voisi jotain tehdä itsekin, kun ei tuo raha kuitenkaan puussa kasva.

Lähinnä kyselin kokeneempien neuvoja siitä mitkä hommat voisi osata itse ja mitkä on jätettävä korjaamon ammattilaisille.

• pikku hiljaa
        Teeitse kirjoitti:

Vaan siitä että josko voisi jotain tehdä itsekin, kun ei tuo raha kuitenkaan puussa kasva.

Lähinnä kyselin kokeneempien neuvoja siitä mitkä hommat voisi osata itse ja mitkä on jätettävä korjaamon ammattilaisille.

Osta tai lainaa kirjastosta Alfamerin korjausopas autoosi. Niistä näkee kätevästi mitä kannattaa kokeilla, kun vikoja ilmenee. Itsekään en tiennyt mitään autojen korjaamisesta, mutta tuon oppaan avulla olen saanut yhtä sun toista korjattua. Kannattaa kokeilla.

• pikkuhiljaa
        Teeitse kirjoitti:

Vielä siitä kytkimestä. Ei kannata alkaa ensimmäiseksi itse vaihtamaan kun sinulla ei ole kokemusta. On ainakin minusta sen verran iso homma että mielummin maksan jollekkin muulle sen tekemisestä.. Pieniä helppoja hommia ainakin minun autossani on (ei tosin 400-volvo)vaihtaa tarvittaessa esim.: öljynsuodatin, öljyt, jarrupalat, kytkinvaijeri, kaasuvaijeri, ilmansuodatin, jäähdytysneste, sytytystulpat, jne.. Kyllä sitä noissakin jo aika paljon säästää, jos ei vie korjaamolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      125
      4993
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      173
      3752
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      46
      3188
    4. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      22
      3168
    5. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      39
      1727
    6. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      40
      1279
    7. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      38
      1175
    8. Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.

No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      1098
    9. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      30
      1071
    10. Jos hän pyytäisi luokseen!?

Uskaltaisitko mennä?
      Ikävä
      83
      1036
    Aihe