ajokielto

nimetön aviomies

Vaimo sai juuri sakot ja kortti lähti,kuinkahan kauan mahtaa olla kortti hyllyllä?
päiväsakkoja 25,kuukauden kortti pois?
onko kokemuksia kenelläkään...
tehdäänkö päätökset poliisilaitoksella tapauskohtaisesti/pärstäkertoimen mukaan?

13

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis

      Mielestäni niillä on nykyään ohjeistus pitää korttiä kuivumassa vähintään 1 kuukausi, käytännössä asia lienee eri, jos on vaikka tuttu komisario päättämässä. Aika raju tuo päiväsakkojen määrä, 25 kpl.

      Millainen oli teko, ei sentään ole käräjäreissu edessä?

      • nimetön aviomies

        Ei sentään käräjille.
        Kuukautta olivat sanoneet poliisiautossakin "kuivumisajaksi",
        mutta mitä nyt lehtiä lukeneena voi päätellä että julkkikset voi selvitä ilman kortinmenetystäkin liikenteessä toilailuilta.
        Vaimolla ylinopeutta ja oikealta ohitus moottoritiellä.Tutkaa ei ollut poliisilla vaan nopeusmittarin jollain keskinopeusmittarilla olivat mitanneet.
        Onko 25 raju määrä?Itse olen tietämätön näistä asioista.Sakot voi maksaa mutta tärkeämpää olisi työn takia ajokortin takaisinsaaminen,nyt vaimo ei voi käydä töissä kun ei ole ajokorttia.
        Ennen tätä puhdas tausta,ei sakkoja eikä kortin kuivumisia.Toivottavasti se 1kk vain ajokieltoa*


      • jami62
        nimetön aviomies kirjoitti:

        Ei sentään käräjille.
        Kuukautta olivat sanoneet poliisiautossakin "kuivumisajaksi",
        mutta mitä nyt lehtiä lukeneena voi päätellä että julkkikset voi selvitä ilman kortinmenetystäkin liikenteessä toilailuilta.
        Vaimolla ylinopeutta ja oikealta ohitus moottoritiellä.Tutkaa ei ollut poliisilla vaan nopeusmittarin jollain keskinopeusmittarilla olivat mitanneet.
        Onko 25 raju määrä?Itse olen tietämätön näistä asioista.Sakot voi maksaa mutta tärkeämpää olisi työn takia ajokortin takaisinsaaminen,nyt vaimo ei voi käydä töissä kun ei ole ajokorttia.
        Ennen tätä puhdas tausta,ei sakkoja eikä kortin kuivumisia.Toivottavasti se 1kk vain ajokieltoa*

        ei 25 km/h ylityksestä ajo-oikeus mene,jos siihen ei muuta liity.


      • päiväsakkojen
        jami62 kirjoitti:

        ei 25 km/h ylityksestä ajo-oikeus mene,jos siihen ei muuta liity.

        määrästä mikäli oikein ymmärsin ei siitä että olisi ollut 25km/h ylinopeutta.


    • kysyinpä tämänkin

      Vaimosi ajotapa nimittäin viittaa vahvasti tuohon palstojen kingiin.

    • ...siihen missä päätökset tehdään? Kai niissä sakoissa edelleenkin se viikko on valitusaikaa ja jos valittaa, niin asia käsitellään käräjillä? Kuukausihan nykyään on kai minimi ajokielto?

      Hiukka outoja minulle, mutta jotain tuollaista vanhasta muistista.

      • siis näin

        sakoista voi kyllä valittaa viikon sisällä sen saamisesta mutta on täysin turhaa jos vastassa on kaksi poliisia todistamassa,tulee vain kalliimmaksi.Nykyään tosiaan on niin että 1kk on vähimmäisaika jonka kortti on pois.


      • ketjun aloittaja
        siis näin kirjoitti:

        sakoista voi kyllä valittaa viikon sisällä sen saamisesta mutta on täysin turhaa jos vastassa on kaksi poliisia todistamassa,tulee vain kalliimmaksi.Nykyään tosiaan on niin että 1kk on vähimmäisaika jonka kortti on pois.

        Ei ollut kuin vain yksi poliisi.
        Poliisi ajoi siviiliautoa ja itsekkin ylinopeutta vaikka ei ollut hälytysajossa.


      • olisi ehdottomasti
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ei ollut kuin vain yksi poliisi.
        Poliisi ajoi siviiliautoa ja itsekkin ylinopeutta vaikka ei ollut hälytysajossa.

        kiistää ajaneensa ylinopeutta eikä allekirjoittaa sakkolappua=asia käräjille jos sillä kytällä ei ole ollut videokameraa siinä autossa,mutta paha vissiin rypistellä kun on jo housussa.Aika mielivaltaiseksi menee touhu jos alkaa yleistymään tuollainen sakotus käytäntö.Olen itsekkin joskus meinannut saada sakot yksin ajavalta poliisilta joka myös ajoi siviiliautolla,kysyin perustetta pysäyttämiseen,ylinopeus kuulemaTiedustelin että milläpä mittasit kun ei tutkaa näkynyt missään niin jollain helvetin stalkerilla kuulema?! Pyysin näyttämään tuon laitteen ja jotenkin todistamaan että ajoin ylinopeutta,ei löytynyt sillä kertaa stalkeria ja poliisi sanoi että tällä kertaa pääset suullisella varoituksella,kiitos ja näkemiin.Ei aina kannata niellä kaikkea paskaa mitä ne yrittää,näin ainakin mun tapauksessa.


      • nimetön aviomies
        olisi ehdottomasti kirjoitti:

        kiistää ajaneensa ylinopeutta eikä allekirjoittaa sakkolappua=asia käräjille jos sillä kytällä ei ole ollut videokameraa siinä autossa,mutta paha vissiin rypistellä kun on jo housussa.Aika mielivaltaiseksi menee touhu jos alkaa yleistymään tuollainen sakotus käytäntö.Olen itsekkin joskus meinannut saada sakot yksin ajavalta poliisilta joka myös ajoi siviiliautolla,kysyin perustetta pysäyttämiseen,ylinopeus kuulemaTiedustelin että milläpä mittasit kun ei tutkaa näkynyt missään niin jollain helvetin stalkerilla kuulema?! Pyysin näyttämään tuon laitteen ja jotenkin todistamaan että ajoin ylinopeutta,ei löytynyt sillä kertaa stalkeria ja poliisi sanoi että tällä kertaa pääset suullisella varoituksella,kiitos ja näkemiin.Ei aina kannata niellä kaikkea paskaa mitä ne yrittää,näin ainakin mun tapauksessa.

        No tällä kertaa tuli laitettua jo allekirjoitukset sakkolappuun...
        eli ei enää kannata koittaa kiistää ylinopeutta?
        vaikka joku vastustamisaikahan siinä on.
        tarviiko poliisin selittää mitä tapahtuu jos ei olisi allekirjoittanut lappuja?
        naispoliisi oli töykeä ja tohkeissaan kun pääsi sakottamaan.


      • Kaaharit kyykkyyn
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ei ollut kuin vain yksi poliisi.
        Poliisi ajoi siviiliautoa ja itsekkin ylinopeutta vaikka ei ollut hälytysajossa.

        Outoa kun NE siellä poliisiautossa sanoivat...
        ja OLIVAT mitanneet jne. Vai oli vielä tohkeissaan naispoliisikin! Ja ylinopeuttakin ajoi. Niinkuin vaimosikin ilmeisesti törkeää sellaista ja teki vielä kielletyn (kiellettyjä?) ohituksia.
        Hyvä juttu että on ainakin yksi törppö pois vähän aikaa liikenteestä. Näinhän se kortti lähtee pakastimeen. Eli aivan turha ihmetellä ja valitella.


      • Ajuri
        nimetön aviomies kirjoitti:

        No tällä kertaa tuli laitettua jo allekirjoitukset sakkolappuun...
        eli ei enää kannata koittaa kiistää ylinopeutta?
        vaikka joku vastustamisaikahan siinä on.
        tarviiko poliisin selittää mitä tapahtuu jos ei olisi allekirjoittanut lappuja?
        naispoliisi oli töykeä ja tohkeissaan kun pääsi sakottamaan.

        Siis kenen ja monenko? Sähän sekoilet.


      • 6vk
        Kaaharit kyykkyyn kirjoitti:

        Outoa kun NE siellä poliisiautossa sanoivat...
        ja OLIVAT mitanneet jne. Vai oli vielä tohkeissaan naispoliisikin! Ja ylinopeuttakin ajoi. Niinkuin vaimosikin ilmeisesti törkeää sellaista ja teki vielä kielletyn (kiellettyjä?) ohituksia.
        Hyvä juttu että on ainakin yksi törppö pois vähän aikaa liikenteestä. Näinhän se kortti lähtee pakastimeen. Eli aivan turha ihmetellä ja valitella.

        ja 6 viikkoa tuli ajokieltoa.teen valituksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe