Miksi ei pinnattuja

Tohnaa1

Hei! Rengas-onlinesta saa Nissan Sunnyyn halvimmillaan pinnatut nastarenkaat 29,20 e /kpl !!! Kuitenkin aika paljon puhutaan, että pinnattuja ei kannata hankkia...miksi?? Luulisi, että uusi pinnattu rengas on aina turvallisempi ja parempi kuin vaikkapa pari talvea jo ajetut laaturenkaat.

12

6214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rengaslaatija

Jos pinnatturengas ja laaturengas ovat yhtä kuluneita pinnaltaan, ja pinnatun runko on samanikäinen kuin tämä laaturengas, on 100% selvää että tämä pinnattu rengas ei ainakaan ole turvallisempi.

• Tohnaa1

Lähinnä tarkoitin, että kyllä kai uudet pinnatut pitäisi olla turvalliset renkaat. Kuulostaahan se aika naaivilta jos rengasliike myy tietoisesti renkaan johon ei voi luottaa.

• rengaslaatija
        Tohnaa1 kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin, että kyllä kai uudet pinnatut pitäisi olla turvalliset renkaat. Kuulostaahan se aika naaivilta jos rengasliike myy tietoisesti renkaan johon ei voi luottaa.

Itselläni oli pinnatut renkaat. Eivät räjähtäneet, mutta lopussa niitä ei saanut enää millään tasapainoon, ja olivat mutkilla. Kyllä niillä pärjää, mutta maantienopeuksissa on omat riskinsä. Käy kattomassa noita pientareita on siellä aika tiheään rajähtäneitä renkaita ja irronneita pintoja.

• rengaslaatija kirjoitti:

Itselläni oli pinnatut renkaat. Eivät räjähtäneet, mutta lopussa niitä ei saanut enää millään tasapainoon, ja olivat mutkilla. Kyllä niillä pärjää, mutta maantienopeuksissa on omat riskinsä. Käy kattomassa noita pientareita on siellä aika tiheään rajähtäneitä renkaita ja irronneita pintoja.

rengasromut on kuorma-autoista ja niillä rasitukset ovat ihan eri kertaluokkaa kuin henkilöautoilla.
        Kieroksi mennyt rengas tarkoittaa renkaan kankaitten vauriota. Minulla on tullut 33 vuoden aikan itselle vain yksi tapaus ja se oli melkein loppuun ajetussa Michelinissä. Ei pinnoitetuissa.
        30 vuoden tauon jälkeen ostin ensimmäiset pinnoitetut kun uusia ei enää saa oikeata kokoa. Merkki on Ässä ja yllätti myönteisesti. Melu kyllä on kova.

• jukj
        rengaslaatija kirjoitti:

Katsoin tuossa Matin renkaasta koko 205/55x16 pinnatut 60€/kpl ja vannetyöt 48€/sarja koko homma 288€. rengaslasista saa goodyear joku?? koko sarjan allepantuna 400€ eli säästöä jää 112€ en tiedä sitten kannattako säästää minulla on muutamat pinnatut ollut ja ihan ok ne on toiminut kulumista en ole niin tarkkaillut etten osaa sanoa kuluvatko nopeammin kuin uudet. Uusissakin on nimittäin isoja eroja minulla oli yhdessä autossa alla ostettaessa Ceat merkkiset renkaat ja ne suli ihan silmissä vastaavasti ne oli erinomaisen liukkaat eli siinä on valmistaja onnistunut luomaan todella huonon renkaan. Vesiliirto alkoi kun ilman suhteellinen kosteus ylitti 25%

• Juizzi

Kyllä pinnatuillakin pärjää, mutta niitä on kyllä myös sellaisia joilla ei tee mitään. On nimittäin todella paljon laatueroa eri merkeillä. Calaxie on ainakin ihan laadukas (Nokian omistama)

• Jamppa1

negatiivista sanottavaa. Suurimmassa osassa mitä meille on eksynyt, on ollut jotain vikaa. Pinta irtoaa, pystyheittoa, puoltaa, ulisee jne.

"Luulisi, että uusi pinnattu rengas on aina turvallisempi ja parempi kuin vaikkapa pari talvea jo ajetut laaturenkaat."

-Niinhän sitä luulisi mutta kyllä se on juuri toisin päin. Laaturengas on aina laaturengas. Samahan pätee autoihin. Vanhempi laatuauto on laadukkaampi kuin uusi halvalla tehty.

• täydellisyys!

isikö käski tulla tännekin laukomaan tuota mututietoa???

• Jamppa1
        täydellisyys! kirjoitti:

isikö käski tulla tännekin laukomaan tuota mututietoa???

sulla on hanurissasi. Ottaako ekoturbokauppiasta koville kun pitää myydä kierrätysromua renkaana tietämättömille?

• dartti

täällähän nää--kin asiat selviää sen kun kuuntelee näitä asiantuntijoita...

• Joopasejoo

Aika vanha keskustelu tämä. Mutta kyllä pinnoitetuista renkaista puhuminen edelleenkin on täyttä asiaa.

Periaatteessahan renkaiden pinnoittaminen on ekoteko, siis hyvinkin ympäristöystävällistä. Hyville laaturenkaiden rungoille hyvällä ammattitaidolla pinnoitetut renkaat kyllä halvimmat kiinalaiset voittaa mennen tullen. Minulla kerran olivat Ässät kesärenkaina Skoda Fabiassa. Kestivät hyvin sen kaksi kesää, jonka oletinkin niiden kestävän, ja tasapainossakin pysyivät.

Ongelma tietysti pinnoitetuissa on hinta. Jotkut ruotsalaiset Agit tai suomalaiset Ässät, kun ovat hinnaltaan jopa kalliimpia kuin halvat kiinalaiset. Ja kaukoidän tuotteissakin kun alkaa olemaan jo laadukastakin tavaraa, mitä tekniikkalehtien viimeiset rengastestitkin osoittavat.

• vain jämäkät
        Joopasejoo kirjoitti:

Aika vanha keskustelu tämä. Mutta kyllä pinnoitetuista renkaista puhuminen edelleenkin on täyttä asiaa.

Periaatteessahan renkaiden pinnoittaminen on ekoteko, siis hyvinkin ympäristöystävällistä. Hyville laaturenkaiden rungoille hyvällä ammattitaidolla pinnoitetut renkaat kyllä halvimmat kiinalaiset voittaa mennen tullen. Minulla kerran olivat Ässät kesärenkaina Skoda Fabiassa. Kestivät hyvin sen kaksi kesää, jonka oletinkin niiden kestävän, ja tasapainossakin pysyivät.

Ongelma tietysti pinnoitetuissa on hinta. Jotkut ruotsalaiset Agit tai suomalaiset Ässät, kun ovat hinnaltaan jopa kalliimpia kuin halvat kiinalaiset. Ja kaukoidän tuotteissakin kun alkaa olemaan jo laadukastakin tavaraa, mitä tekniikkalehtien viimeiset rengastestitkin osoittavat.

Olennaista on se, että pinnoitus tehdään vain hyville rungoille eli raspauksen jälkeen osa raakataan pois tuotannosta. Tuo raakkauksen raja vaan on kuin veteen piirretty viiva eli kunkin pinnoittajan omassa tunnossa. Jos ne pinnoittaa vetelille rungoille, niin autolla on vaikeaa ajaa kierustelematta vaikka laittaisi renkaisiin maksimipaineet.
        Mulla ollu muutamat pinnatut kesärenkaat vuosien saatossa ja on ne pari kesää kestäneet ajaa ja jopa vetää asuntovaunua ilman ongelmia.
        Talvirenkaat olen aina valinnut originaalina, sillä pinnatun halvempi kumiseos ei välttämättä ole hyvä talvella. Korean talvirengas on ollut edullinen ja laatu hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      155
      1957
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1876
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1317
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1276
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1238
    6. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      427
      1176
    7. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      220
      721
    Aihe