Naistenlehdet

Klara*

Tuttavallani on parturi-kampaamo naapurikaupungissa. Muutama päivä sitten hän teki siellä "joulusiivousta" mm. putsaamalla lehtihyllyä.
Minä sain ristikseni kasan naistenlehtiä.

Mitenkähän niistä puhuisi mainitsematta niiden nimiä, ettei vain syyllistyisi mainostamiseen.

Oli miten oli, teen uhkarohkean tempun ja kerron, mitä lehtiä hän toi.

Muutama Me naiset, kymmenkunta Gloriaa, Annoja ja Kodin kuvalehtiä. Ei tietenkään ihan uusia numeroita vaan vuosi-pari sitten ilmestyneitä.

Minä joku päivä sitten selailin muutamaa lehteä ja totesin: Lehtien (melkein) ainoa anti oli julkkisjuorut, imelät henkilöhaastattelut ja muotisivut, joista ei välttämättä ilmennyt, olivatko ne artikkeleita vai maksettuja mainoksia.

Olen työni vuoksi joutunut seuraamaan muoti-ilmiöitä, trendejä ja uutuustuotteiden markkinointia, mutta nyt, ollessani pois työelämästä, ne (siis nämä naistenlehdet), saavat minut voimaan pahoin.

Onko tämän päivän naistenlehden lukija aivoton pintaliitäjä, jota eivät elämän perimmäiset kysymykset kiinnosta lainkaan?

Kodin kuvalehti oli tietysti poikkeus, sehän ei olekaan naistenlehti. Mutta ne muut!

Katsoinkohan niitä nyt toisella silmällä kuin aikoinaan?
Luultavasti.

31

1806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika

Minä saan näppylöitä jo sanasta "naistenlehti". Julkkisjuorujen ohella niissä esitellään eliittikoteja ja -vaatekaappeja; kaikkea sellaista, millä ei ole mitään tekemistä minun elämäni kanssa. Ruokaohjeetkin ovat usein niin hienoja, ettei tavalliselta ostarilta sellaisia tarvikkeita löydy. Tämä kokemukseni perustuu julkisten tilojen odotushuoneisiin, joissa lehtiä on tarjolla.

Samaa laulua laulavat lähes kaikki muutkin aikakauslehdet. Eivät tartu minun käteeni edes irtonumeroina! Kertakaikkisesti en löydä niistä mitään minua kiinnostavaa luettavaa. Mutta kai joku löytää, kun ne kerran ilmestyvät ja hyvin menestyvät.

Minun puolestani samaan kategoriaan voi panna vielä iltapäivälehdet sensaatiolööppeineen.

• mummeliini

toistuvat niinsanotuissa naistenlehdissä. Samat julkkikset käsitellään nurin ja oikein.
        Keväällä alkavat laihdutusohjeet ja ne sitten saavat minut näkemään punaista.

Parhaat lehdet nykyään ovat Pirkka ja Yhteishyvä.
        Mikä vielä parasta, eivät maksa mitään.
        Hyvä kun ne ehtisi lukea kannesta kanteen, niin on tämä eläkelläisen arki täynnä ohjelmaa.

Irtonumeroina nuo naistenlehdet ovatkin niin kalliita, että eipä juuri tee mieli ostella.
        Enkä myöskään osta iltapäivälehtiä koskaan. Hyvin ne kuitenkin näyttävät kauppansa tekevän.

Vävyni tuo minulle aina tuliaisina Iltasanomat ja kyllä minä sen sitten kahlaan läpi, lukemiseksi sitä tuskin voi sanoa.

• mirjamarja
        mummeliini kirjoitti:

toistuvat niinsanotuissa naistenlehdissä. Samat julkkikset käsitellään nurin ja oikein.

Hyvä kun ne ehtisi lukea kannesta kanteen, niin on tämä eläkelläisen arki täynnä ohjelmaa.

Irtonumeroina nuo naistenlehdet ovatkin niin kalliita, että eipä juuri tee mieli ostella.
        Enkä myöskään osta iltapäivälehtiä koskaan. Hyvin ne kuitenkin näyttävät kauppansa tekevän.

Vävyni tuo minulle aina tuliaisina Iltasanomat ja kyllä minä sen sitten kahlaan läpi, lukemiseksi sitä tuskin voi sanoa.

Muistatteko, ennen vanhaan oli joka ikisessä ns. naistenlehdessä artikkeli persian shaahista hienojen kuvien kanssa. Farah ja lapsoset, kaikki kuin kiiltokuvia.
        Luin sitten jostakin, kun heidät oli syösty vallasta ja ajettu pois, että shaahilla oli laaja PR-toimisto, joka antoi näitä artikkeleita kaikkiin julkaisuihin korvauksetta. Ilmankos ei selviydytty yhdestäkään Hopeapeilistä eikä Eevasta ilman näitä juttuja.

Oli joitakin muitakin vakituisia, olikohan ne kuninkaalliset Englannissa, prinsessa Margareta traagisine rakkauksineen ja myöhemmin tottakai Diana-ressu.
        - niin ja Jaqueline Kennedy tietenkin. Me sen ajan ihmiset todella uskoimme, että siinä oli tosi onnellinen pariskunta, kaunis ja korkeassa asemassa. Nyt sitten on totuus vähitellen paljastunut siitäkin avioliitosta.

Kampaamot olivat ennen niin hyviä, kun niissä meni aikaa, ja kerkesi lukea lehdet ja pysyä ajan tasalla näissä tärkeissä ihmissuhdeasioissa. Nyt ei kannata ottaa lehteä edes käteensä, kun harjakihartimella puhautetaan kutrit kuivaksi ja kampaus on valmis.
        Elämä koettelee!

• Suvi2
        mummeliini kirjoitti:

Joissakin lehdissä on lukemistakin, eikä pelkkiä keikisteleviä anorektikkoja, mutta sellaisia lukemistoja on harvassa.

Olen tilannut jo monia vuosia, Kotilieden, Viherpihan ja Parnasson. Ilmaisina tulevat Pirkka ja Opettaja, jonka kollegat ovat tilanneet lahjaksi.
        Ai niin, tuleehan Apteekki-lehti ilmaisjakeluna myös.

Jos Kotiliedessä on vaatemalleja, ne ovat lähes aina meidän ikäisille sopivia ja tavallisia. Niistä saan mukavasti osviittaa tehdessäni itselleni jotain vaatetta. Viherpihasta saa hyviä vinkkejä mökkipihaa varten.

• Suvi2 kirjoitti:

Joissakin lehdissä on lukemistakin, eikä pelkkiä keikisteleviä anorektikkoja, mutta sellaisia lukemistoja on harvassa.

Olen tilannut jo monia vuosia, Kotilieden, Viherpihan ja Parnasson. Ilmaisina tulevat Pirkka ja Opettaja, jonka kollegat ovat tilanneet lahjaksi.
        Ai niin, tuleehan Apteekki-lehti ilmaisjakeluna myös.

Jos Kotiliedessä on vaatemalleja, ne ovat lähes aina meidän ikäisille sopivia ja tavallisia. Niistä saan mukavasti osviittaa tehdessäni itselleni jotain vaatetta. Viherpihasta saa hyviä vinkkejä mökkipihaa varten.

minullekin ja se oli tai on vieläkin tutkimisen arvoinen,vinkkeineen,Koti Puutarha oli toinen ja nyt ne on käyttökelpoisina kotelossaan.
        ET-lehti tulee ja Me kaikki.
        Ensi vuodelle en ole tilannut mitään luen niitä vuosikertoja, mistä vielä löydän jotakin asiaa.
        Käsityölehtiä on tullut,nekin edelleen käyttökelpoisia ja nyt alkaa tuolla hyppysissä olla jo kaikki osaaminen,uusia ideoita kyllä kaipaisi.
        Minulla on vuosikerrat hyllyssä ,sieltä voin ammentaa,sellaiset kuin Avotakka, Kotivinkki Kodin Kuvalehti,kaikki tuttuja, mutta nyt ne on täynnä mainoksia ja jotenkin sekavia,ei kiinnosta.
        Juorulehtiin en ole kskaan sortunut, en ole milloinkaan ollut innostunut. Ulkona niistä asioista olen, joskus vähän nolottaakin, kun katsovat alta lipan,ettetkö tuota tiedä.

• juuri nuo ostamani
        SkillaN kirjoitti:

minullekin ja se oli tai on vieläkin tutkimisen arvoinen,vinkkeineen,Koti Puutarha oli toinen ja nyt ne on käyttökelpoisina kotelossaan.
        ET-lehti tulee ja Me kaikki.
        Ensi vuodelle en ole tilannut mitään luen niitä vuosikertoja, mistä vielä löydän jotakin asiaa.
        Käsityölehtiä on tullut,nekin edelleen käyttökelpoisia ja nyt alkaa tuolla hyppysissä olla jo kaikki osaaminen,uusia ideoita kyllä kaipaisi.
        Minulla on vuosikerrat hyllyssä ,sieltä voin ammentaa,sellaiset kuin Avotakka, Kotivinkki Kodin Kuvalehti,kaikki tuttuja, mutta nyt ne on täynnä mainoksia ja jotenkin sekavia,ei kiinnosta.
        Juorulehtiin en ole kskaan sortunut, en ole milloinkaan ollut innostunut. Ulkona niistä asioista olen, joskus vähän nolottaakin, kun katsovat alta lipan,ettetkö tuota tiedä.

Kotivinkit ja sitten tilaamani ruotsalaiset lehdet. Iltapäivälehtiä voi lukea tästä netistä, joten ei ole ostotarvetta. Ruotsalaiset viikkolehdet ovat paljon sisältörikkaampia kuin suomalaiset naistenlehdet (Suomen Kuvalehti on hyvä). Kielitaitoa siinä tietysti tarvitaan, että ymmärtää artikkelit (osaan kyllä). Niissä, joita olen tilannut, on tosi hyviä käsityöohjeita ja samoin ruokaohjeita ja paljon muita juttuja. Koskahan tässä maassa toimittajat ymmärtäisivät, etteivät pelkät turhat julkkikset ja niiden asiat jaksa kiinnostaa lukijoita viikosta toiseen. -Katso-lehti oli ennen hyvä, mutta nyt muistuttaa ihan seiskaa, samanlaista "sillisalaattia" täynnä. Näkeehän nuo tv-ohjelmat netistä.

• Laritsa M

... tai roskikseen. Ovat usein sen laatuista paperia, ettei niitä haluta kierrätykseenkään.

• Eipä tule mieleenkään tilata naisten lehtiä, eikä noita pelkkiin juoruihin keskittyneitä, muka TV ohjelmiin erikoistuneita.
      Lehdet lähettävät ilmaisnumeroita, sitten soitetaan ja tarjotaan "halpaa tilausta", mutta ei tule kauppaa, sanon suoraan etteivät juorut kiinnosta. Muuta niistäkin lehdistä on turha etsiä.
      Pelkkiä juoruja ja lukijoille jopa maksetaan mehevimmästä juorusta ja kuvasta, joten.... tarkkaile, tarkkaile mitä naapuri tekee, jos hän sattuu olemaan julkkis. Että kehtaavat vielä kalastaa noita juttuja kaikin keinoin.

Ei ole koskaan tullut noita lehtiä tilattua eikä paljon edes luettua, joten julkkisten ja kuninkaallisten tarinat ovat aina olleet kaukana arjestani.

Kasari ja Kotikokki, sekä Kotiliesi olivat aikoinaan tilattujen listalla, osa niistä ei enää edes ilmesty. Naistenlehtiähän nekin.

Iltapäivälehtiinkään en tuhlaa, luen netissä joitain uutisia ja se on halvempaa.

• merimona1

niin kauan kuin muistan Eeva -lehti.
        Mielestäni se on tasokkain kaikista noista nk. naistenlehdistä.
        Naapurin emäntä on tilannut ET -lehden , joka on myöskin aikuisille, ikääntyneimmille ihmisille viihdyttävää ja hyödyllistä luettavaa, sillä siinä on asiaa, hyödyllistä tietoakin.Toivottavasti tätä ei koeta mainontana!
        Vaihdamme naapurin emännän kanssa lukemista, hän minun tilaamaani lehteä ja minä hänen.
        Tästä netistä luen "skandaalijuttuja" , Ilta -Sanomista ja Iltalehdestä.
        Sanomalehdet ovat taass eri asia ja niistä tässä ei olekaan puhetta, mutta sen verran voin mainita, että Hesaria ilman ei päivä oikein käynnisty.
        Mies toi taloon tullessaan lisäksi mukanaan Huvudstadsbladetin ja hän lukee aina lehdet tarkemmin kuin minä. Itse selaan läpi ja pysähdyn lukeman vain kiinnostavimmat uutiset ja kolumnit.
        Ensi keväänä tilaan jonkin puutarhalehden, minullahan on nykyään jo viherpeukalo - ainakin melkein.
        Hyvää sunnuntaita kaikille!

• Naiset ovat tottuneet pitämään monta palloa ilmassa samanaikaisesti.
      Siitäköhän johtuu, että kun katselee naisten lehtiä, niin niistä löytyy KAIKKEA.
      Siellä saattaa olla puutarhanhoito-ohjeita, kodinsisustamista, ruoanlaitto-ohjeita, reseptejä, kauneudenhoitoa, muotijuttuja, vihjeitä kukkien hoitoon ja kaiken kukkuraksi höystetty juoruilla!

Miehet toimivat hiukan yksinkertaisemmin ja haluavat pitää asiat erillään.
      Sen takia heille onkin sellaisia lehtiä kun Metsästys ja kalastus, Rakennuslehti, Autolehti ja miehet ovat kiinnostuneet historiastakin, jolloin heille tulee Hymy. Mahtaako Jallua ja Kallea enää olla markkinoilla?

• Suvi2

todistuksen miesten "putkiaivoista":-DD
        Ei vaineskaan.

Kun nainen lukee naistenlehtiä, se on kuulemma turhaa hömppää, mutta kun mies lukee ns. miestenlehtiä, niistä saa paljon asiallista tietoa, joka on työssä tarpeen.
        Liekö tuo totuus, tiedä häntä.

Talossamme on toiminnassa ns. "lehtikaruselli".
        Se on laatikko roskishuoneen seinässä. Siihen laatikkoon voi viedä lukemiaan lehtiä ja naapuri voi ottaa luettavakseen mikä sattuu kiinnostamaan. Toimii hienosti.

• Iili

"miehet ovat kiinnostuneet historiastakin, jolloin heille tulee Hymy."

Mitä mahtanet tarkoittaa? Ilmestyykö Hymy vielä? Hymy ja historia. Mitä niillä on yhteistä?

Minä en enää osta yhtään mitään aikakauslehteä. Olen lopettanut Suomen Kuvalehdenkin tilaamisen. Senkin taso on suorastaan romahtanut. (Sitä todistaa esim. tämä älytön presidenttiehdokkaiden "testaaminen" täysin vanhentuneiden ja käyttökelvottomin menetelmin.)

Vaikka suomalaiset aikakauslehdet ovat toinen toistaan huonompia, niin englantilaisiin verrattuna suomalaiset ovat todellista korkeakulttuuria. Joskus tuntuu siltä, ettei koko maailmassa ole niin laajalle levinnyttä roskalehdistöä kuin Britanniassa.

• Klara*

minullekin muutaman vuoden ajan kymmenisen vuotta sitten. Lopetin kuitenkin, kun alkoi tuntua vuosikerta liian kalliilta.
      Myöhemmin ostin joskus irtonumeron, nykyisin en enää sitäkään.

Tällä hetkellä minulle tulee tilattuna ainoastaan sanomalehti, mutta jos jonkun lehden vielä tilaisin, se olisi joku harrastuslehti.

Saan näppylöitä julkkisjuoruista ja nuoleskelevista henkilöhaastatteluista.

PS. Sattui muuten hupaisasti, kun päivällä lueskelin niitä "lahjalehtiä". Olin aiemmin lukenut erästä lehteä noin vuoden takaa ja siinä tuttu julkkispari hehkutti taivaita hipovaa rakkauttaan. Sama lehti tämän vuoden kesällä kertoo parin eronneen...

Ei mitään uutta auringon alla.

• Hän vei

kolleegansa miehen, ja hehkutti lehdistölle Linnan juhlien jälkeen, että kiire kotiin sänkyyn heillä, sitten lapsi ja sitten ero.

Ainoastaan lapsia käy sääli.

• MUMMELI1
        Hän vei kirjoitti:

kolleegansa miehen, ja hehkutti lehdistölle Linnan juhlien jälkeen, että kiire kotiin sänkyyn heillä, sitten lapsi ja sitten ero.

Ainoastaan lapsia käy sääli.

Mainostustako tämä jos puhutaan lehdistä niiden omilla nimillään ,ei kai niin tarkkaa liene?
        Minä olen semmoinen hömppänä ,että minulle tulee useita naistenlehtiä. Eeva on niistä pysyvin ja tähän asti oli ET ,mutta nyt pistin sen tauolle kun alkaa olla liian paljon matkailukohteiden esitelyjä. Niitähän saa matkatoimistosta.Saa nähdä miten käy tuon kilpailijan Vivan joka kulemma pyrkii samoille lukija markkinoille Etn kanssa.Minulle tulee aina pätkiä jostain naisten vikko lehdestä,vaikka vähän niissä oikeata lukemista on. On vain tottunut siihen etttä tulee ja tytär lukee sitten samat lehdet joten ei aivan hukkaan mene.
        Tykkään kyllä lukea Elokuva- kirja ja musiikkiarvostelut . Saa tietää mitä on ilmestynyt ja jotain vinkkiä sisällöstä.
        Ja juoruissakin on jotain perää verrattuna sitten noin ala-arvoisiin lehtiin joihin luen myös 7 päivää lehden. Ei viitsi lukea edes kampaamossa.

• F.riikka

En taida osata erotella "naisten lehtiä" muista. Nykyisin minulle tulee Kodin Kuvalehti ja Glorian koti pätkätilauksena. Harrastan pätkiä, koska ne ovat edullisia. Glorian antiikki ja Viherpiha tulivat aikaisemmin.

Ilmaislehtiä tulee valtavasti: Yhteishyvä, Pirkka, Me, Postia sinulle, Renault, Suomela, Sosiaalivakuutus ainakin. Lisäksi poimaisen apteekin hyllystä ilmaisen Terveydeksi lehden. Yhteishyvä ja Pirkka ovat suosikkejani.

Ehkä ikä on osa syynä siihen, että lehtimaku on muuttunut. Toisaalta tiedon tulva on suuri radiosta, TV:stä ja internetistä. Ja kirjastotkin on olemassa.

Muistelen lehtiä, joita lapsuudenkodissani luettiin. Meillä kävi saunavieraita 40-50 luvulla naapurista. Korvaukseksi he toivat meille lehtiä luettavaksi. Muistan ainakin seuraavat: Eeva, Hopeapeili, Seura, Apu, Viikonloppu, Suomen Kuvalehti.

Eipä taida lehdillä oikein hyvin mennä, koska tarjouksia kylkiäisineen tulee postilaatikon täydeltä.

• ullapulla (toisinpäin)
        F.riikka kirjoitti:

En taida osata erotella "naisten lehtiä" muista. Nykyisin minulle tulee Kodin Kuvalehti ja Glorian koti pätkätilauksena. Harrastan pätkiä, koska ne ovat edullisia. Glorian antiikki ja Viherpiha tulivat aikaisemmin.

Ilmaislehtiä tulee valtavasti: Yhteishyvä, Pirkka, Me, Postia sinulle, Renault, Suomela, Sosiaalivakuutus ainakin. Lisäksi poimaisen apteekin hyllystä ilmaisen Terveydeksi lehden. Yhteishyvä ja Pirkka ovat suosikkejani.

Ehkä ikä on osa syynä siihen, että lehtimaku on muuttunut. Toisaalta tiedon tulva on suuri radiosta, TV:stä ja internetistä. Ja kirjastotkin on olemassa.

Muistelen lehtiä, joita lapsuudenkodissani luettiin. Meillä kävi saunavieraita 40-50 luvulla naapurista. Korvaukseksi he toivat meille lehtiä luettavaksi. Muistan ainakin seuraavat: Eeva, Hopeapeili, Seura, Apu, Viikonloppu, Suomen Kuvalehti.

Eipä taida lehdillä oikein hyvin mennä, koska tarjouksia kylkiäisineen tulee postilaatikon täydeltä.

kun avaan täältä Makupalat, hämeenlinnan-lenkkikirjasto,siellä on kaikki tarvittava!

• Kiinnostunut lukija

Olen aina ihmetellyt, missä ovat lehdet 60-95 tai nykyisin 100-vuotiaille? Heitä tuskin kiinnostaa paljas pinta, muoti ja tekojulkkikset. He ovat nähneet ja kokeneet niin paljon todellista elämää. Heillä olisi eläkeläisinä myös aikaa lukea. Television peli- ym. tositv-jutut eivät kiinnosta, oska on elänyt itse eikä television kautta seuraten jotain keksittyä elämää.

• uzma

on elakelaisille sopiva lehti,tamankuun ET-lehdessa,netilla on hyva artikkeli Pakistanisata ja kiinnostavia linkkeja.

• mummeliini
        uzma kirjoitti:

on elakelaisille sopiva lehti,tamankuun ET-lehdessa,netilla on hyva artikkeli Pakistanisata ja kiinnostavia linkkeja.

Marraskuun ET:ssä on tarina Pohjois-Laosista. Myöskin mielenkiintoinen tari suomalaisesta lääökäritä, joka työskennellyt 20 v. lääkärinä Afganistanissa.

ET on kyllä monipuolinen lehti meille ikäihmisille.

Milloin sinä, Uzma, saat lehden sinne Pakistaniin,
        jos lehti ilmestyy täällä kuukauden 1:nä päivänä?

• mummeliini
        mummeliini kirjoitti:

Marraskuun ET:ssä on tarina Pohjois-Laosista. Myöskin mielenkiintoinen tari suomalaisesta lääökäritä, joka työskennellyt 20 v. lääkärinä Afganistanissa.

kun tämänkin ketjun ylä- ja alaosaan on ilmestynyt lehtien mainoksia. Ilmeisesti olettavat meidän olevan potentiaalisia lehdentilaajia.

Tulipahan painovirhepaholainen tuonne minun edelliseen viestiini, piti kirjoittamani, että
        "suomalainen naislääkäri" ja siellähän luki jotain ihan hullua.

• uzma-m
        mummeliini kirjoitti:

luen netissa,tanaan marraskuun numeron keskustelu palstalla on sivussa otsikko:Pakistan tarvitsee apua,siina on paljon ajankohtaista ja asiallista tietoa,ja myos linkkeja.
        ET-lehden hain googelin hausta.

• mummeliini
        uzma-m kirjoitti:

luen netissa,tanaan marraskuun numeron keskustelu palstalla on sivussa otsikko:Pakistan tarvitsee apua,siina on paljon ajankohtaista ja asiallista tietoa,ja myos linkkeja.
        ET-lehden hain googelin hausta.

artikkelit. Ilmeisesti netissä oleva lehti ei olekkaan suora kopio siitä, mikä täällä ilmestyy kerran kuukaudessa. Täytyykin käydä kurkistamassa Googlessa.

Ilmeisesti sinä pysyt hyvin ajantasalla myöskin näistä kotimaan asioista, sillä netistähän löydät kaikki sanomalehdetkin ja tietysti uutisiakin voi seurata.

Siellä maanjäristyksen aiheuttamat ongelmat jatkuvat vain. Apu ei ole ehtinyt ajoissa sinne vaikeimmille alueille. Täällä pakataan ilmeisesti vieläkin lämpimiä vaatteita ja tarvikkeita, jotka olisi tarkoitus saada sinne ennen talven tuloa.
        Mahtanevatko ehtiä ajoissa?

• Anonyymi

Näitä ikävä sanan käänteinen naisten lehtiä ei tarvitse.
      Mainos.

• Anonyymi

Et sitten tuoreempaa julkaisua löytänyt.

• Anonyymi

Joulu siivous kannattaa aloittaa miesten lehdistä ja yleisistä naisista

• Anonyymi

Itse tein kerran remonttia erääseen arvokkaiden herrojen klubiin, ja siinä vilkaisin yhteen piirongin laatikkoon, tulvillaan ruotsalaisia pornolehtiä....niiden herrojen arvo putos kovasti.

• Anonyymi

Miten sinä remonttia tehdessä toisten piirongin laatikkoon menit kurkkimaan. Mitä remonttia se laatikko tarvitsi? Ihanko vain uteliaisuus vaivasi ja menit koluamaan.

• Anonyymi

Porno virkistää.

• Anonyymi

On.

• Anonyymi

Saatat kattella nyt toisella tavalla naistenlehtiä kuin työssäollessas. Silloin lehden sisältöä miettii mikä myy jotta lehti ostetaan, nyt ei enää tarvitse ja näkökulma muuttuu. Ehkä näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2158
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2088
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1387
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1236
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1178
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1163
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      864
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      844
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      60