Onko Sonera näin paska???

Uuselisalainen

Lähetin sähköpostitse Soneran aspaan kyselyn 20.10.2005 ja sain vastauksen 18.11.2005 ja vastaus oli tyyliin "emme nyt tällä hetkellä osaa vastata", kysymykseni oli selkeä ja yksinkertainen. Toisinsanoen joku ammattitaidoton pelle vastailee soneran sähköpostiviesteihin (puhuttelee myös itseään monikossa. Ai että aionko uusia kysymykseni ja odottaa toisen kuukauden vastausta??? Ei saatana, panin paperit vetämään Elisalle ja nyt odottelen uutta ja toimivaa liittymää Elisalta, sekä kenties nopeampaa ja ennenkaikkea osaavampaa asiakaspalvelua.

17

2554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppoje

      No mitä kysyit?

    • kysymys..

      elisalle, niin eivät edes vaivaidu vastaamaan.

    • kyllä.

      On eräs tuttavani iältään 80v meni, ja tilasi Aurialta Soneran liittymän okei hän sai modeemin kaupanpäälle. Aurialta soitettiin minulle, saako minulle ilmoittaa koska linja on auki tekstiviestillä. Suostuin tietysti siihen, koska olin myös luvannut laittaa koneen sellaiseen kuntoon että sillä pääsee nettiin. Menin tuttavani luokse hyvissä ajoin, että sain kaikki kuntoon Aurian kanssa oli sovittu. Sellainen ajankohta 11 - 12 välissä linja olisi auki, tekstiviesti saapui kännykkääni klo 15:43 jolloin tietysti hieman ihmettelin asiaa. Kunnes tulin kotiin lähti palaute Auriaan, mihin ei vieläkään ole vastattu.

      • vähän epätietoinen

        En oikein saanut tekstistäsi selvää, että oliko tapahtunut sellaista että olisi pitänyt erityisesti antaa palautetta. Lähetitkö itse palautteen vai tuttavasi? Moititteko vai kiittelittekö? Ja oliko palautteenne sellaista, että siihen piti vastata?


      • Annoin
        vähän epätietoinen kirjoitti:

        En oikein saanut tekstistäsi selvää, että oliko tapahtunut sellaista että olisi pitänyt erityisesti antaa palautetta. Lähetitkö itse palautteen vai tuttavasi? Moititteko vai kiittelittekö? Ja oliko palautteenne sellaista, että siihen piti vastata?

        Palautteen ja kysyin heiltä miten, on mahdollista jos heillä sopimusessa lukee, että laajakaista avetaan. Kello 11 - 12 välisenä aikana, ja tiedon pitäisi heti tulla minulle kännykkään kun se on auki. Tieto tulee klo 15.30 minulle kännykkään tekstiviestillä, eikä 11 -12 välisenä aikana. Ajatellaanpa asiaa järjellä 80 vuotias, henkilö odottaa jännityksellä sitä hetkeä että pääsee kokeilemaan miten Soneran internet toimii. Sama henkilö alkaa tuossa iässä vielä käymään, atk - kurssia, kysyn vaan moniko 80 vuotias menee vielä jollekin kurssille tai tekee sukutukimusta siinä lomassa??


    • Henkonen

      Sonera on hiukan ristiriitainen yritys. Kun kysyt sieltä asiaa, niin et vastausta saa...kun taas ilmoitat että et halua esimerkiksi mainoksia sähköpostiisi tai kännykkääsi, niin niitä kyllä tulee siitä huolimatta aina riesksi asti.
      No taitaa kyseinen yritys olla ulosvedossa hyvää vauhtia, sillä jo historiakin on osoittanut lukemattomat kerrat että yritys jolta puuttuu kyky ja halu toimia asiakkaan ehdoilla tulee kaatumaan ennemmin tai myöhemmin.

    • Jore

      Pistä nyt ihmeessä se kysymys, että nähdään mitä typeryyksiä olet aspalta kysynyt????????????????

      • jerkku

        olet vitun utelias ja vieläpä nenäkäs.


      • jouko
        jerkku kirjoitti:

        olet vitun utelias ja vieläpä nenäkäs.

        On täällä muutkin odottanu saavansa lukea sen kysymyksen. Eihän sitä nyt muuten voi arvioida koko kommenttia.


      • dingbat
        jouko kirjoitti:

        On täällä muutkin odottanu saavansa lukea sen kysymyksen. Eihän sitä nyt muuten voi arvioida koko kommenttia.

        Meitä todellakin on monta, jotka haluaisimme kuulla, mitä kysyit. Veikkaan, että kysyit jotakin, jota olisi alunalkaenkin pitänyt kysyä jostakin muualta kuin Soneralta. Eli siis jos et saanut kysymykseesi vastausta, vika ei todennäköisesti ole Soneran henkilökunnan ammattitaidossa vaan siinä, että sinä et tiedä mitä asiaa pitää kysyä mistäkin paikasta.

        Tunnettu faktahan on se, että operaattoreiden (Sonera, Elisa, DNA...) tekniset tuet ja aspat ovat ruuhkautuneet siksi, että typerääkin typerämmät ihmiset (=asiakkaat jotka ovat mielestään aina oikeassa) kyselevät asioita, joita pitäisi kysyä laitteiden myyjiltä, tietotekniikan opettajilta yms. eikä operaattoreilta. Operaattorit vastaavat vain ja ainoastaan sen verkon tekniikasta - eivät tietokoneongelmista (näin yhden esimerkin antaakseni).


      • Lee
        dingbat kirjoitti:

        Meitä todellakin on monta, jotka haluaisimme kuulla, mitä kysyit. Veikkaan, että kysyit jotakin, jota olisi alunalkaenkin pitänyt kysyä jostakin muualta kuin Soneralta. Eli siis jos et saanut kysymykseesi vastausta, vika ei todennäköisesti ole Soneran henkilökunnan ammattitaidossa vaan siinä, että sinä et tiedä mitä asiaa pitää kysyä mistäkin paikasta.

        Tunnettu faktahan on se, että operaattoreiden (Sonera, Elisa, DNA...) tekniset tuet ja aspat ovat ruuhkautuneet siksi, että typerääkin typerämmät ihmiset (=asiakkaat jotka ovat mielestään aina oikeassa) kyselevät asioita, joita pitäisi kysyä laitteiden myyjiltä, tietotekniikan opettajilta yms. eikä operaattoreilta. Operaattorit vastaavat vain ja ainoastaan sen verkon tekniikasta - eivät tietokoneongelmista (näin yhden esimerkin antaakseni).

        Näin on !


      • -nainen-
        jerkku kirjoitti:

        olet vitun utelias ja vieläpä nenäkäs.

        Kyllä nää asiakaspalvelupuhelimet/henkilöt ovat joskus tosi "tötteröitä". Elisan "vikailmoitus" ei vastannut ollenkaan (yritin 45 min.) ja kun otin yhteyttä Elisan keskukseen, sieltä tosi tympääntynyt "keskusneiti" vastasi, että ei ota vikailmoituksia vastaan.

        Siis sellaista asiakaspalvelua saa Elisalta ja tästä me vielä maksamme.


      • Patrick_*
        -nainen- kirjoitti:

        Kyllä nää asiakaspalvelupuhelimet/henkilöt ovat joskus tosi "tötteröitä". Elisan "vikailmoitus" ei vastannut ollenkaan (yritin 45 min.) ja kun otin yhteyttä Elisan keskukseen, sieltä tosi tympääntynyt "keskusneiti" vastasi, että ei ota vikailmoituksia vastaan.

        Siis sellaista asiakaspalvelua saa Elisalta ja tästä me vielä maksamme.

