Kiinteä IP-osoite Soneralla?

jkl

Miksi Soneran yhteyden IP-osoite ei vaihdu vaikka sen pitäisi olla dynaaminen? Mm. Saunalahdella vaihtuu melkein aina ja Sauniksella saa maksaa kiinteästä ip:stä lisähintaa. Sonera antaa tuonkin ilmaiseksi. Kätevä juttu mm. etäkäytössä ja ftp-käytössä. Pisteet Soneralle!

7

13263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taitaa

riippua minkalainen yhteys on käytössä. Meikäläisellä on Sonera PPPoE ja osoite vaihtuu joka kerta kun käynnistän yhteysohjelman.

• Peelo

Kyllä se soneran ip vaihtuu, tosin aika harvakseltaan. Itselläni se vaihtuu n. kolmen kuukauden välein, viimeksi taisi vaihtua jo parin kuukauden jälkeen.

• jarre

Minulla ei ole vaihtunut nyt 13 kuukauteen. Joten voinee puhua jo käytännössä staattisesta(kiinteästä) ip:stä.

• ekan kerran
        jarre kirjoitti:

Minulla ei ole vaihtunut nyt 13 kuukauteen. Joten voinee puhua jo käytännössä staattisesta(kiinteästä) ip:stä.

15kk jälkeen.

• välttämättä

vaihtaa IP-osoitteen, vaihda verkkokorttia tai verkkokortin MAC-osoitetta...

Käytännössä, jos konetta käyttää suhteellisen säännöllisesti eli ei kuukausien taukoa, saat joka yhteydelle saman IP:n, vaikka se periaatteessa on dynaaminen...

• Asetuksista.....

Tuo kuinka "helposti" osoite vaihtuu riippuu millaiset asetukset operaattorin (tai yrityksen sisäisen verkon tms.) DHCP palvelimella on, joillain lyhyehkökin aika yhteys katkaistuna niin vaihtuu osoite ja esim. Soneralla taas menee aika kauan ennenkuin DHCP palvelin "unohtaa" kyseisen koneen (verkkokortin MAC osoitteen). Eli tuo asetus voi vaihdella periaatteessa minuuteista vuosiin, usein käytetään luokkaa 30 minuuttia - muutamia päiviä.

• Osoite on!

Eikös se ole vaan hyvä ettei vaihdu. Niin ei tarvii aina säätää kaikkea uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe