Aloittelija en varsinaisesti ole, mutta on ongelmia tuon windows 98:n asennuksessa kannettavaan tietokoneeseen.
Muuten windows asentuu koneelle. Käyttäjätietojen laittamisen jälkeen se kyselee käytänkö PCI-korttia tai vastaavaa jne. Tällöin on 11 minuuttia asennusta jäljellä. Nyt tämä käynnistää jälleen konetta uudestaan. Tulee että
" Asennus päivittää kokoonpanotiedostoja. Tämä voi viedä muutamia minuutteja."
Sitten tulee että
" Tiedostojen päivittäminen onnistui. Jatketaan windowsin lataamista."
Tähän tuo kone sitten jäätyy. Ei mene windowsiin vaan jumittuu vain.
Olen buutannut, ja sitten tulee että ohjaimien päivitys ei edellisellä kerralla onnistut. Siirrytkö vikasietotilaan tjsp.
Vikasietotilaan kone menee, mutta normaali windowsiin ei.
MISSÄ VIKA?
Olen monta kertaa yrittänyt asentaa tuon uudestaan ja uudestaan, mutta aina jää tuohon.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
ONGELMIA 98:N ASENNUKSESSAf
9
1000
Vastaukset
- kunnollista
käyttöjärjestelmää ja heitä se susikasi metikköön
- Rrrrrr
katoppa onko asennuslevyn pinta kuin rähjänen, joskus piisaa yks pikku naarmu
- aiheesta
Vika lienee siinä että koneesi on uudempi kuin windows 98.
Tästä johtuu että windowsissa ei voi olla kaikkia koneeseen tarvittavia ajureita => jokin oleellinen jää asentumatta => kone ei käynnisty kunnolla
Kun saat koneen vikasietotilaan, mene device manageriin ja katso mikä laite ei ole asentunut oikein, etsi sille ajuri ja asenna se vikasietotilassa.
Kokeile tämän jälkeen uudelleenkäynnistystä. - töötööt
Microsoftilla sormet pelissä koneen osien valmistuksessa. Tytön koneeseen ei halunnut asentua 98se oikeen, alkaa vit...leen lopussa. xp menee kyllä, tällä konstilla ne yrittää kai päästä eroon vanhoista käyttiksistä ja lopulta ne pääsee eroon koko windowseista tuolla menolla. Mitä tuohon muutakaan vois keksiä
- Lightforce
Mä asensin kans itte tähän koneeseen (AMD Athlon 1500 ) Windows 98SE:n. Asentu melkein tappelematta, mutta kun jotain ajureita yrittää asentaa ja kone kysyy Windowsin asennus-CD:tä, se tyhmä ei itte osaa ettiä omalta CD:ltään tarvittavia tiedostoja vaan CABit pitää itte WinZipillä purkaa kovalevylle ja sieltä sitten antaa asennuksen käyttöön. Vähänkö tyhmää! Vanhemmalla koneella (meidän eka PC) on edelleen Windows 95, se on toiminut moitteettomasti about 7 vuotta. Osaa itte ettiä tiedostot CD:ltään.
Uutta ei osteta ennen kuin kone leviää täysin!!! - opittu on
Lightforce kirjoitti:
Mä asensin kans itte tähän koneeseen (AMD Athlon 1500 ) Windows 98SE:n. Asentu melkein tappelematta, mutta kun jotain ajureita yrittää asentaa ja kone kysyy Windowsin asennus-CD:tä, se tyhmä ei itte osaa ettiä omalta CD:ltään tarvittavia tiedostoja vaan CABit pitää itte WinZipillä purkaa kovalevylle ja sieltä sitten antaa asennuksen käyttöön. Vähänkö tyhmää! Vanhemmalla koneella (meidän eka PC) on edelleen Windows 95, se on toiminut moitteettomasti about 7 vuotta. Osaa itte ettiä tiedostot CD:ltään.
Uutta ei osteta ennen kuin kone leviää täysin!!!W95 ja W98 on ihan käyttökelpoisia järjestelmiä. Joskus ne on ladattava uudestaan, siksi pitää olla aina lataus CD.t tallessa. Eikä mitään huipputärkeää kannata varastoida koneen kovalevylle vaan tallettaa tiedostot ulkoiseen muistiin.
Jos nettiyhteyttä hoidetaan modeemilla kuten vielä kymmenettuhannet suomessa tekee, niin paras vaihtoehto on W95 ja W98. Päivitystarve on olematon näissä vanhemmissa käyttöjärjestelmissä. Auta armias jos erehdyt ostamaan modeemikoneeksi win XP.llä varustetun koneen!!! Käyttöjärjestelmä ja selaimet (IE)ovat niin puutteellisia että modeemilla päivitys on mahdotonta. Päivityspaketit kun on niin suuria että niitä saisi pumpata yötäpäivää moneemiyhteydellä.
- ssbsd
Ratkesikohan alkuperäisen kirjoittajan ongelma? Minulle on käynyt aivan samoin. Koneeni on Compaq Armada 1570d (siis kannettava), ja HP:n sivuilla on tietoa 98:n asentamiseen liittyvistä ongelmista. Siellä ei kyllä viitata siihen, että kone jumittuisi jo asennusvaiheessa. Sanotaan vain, että puuttuvat ajurit yms. pitää asentaa, kun W98 on muuten pystyssä. Jos olen ymmärtänyt oikein.
Minulle kävi niin, että cd-asema ei asennu ollenkaan, eikä järjestelmä käynnisty kuin vikasietotilaan.
Mistäs sen cd-aseman ajurin saisi? Sitä ei ole Compaqin sivuilla.- ongelma ei ratkennut
Pave kirjoitti:
Nyt taas pitkän tauon jälkeen yritän asentaa tähän Compaq Armada 1573D koneeseen win98:sia.
Eli sama ongelma on vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418