Muistitikku ja ääni (Skype)

Ep'toivo

Heips, ongelmia on muistitikun kanssa, joka toimii tietysti XP:ssä ja 2000:ssa, mutta ei 98:ssa.. jossa kaikki valokuvat ovat...

Muistikortti on Trancendin JetFalas 128mb, jonka ajurit kävin hakemassa sivuilta. Mutta ei vörki, ei. Ei näy oma tietokone-kautta, eikä löydä uusia laitteitakaan ohjauspaneelin kautta. Mikä ihme jippo tässä voisi olla?

Olen näköjään muutenkin kunnostautunut, kun hommasin tähän mikrofoni-kuulokkeet tarjoustalosta ja mediahubin biliasta.. ja asensin skypenkin. Skype ei toimi, koska ongelmia äänen kanssa, niin kuin onkin, kokeilin Windowsin oman ääninauhurin kautta, eikä mitään kuulunut.
Mikä ihme siinäkin ??

En jaksa alkaa päivittämään tätä, sillä esim. vanha skanneri lakkaa toimimasta, ja noi vuosien saatossa "kootut" ohjelmat, tiedostot ja valokuvat ovat sitten aika varppiin historiaa :)
Valokuvat on tietty jotenkuten poltettu cd:lle, mutta niiden tasostakaan ei..

Etukäteen kiitollisena neuvoista, miten pärjään tämän kanssa vielä muutamia vuosia :)

6

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tumppu1st

      ...puuttuu eli eipä tuo toimi, jollei Wintoosasi versio ole 98SE.

      Olit huolissasi siitä, että valokuvat yms. hukkuvat päivityksen yhteydessä. Oletko kuullut taikasanasta nimeltään VARMUUSKOPIOINTI?

      Pärjäät tuolla niin kauan kuin rauta koneessasi kestää, jos: et yritä viritellä tämän vuosituhannen kilkkeitä siihen. Se on vähän joko tai, molempia et voi saada.

      -T

      • Ep'toivo edelleen..

        tuota... olen poltellut valokuvia cd:lle?
        Mutta jotenkin tuntuu (äh, en ole testannut), että aukeneeko ne mitenkään. Tuntuu "oudolta" että valokuvat yhdelle cd:lle vaikka niitä tuhottoman paljon? Muistaakseni jotain zippaustakin olen kokeillut ilman kokeilua, miten toimisi oikeasti hätätilanteessa.

        Haulla muuten katselin, että joo, jollakin näyttää pelittävän tikku ja 98, ja olipa joku jopa hakenut korealaiselta sivulta ajurin v.04, joten kaikki on kai mahdollista.

        Mutta entä mikrofonin äänen kuuluminen edes oikeista kajareista? Miten sen saisin pelittään?


    • mikkitukihenkilö

      Olisko niin, että Win98 koneessa USB-portti on 1.x versiota ja tikku on 2.x versiota... Ei toimi silloin.

      • vielä tavannut muistitikkua

        joka ei toimisi myös USB 1.x versiossa.
        Hitaasti, mutta kuitenkin.

        Mutta Win98 ja USB on yhdistelmä joka toimiakseen vaatii että Kuu, Mars ja Saturnus ovat
        juuri oikeassa vaiheessa...


      • toimiiko vaiko ei
        vielä tavannut muistitikkua kirjoitti:

        joka ei toimisi myös USB 1.x versiossa.
        Hitaasti, mutta kuitenkin.

        Mutta Win98 ja USB on yhdistelmä joka toimiakseen vaatii että Kuu, Mars ja Saturnus ovat
        juuri oikeassa vaiheessa...

        98:ssa kun ei USB:tä ole tuettu.

        98 Second Edition tukee USB:tä ja kyllä se siinä toimii. Yhtä hyvin kuin kaikki muukin tuossa järjestelmässä.


    • Vieläkin ep'toivo

      Heips, vielä ei ole ongelmat selvinneet.. Keksisikö joku vielä jotain??? Mun aivosolut ovat jo tehneet parhaansa, entä experttien?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe