Jossain tehdään tähystyksiä nukuttamalla potilas hetkeksi. Onko kokemuksia kellään ?
mahan tähystys
9
5872
Vastaukset
- suoneen
Mulla oli niin huonot kokeilut edellisestä gastroskopia-yrityksestä (ei siis onnistunut mun paniikkireaktion vuoksi ollenkaan), että vaadin rauhoittavaa.
Sain suoneen pienen määrän ainetta - nimeä en muista - ja täytyy sanoa, etten oikeastaan tajunnut koko toimenpiteestä mitään. Tosi lyhytaikainen vaikutus, koska heti tähyn jälkeen siirryin (toki tuettuna) toiseen vuoteeseen ja pääsin valvontaan vähäksi aikaa. Parinkin tunnin seuranta-aikaan pyydettiin varautumaan, mutta itse pääsin jo reilun puolen tunnin päästä sairaalan kanttiiniin "aamupalalle".
Vähän omissa ajatuksissani olin kyllä koko päivän, joten ymmärrän hyvin ne autoiluvaroitukset ja vastaavat...
Siis todella positiivinen kokemus :)- se tehdään
Olen menossa tähystykseen ja haluaisin tietää mitä siinä tapahtuu ja miltä se tuntuu? saako rauhoittavat varmasti jos haluaa? Ja sattuuko se todella niin paljon kun sanotaan?
- suoneen
se tehdään kirjoitti:
Olen menossa tähystykseen ja haluaisin tietää mitä siinä tapahtuu ja miltä se tuntuu? saako rauhoittavat varmasti jos haluaa? Ja sattuuko se todella niin paljon kun sanotaan?
Siis ainakin tuon rauhoittavan piikin jälkeen ei tuntunut miltään.
Huulten ja hampaiden väliin saa sellaisen holkin, jonka läpi se letku laitetaan. Helpottaa paljon sitä nielemistä, mikä pitäisi tehdä siinä alussa (kun holkki estää suun kokonaan kiinni menemisen). Joku on väittänyt, että kurkku on jälkeenpäin arka, mutta minulla ei ollut minkäänlaisia kurkkutuntemuksia. Myöskään koepalojen napsaisuista mulla ei ollut mitään mielikuvaa, vaikka niitä otettiinkin. Ei myöskään mitään yökötyksen tunnetta ollut, ei siis mitään.
Minä varmistin tuon rauhoittavien saannin soittamalla etukäteen hoitajallle ja kertomalla että haluan rauhoittavaa. Osasivat sitten varautua jo ennakkoon. - minä76
se tehdään kirjoitti:
Minä oli jokin aika sitten mahalaukun tähystyksessä eikä se sattunut yhtään. Kurkku puudutettiin suihkeella ennen toimenpidettä joten se hankalin osuus (eli sen letkun nielemisen aloittaminen)meni helposti. Kyllähän sitä tuli muutaman kerran yökättyä mutta koko toimenpide oli nopeasti ohi. Koepalojen otto ei tuntunut muutakuin pieninä nykäyksinä mahassa. En saanut mitään rauhoittavaa koska en sitä erikseen pyytänyt. Eikä se loppujen lopuksi olisi ollut tarpeellistakaan.
Mahalaukun tähystyksestä kuulee/lukee aina kaikenlaisia kauhukertomuksia mutta ei se oikeasti niin kauheaa ole. Tsemppiä sinulle! - vanamo62
suoneen kirjoitti:
Siis ainakin tuon rauhoittavan piikin jälkeen ei tuntunut miltään.
Huulten ja hampaiden väliin saa sellaisen holkin, jonka läpi se letku laitetaan. Helpottaa paljon sitä nielemistä, mikä pitäisi tehdä siinä alussa (kun holkki estää suun kokonaan kiinni menemisen). Joku on väittänyt, että kurkku on jälkeenpäin arka, mutta minulla ei ollut minkäänlaisia kurkkutuntemuksia. Myöskään koepalojen napsaisuista mulla ei ollut mitään mielikuvaa, vaikka niitä otettiinkin. Ei myöskään mitään yökötyksen tunnetta ollut, ei siis mitään.
Minä varmistin tuon rauhoittavien saannin soittamalla etukäteen hoitajallle ja kertomalla että haluan rauhoittavaa. Osasivat sitten varautua jo ennakkoon.Sinä 11v.Mulla on refluksitautu,ylävatsan turvotusta.Olen menossa tähystykseen molemmista päistä ja helico on hoidettu 2x.Mietipä ruokavaliotasi.SUKLAA minimiin,Hampurilaiset,pitsat, kahvi jos juot mutta myös kaakao jos oireita on.Ota Apteekista Elivo entsyymit ja koita auttaako.Sit luonnonmyymäläs on PASCOE emäsjauhe joka laskee mahan happamuutta.Paketis on pieniä keltasia liuskoja joilla happamuuden voi katsoa,kastamalla lippu pissaan ja vertaa värikattaan,Pitäs olla n,7 mul oli 5.2 ku alotin.6 päivä oli 7mut lisää vihanneksia ruokaas,syö illal vaik porkkanoi tai mysliä jos ei paljo sokeria.Sokeriton mustikka tai mansikkasoppa hyvää.ÄLÄ SYÖ PALJO KERRAL Saatpa syödä sit useammin.Eipä turvota tai sit helico-testiin;Puhallus pussiin,juodaan tuoremehu.odotetaan puoli tuntia ja taas puhalletaan pussiin.Helicon voi tutkia myös näin,terveyttä ja iloa elämääsi,kuristaan yhes,mesikka
- puudutus
sillä minä en sitä saanut, ja kokemus oli aivan kamala! Yökkäilin koko ajan. Koepalojen otto ei sattunut. Sellainen pieni nipistys vain. Toimitus kestikin inhottavan kauan eli parempi jos saa aineita. Jälkeenpäin oli kurkkukipeä ja sain lievän kuumeen (liekö yhteyttä??en tiedä).
Olen ollut jälkeenpäin katsomassa muiden skopioita. Yhdelle annettiin rauhoittavaa ja kipulääkettä suoneen. Kuorsasi tämän jälkeen koko toimituksen! Itse en kyllä enää hevillä mene.- maikki
Olin eilen tähystyksessä ja oli ihan helppo nakki. Sain kyllä kurkunpään puudutuksen ja se esti varmaan yökkäilyä. Kipuahan tässä tutkimuksessa ei ole.Tutkimuksen jälkeen olo oli ihan normaali ei kurkku- eikä vatsakipuja.Rauhallisesti hengittäen kaikkia sujuu hyvin ja nopeasti ehkä 5 minuutissa.
- kk.....
maikki kirjoitti:
Olin eilen tähystyksessä ja oli ihan helppo nakki. Sain kyllä kurkunpään puudutuksen ja se esti varmaan yökkäilyä. Kipuahan tässä tutkimuksessa ei ole.Tutkimuksen jälkeen olo oli ihan normaali ei kurkku- eikä vatsakipuja.Rauhallisesti hengittäen kaikkia sujuu hyvin ja nopeasti ehkä 5 minuutissa.
kävin tänään mahalaukun tähystyksessä, yökkäilin muutaman kerran, ei ollut mitään vakavaa, koepaloja otettiin näkee sitten tulokset paremmin, ettei kannata pelätä hyvin meni.
- gastroskopiasta
keskustelu ihan alla. Enpä viitsi omia kokemuksiani uudelleen kertoa. Voisi sitä vähän lueskella näitä muitakin ketjuja, vai etkä tiennyt, että gastroskopia on sama kuin mahan tähystys?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713