        Ei tietenkään keskusneiti ota vastaan vikailmoituksia. Eikä varsinkaan Elisan keskusneiti Soneran vikailmoituksia.
        Ei heillä (keskusneideillä) ole mitään ohjelmistoja joilla kirjata vikailmoituksia ja laittaa niihin seurantakoodeja ja toimittaa eteenpäin.
        En yhtään ihmettele, että on ollut tympääntynyt. Todennäköisesti olet ollut samana päivänä jo ties kuinka mones idiootti, joka on yrittänyt tarjota vikailmoitusta keskusneidille. Et kai oleta esim. vaikkapa verovirastoon tai mihinkään yritykseen soittaessasi, että siellä keskusneiti hoitaa asiasi? Jos soitat ja tilaat ajan lääkäriltä, et kai ala keskusneidille vaivojasi selitellä? Miksi ISP olisi eri juttu ja siellä olisi joka tyypin velvollisuus osata kaikkien töitä?

        Tulee vääjämättä mieleen idiootit, jotka tukkivat Helsingin hätäkeskukset kun HTV meni pimeäksi. Tai ne, jotka soittavat hätäkeskukseen ikäänkuin se olisi joku yleinen "Kysy meiltä, me vastaamme"-puhelin.

        Muutenkin...jos 45 minuuttia jonottaa vikailmoitukseen, niin siinä kohdassa vois ajatella, että ruuhkaantumiseen on joku syy. Haloo!! Ehkäpä ne jotka linjan tukkivat soitoillaan ovatkin ilmoittamassa juuri samasta viasta ja oma soitto onkin turha? Hyvin usein asia on näin.


      • idiootti
        Patrick_* kirjoitti:

        Ei tietenkään keskusneiti ota vastaan vikailmoituksia. Eikä varsinkaan Elisan keskusneiti Soneran vikailmoituksia.
        Ei heillä (keskusneideillä) ole mitään ohjelmistoja joilla kirjata vikailmoituksia ja laittaa niihin seurantakoodeja ja toimittaa eteenpäin.
        En yhtään ihmettele, että on ollut tympääntynyt. Todennäköisesti olet ollut samana päivänä jo ties kuinka mones idiootti, joka on yrittänyt tarjota vikailmoitusta keskusneidille. Et kai oleta esim. vaikkapa verovirastoon tai mihinkään yritykseen soittaessasi, että siellä keskusneiti hoitaa asiasi? Jos soitat ja tilaat ajan lääkäriltä, et kai ala keskusneidille vaivojasi selitellä? Miksi ISP olisi eri juttu ja siellä olisi joka tyypin velvollisuus osata kaikkien töitä?

        Tulee vääjämättä mieleen idiootit, jotka tukkivat Helsingin hätäkeskukset kun HTV meni pimeäksi. Tai ne, jotka soittavat hätäkeskukseen ikäänkuin se olisi joku yleinen "Kysy meiltä, me vastaamme"-puhelin.

        Muutenkin...jos 45 minuuttia jonottaa vikailmoitukseen, niin siinä kohdassa vois ajatella, että ruuhkaantumiseen on joku syy. Haloo!! Ehkäpä ne jotka linjan tukkivat soitoillaan ovatkin ilmoittamassa juuri samasta viasta ja oma soitto onkin turha? Hyvin usein asia on näin.

        Hyviä neuvoja, mutta kyllä voisi olla jonkinlaista asiakaspalvelua/nformaatiota, vaikka nauhoitettuna tiedotteena "vikailmoituksen numerossa" siinä vaiheessa, kun laajakaistassa on ilmennyt vikaa jo useamman päivän ajan. Vikailmoitusnumero ei ollut varattu, vaan sieltä ei edes vastattu.

        Katsos, jonkun "idiootin" leipä on kiinni tämän mankelin pelittämisestä. Ja kysymyksessä oli Elisan "vaihde" ja Elisan laajakaista.

        terveisin,

        "idiootti"


    • Todella pettynyt

      Ei ole tässä ajassa muuttunut, koska olen saanut vastaavaa palautetta. "Ilmoitamme kun tiedämme." Kyse oli nettiliittymän toimimattomuudesta. Sitten soitettiin, "syy ei ole selvinnyt, ilmoitamme kun tiedämme, hei hei, kiitos soitosta."

      Että tallaisia asiantuntijoita Soneralla.. Kun pääsen määräaikaisesta sopimuksestani eroon niin en ole missään tekemisissä Soneran kanssa. ASIAT KUN EIVÄT TOIMI SIELLÄ JA ETENKIN SONERAN MOKKULA ON IHAN SURKEA. ÄLÄ KOSKAAN OSTA MOKKULAA SONERALTA. Ainakaan, jos haluat todella "olla" netissä.

    • vuodatus

      Minulla on nyt parin viikon päästä päättymässä määräaikainen sopimus Soneralta.
      Minulla on ollut sellainen tarjous missä sain silloisella 8 megasen laajakaistan hinnalla (40,25 e) 24 megasen.
      otin sen sillä ehdolla että saisin määräajan umpeuduttua laskea takasin laajakaistan nopeuden 8 megaseen maksutta.
      siihen suostuttiin ja se on kuulemma kirjattu ylös koneelle, kun olen sitä kysynyt.

      Varmaan suostuivat silloin siksi että luulivat että pitäisin nopeimman (ja kalleimman) laajakaistan siihen totuttuani.
      mutta väärinpä luulivat.

      silloin vielä poikani asui kotona ja meillä oli jaettu nettiyhteys niin tuo suurin nopeus tuli tarpeeseen. nyt kuitenkin olen jo vuoden asunut yksin ja 8 meganen riittää minulle vallan hyvin.

      nyt kuitenkin se menee niinpäin, että vaihtaessani hitaampaan laajakaistaan, maksan edelleen samaa hintaa, tai euron enemmänkin.
      kun hinnat ovat puolentoista vuoden aikana nousseet.

      siis suo siellä vetelä täällä.

      ärsyttää kun joka kerralla, mistä tahansa asiasta soitankin, mulle tyrkyttämällä tyrkytetään liikkuvaa laajakaistaa.
      vaikka en halua niin kauan kun omistan vain pöytäkoneen ja niin kauan kun pöytäkoneesta ei keksitä kevyempää versiota mitä on kevyempi kantaa selässä, niin en liikkuvaa laajakaistaa huoli. vaikka ilmaiseksi saisin.
      se kuulemma pätkii ainakin näillä seuduin ja pahasti.
      sitten on etanan hitaat nopeudet.

      Nyt ollaan tyrkyttämällä tyrkyttetty sitten viihde TV pakettia, vaikka sanon että en ole elokuvienkaan suurkuluttaja. ja en sitä tarvi.
      vaikka saisin samaan hintaan, tai jopa vähän halvemmallakin kun olisi 8 meganen yhteys.
      niin koska tuon 2000 elokuvan videovuokraamo maksaa 1,50 - 6 e/ elokuva.

      noilla halutaan vaan pitää asiakkaat koukussa aina pari vuotta kerrallaan.
      kilpailu kiristyy.

      elisalla olin nettiaikojeni ensimmäisen vuoden, mutta se pätki pirusti.
      vuoden aikana noin 5 kk. toimi jotenkuten.
      en uskalla vaihtaa takasin.

      Tampereen puhelimella ei ole tarjota kun neljä megasta ja suhteettoman kalliilla hintaa (sama kun soneran 8 meganen).

      Sonera on toiminut yhteyksiltään loistavasti, mutta asiakaspalvelu on SURKEA.

    • näähöpöjututväsyttää

      no yhyy yhyy. Mihin lienet soittanut, 0200-17000 laajakaista-aspa ei satavarmasti nettitikkuja tyrkytä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3970
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2071
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      86
      1323
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1107
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      215
      909
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe