aivopesusta yksinkertaisesti. Joku vakuuttelee sinulle, ettet ole hyvä sellaisena kuin olet. Se saa ihmisen todella kadehtimaan muita. "Miksen voisi olla samanlainen kuin tuo ihminen tuossa tai sitten samanlainen kuin tuo?" Kateellisella ihmisellä on tarvetta tarkkailla aina tilaisuuden tullen muita ihmisiä ja verrata itseään heihin. En tiedä, olenko naiivi, jos sanon kateuden olevan täysin muiden ihmisten aikaansaannosta ihmisessä. Luonnollisestihan me olisimme vapaita kaikista komplekseista...
On aivan järjetöntä ajatella kadehtivasti: "Miksen ole kuin muut?". Sillä tuo lausehan kertoo juuri sen, että on AINUTLAATUINEN. Miksi ihminen muuten olisi arvokas, ellei nimenomaan hänen ainutlaatuisuutensa takia? Mielestäni jokainen ihminen saisi olla ylpeä itsestään sellaisena kuin on (suljen pois sairaat ihmiset: pedofiilit, perheväkivaltaiset, murhaajat jne.). Kukaan ei tule korvaamaan sinua, se sinun on muistettava! Anna itsellesi lupa olla sellainen kuin olet. Kohtaa itsesi sellaisena kuin olet, äläkä ajattele "entä jos sittenkin olisin...".
Kateus
2
719
Vastaukset
- edellinen
Itsensä kohtaaminen sattuu, mutta se on tehtävä, jotta tajuaisi ettei muunlaiseksi ole tulemista.
- Aivoilla
Olemme ilmeisesti samoilla latusilla.
Itse olen käyttänyt ilmaisua 'toisten aivoilla ajattelu'.
Murehditaan sitä mitä kuvittelemme muiden meistä ajattelevan. Yritämme ulkoisilla merkeillä viestiä haluamaamme sanonomaa omasta erinomaisuudestamme.
Mitä väliä sillä on?
Jos eläisimme vain omien, todellisten tarpeittemme mukaan, olisi kateutta paljon vähemmän.
Vastenmielisimmät mainoksetkin vetoavat avoimesti kateuteen, ilmeisen tepsivästi?!
Aikanaan olin kateellinen ihmisille jotka voivat päättää omssta ajankäytöstään!
Noin 10 vuotta sitten menin peiln eteen ja tein kysymyksen miksi itse en päätä siitä?
Tein pehmeän laskun työelämästä täydelliseen työttömyyteen samalla tinkien aineellisesta elintasostani n. 60%.
Olen onnellinen eikä tarvitse todistaa kenellekään yhtään miyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1992769Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1582465Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061152- 64941
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait246860Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20859Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka296839Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies93830Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22738Onneksi tapasin sut
Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku93729