Ihastunut kaveriin

henkisestikuollut

Eli ihan aluksi kaikki homofobit lopettakaa lukemisenne TÄHÄN! Tilannehan on nyt se että olen ihastunut kaveriini, joka on myös poika. Puolen vuoden ajan olemme olleet kavereita ja alusta asti olen tuntenut häneen kovaa vetoa. Tilannetta on hankaloittanut kuitenkin se, että hänellä on tyttöystävä ja vaikuttaa heterolta, joten en ole uskaltanut ehdotella mitään.
Nyt sitten taakkani on hieman keventynyt, kun sain lopulta kerrottua hänelle että olen homo, tai itseasiassa hän arvasi sen pitkän keskustelun jälkeen, kun oli arvuutellut mikä minua niin vaivaa.. Onnekseni, hän suhtautui hyvin ymmärtäväisesti asiaan, sanoi että eihän se häntä haittaa ja ihmetteli miksen ole sitä aiemmin voinut kertoa. Odotin kyllä ihan muuta, vähiten noin ymmärtäistä suhtautumista. Ei silti osannut kuulema odottaa ollenkaan ja tämä tuli suurena yllätyksenä, vaikka ajattelin että hän sen jo katseistani ja käyttäytymisestäni on jotenkin päätellyt, mutta ei. Koska hän ei ole mitään sellaista minusta kuvitellut, tarkoittaako se siis sitä että hän ei edes ole kiinnostunut? Onko asia todellakin niin yksinkertainen. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän suhtautumiseen, ja toivon että se ei vähennä ystävyyttämme, sillä se merkitsee jo paljon minulle, vaikka en hänen kanssaan seurustella voisikaan.
En ainakaan ihan heti uskalla kertoa tunteistani häntä kohtaan, vaikka tunnen polttavaa tarvetta. Uskon, että kyllä hän sen jossain vaiheessa älyää kun tietää että olen poikiin päin. Ja kun jo kerran riskeerasin kaverisuhteemme niin en halua tehä sitä heti uudelleen..
Mietin että onko mahdollista että hän on itsekin joskus pohdiskellut samaa jo on siksi niin ymmärtäväinen asian suhteen vai onko hän todellakin niin täysi hetero ettei hänen tarvitse pelätä mitään. Tai sitten vain hyvä kaveri..?
Onkohan koskaan mahdollista että saisin nauttia hänestä muutenkin kuin ystävänä, siis että hän alkaisi tuntea jotain ellei jo tunne? Ainakin hän tietää, että ei tarvitse pelätä kertomista asiasta minulle..
Kiitän, jos joku osaisi valaista tilannetta minulle hiukan enemmän ja kertoa mielellään kokemuksiakin jos niitä on..

10

5658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö vain

      mä olin itse (ehkä) ihastunut mun parhaaseen ystävään joka oli myös tyttö... ensin kerroin hänelle että saattaisin olla bi.. sen hän otti ihan kivasti vastaan... oikeastaan en tiedä tuliko (mahdollinen, väitetty) ihastus vasta kertomisen jälkeen mutta kuitenkin. mietiskelin sitten että voinko kertoa hänelle että voisin olla kiinnostunut hänestä.. lopulta sitten kerroin.. hän ei ollut moksiskaan ja kaikki oli niin kuin ennenkin noin puoli vuotta kunnes hänen vja parin muun ystäväni keskustelu oli ajautunut minun ihastukseeni häneen.. jä hän sai tietää että se ei ollut vitsi. tosin enää en tunteut häntä kohtaan ihastuneisuuta.. ihastus meni ohi lähes heti kun olin kertonut hänelle ja hän sanoi ettei usko ihastuvansa minuun.. kuitenkin tämän kuultuaan hänalkoi vältellä minua tosin hänellä oli tällöin muutenkin huono aika mutta tästä on nyt jotain yli kuukausi emmekä ole enää entisemme vaikka selitinkin etten enää ole ihastunut jos edes olin. mutta huonot välit johtuvatkin muusta. olitko tarkastellut tarkasti onko kyseessä varmasti ihastus (seksuaalista vetoa ym.) vai onko kyseessä ns. poikaihastus (= poika "ihastuu" poikaan vaikka onkin hetero tai voi olla myös homo ihastus on tällöin ihailua ja halua viettää aikaa hänen kanssaan ja ehkä halua olla enemmän kuin hän)no oli miten oli ... on vaikea sanoa kannattaako kertoa.. (toivottavasti hän oli oikeasti ok homoutesi suhteen eikä vain sanonut niin) toisaalta se voisi mennä ohi kun kuulisit ettei hän oli kiinnostunut sinusta mutta voi olla että ei.. ja kumalle se olisi kiusallisempaa myöhemmin? yritä ajatella itsesi siihen tilanteeseen että joku ystäväsi (ei hän) olisi kiinnostunut sinusta ja sinä et hänestä... miltä tuntuisi? no koita pärjätä... toivottavasti oli jotain apua.. mutta jos haluat vielä jutella niin kerro täällä niin annan meili osotteen... :)

      • Kieliopiskelija

        Kappalejakoja kiitos!


    • antigay

      jos sun kaverillas on muija niin älä mene kekkuloimaan toisten välejä homppelijutuillasi.varsinkin jos/kun kaveris on normaali(hetero.)eikä hinttien muutenkaan tarvi yrittää iskeä normaaleja miehiä,tulee vaan sitten iskua takaisin,kirjaimellisesti.ja se on hyvä asia.perkele!mähän varoitin niistä pyllyleikeistä!

    • Ei-ahdasmielinen hetero

      Itse arvelen että eräs hyvä kaverini on homo tai bi (olemme kummatkin poikia). Me ei olla koskaan puhuttu näistä seksuaaliseen suuntautumiseen liittyvistä asioista mutta olen tuntenut hänet muutaman vuoden ja kyllä kieltämättä aika monista asioista voisi päätellä että hän ei ole ihan hetero, ja vieläpä luulen että hän on ihastunut muhun, tai on ainakin jossain vaiheessa ollut.

      Itse olen ikävä kyllä hetero, sillä kyllä hän minulle kelpaisi jos olisin homo tai bi, koska hän on hyvä tyyppi ja meillä on samantapaiset harrastukset yms. Mutta mun päässä on piuhat siinä järjestyksessä että kosketus miehen kanssa tuntuu todellakin vastenmieliseltä ajatukselta. Tykkään muijista ja siihen olen tyytyväinen. Mulla ei ole kuitenkaan mitään tätä kaveriani vastaan, mutta toivon että hän tajuaa kunnioittaa heterouttani täydellisesti, niinkuin mäkin kunnioitan hänen homouttaan.

      Olisin ihan onnellinen hänen puolestaan jos hän löytäisi poikakaverin itselleen, mutta se poikakaveri en ole minä.

      Sulle, henkisestikuollut, sanoisin että ottakaa asia puheeksi. Ei välttämättä kannata ainakaan heti sitä sanoa että olet ihastunut ettei hän kavahda sinua jos on liian hetero, mutta voisit jotenkin tiedustella hänen seksuaalista suuntautumistaan, että onko hän täysin hetero. Kyllä sitten näet onko tunne molemminpuolinen. Ja jos ei ole, älä masennu. Maailma on täynnä poikia ja varmasti löydät jonkun hyvän itselles. Ja jos tämä kaverisuhde on tarpeeksi vahva, se kyllä kestää erilaisista suuntautumisista huolimatta.

    • hei

      vaikka hän suhtautui hyvin, ku kerroit että olet homo , niin se ei tarkoittaa että hän tekee sen myös silloin ku kerrot et olet ihastunut häneen. hän tietää jo että olet homo, joten hän tietää mahdollisuudet... ja jos ei ole mitään merkkiä sinne päin, niin hetero hän on. tiedenkin joku voisi sanoa, että jos kerrot ja hän ei sen jälkeen haluaa olla tekemisis sun kanssa, niin hän ei ole oikea ystävä.. no en oikein usko tohon, pitähän sun ymmärtää häntäkin... tälläinen ahdistais helposti heteroa... mutta en tie... tee niinku susta tuntuu..

      • laajakatseinen (hetero)nainen

        Sä "Henkisesti kuollut" kirjoitit asiallisesti tilanteestasi ja varmasti toimitkin niin. Harmi, että jotkut on vastailleet sulle noin typerästi. Mielestäni sä itse pystyt parhaiten arvioimaan, mitä sun kannattaa tehdä. Tee niin kuin itse parhaaksi näet. Ehkä voisit sanoa, että olisit kiinnostunut kaveristasi muullakin lailla, JOS joskus olisi siihen mahdollisuus, mutta pystyt pitämään suhteen ihan kaveri-linjallakin, niin kuin tähän asti. Se vois vähentää säikähdystä. Vaikka kaverisi kokisi nyt olevansa täysin hetero, voi olla että hän kiinnostuisi kuitenkin. Kaikillahan on todellisuudessa yksilöllinen seksuaalisuus, joka muuttuu kokoajan... ( siis jako ei ole niin selvä että olisi vain homot ja lesbot/bi:t / heterot... ja aina jonakin näistä on ja pysyy. )


      • ja tutkaile fiiliksiä

        Jos hän on kiinnostunut sinusta, tulet sen pian huomaamaan kun olet jo aloitteen tehnyt kertomalla omasta suunnastasi.
        Tsemppiä ja jätä nuo tiukkapipoisten kommentit omaan arvoonsa. Tehkööt mitä tykkäävät mimmiensä kanssa.


    • Anonyymi

      Moi.
      Eksyin tähän keskusteluun nyt vähän myöhässä koska oon itse miettinyt hieman samaa asiaa (tosin oon tyttö ja en tykkää varatusta), mutta jos joku tätä vielä lukee.

      Tietenkään kenenkään seksuaalista suuntautumista ei voi ulkoa päin varmasti nähdä, jos ei ole itse kuullut henkilön kertoneen sitä. Hän saattaa olla bi, hetero, pan tai mikä vain, koska sitä mä en nyt mitenkään voi tietää, etkä varmaan sinäkään voi.

      Suosittelisin että ap:n tilanteessa ei kannata kertoa vielä ihastukselle ja varsinkin jos on varattu. Älkää hyvät ihmiset nyt varatuille menkö kertomaan xD 🤫 ;) Pitäkää se salaisuutena siihen saakka kunnes ne eroaa xD
      Heh eihän kenenkään eroa nyt saisi toivoa, jos he ovat iloisia keskenään :)
      Jos jollain on tällanen "toivoton" tilanne niin muistutan että sun iällä ei ole yhtään mitään väliä, Sulla on silti vielä aikaa löytää joku! <3 :)

      • Anonyymi

        "vähän myöhässä".

        tämä keskustelu on 16 vuotta vanha.


    • Anonyymi

      Vuosi 2005

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe