Mitä voi korjata itse?

Teeitse

Kun tuppaa olemaan nuo korjaamojen, ja etenkin merkkikorjaamon hinnat aika kovia, niin mitähän meikäläinen mämmikoura jopa osaisi tehdä itse tuohon vanhaan 460-sarjalaiseen.

Kytkin on ainakin tosi raskas painaa, voisiko sitä miten helposti itse säätää?

Keskuslukitus ei pelitä, lukot muutenkin tosi jäykät, takakonttia ei meinaa saada lukkoon ollenkaan, auttaisiko voitelu, mikä?

Vilkussa on ärsyttävä pikku nakutus, kun vilkkuviikseä tönäisee se lakkaa. Voiko tehdä mitään?

Siis en ole autoja laitellut pahemmin enkä paljoa osaa mutta jotain vois kai osata...

4

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin..

Rohkeasti vaan töihin.
      Kytkin ei parane säätämällä.
      Ota vaihdelaatikko pois ja uusi kytkin.
      Keskuslukko on vähän suuritöisempi, pura kaikki ovet ja tarkista johdot.
      Vilkun voit korjata vaihtamalla koko viiksen.
      Älä vie korjaamoon kun se maksaa, tee kaikki itse.

• Teeitse

Kaikki maksaa ja jostakin olen valmis maksamaankin, siitä ei olekaan kyse.

Vaan siitä että josko voisi jotain tehdä itsekin, kun ei tuo raha kuitenkaan puussa kasva.

Lähinnä kyselin kokeneempien neuvoja siitä mitkä hommat voisi osata itse ja mitkä on jätettävä korjaamon ammattilaisille.

• pikku hiljaa
        Teeitse kirjoitti:

Vaan siitä että josko voisi jotain tehdä itsekin, kun ei tuo raha kuitenkaan puussa kasva.

Lähinnä kyselin kokeneempien neuvoja siitä mitkä hommat voisi osata itse ja mitkä on jätettävä korjaamon ammattilaisille.

Osta tai lainaa kirjastosta Alfamerin korjausopas autoosi. Niistä näkee kätevästi mitä kannattaa kokeilla, kun vikoja ilmenee. Itsekään en tiennyt mitään autojen korjaamisesta, mutta tuon oppaan avulla olen saanut yhtä sun toista korjattua. Kannattaa kokeilla.

• pikkuhiljaa
        Teeitse kirjoitti:

Vielä siitä kytkimestä. Ei kannata alkaa ensimmäiseksi itse vaihtamaan kun sinulla ei ole kokemusta. On ainakin minusta sen verran iso homma että mielummin maksan jollekkin muulle sen tekemisestä.. Pieniä helppoja hommia ainakin minun autossani on (ei tosin 400-volvo)vaihtaa tarvittaessa esim.: öljynsuodatin, öljyt, jarrupalat, kytkinvaijeri, kaasuvaijeri, ilmansuodatin, jäähdytysneste, sytytystulpat, jne.. Kyllä sitä noissakin jo aika paljon säästää, jos ei vie korjaamolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      111
      4639
    2. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      173
      4395
    3. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      95
      1769
    4. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      403
      1671
    5. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      33
      1433
    6. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1119
    7. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      354
      1116
    8. Mitä hyvää olet

aiheuttanut kaivatullesi?
      Ikävä
      67
      989
    9. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      58
      984
    10. Miksi et halua

Seksiä sen kanssa jota rakastat? Vai ajatteletko että hän ei halua?
      Ikävä
      92
      948
    Aihe