Muistaako kukaan moottoripyörää nimeltään jotain... Zepel, tai Chepel, tai nimi tähän suuntaan lausuttuna. Väri oli musta ja oli vanhanoloinen jo 60-luvulla. Etuistuin oli leveä ja jousitettu... takaistuin pieni pinta-alaltaan ja korkeammalla kuin etuistin. Taisi olla magneetto, josta syttyä säädettiin ja eihän se tahtonut sattua kohdilleen helpolla. Että tämmöistä...
Wanha moottoripyörämerkki
12
3409
Vastaukset
- kyllä
Csepel taisi olla merkki, unkarilainen Pannonian edeltäjä. 250cc, 2-tahtinen, ykspyttyinen kahdella pakoputkella. 50-luvulla ainakin tehtiin, oliskohan ollut -55 asti, kunnes Pannoniaksi muuttui. Nätti pyörä, ei noita paljon ole näkynyt.
- Sepi
Kaverilla on katsastettu 125 Csepel ja yksi runko.Tais olla vm.54. Laitoin viime talvena siihen uudet sähköjohot.Kivasti se päkättää.
- jouko222
Se on CSEPEL
- Päkättää.jonkin.verran
Pehmoiset koneet oli...
- Anonyymi
Päkättää.jonkin.verran kirjoitti:
Pehmoiset koneet oli...
Löytyi keskisuomalaisesta: Csepel 250 cc, 10hv,250cs,2- tahti- magneettosytytus, kulutus n.3,5l/100 km- paino n.130kg, rengaskoko 3 ,25-19". Mm. Suolahden Kella
ja pihtiputaalla v. Vesterisen liikkeet on näitä myyneet. Täytyypä käydä kyselemässä...
- mdloy
Se on Haali daavitson iham paska mopo
- Sepelillä
Isälläni oli noin vuonna 1953 nuorena kansakoulunopettajana uutena ostettu Csepel 125.
Sillä hän kulki viikonloppuisin syrjäkylän koululta kaupunkiin 45 km matkan kesät talvet. Talvella pakkasi olemaan kylmä, kunnes hän sai hankittua sodanaikaisen lentäjän lammasnahkaisen takin. Sillä kuulemma tarkeni!
Ajaminen talvella oli muutenkin haasteellista: teitä ei juuri aurailtu ja talvirenkaita ei tunnettu. Tuo 40 km matka olikin suurelta osin ajamista kapeassa jäisessä spoorissa jalat maassa. Oppi muuten ajamaan!
Csepel oli saksalaisen DKW RT 125n unkarilainen kopio. Niin muuten oli ensimmäinen Yamaha YA 125: kin! Muutkin merkit tekivät samanlaisia kopioita.- Jutustelija1
Noilla keinoilla itsekin opin ajamaan, toki muillakin. Mutta myös noilla oli tärkeä osa.
- wilhelm.wankel
Jutustelija1 kirjoitti:
Noilla keinoilla itsekin opin ajamaan, toki muillakin. Mutta myös noilla oli tärkeä osa.
No mutta Matti! Sinullahan oli sporttikumit talvellakin ja 120heppainen kyykkymopo,,helppoo kai sellaisella,makailee vaan tankilla...spoorissakaan kulu kuin kengänkärjen yläpuoli..
- Jutustelija1
wilhelm.wankel kirjoitti:
No mutta Matti! Sinullahan oli sporttikumit talvellakin ja 120heppainen kyykkymopo,,helppoo kai sellaisella,makailee vaan tankilla...spoorissakaan kulu kuin kengänkärjen yläpuoli..
Joo ajelin sporttikumeilla Aprilia SR 50 skootterillani, Cagiva Super City kevarillani, Yamaha XJ 600 sportillani, Kawasaki ZX-9R sportillani. Noilla siis talvella sporttikumeilla.
Sitten ilman nastoja mutta hieman enemmän off-road henkisillä renkailla ajelin toki monilla muilla vermeillä. Varsinkin tuolla Kawasakilla kaupunkien välillä jäisellä tiellä lumituiskussa ajaessa tulin kuvatuksi ihmisten kännyköihin aika usein. Noista muista on sen verran aikaa ettei silloin mitään älyluureja ollut joka jampalla.
- drtwas
che kevari kuupasta on hyvä mopo. osta osta.
- CheGuevara
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289