Millä kannattaa desinfioida kaikki kotioluen -viinin ja -siiderin valmistuksessa käytettävät kipot ja välineet?
Tiedän että kaupassa on tähän tarkoitettua ainetta mutta se on kohtuullisen kallista.
Muistaakseni jossain oli että jotain hajusteetonta valkaisuainetta voi käyttää.. Kullostaa aika hyrjalta kylläkin.
Millä desinfioida?
5
467
Vastaukset
Kaikki välineet mitä voi pestä kiehuvalla vedellä, kannattaa pestä sillä. Eli kiehautat vettä ja upotat sinne vaan.
Itse astia taas kannattaa huuhdella kuumalla vedellä ja sillä viinikaupan desinfioimisaineella.
Tai sulattaa koko astia ja valaa uusi =DD- oon käyttäny
vaan astianpesuainetta, harjaa ja kiehuvaa vettä. Koskaan ei oo menny etikaks. Desinfioimisaineisiin en oo koskenu. Näpit aina puhtaana ku rupee lotraamaan. Mulla on sit varmaan ollu aika tuuria tän repsan kans mut kyllä vaan on toiminu ja kauan!
oon käyttäny kirjoitti:
vaan astianpesuainetta, harjaa ja kiehuvaa vettä. Koskaan ei oo menny etikaks. Desinfioimisaineisiin en oo koskenu. Näpit aina puhtaana ku rupee lotraamaan. Mulla on sit varmaan ollu aika tuuria tän repsan kans mut kyllä vaan on toiminu ja kauan!
Ei astianpesuainetta! =(
Siitä saattaa irrota epämiellyttäviä makuja ja hajuja (tuoksuja?) valmiiseen tulokseen.
Varsinkin jos käytät muovista käymisastiaa.
Muovi on, usko tai älä, huokoinen materiaali, joka imee makuja ja hajuja, varsinkin voimakastuoksuisista pesuaineista.
Kiehuvan kuuma vesi riittää.
Niin ja muistakaa tämän takia ostaa omat pöntöt viinille ja oluelle.
=)- vettä
Ukonpoika kirjoitti:
Ei astianpesuainetta! =(
Siitä saattaa irrota epämiellyttäviä makuja ja hajuja (tuoksuja?) valmiiseen tulokseen.
Varsinkin jos käytät muovista käymisastiaa.
Muovi on, usko tai älä, huokoinen materiaali, joka imee makuja ja hajuja, varsinkin voimakastuoksuisista pesuaineista.
Kiehuvan kuuma vesi riittää.
Niin ja muistakaa tämän takia ostaa omat pöntöt viinille ja oluelle.
=)minä käytän, jotku käyttää kloritea (klooripesuainetta).
- kotiviinit
puolelta sama kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087070
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h945183Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143443Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333342Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352484Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191826Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961461Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391412Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311316- 481084