Allergikolle halpa lemmikki?

Mikä olisi halpa lemmikki allergikolle? Olen miettinyt konnaa -liian kallis, akvaario -liian tilaa vievä, jne.
Olisiko jotain liskoja (tulilisko) joita sais suht halvalla? Mistä voisi kysellä käytettyjä terraarioita?
Mielipiteitä kiitos!!
12828
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

minulla on vesikilppari
ja kaloja
( miljoonakaloja ja plätyjä, kun ne saa poikasia ja kun entiset kuolee on uusia kasvamassa)

Äänestä

Tulilisko olisi loistava valinta! Se on suht halpa, kunhan ensin ostaa tarpeeksi ison akvaarion (n.60litraa, eläinkauppa ei välttämättä aina tiedä miten iso akvaarion pitäisi olla. Minulle möivät n.15litrasen faunaboksin!!!) ja itse liskot (maksavat n.50-100mk, ostin omani 3vuotta sitten niin hinnasta en ole niin varma...). Ja varsinkin jos ostaa käytetyn akvaarion/terraarion ei kuluja tule paljon. Muistathan, että tuliliskot ovat enemmänkin sammakkoeläimiä, kuin liskoja, joten ne tarvitsevat paljon vettä ja pienen maa-alueen. Käytettyjä akvaarioita myydään esim. http://www.keltainenporssi.fi Tuliliskojen ruokaankaan ei mene paljon rahaa, kesällä voi pyydystää esim. kaikenlaisia ötököitä ja talvella syöttää esim. kuivattuja hyttysen toukkia (saa eläinkaupasta).

Äänestä

Vaikka viljakäärme (tms. pikku käärme).
Se ei vie paljoa tilaa. Tarvitsee terraansa lämpömaton (a 20 Eur) ja vesikupin sekä piilopaikkoja (ilmasia pahvilaatikoita, kuukaruukkuja, munakennoja, vessapaperirullia, puuta jne.).
Syö muutaman hiiren viikossa (a 80 senttiä, eläinkaupassa kalliimpia).

Hyvin halpa hoitaa. Pakastehiiret ja uloste voi hyvin harvoissa tapauksissa aiheuttaa tosin allergiaa.

Katso vaikka:
http://www.tuug.fi/~herpit/viljakaarme/

Aino

Äänestä

Vaikka viljakäärme (tms. pikku käärme).
Se ei vie paljoa tilaa. Tarvitsee terraansa lämpömaton (a 20 Eur) ja vesikupin sekä piilopaikkoja (ilmasia pahvilaatikoita, kuukaruukkuja, munakennoja, vessapaperirullia, puuta jne.).
Syö muutaman hiiren viikossa (a 80 senttiä, eläinkaupassa kalliimpia).

Hyvin halpa hoitaa. Pakastehiiret ja uloste voi hyvin harvoissa tapauksissa aiheuttaa tosin allergiaa.

Katso vaikka:
http://www.tuug.fi/~herpit/viljakaarme/

Aino

Äänestä
  • Tuli kahteen kertaan.

Niin. Kannattaa katsella käytettyjä terroja myös herppifoorumista: http://www.herppi.net

Aino

Äänestä

Jos haluut jotain suht halpaa niin akaattikotilon saa suhteellisen halvalla.. ei maksa varmaan kymmentä euroa enempää...jos sitäkään.. mut terraario on tietysti vähän kalliinpi ja se hiekka ja kalkkikivi ja kiipeilypuu. Mulla on ollu kotilo ja muistaakseni se ei paljoo maksanu ees sen terraarion kanssa! tietysti enää on se että haluuks sellasta! se on suhteellisen helppohoitoinen!

Äänestä

mistä saisi halpoja kairia autakaa äitinllä on koira kuume

Äänestä

Osta vaikka villasukka niin ei herkkä nenäsi allergisoidu enäö enempää

Äänestä

slcllflflfoöe, noin sitä yksinkertainen ja sairaudesta tietämätön ihminen itsensä ilmaisee.

Äänestä
  • Sairaudesta?Hienostelusta pikemminkin

Äänestä

Kilpikonna ei sovi allergikolle.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

-Kaisa- kirjoitti:

Mikä olisi halpa lemmikki allergikolle? Olen miettinyt konnaa -liian kallis, akvaario -liian tilaa vievä, jne.
Olisiko jotain liskoja (tulilisko) joita sais suht halvalla? Mistä voisi kysellä käytettyjä terraarioita?
Mielipiteitä kiitos!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu