haluan eroon kannabiksesta!

mauri-antero

haluan olla ilman huumeita ja tunnen, että en voi elää ilman kannabista. Mistä minun kannattaa hakea apua, jotta pääsisin eroon riippuvuudestani kannabikseen ja voisin nauttia huumeettomasta elämästä?

85

9723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-Hajuakaan

      Itsekuri on aika hyvä keino.

      Samat keinot, kun unilelun vieroituksessa, tai kynsinauhojen pureskelemisessa.

      Vaihtoehtoisesti:
      Osta Rubikinkuutio. Rupea virkkaamaan. Lue kirjoja. Jotain tekemistä käsille.

      Ja sit jotain virallista:
      Kai sitä johonkin Irti Huumeista RY:n tms. tilaisuuksista jotain vieroitushoitoja keksitään, mutta koska kannabis ei aiheuta fyysisiä vieroitusoireita, ei se vieroitushoito ole kuin tapojen korjaamista.

      Katsoppa:
      http://www.a-klinikka.fi/hoitopalvelut/mista_apua.html

      • psyke

        Uutta sisältöä elämään pössyttelyn sijalle. Siitä se lähtee...


      • Anonyymi

        Sulla varmaan mieletön kokemus asiasta kun oot noin vitun tyhmä. Toivottavati et oo sosiaali alan ihminen, Sun hoidokkis varmaan vetäis ranteet auki viikossa. Ootko koskaan miettiny että jos sun rubukiikuutios auttais niin huumeista kärsiviä ei olis niin paljoo. Hävettää sun puolesta että edes viitsit täällä kirjotella. Sivistymätön idiootti!


    • Teuvo ota mut kyytiin

      Mikäli olisit todella riippuvainen täytyisi tarinaasi myös sisällyttää kuningas alkoholi.

      Pelkästään kannabiksellä ei saa elämäänsä pilattua ja tuntemaan oloansa sellaiseksi, että haluaisi eroon päihteestä. Kannabis ei aiheuta riippuvuutta, joten tarinasi ontuu aika pahasti. Se kuulostaa tyypilliseltä netistä imuroidulta vääristelyltä, joita nämä tuulipukupellet jatkuvasti massapostittaa palstalle.

      Jälleen: hanki elämänkokemusta, jotta saat tarinasta uskottavan ja pystyt parempaan aivopesuun ennakkoluulojesi tueksi.

      • expendyourtoughts

        Sinunlaisesi ihmiset saavat vereni kiehumaan. Jos joku näille foorumeille kirjoittelee ja hakee apua ongelmaansa niin minkä ihmeen takia sitä pitäisi kyseenalaistaa? kannabiksen aiheuttama riippuvuus on yksilöllistä ja yleensä on psyykkistä ja kehittyy pitkällisen käytön jälkeen. Vaikutat siltä että sinulla ei ole kokemusta asiasta, tai tälläisen kuvan tekstistäsi sain sillä kaikki pilveä polttavat ihmiset joita tunnen (monia) ajattelevat täysin poikkeavasti omasta näkökulmastasi. Lue tuo ja mieti uudestaan mitä kirjoittelet http://droginfo.com/pdf/guidefi.pdf ps. olen itse polttanut monta vuotta mutta en ole yhtä ahdasmielinen kuin sinä.


      • kallukova
        expendyourtoughts kirjoitti:

        Sinunlaisesi ihmiset saavat vereni kiehumaan. Jos joku näille foorumeille kirjoittelee ja hakee apua ongelmaansa niin minkä ihmeen takia sitä pitäisi kyseenalaistaa? kannabiksen aiheuttama riippuvuus on yksilöllistä ja yleensä on psyykkistä ja kehittyy pitkällisen käytön jälkeen. Vaikutat siltä että sinulla ei ole kokemusta asiasta, tai tälläisen kuvan tekstistäsi sain sillä kaikki pilveä polttavat ihmiset joita tunnen (monia) ajattelevat täysin poikkeavasti omasta näkökulmastasi. Lue tuo ja mieti uudestaan mitä kirjoittelet http://droginfo.com/pdf/guidefi.pdf ps. olen itse polttanut monta vuotta mutta en ole yhtä ahdasmielinen kuin sinä.

        Trolli mikä trolli.


      • PoutaPekka1

        Itsekin pidin riippuvuutta kannabikseen ihan urbaanilegendana. Ei mulla muita vierotusoireta ole ku jatkuva hikoilu jos ei polta , mutta tuppaa tulemaan vaa niin nihkeet fiilikset ku ei jaksa kokopäivää suihkussa ravata , että tulee usein sitten ne paukut poltettua. Ja muuten pystyn päivät kyllä tylsistelemään selvinpäin mutta yöt on aivan kauheita ellei muutamaa jallu paukkua tai perinteistä paukkua ota . Joku liikunta harrastus kyllä auttas pääsemään eroon , mutta kun on alkanut vihaamaan sitä hikoilua niin ei siitä urheilustakaan pysty enää nauttimaan samalla tavalla :/


      • Tok3i

        Kyllä kannabikseen jääkoukkuun!


      • Entinenriippuvainen

        Kannabisksen ongelmakäyttö voi pahimmillaan johtaa syrjäytymiseen, ahdistukseen, masennukseen ja tätä kautta myös itsemurhaan. Ota asioista selvää ennen kun tulet tänne vittuilemaan ihmisille ketkä haluaa apua riippuvuuteen.


      • lifeis

        jäbä ei tiiä vittuakaan mistään :D


      • Anonyymi

        On helpompi tuomita kuin ymmärtää. Tämä ei ole kilpailu. Mene toisille foorumeille heinähattu kun et mitään ymmärrä.Pätemusen tarvetta ja huonoa itsetuntoa ja hanki sinä lisää elämänkokemusta ihmisistä kun olet noin idiootti!


      • Anonyymi
        expendyourtoughts kirjoitti:

        Sinunlaisesi ihmiset saavat vereni kiehumaan. Jos joku näille foorumeille kirjoittelee ja hakee apua ongelmaansa niin minkä ihmeen takia sitä pitäisi kyseenalaistaa? kannabiksen aiheuttama riippuvuus on yksilöllistä ja yleensä on psyykkistä ja kehittyy pitkällisen käytön jälkeen. Vaikutat siltä että sinulla ei ole kokemusta asiasta, tai tälläisen kuvan tekstistäsi sain sillä kaikki pilveä polttavat ihmiset joita tunnen (monia) ajattelevat täysin poikkeavasti omasta näkökulmastasi. Lue tuo ja mieti uudestaan mitä kirjoittelet http://droginfo.com/pdf/guidefi.pdf ps. olen itse polttanut monta vuotta mutta en ole yhtä ahdasmielinen kuin sinä.

        Eikö ole narsistimainen kohtaaminen kyseiseltä kirjottajalta. Juuri tuollaisten takia monen avun saanti vaikeutuu!!!!


      • Anonyymi
        Tok3i kirjoitti:

        Kyllä kannabikseen jääkoukkuun!

        Henkisesti kyllä ja kun jokainen on erilainen niin henkinen riippuvuus on erilaista. Ärsyttää lukea näitä kommentteja kun ymmärrys ja tieto on tota luokkaa.


      • Anonyymi

        Kylläpäs saa. Pelkkä kannabis on aiheuttanut ainakin itsellä voimakkaan henkisen riippuvuuden. Sellaseen voi vaikuttaa paljon tunnevajeet tai kokemukset tai itsetunto joita tiedostamatta paikkailee kannabiksella. Ei ole vaikeaa ajautua siihen. Sen pelkästään voi kokea ongelmaksi ja haluta eroon koska kuitenkin päihtymystilassa ei ole oma itsensä. Vaikka se auttaakin tasapainottamaan mieltä ja tuomaan rauhaa. Se kuitenkin peittää alleen oikean rauhan.


      • Anonyymi
        Entinenriippuvainen kirjoitti:

        Kannabisksen ongelmakäyttö voi pahimmillaan johtaa syrjäytymiseen, ahdistukseen, masennukseen ja tätä kautta myös itsemurhaan. Ota asioista selvää ennen kun tulet tänne vittuilemaan ihmisille ketkä haluaa apua riippuvuuteen.

        👍🏽🫶🏽


    • Suntiolla on hyvä olla

      Voit vetää pilvesi vessanpöntöstä kunhan päätät niin. Kun ei ole päihdettä ei sitä sitten käytäkään.

      Itse tein juuri noin kun koin että se alkoi olla ongelma. Meni muuten yli 1000 euron pilvet pöntöstä alas.

      • alkup..

        alkoiko sinullakin hallita liikaa elämää, mulla tuntuu jo siltä ?


      • sattumankauopppf

        oisit antanu ne mulle mielummin


      • Suntiolla on hyvä olla
        alkup.. kirjoitti:

        alkoiko sinullakin hallita liikaa elämää, mulla tuntuu jo siltä ?

        Joop. Oli päivittäispolttelua ja elämä oli sellaista unenomaista. Lopetin lopettamalla, ei kannattanut jatkaa.

        Sitä vaan jumittaa pilvessä eikä tee muuta ja sitten taas polttelee että pääsee jumittaan pilves. Tiedät kyllä.

        Mut siis lopettamisen jälkeen asiat taas oikein hyvin, kestää pari viikkoa tulla pitkästä putkesta pois... itselläni oli takana 9kk päivittäistä.


      • reeferman420
        sattumankauopppf kirjoitti:

        oisit antanu ne mulle mielummin

        "Kestää pari viikkoa irtautua täysin kannabiksesta 1 vuoden säännöllisen käytön jälkeen"

        Ei ehkä niinkään kauan sanoisin kokemuksesta että n. viikko ja se on erittäin kivutonta.

        Entäpä alkoholi...
        Voit jopa kuolla noihin vieroitus oireisiin.

        Kannabis voittaa tässäkin 100-0!!
        ja sillä sipuli!!


      • Ei-Hajuakaan
        Suntiolla on hyvä olla kirjoitti:

        Joop. Oli päivittäispolttelua ja elämä oli sellaista unenomaista. Lopetin lopettamalla, ei kannattanut jatkaa.

        Sitä vaan jumittaa pilvessä eikä tee muuta ja sitten taas polttelee että pääsee jumittaan pilves. Tiedät kyllä.

        Mut siis lopettamisen jälkeen asiat taas oikein hyvin, kestää pari viikkoa tulla pitkästä putkesta pois... itselläni oli takana 9kk päivittäistä.

        Itse koin ensimmäisen vuoden aikana vähän samaa, kun aloitti päivittäispolttelun, mutta kun sitä vaan pakottaa itsensä sängystä, tai polttaa ensimmäisen kun on jo lähtenyt pois kotoa, niin kyllä sitä elimistö vaan tottuu. Se vaan vaatii sen, että pakottaa itsensä tekemään jotain. Duunia vaikka.

        Nyt on niin, että jos on jäänyt edellisillalta jointti stögikseen ja sen polttaa pois aamuröökinä, niin ei sitä hidastumista edes huomaa.

        Mutta jos taas ei tunne että niin pystyy tekemään, on se polttamisen lopettaminen tai ainakin rajusti vähentäminen erittäin loistava vaihtoehto, ja varmaankin se lääkärin suosittelema käytäntö.


      • lossi1

        Tais mennä viemärit tukkoon.


      • Jokuvitunviisas

        Ei tullu mieleen myydä niitä...


      • Anonyymi

        Sinä olet vahva ja siihen on syy. Kaikki eivät ole. Miten on niin vaikea tajuta että vertailu on turhaa. Jokainen ihminen, historia, persoona ym. Vaikuttaa miten ihminen kokee, kestää, pääsee irti ym.asioista ja riippuvuuksista. Ei oo ydinfysiikkaa. Pätemisen tarpeiset hankkikaa elämä ja antakaa jokaisen olla sellainen kun on ja antaaa ihmusten pyytää neuvoa, apua ja saada sitä ilman että joku arvostelee. Arvostelijoita on arvosteltu, siksi he eivät osaa muuta.


      • Anonyymi
        Suntiolla on hyvä olla kirjoitti:

        Joop. Oli päivittäispolttelua ja elämä oli sellaista unenomaista. Lopetin lopettamalla, ei kannattanut jatkaa.

        Sitä vaan jumittaa pilvessä eikä tee muuta ja sitten taas polttelee että pääsee jumittaan pilves. Tiedät kyllä.

        Mut siis lopettamisen jälkeen asiat taas oikein hyvin, kestää pari viikkoa tulla pitkästä putkesta pois... itselläni oli takana 9kk päivittäistä.

        Mites kun on aloittanut 18v ja nyt on 30 ja vieläkin taistelee, ahdistus ja masennus ruvennut hallita kaikkea, sosiaalisia tilanteita, töitä, kuulee asioita vainoaa perhettä, ja kyllä. Alkoholi on ollut mukana se jäänyt mutta kannabis on tämän tehnyt ja on hallitseva, mikään muu ei ole ongelma lopettaa.. joskus ajattelin sen apuna ja varmaab hetkellisesti oli jossain kohti, nyt näen sen itsetuhoisena väärinkäyttönä.


    • Teuvo-Antero

      ja viinaa. Kun juot ittesi känniin niin ei tee mieli pilveä. Siten olet myös yhteiskunta kelpoinen ja laillisesti toimiva kansalainen.

      Tai sitten hanki itsellesi elämä. Ongelmasi ei ole se kannabis vaan se ettei elämässäsi ole muuta sisältöä.

      • Ei-Hajuakaan

        Minulle kaikki mahdolliset nautintoaineet ovat portti takaisin pilveen. Viinaa, sieniä tai ennen vanhaan muuta ottaessani aina tekee mieli kiskaista kannabissavuke.


      • kl
        Ei-Hajuakaan kirjoitti:

        Minulle kaikki mahdolliset nautintoaineet ovat portti takaisin pilveen. Viinaa, sieniä tai ennen vanhaan muuta ottaessani aina tekee mieli kiskaista kannabissavuke.

        Kannabiksen käytön lopetuksen jälkeen kestää 6, jopa 10, viikkoa ennen kuin kaikki THC on poistunut elimistöstä (tai jopa kauemmin).
        Huomaa että annosten asteittainen pienentäminen ei kannata, koska tällöin krooninen vaikutus jatkuu.


      • vutt
        kl kirjoitti:

        Kannabiksen käytön lopetuksen jälkeen kestää 6, jopa 10, viikkoa ennen kuin kaikki THC on poistunut elimistöstä (tai jopa kauemmin).
        Huomaa että annosten asteittainen pienentäminen ei kannata, koska tällöin krooninen vaikutus jatkuu.

        Tämä ei ole totta, joten miksi valehtelet?
        THC poistuu KORKEINTAAN päivässä/parissa.


      • tohtori pössy
        vutt kirjoitti:

        Tämä ei ole totta, joten miksi valehtelet?
        THC poistuu KORKEINTAAN päivässä/parissa.

        viikon verran menee ettei näy enään mitään testeissä. Mutta ne THC-jäämät on niin olemattoman pieniä että ei ne millään tavalla mihinkään vaikuta kuitenkaan.


      • Seurailija;
        tohtori pössy kirjoitti:

        viikon verran menee ettei näy enään mitään testeissä. Mutta ne THC-jäämät on niin olemattoman pieniä että ei ne millään tavalla mihinkään vaikuta kuitenkaan.

        Niinpä, mutta jos käytät säännöllissti ja jatkuvasti, niin jopa alkaa vaikuttaan.
        Eli silloin toteutuu se kuuluisa hiipien hölmöytyminen.
        Ensimmäisen käytön jälkeistä hölmöytymistä ei vielä ulkopuoliset noteeraa.


      • knows what talks
        vutt kirjoitti:

        Tämä ei ole totta, joten miksi valehtelet?
        THC poistuu KORKEINTAAN päivässä/parissa.

        no voi vittu mitä puhut tääl jos et tiä mistää mitää . thc poistuu rasvakudoksesta 6- 10 viikossa 1 /3 veren kautta ja 2/3 virtsan ulosteen kautta


      • Anonyymi

        Ei taida itselläsi olla kokemusta kovasta ja hallitsevasta riippuvuudesta, jokaiselle se on henkilökohtainen taistelu. Jotkut selviää simppelillä asioilla toiset taas ei.
        On kohtuutonta ruveta syyttelemään sisältöä, tottakai kannabis on siitä ottanut suuren sisällön. Mutta ei ole aina helppo kaikille vain vaihtaa vaihdetta.


      • Anonyymi
        tohtori pössy kirjoitti:

        viikon verran menee ettei näy enään mitään testeissä. Mutta ne THC-jäämät on niin olemattoman pieniä että ei ne millään tavalla mihinkään vaikuta kuitenkaan.

        Pitkä aikaisella käytöllä, esim minulla kesti 6 viikkoa poistua elimistöstä.


    • 09u

      Kannabiksen polton lopettaminen on vähän kuin runkkaamisen vähentäminen. Omasta itsestä se on kiinni. Mitään fyysistä tarvetta käyttöön ei synny.

      • Runk

        Runkkaaminen on terveellistä ehkäisee eturauhassyöpää ja piristää mieltä.


      • Anonyymi

        Mä olen poltellut varmaan jotain 20 vuotta mutta en olevielä huomannut koukkuun jääneeni. No joo se huumorista. Mutta joo pilven polttelu on kivaa ja takuulla siitä voi tulla ongelmiakin. ei se vieläkään ole haitatonta vaikka vastakseni hikan myöhemmin tuleekin. Ja pääkoppa ongelmia pilvi voi hyvnkin aiheuttaa, ja kyllä se riippuvuus kuitenki päässä on nii joo. Mutta niinkuin itelläni menee nyt 80mg metadon ni jos sen nyt lopettais seinään ni tulis vierotusoireita ja kun ne on fyysisiä ni se tekee asiasta selvemmän, ne reflat täytyy saada pois. Kannabiskoukku on täysin tyypin päässä ni ei sen hoito oo nii helppoa. Mut kyllä mä uskon et joku siihenkin voi koukkuun jäädä, käikkeen nautiontoaineeseen mikä aiheutaa hyvääoloa voi jäädä koukkuun. Ja niin paljoon muuhunkin asiaa. Kannabis vapaaksi.-


    • n2357111317

      Tottahan se on, että polttelun lopettaminen/vähentäminen on muihin päihteisiin verrattuna lastenleikkiä. Suurin osa kannabiskoukussa olevista ei kuitenkaan ole koskaan ollut koukussa mihinkään muuhun päihteeseen ja näin ollen heidän on vaikea tietää mitä todelliset vieroitusoireet ovat. Totta on myös se, että kannabis on ainoita päihteitä, josta on mahdollista vierottautua puhtaasti itsekurin ja oman päättäväisyyden avulla. Mutta sanokaa tämä niille, jotka ovat polttaneet kymmenen vuotta päivittäin, aloittaneet 15 kesäisenä ja joiden kaikki sosiaalinen elämä pyörii budin ympärillä. Ei mulla tilanne nyt ihan noin paha ollut, mutta voisin silti väittää tietäväni mistä puhun. Itsekurin löytäminen ei yhtäkkiä olekaan niin helppoa... Se riippuvuus ei aina ole pelkästään siinä pähteessä itsessään. Joskus se on siinä elämässä, mikä on muodostunut päihteidenkäytön ympärille. Fyysiset vieroitusoireet kestää kyllä ja ne katoaa aikanaan. Mutta sitten pitää saada rakennettua se muukin elämä kuntoon siitä ympäriltä. Tämän tajuaminen oli mulle aikanaan kaikista suurin askel.

    • hyärghhhtsihhihhihhh

      Jep eli harrastuksen tarvitset. Ala vaikka rakentelemaan lennokkeja tai harjoittelemaan taikatemppuja.

      Ja ei se kannabis niin koukuttava ole, etteikö siihen elämän järjestyttyä voisi "repsahtaa" vaikka kerran-pari viikossa, kun olet jo saanut elämääsi nk. velvoitteita, jotka hoidat kyllä. Eli harrastuksia, töitä jne., tyhjällä ajalla voit pajautella, miksipä ei.

    • neuvo1

      Ota välittömästi yhteyttä lähimpään A-klinikkaan - sieltä saa avun!
      Hieno päätös lopettamisesta, pystyt siihen kyllä sisulla ja lujalla luonteella.

    • Kanis4ever

      Älä nyt oo nössö ja lopeta pössyttelyä! Idiootti!
      Ei mitää järkee lopettaa!!
      Nyt menet ja ostat lisää, tiedät kuin hyvältä se tuntuu!!

    • iloisesti pummina

      Mitä suotta. Eihän siitä mitään haittaa ole. Jatka vaan.

    • Lappeenranta666

      Miten hitossa siihen voi jäädä niin kovin koukkuun että tarvitsee apua :D Mie polttelen yleensä putken päivittäin jos maistuu, niin pitkään kuin polttoa on... joitakin kuukausia. Sitten kuukauden kahden tauko, että voi todistaa itselleen että se onnistuu ongelmitta (ei tule sitten syyllisyyttä polttelun aikana)... Tauon aikana ei ole ikinä mitään henkisiä tai fyysisiä oireita.

      • Anonyymi

        Se on hyvä että joillekkin se toimii näin, mutta on alentavaa naurahtaa toiselle omasta ongelmasta, kun ei siinä itse ole. Toivottavasti sinun suhteesi jatkuu näin kannabikseen, kuitenkin on niitä niinkuin minä jonka suhde on vääristynyt matkan varrella.
        Ja koen että kun joku pyytää apua on todella väärin naurahtaa asialle vaikka itse ei sitä niin kokisi, koska se on toiselle kuitenkin ongelma, ja pitää osata olla hiljaa jos ei ole mitään positiivista sanottavaa.
        Entäs jos tästä sinun naurahduksesta voi koitua jotain vakavempaa?
        Jos itse olet joskus samassa tilanteessa, jota en todellakaan toivo, toivottavasti kukaan ei sinun avullesi naura.


    • ei Lappeenrantaa

      jaah tästä otettuna
      http://www.droginfo.com/pdf/guidefi.pdf

      "Kannabiksen käytön lopetuksen jälkeen kestää 6, jopa 10, viikkoa ennen kuin kaikki THC on poistunut elimistöstä (tai jopa kauemmin).
      Huomaa että annosten asteittainen pienentäminen ei kannata, koska tällöin krooninen vaikutus jatkuu."

      • ei Lappeenrantaa

        Thc häipyy osaksi metaboloitumatta lipidipitoisiin kudoksiin, mm. aivoihin ja osaksi se metaboloituu heti alussa.
        Thc voi olla aivoissa aktiivinen omia aikojaan rasvakudoksesta irrotessaan, vaikka veripitoisuus olisi mittaamattomissa.

        Pharmacokinetics and metabolism
        The dose of THC needed to produce effects in humans ranges from 2 to 22 mg (Adams and Martin, 1996). It is estimated that only 1% of the THC content of a ‘joint’ is found in the brain after smoking; hence, only 2–44


      • sama .
        ei Lappeenrantaa kirjoitti:

        Thc häipyy osaksi metaboloitumatta lipidipitoisiin kudoksiin, mm. aivoihin ja osaksi se metaboloituu heti alussa.
        Thc voi olla aivoissa aktiivinen omia aikojaan rasvakudoksesta irrotessaan, vaikka veripitoisuus olisi mittaamattomissa.

        Pharmacokinetics and metabolism
        The dose of THC needed to produce effects in humans ranges from 2 to 22 mg (Adams and Martin, 1996). It is estimated that only 1% of the THC content of a ‘joint’ is found in the brain after smoking; hence, only 2–44

        Pharmacokinetics and metabolism

        The dose of THC needed to produce effects in humans ranges from 2 to 22 mg (Adams and Martin, 1996). It is estimated that only 1% of the THC content of a ‘joint’ is found in the brain after smoking; hence, only 2–44


      • sama ..

      • sama ..

      • meneekö nyt
        sama .. kirjoitti:

        The dose of THC needed to produce effects in humans ranges from 2 to 22 mg (Adams and Martin, 1996). It is estimated that only 1% of the THC content of a ‘joint’ is found in the brain after smoking; hence, only 2–44

        Pharmacokinetics and metabolism
        The dose of THC needed to produce effects in humans ranges from 2 to 22 mg (Adams and Martin, 1996). It is estimated that only 1% of the THC content of a ‘joint’ is found in the brain after smoking; hence, only 2–44


    • PrikkaPekka

      Mutta kuitenkin kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, koska edes useiden grammojen vuosia jatkunut päivittäiskäyttö ei pääsääntöisesti aiheuta mitään merkittäviä ongelmia, vaikka aktiivisten, mutta määrällisesti kuitenkin vähäisten ja päihtymiseen itsessään riittämättömien yksittäisten molekyylien poistuminen kehosta kestäisikin vähän pidempään. Asialla ei ole mitään merkitystä kuitenkaan.

    • ei vaan mennyt

      Pharmacokinetics and metabolism
      The dose of THC needed to produce effects in humans ranges from 2 to 22 mg (Adams and Martin, 1996). It is estimated that only 1% of the THC content of a ‘joint’ is found in the brain after smoking; hence, only 2–44

      • ei vaan mennyt

        Jostain syystä koko teksti ei näy. Yläpuolella kuitenkin linkki.


    • viheraho3

      itsellä oli kans 18 vuotiaana, 2 vuoden päivittäinen hiisausputki ja oli pakkomielle polttaa sitä paskaa. noh, asiat ratkes kun menin viikos katkasuhoitoon, sen jälken en oo siihen myrkkyyn koskenu

    • kokemuksella puhuja

      Tiedän tunteen. Itselläkin polttelu alkoi todella nuorena ja nyt siitä olen päässyt eroon. Pahinta siinä oli se että siitä oli muodostunut tapa, tuntui tosiaan ettei voinut olla ilman. Sen takia sitä jatkuikin pitkään ja lopettaminen onnistui vasta kun tajusi että pää on todella lähellä sekoamispistettä.

      Sekoaminen siis johtui kannabiksen ja elämän huonojen asioiden kokonaisuudesta. Lopussa päässä vaan naksahti että täähän on ihan pelletouhua että miksi olen tällaiseen ryhtynyt ja päätin lopettaa.

      Itse poltin päivittäin. Kyllä minäkin aina ajattelin että ei tähän olla riippuvaisia että poltetaan vaan kun se on lääkettä ja kivaa ja niin edespäin (kaikki tämä on johtuu siitä että se hatsi on saanut sinut kuvittelemaan sen myönteisenä asiana. Hatsi kun muuttaa ajattelua sen kannalta positiiviseksi)

      Toinen ongelma tässä päihteessä on se että sitä muutosta minkä se ihmiseen tekee, ei ihminen sitä itse huomaa eikä tajua, kuvittelee yleensä vaan että on "viisastunut" polttelun avulla.

      Niin ja neuvo lopettamiselle? kannattaa vain kärsiä sen pari viikkoa ilman istua vaikka kotona vaan tekemättä mitään ja yrittää unohtaa polttelu. Vähentäminen on huono vaihtoehto sillä jokainen polttelukerta palauttaa sinut takaisin alkupisteeseen. Ota kumminkin ihan rauhassa, venaa se pari viikkoa niin elämä alkaa oikeasti tuntua paljon valoisammalta, päähän tulee paljon uusia ideoita.

      Puhun siis kokemuksesta, en ole mikään valistaja tai huumepoliisi, asiasta tietämätön sellainen.

      Tämä teksti ei sovi sellaiselle joka ei tunne että polttelussa olisi mitään pahaa ja että ei tunne tarvetta lopettaa, mutta jos oikeasti tuntuu että haluat lopettaa niin näin se onnistui minulla, eli kärvistelee vaan pari viikkoa ilman ja sitten ei teekkään edes mieli enää.

      Kannabiksen poltolle voi keksiä mitä tahansa typeriä tekosyitä mutta tosiasiassa vain kusettaa itseänsä jos ei suostu myöntämään että se on vain päihde siinä missää muutkin. Ei tosin kuolemanvaaraa eikä muita pahoja ongelmia niin kuin vahvemmissa mutta huonot puolensa siinäkin.

    • kokemuksella puhuja

      Kirjoitin tuon tarinan yläpuolella ja haluaisin lisätä että aloitin 12 vuotiaana ja olen polttanut 15 vuotta päivittäin. Olen vain tajunnut että olisin voinut tehdä kaikki samat asiat kuin noiden vuosien aikana ilman hatsiakin.

      Minulla tosin oli kaikkea muutakin kurjaa noina vuosina. Eihän sitä oikeasti tarvitsekaan lopettaa mikäli sulla on elämä kasassa, eikä se pyöri vain polttelun ympärillä.

      Siinä vaiheessa kannattaa harkita lopettamista kun polttelusta tulee elämän tärkein asia

    • Kokemusta on

      Sen voin kertoo et joka sanoo ettei jää koukkuun niin et todella tiedä mistä puhut!!!Mulla tällä hetkellä sellanen tilanne et 10 vuotta lähes joka päiväistä polttelua mieheni kans ja tänään hän ilmoitti et haluu lopettaa pössyttelyn eli mul tuli päätös jatkatko pössyttelyä vai mieheni kanssa elämää koska molemmat ei käy!!!Päätin et jatkan mieheni kans ja lopetan pössyttelyn ja voin kertoo et VAIKEETA on!Ja se tekee puolet vaikeempaa kun en ollut ajatellut edes lopettavani joskus joo mut en näil näkymil elikkä tästä se taistelu alkaa ja toivottavasti selviän tästä!Täl hetkel kyl olen todella epätoivonen ja voin vaan toivoa että pystyisin lopettaa!

    • Pajatso palaa

      Onpa teillä kovaa painia. Itse poltellut noin 30 vuotta. Ei mitään vaikeuksia lopettaa vaikkapa muutamaksi kuukaudeksi. Varmasti aikamoinen itsevalheiden verkko riiputtaa. Nyt vaan jonnekin puhumaan asioista. Voinen kertoa, että fyysiset vieroitusoireet ovat olemattomat. Sanoisin, että pyri viilentämään tunteitasi kannabikseen. Luulet varmaan aineen jotenkin kuuluvan elämääsi. Muista myös, vaikka "repsahtaisit", niin ei kannata antaa repsahduksen pilata aikomuksiasi. Eteenpäin vaan pää pystyssä.

      Ennen kaikkea kannattaa vältellä kehittämästä kovia tunteita koko tavaraa kohtaan. Ei mitään hekottelua ja omien fiilistensä seurailua. Kannabiksesta tehdään liian iso juttu. Se on yksi aine, ei sitä kannata kirota eikä nostaa pyhimykseksi.

    • fatboy69

      Heroiini auttoi minua.

    • jandeanfksngkjsanrgl

      Pelkkään kannabikseen ei tosiaa koukkuu jää tai kestää kaua. Ite oon polttanu 13- vuotiaasta asti, kaveri taas 3lk asti. Pää toimii välillä hitailla, mut ei siihe koukkuu jää..tai en tiiä sit onko koukkua, mut ei ainakaa mitää verrattuna lääkekoukkuu ja niihi vierotusoireisii.

    • kannabiidi

      Samat kolkyt vuotta poltteluu, viimeiset 4v. ilman taukoja. Pysynyt viikolla 1 jopo päivässä ja vlk. 2-3kpl. Nyt alkoi tympiä toi paska totaalisesti, kaks viikkoo sitten lopetin polton...Ei mitään oloja, eka yö ilman meni vähän heräillessä vähän väliä, että se siitä.

      • Herbalist

        Perseest ku muutaman vuoden poltelleet jannut tulee hehkuttaa pilvee. 9 vuotta joka ikinen päivä polttanu bongista kukkaa monta grammaa päivässä. Nyt on pakko lopettaa, elämäntilanteen muutoksen takia. Vittu että ahistaa ajatus!


    • Potpuri

      Aamusta Sativaa illasta Indicaa :peukku:

    • !!!!!

      menkää narkit muualle valehteleen! kannabiksen jää koukkuun siinä missä kaikkeen muuhunkin. huumeitten käyttäjät ovat kaikki valehtelijoita. kannabistit ovat pahempia!

    • peltsistä budiin

      11v kokeilin 13v viikonloppuisin 16v päivittäin. nyt 24v eli päivittäis polttelu jatkunut 8 vuotta paria taukoa ja joitakin irtopäiviä lukematta. ja sosiaalinen elämä pyörii budin/muiden huumeiden ympärillä- onhan tossa ollut muitakin päihteitä.. pilvi ei tosiaan ole ongelma. vaan päihteiden ympärille rakentunut elämä.. nyt kun haluis lopettaa ei ole oikein mitään.. vaikea rakentaa sosiaalista verkostoa ja muutenkin ollu niin usvassa ettei tiiä mistä lähteä liikkeelle. tänään aklinikalle tsekkaa jos löytyis jeesii.. ehkä sit vois taas maistaa kun elämässä on muutakin sisältöä. päihteet on pelottavia

    • muistelu

      Eikös sitä juuri sanota , että cannabikseen ei jää kiinni. Itse jäin tupakkaan kiinni kolmen vuoden käytön jälkeen, eli sinä aikana olin korkeintaan viikon lakossa kerrallaan. Sitten lopulta onnistuin flunssani takia ylittämään sen kriittisen viikon ajan. Jonka jälkeen lakko rullasi omalla painolla eteenpäin, kyseessä oli kyllä henkinen riippuvuus nyt näin peräänpäin asiaa muistelen.

    • freedom1

      Jokainen joka käyttää huumeita on arvokas ihminen yhtä paljon kuin mikä tahansa muu ihminen. Älkää välittäkö niiden ihmisten puheista, jotka ovat välinpitämättömiä teitä kohtaan ja kannustavat teitä sortumaan, käyttämään voimakkaampia huumeita tai sanovat ettei toivoa ole eli toivovat teille kuolemaa. Minä välitän teistä jokaisesta, ja haluaisin että jokainen olisi vapaa huumeista tai muista kahleista. Tunnen monia, jotka vapautuivat heroiniriippuvuudesta, alkoholiriippuvuudesta, peliriippuvuudesta, kannabiksestakin tai tupakasta yms.

      Kannattaa lukea kirjoja lukemattomista ihmisistä, jotka pääsivät irti huumeista ja muista asioista

      esim kirja Äiti ei itke enää ja muita tositarinoita Venäjältä, kirjailija Tolonen, Riitta saattaa löytyä

      Aivan mahtava kirja on myös Risti ja linkkuveitsi, David Wilkerson, silloin ensimmäistä kertaa luin huumeiden käyttäjien kurjasta elämästä ja siitä että huumeista voi olla vapaa.

      Sitten on kirja Kuolemankauppias, Riku Rinne

      http://yle.fi/uutiset/kuolemankauppias_ei_hyssyttele/5742954

      Löysin hyvät opinnäytetyötkin

      http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/51039/eriksson_hanna.pdf?sequence=1

      http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/35394/Lampi Tomi.pdf?sequence=1

      Löysin netistä tämän paikan, uskon, että sinne voi aina soittaa ja pyytää apua http://www.kan.fi/visio_2/toimintaperiaate

      Itse ainakin pyytäisin apua, enkä jäisi yksin kahleiden kanssa,

      Toivon jokaiselle vapautta ja uutta elämää!!!

    • FAKTAA.

      Kannabikseen on aika mahotonta jäädä koukkuun ja toiseksi se ei aiheuta riippuvuutta pidemmälläkään käytöllä. Eikä tämä ole mitään tapauskohtasta vaan pätee kaikkiin jotka kannabista polttavat. Kokemusta on kannabiksen polttamisesta itsellä ja monella tutulla monelta vuodelta joten tiedän mistä puhun, kokeneita kannattaa kuunnella ennemmin kuin sellaisia jotka eivät ole ikinä edes kokeilleet kyseistä luonnon päihdettä. Kyllä se vain niin on että viina ja muu alkoholi se pään enemmän sekaisin saa, kannabiksen poltto ennemminkin rauhoittaa ihmistä eikä siitä mene "sekaisin". Tietysti ihmisillä, joilla on pääkopassa ongelmia, esimerkiksi ahdistusta tai masennusta, voi kannabis laukaista kys. ihmisillä ahdistuneisuutta.

      • Weedformers

        Täysin totta. Alkoholi on pahin myrkky elimistölle, laillinen sellainen. Mutta maailma muuttuu, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Jenkit avasivat pariin osavaltioon apteekista hankittavat poltot ja Espanjassa saa kasvattaa lallisesti kolmea kasvia omiin käyttötarkoituksiinsa.

        Myös Uruguay laillisti kannabiksen. Hollanti. Kyllä se tästä ja jos ei jaksa odotella, ei muuta kuin muuttamaan täältä surkeasta maasta :)

        Ganja ei ole porttihuume, se on vain luonnonihme, lahja ihmiselle. Ikärajan toki pilvelle voisi asettaa, ettei lapset/teinit sitä polttele välitunneilla :) Mutta onhan alkoholillakin ikärajansa, apteekista voisivat täysi-ikäiset hankkia polttonsa.

        Pilven polton lopettaminen on helppo juttu. Jättää hankkimatta ja se on siinä.


    • rtygfd

      Voi vitun Antero.

    • NO EASY

      hyvä että haluat ero siitä se tarkaoita että olet ymmärtänyt se on turha ja ajantuhlamista vain

    • 15v ja nyt se loppuu

      Tein tänään päätöksen lopettaa paukun poltto. Tosin olen jo viikon ollut polttamatta.
      syinä tähän ovat mm keskittymiskyvyn puute, ainainen ahdistuneisuus ja masennus, muistiongelmat, hermostun hiton helposti, tunnen itseni idiootiksi kun en löydä sanoja puhuessani ihmisille tai kun en kykene kuuntelemaan heidän juttujaan vaikka kuinka yrittäisin. en ole kiinnostunut enää kenestäkään enkä mistään mikä on ennen minua suuresti kiinnostanut. vain paukku merkitsee jotain. se on pitkään ollut kaikki kaikessa. Toivon että muutun taas ehjäksi ihmiseksi. että tunteeni,muistini,keskittymiskykyni ja yleensäkin elämäniloni palautuvat. Pelottaa että jään tällaiseksi vajakiksi ihmisraunioksi.

      • Ruuskavuokkonen

        Elämäsi paras päätös. Pidä se. Päätöksestäsi näkee, että olet päättänyt vastata itse itsestäsi ja määrätä itse siitä, mikä on sinulle parasta.
        Tsemppiä sinulle ja myös toisille saman päätöksen tehneille.


      • halpalääke

        Trolli


    • epäselväepeli

      kyllä se cannabisi vaa koukuttavaa on. niin tyhjä olo ku on ilman

    • HilariusHentomielinen

      Kannabis aiheuttaa jonkin verran riippuvuutta. Jos verrataan muihin päihteisiin, niin kannabiksen riippuvuus on miedompaa kuin kofeiinin. Asteikolla 1-6, missä 1 tarkoittaa pienintä ja 6 suurinta arvoa, kannabis saa riippuvuudessa arvosanan 1. Vertailun vuoksi kofeiini saa arvosanan 2, alkoholi 3, kokaiini 4 ja nikotiini 6.

      Jos tarkastellaan riippuvuutta kokonaisvaltaisemmin, niin kannabis saa yhteispisteet 8, kofeiini 8, alkoholi 23, kokaiini 20, nikotiini 20.

      Riippuvuutta siis esiintyy, mutta ei niin paljon tai niin voimakasta kuin luulet.

      Jos haluat verrata riippuvuutta aiheuttavia aineita haittojen mukaan, myös sille löytyy helppolukuinen taulukko samalta Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen sivulta. https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-paihdetyo/keskeiset-kasitteet/paihteiden-riippuvuus-vertailu

    • danihani00

      osta nikotiinipurkkaa

    • liikaonliikaatailiian

      Elämä ilman kannabista ei oo kivaa.
      Mut sekin ampuu överiks välillä ku menee 5g päiässä ja kaikki tekeminen menee polttamisen ympärille.
      Nimimerkki on metafora, ratkaiskaa se niin tiedätte mitä mä tarkoitan ja maailma voi vielä pelastua.
      jesaja 15 jae 2

    • Päihteetönelämä

      Pääset eroon kannabiksesta lujalla tahdolla. Tarvitset siihen katkaisun kannabiksen käytöstä ja nykyisistä piireistä . Jos elämäsi koostuu enää kannabiksen hankkimisesta ja käytämisestä, koulunkäynti ei enää onnistu, on syytä katsoa totuutta silmiin ja hakeutua nopeasti esim lastensuojelun kautta hoitopaikkaan, jossa et ole enää yhteyksissä kannabista käyttäviin henkilöihin. Älä ilmoita kenellekään kannabista käyttävälle olinpaikkaasi. Häivytä itsesi kokonaan niistä piireistä jotka ovat huumeiden käyttäjiä. Päätä joka ikinen aamu ja päivä että tänään et enää koske kannabikseen. Fysiologiset vieroitusoireet alkavat helpottaa jo viikossa kahdessa, psyykkiset kolmessa ja neljässä viikossa. Tärkeintä on että ympärilläsi on ammatttilaisia ja sellaisia ihmisiä, jotka lujasti auttavat sinut kokonaan eroon huumeista, jota kannabis on. Samalla kun elimistöösi ja aivoihisi varastoitunut kannabis alkaa poistua pikkuhiljaa elimistöstäsi, tee itsellesi suunnitelmaa mitä oikeasti haluat elämältäsi. Suunnittele miten jatkat koulunkäyntiä ja miten jörjestät jatkossa asumisesi niin että et enää ole tekemisissä huumeiden käyttäjien kanssa. Aloita kokonaan uusi elämä, johon kuuluu uudet harrastukset ja ihmiset. Tutustu uusiin ihmisiin.

      • RiipisenKukkija

        " Tärkeintä on että ympärilläsi on ammatttilaisia"

        Irtoos Huumeesta Oy:n toiminnanjohtaja voi auttaa pääsemään eroon kannabiksesta ja vaihtamaan sen haittomaan alkoholiin, joka hänellekin on tuttu aine:

        https://www.youtube.com/watch?v=imP6EC27MfQ


    • Mariamony

      Kannattaa jutella asiasta heti vaikka koulussa terveyshenkilön kanssa. Onhan niitä varmaan jotain kursseja ja kerhoja joiden avulla pääsee eroon huumeista? Voimia sinulle että pääset huumeista eroon

    • uyyyyyyyyy

      kannattaa mennä hoitoon jos on huumeongelma

    • kukuskoolääkäreitä

      psykiatrit kirjottaa ihmisille joka päivä parempia myrkkyjä kuin kannabis...ne vasta koukuttaa.neuroleptit,ne vasta huumeita onkin....ja ketipinor..vaikka kuulostaa tosi vaarattomalle niin sitä se ei ole....

    • Anonyymi

      Itse olen polttanut vuosia putkeen, päivittäin. Kannabiksen poistuminen kehosta vie viikkoja, näkyy kusitestissä pitkään! Riippuu täysin ihmisestä kuinka pitkään näkyy ja sekin kuinka kovat vieroitusoireet tulee. Itsellä ekat 3pv pahimmat mutta helpottaa sitten. Eihän tuo ole mitenkään verrattavissa kovempiin huumeisiin tai alkoholiin vieroitusoireiltaan. Mutta kaikki on yksilöllistä, kukaan meistä kun ei ole samanlainen mieleltä tai sisäelimien toiminnoilta, aineenvaihdunta on jokaisella erilainen yms. Ehkä suurin ongelma kannabiksen lopettamisen kanssa itsellä ja luulen että monilla muillakin ei ole ne vieroitusoireet vaan se että kun on tottunut käyttämään pilveä ei ole muuta sisältöä elämässä. En ala jakeleen ohjeita kellekkään miten päästä irti koska jokainen tekee sen omalla tavallaan. Itselle auttanut se kun keksii muuta tekemistä päiviin kun polttelu, siinä kun lopettaa ja tottunut vetään kokoajan niin ihmettelee et mitäs sitä nyt tekis ja helposti retkahtaa vanhoihin tapoihin eli pössyttelyyn. Ja vaikuttaa myös tunteisiin, kun alkaa putkahtaa tunteita pitkästä aikaa kun lopettaa ei niitä osaakkaan käsitellä niin hyvin ja helposti jatkaa pössyttelyä. Kaikki on niin yksilöllistä ja riippuu monista asioista. Itse olen alkanut harrastaa liikuntaa ja keksittymään terveellisiin elämäntapoihin, alkanut näkemään päihteettömiä kavereita, aloittanut a klinikka käynnit ja kuntouttavan työtoiminnan. Sinnikkyyttä, itsekuria ja henkistä vahvuutta se vaatii! Tsemppiä teille ketkä aijotte lopettaa polttelun, se ei ole oikotie yhtään mihinkään, vie rahat ja terveyden! Ainakin keuhkot kärsii jos jatkuvasti jointtia tai bongia hiisaa. Pysykää kovana! 💪

    • Anonyymi

      Pidä muutama päivä taukoa. Itsekin olen poltellu kohta 30 vuotta, aluksi joka päivä mutta muutaman viime vuoden ajan noin 2-5 kertaa viikossa ( ei sitä olla aina nuoria :-)) itsellänni on nyt kolme päivää ilman ja ihan hyvin menee. Ajattelin tänä iltana polttaa yhden sätkän. Itse olen huomannut että sauna on hyvä vaihtoehto polttelulle. saunan jölkeen on hyvä rento olo, vähän niinkuin polttelun jälkeen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe