Hei!
Alatiesynnytyksestä on nyt 11 päivää, ja minua vaivaa edelleen vatsakipu. Sitä on ollut välillä enemmän, välillä vähemmän. Heti synnytyksen jälkeen pari päivää oli tosi kipeä. Tuntuu olevan suolistossa tai sitten jokin muu, johon suoliston liikkeet vaikuttaa, koska ruuan jälkeen aina pahenee. Mutta se tuntuu koko vatsassa, ei ainoastaan vatsalaukun tai peräsuolen lähellä. En ole lääkäriin mennyt, kun se ei tunnu kohdun tienoilla, niin ajattelin ettei ole mikään tulehdus siellä. Olisiko siuskalut vain niin hellinä kovan koetuksen jälkeen, tai hakee uusia paikkojaan "tyhjentyneessä" vatsassa? Onko muilla ollut vastaavaa?
vatsakipua synnytyksen jälkeen
4
9086
Vastaukset
- äippä
itselläni ei moista vaivaa synnytyksen jälkeen ollut.. mutta minun mielestä sinun kannattaisi käydä kuitenkin lääkärissä jotta ottaisivat vaikka verikokeen tulehdusarvojen vuoksi.. ettei kuitenkaan olisi pieni tulehduksen poikanen jossain.
- jenni
muita lapsia, siis synnytitko nyt esikoisen.Jos on jo lapsi, saattaa kysessä olla nyt nk jälkipoltotsupistukset joita esiintyy etenkin imettäessä.En tiedä miksi niitä ei tule mun käsityksen mukaan esikoisesta vaan seuraavista(voin olla väärässä).Mutta kysy neuvolasta.osaavat varmasti neuvoa ja eihan tulehdusnäytteen antaminen ole iso vaiva, niin selviäis ainakin se.
- Elli
muita lapsia, eli esikoisen synnytin. Mutta niitä jälkipolttoja mulla kyllä oli parina päivänä synnytyksen jälkeen, varsinkin imettäessä. Kätilötkin sanoivat kohtua painaessaan, että on kuin olisin uudelleensynnyttäjä. Siis kohtu supistui tosi nopeasti ja teki kipeää. Mutta se kipu oli kyllä jotain ihan muuta kuin tämä.
Neuvolan tädille mainitsin asiasta, mutta ei ottanut vakavasti, varsinkin kun tuntuu suolistossa, eikä kohdun tietämillä... - Elokuun äiti
Elli kirjoitti:
muita lapsia, eli esikoisen synnytin. Mutta niitä jälkipolttoja mulla kyllä oli parina päivänä synnytyksen jälkeen, varsinkin imettäessä. Kätilötkin sanoivat kohtua painaessaan, että on kuin olisin uudelleensynnyttäjä. Siis kohtu supistui tosi nopeasti ja teki kipeää. Mutta se kipu oli kyllä jotain ihan muuta kuin tämä.
Neuvolan tädille mainitsin asiasta, mutta ei ottanut vakavasti, varsinkin kun tuntuu suolistossa, eikä kohdun tietämillä...alkoi vatsakipuja tulla, mutta vasta kun vaavi oli vähän vanhempi. Nyt vauva on 3,5kk ja ihan kamalia vatsakipuja on toisinaan. Useinmiten suht pian ruoan jälkeen. Vatsaan kerääntyy kauheasti ilmaa joka ei tule ulos. Tätä ei mulla ole ennen ollut. Sattuu niin penteleesti. Hiilitabletteja kannattaa kokeilla jos kipu tuntuu suolistossa. Jos eivät auta, mene lääkäriin. Ota niitä tabletteja ainakin 8 kpl kerrallaan, pitäis auttaa puolessa tunnissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982