Tuunattuja Jaggeja ?

timo

Onko missään sivuja, jotka käsittelevät Jaguar-tuningia ? Pimp My Ride-tyyliin.

16

3362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuning_?

      Veikaan että Jaguaareissa on enemmän ns. tuunattuja autoja kuin monessa muussa merkissä yleensä on. Ja puhun nyt siis ns. perinteisestä virityksestä, joka tehdään isolla rahalla EIKÄ pimp myride tyyliin - eli muutos on pellin alla ei sen päällä.
      Minun mielipiteeni on että jos ostaa Jaguarin ja haluaa alkaa tekemään sitä 'paremman näköistä' (?) ns. pimp my ride tyyliin, niin silloin voipi olla syytä tarkistaa ensin oma tyylimaku ja sitten vasta auton pellit...tai kenties pitäisi tarkistaa millä ajaa!

      Eli eipä taida löytyä kovinkaan paljoa "tee_mun_autosta_sutenöörinen" -tyylisiä ratkaisuja.

      • mieleen...

        Tuosta tuli mieleen, eikös joku rock-tähti joskus 60-70-luvulla maalauttanut Rollssinsa ihme huume-väreihin ja kuvioihin ?


      • tuning?

        Tulee tässä yhteydessä väkisinkin mieleeni, että jos Jaguar ei ole tehtaan muotoilun jälkeen riittävän tyylikäs, mielestäni kannattaa hankkia joku muu, tuning-aihioksi sopivampi auto. Yksilölliset vanteet ja jokunen valmistajan tarjoama, mietitty personalisointilisävaruste, kuten vaikkapa kissafiguuri konepeltiin, on tietysti Jaggeenkin ihan ok.
        Mutta minusta madallukset, lasien tummennukset, korisarjat ja neljät massiiviset pakoputkenpäät, joilla kaiketi haetaan nuorison suosimaa räyhää rata-auto-lookia, pilaavat tehokkaasti arvokkaan auton tyylin. Eikä sivumennen sanoen sumuvalojenkaan polttaminen kirkkaalla kelillä Jaguarin tyyliä ja näyttävyyttä mitenkään lisää, päinvastoin.
        Jaguar lienee kuitenkin ns. aikuisten auto.


      • tuning_?
        tuning? kirjoitti:

        Tulee tässä yhteydessä väkisinkin mieleeni, että jos Jaguar ei ole tehtaan muotoilun jälkeen riittävän tyylikäs, mielestäni kannattaa hankkia joku muu, tuning-aihioksi sopivampi auto. Yksilölliset vanteet ja jokunen valmistajan tarjoama, mietitty personalisointilisävaruste, kuten vaikkapa kissafiguuri konepeltiin, on tietysti Jaggeenkin ihan ok.
        Mutta minusta madallukset, lasien tummennukset, korisarjat ja neljät massiiviset pakoputkenpäät, joilla kaiketi haetaan nuorison suosimaa räyhää rata-auto-lookia, pilaavat tehokkaasti arvokkaan auton tyylin. Eikä sivumennen sanoen sumuvalojenkaan polttaminen kirkkaalla kelillä Jaguarin tyyliä ja näyttävyyttä mitenkään lisää, päinvastoin.
        Jaguar lienee kuitenkin ns. aikuisten auto.

        Niin sitä vielä korostaisin että Jaguaareissa on tosiaan varmasti huomattavasti enemmän tuning autoja kuin muissa merkeissä, mutta idea onkin siinä että sitä ulkoasua ei muuteta, vaan muutokset ovat pinnan alla - toisin kuin pimp my riden tyylissä!

        Harvan automerkin ympärille on nimittäin rakennettu niin paljon virityspajoja kuin Jaguarin ympärille on. Otetaan nyt vaikka aluksi suurin ja kaunein - Arden!


      • tiedä
        tuning_? kirjoitti:

        Niin sitä vielä korostaisin että Jaguaareissa on tosiaan varmasti huomattavasti enemmän tuning autoja kuin muissa merkeissä, mutta idea onkin siinä että sitä ulkoasua ei muuteta, vaan muutokset ovat pinnan alla - toisin kuin pimp my riden tyylissä!

        Harvan automerkin ympärille on nimittäin rakennettu niin paljon virityspajoja kuin Jaguarin ympärille on. Otetaan nyt vaikka aluksi suurin ja kaunein - Arden!

        "Huomattavasti enemmän tuning autoja kuin muissa merkeissä..."
        Jotenkin on vähän vaikea uskoa väittämää Jaguarien supersuositusta ulospäin näkymättömästä tuunauksesta. Ainakaan missään suomenkielisessä Jaguar-aiheisissa keskusteluissa ei virittelystä puhuta lainkaan, kun taas monien muiden merkkien palstoilla aihe on varsin yleinen.

        Eikä tuo Ardenkaan mikään tuning-alan jättiläisfirma taida olla.

        Jaguarin valikoimasta löytyy kyllä autoja, joita ei tarvitse vaativankaan "kilpakiihdyttelijän" virittää. :)
        Mutta kuvittelisin, että jos liikennevalokisailu ja koneiden virittely kiinnostaa, Jaguar yleensä ei.
        Ja toisinpäin.


      • tuning?
        tiedä kirjoitti:

        "Huomattavasti enemmän tuning autoja kuin muissa merkeissä..."
        Jotenkin on vähän vaikea uskoa väittämää Jaguarien supersuositusta ulospäin näkymättömästä tuunauksesta. Ainakaan missään suomenkielisessä Jaguar-aiheisissa keskusteluissa ei virittelystä puhuta lainkaan, kun taas monien muiden merkkien palstoilla aihe on varsin yleinen.

        Eikä tuo Ardenkaan mikään tuning-alan jättiläisfirma taida olla.

        Jaguarin valikoimasta löytyy kyllä autoja, joita ei tarvitse vaativankaan "kilpakiihdyttelijän" virittää. :)
        Mutta kuvittelisin, että jos liikennevalokisailu ja koneiden virittely kiinnostaa, Jaguar yleensä ei.
        Ja toisinpäin.

        Määrittele tuning?

        Minun nähdäkseni tuning on sitä että autoon vaihdetaan standardi varaosista poikkeavat osat - yleensä jotain kaarreajo-ominaisuuksien parantamiseksi tai korkeamman tehon saamiseksi, tai sitten vain ulkonäkösyistä.
        Eli mikä nyt sitten on tätä nykypäivän tuningia? Nähdäkseni siihen luetaan aika usein jo uusien vanteiden hankkiminen.
        Oletko samaa mieltä?

        Ja mitä Ardeniin tulee, niin en osaa sanoa sen yrityksen koosta sen enempää, mutta se on ainut "viripaja" jonka osia, virityksiä, yms. sälää saa suoraan uuteen Jaggeen mukaan maahantuojalta. Ja jopa niin että jos moottorin tehoja nostetaan niin Jaguar takuu säilyy siltikin (vai oliko se niin että se tippuu 3v -> 2v).
        Mersullahan on vastaavanlainen yhteistyökuvio AMG:n kanssa. Jaguarilla se on siis Arden.

        www.arden.de

        Käyppä tutustumassa tuolla aiheeseen paremmin. ;)Jos aihe alkaa oikein kiinnostamaan niin sitten voit käydä katsomassa Paramountin sivut UK:ssa.

        Miksi jaguarkeskusteluissa ei sitten puhuta tuningista? Nosen takia että se "teinikorollat" tuunataan keskustelupalstoilla. Jaguar viedään pajalle, kerrotaan mitä halutaan ja sovitaan noutopäivä.


      • oikeassa
        tuning? kirjoitti:

        Määrittele tuning?

        Minun nähdäkseni tuning on sitä että autoon vaihdetaan standardi varaosista poikkeavat osat - yleensä jotain kaarreajo-ominaisuuksien parantamiseksi tai korkeamman tehon saamiseksi, tai sitten vain ulkonäkösyistä.
        Eli mikä nyt sitten on tätä nykypäivän tuningia? Nähdäkseni siihen luetaan aika usein jo uusien vanteiden hankkiminen.
        Oletko samaa mieltä?

        Ja mitä Ardeniin tulee, niin en osaa sanoa sen yrityksen koosta sen enempää, mutta se on ainut "viripaja" jonka osia, virityksiä, yms. sälää saa suoraan uuteen Jaggeen mukaan maahantuojalta. Ja jopa niin että jos moottorin tehoja nostetaan niin Jaguar takuu säilyy siltikin (vai oliko se niin että se tippuu 3v -> 2v).
        Mersullahan on vastaavanlainen yhteistyökuvio AMG:n kanssa. Jaguarilla se on siis Arden.

        www.arden.de

        Käyppä tutustumassa tuolla aiheeseen paremmin. ;)Jos aihe alkaa oikein kiinnostamaan niin sitten voit käydä katsomassa Paramountin sivut UK:ssa.

        Miksi jaguarkeskusteluissa ei sitten puhuta tuningista? Nosen takia että se "teinikorollat" tuunataan keskustelupalstoilla. Jaguar viedään pajalle, kerrotaan mitä halutaan ja sovitaan noutopäivä.

        Olet aivan oikeassa, "tuningin" määritteleminen on vaikeaa. Vanteiden vaihto ei ehkä ihan sitä vielä kuitenkaan ole. Sillä perusteellahan kohta kaikki autot olisivat tuunattuja. Eikä kissafiguurin lisääminenkään kyllä mitään tuningia ole.
        Mutta nämä neljät pakoputkenpäät, levitykset, valojen vaihdot ja spoilerit ovat. Ja ne eivät minusta jaggea kaunista koskaan. :)

        Arden on minulle kyllä ennestään tuttu. Omaani autoani hankkiessani kyselin Ardenin viritysosia Tampereen Jaguar-jälleenmyyjältä. Vastaus oli, että he eivät osia hanki eivätkä asenna ja takuu katkeaa sitten heti, jos tehoja menee omin päin nostamaan. Tarkistivat asian vielä maahantuojalta ja vastaus oli ehdoton ja sama.

        En vieläkään usko ainakaan suomalaisten Jaggejen laajamittaiseen virittämiseen tai tuunaamisen, kuinka vaan. Merkkihuollossa eivät ainakaan kertomansa mukaan sitä tee.
        Ja kyllähän keskustelupalstoilla verrattaisiin ja kyseltäisiin erilaisten muutosten vaikutuksia autojen ominaisuuksiin. Minä ainakin kyselisin, ennen kuin lähtisin esimerkiksi alustaa muuttelemaan tai lisätehoja uusilla osilla hakemaan. Totta kai. Menisin sitten vasta pajalle ja asennuttaisin :)


      • Arden
        oikeassa kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, "tuningin" määritteleminen on vaikeaa. Vanteiden vaihto ei ehkä ihan sitä vielä kuitenkaan ole. Sillä perusteellahan kohta kaikki autot olisivat tuunattuja. Eikä kissafiguurin lisääminenkään kyllä mitään tuningia ole.
        Mutta nämä neljät pakoputkenpäät, levitykset, valojen vaihdot ja spoilerit ovat. Ja ne eivät minusta jaggea kaunista koskaan. :)

        Arden on minulle kyllä ennestään tuttu. Omaani autoani hankkiessani kyselin Ardenin viritysosia Tampereen Jaguar-jälleenmyyjältä. Vastaus oli, että he eivät osia hanki eivätkä asenna ja takuu katkeaa sitten heti, jos tehoja menee omin päin nostamaan. Tarkistivat asian vielä maahantuojalta ja vastaus oli ehdoton ja sama.

        En vieläkään usko ainakaan suomalaisten Jaggejen laajamittaiseen virittämiseen tai tuunaamisen, kuinka vaan. Merkkihuollossa eivät ainakaan kertomansa mukaan sitä tee.
        Ja kyllähän keskustelupalstoilla verrattaisiin ja kyseltäisiin erilaisten muutosten vaikutuksia autojen ominaisuuksiin. Minä ainakin kyselisin, ennen kuin lähtisin esimerkiksi alustaa muuttelemaan tai lisätehoja uusilla osilla hakemaan. Totta kai. Menisin sitten vasta pajalle ja asennuttaisin :)

        Niin siis eihän kukaan varmasti saakaan Ardenin viritysosia suoraan ostaa vaan sinä ostat tämän plavelun Ardenilta. Ja tässä hommassa maahantuoja auttaa varmasti. Tai sitten voit kysellä asiaa Saksasta suoraan. EI muuta kuin auto lavetille ja sinne. Eiköhän homma ala hoitua.
        Maahantuojan kieltävä vastaus on tarkoittanut että he eivät viritä Jaguareja mutta ei sitä etteivätkö he välittäisi Ardenin palveluita! Kenties Tampereen "toimistolta" pitäisi osata kysyä asiaa oikein ;)

        Ja edelleen tästä keskustelupalstahommasta - ei ne virittelijät täällä luuraa.


      • tumppi1982
        tuning? kirjoitti:

        Tulee tässä yhteydessä väkisinkin mieleeni, että jos Jaguar ei ole tehtaan muotoilun jälkeen riittävän tyylikäs, mielestäni kannattaa hankkia joku muu, tuning-aihioksi sopivampi auto. Yksilölliset vanteet ja jokunen valmistajan tarjoama, mietitty personalisointilisävaruste, kuten vaikkapa kissafiguuri konepeltiin, on tietysti Jaggeenkin ihan ok.
        Mutta minusta madallukset, lasien tummennukset, korisarjat ja neljät massiiviset pakoputkenpäät, joilla kaiketi haetaan nuorison suosimaa räyhää rata-auto-lookia, pilaavat tehokkaasti arvokkaan auton tyylin. Eikä sivumennen sanoen sumuvalojenkaan polttaminen kirkkaalla kelillä Jaguarin tyyliä ja näyttävyyttä mitenkään lisää, päinvastoin.
        Jaguar lienee kuitenkin ns. aikuisten auto.

        siis en voi kun ihmetellä sun kommentteja, eli itellä on x-type jaguar jossa on tehtaan laittamat alustasarjat ja takaa tulee 4 putkea.. ja mielestäni en ole pilannut autoani...


      • tumppi1982
        Arden kirjoitti:

        Niin siis eihän kukaan varmasti saakaan Ardenin viritysosia suoraan ostaa vaan sinä ostat tämän plavelun Ardenilta. Ja tässä hommassa maahantuoja auttaa varmasti. Tai sitten voit kysellä asiaa Saksasta suoraan. EI muuta kuin auto lavetille ja sinne. Eiköhän homma ala hoitua.
        Maahantuojan kieltävä vastaus on tarkoittanut että he eivät viritä Jaguareja mutta ei sitä etteivätkö he välittäisi Ardenin palveluita! Kenties Tampereen "toimistolta" pitäisi osata kysyä asiaa oikein ;)

        Ja edelleen tästä keskustelupalstahommasta - ei ne virittelijät täällä luuraa.

        eli itselläni on tuo ardenin alustasarja siis ja 4 ulostuloputkella, ja ne oli laitettu siihen maahatuonnissa eli minun autossani on ainakin normaali takuu..


      • jepjep
        tumppi1982 kirjoitti:

        eli itselläni on tuo ardenin alustasarja siis ja 4 ulostuloputkella, ja ne oli laitettu siihen maahatuonnissa eli minun autossani on ainakin normaali takuu..

        no tätä minä juuri tarkoitinkin!

        Eli kyllä niitä ardenin sarjoja saa uusiin jaggeihin kunhan vain pyytää.

        se että miksi tampere ei osaa niitä myydä taitaa johtua ennemmin myyntihalusta / asennuskyvystä.


      • virittämisestä
        jepjep kirjoitti:

        no tätä minä juuri tarkoitinkin!

        Eli kyllä niitä ardenin sarjoja saa uusiin jaggeihin kunhan vain pyytää.

        se että miksi tampere ei osaa niitä myydä taitaa johtua ennemmin myyntihalusta / asennuskyvystä.

        Jaguarin maahantuoja ei hyväksynyt koneen virittämistä eli tehon nostamista alkuperäisestä, kuten aiemmin mainitsinkin.
        Alustasarjaa ja neljää pakoputkenpäätä en kysellyt. Ne eivät tässä keskustelussa kerrotun mukaan takuuta kumoa, enkä mitään niihin liittyvää väittänytkään.

        Alunperinhän epäilin vain sitä, että Jaguareja laajamittaisesti viriteltäisiin ulospäin näkymättömästi. Enkä nyt käydyn keskustelun perusteella ole vieläkään vakuuttunut siitä, että minun pitäisi epäilyksestäni luopua. Arvelen edelleen, että ainakin muutamia merkkejä kiristellään jaggeja enemmän. Mutta eihän tämä toki mitenkään tärkeä asia ole. :)

        Ja Tumppi1982:ta lepytelläkseni: Aivan yhtä oikeutetusti sinä voit olla sitä mieltä, että minun alkuperäisenä pidetty Jaggeni voi olla sitten vaikka "auttamaton äijäauto". Ja niinhän se tässä vertailussa onkin.


      • Ex-GTI
        tumppi1982 kirjoitti:

        siis en voi kun ihmetellä sun kommentteja, eli itellä on x-type jaguar jossa on tehtaan laittamat alustasarjat ja takaa tulee 4 putkea.. ja mielestäni en ole pilannut autoani...

        X-type, olen luvannut etten enään kommentoi autoa Jaggepuolella... mutta siinä 4 putkea? Ettet nyt vain heitä hetulaa.

        Nykyään kun oikeasti tehokkaiden autojen hevosvoimat liikkuvat 450-700hv alueilla, on 4 putkea tuon tehoisessa autossa lähinnä vitsi. Se nolottaa.


      • JagV12
        Ex-GTI kirjoitti:

        X-type, olen luvannut etten enään kommentoi autoa Jaggepuolella... mutta siinä 4 putkea? Ettet nyt vain heitä hetulaa.

        Nykyään kun oikeasti tehokkaiden autojen hevosvoimat liikkuvat 450-700hv alueilla, on 4 putkea tuon tehoisessa autossa lähinnä vitsi. Se nolottaa.

        Taitaa olla juuri sitä makuasiaa,itselläkin on wanhassa XJ6 jagessa 4 rööriä pihalle takana,ja
        vielä vanhempaan XJ12:een ajattelin samaa...
        Ei kylläkään päästä (vielä) tuonne 450 HP:n paikoille,valitettavasti.


      • 4 putkea?!
        Ex-GTI kirjoitti:

        X-type, olen luvannut etten enään kommentoi autoa Jaggepuolella... mutta siinä 4 putkea? Ettet nyt vain heitä hetulaa.

        Nykyään kun oikeasti tehokkaiden autojen hevosvoimat liikkuvat 450-700hv alueilla, on 4 putkea tuon tehoisessa autossa lähinnä vitsi. Se nolottaa.

        enpä oo vielä tähän päivään mennessä nähnyt autoa jossa olisi 4 putkea. sellaisia olen kyllä nähnyt missä on 4 ULOSTULOA kahdesta putkesta. hemmetin "mukaviisaat".....

        pientä pilkunviilausta mutta opetelkaa puhumaan (kirjoittamaan) oikein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe