Onko kukaan mennyt tukholman risteilylle yksivuotiaan kanssa? Miten meni?
Ajatuksena olisi käydä Tukholmassa ennen joulua. Eli siis kyseessä olisi kolmen päivän risteily.
Jos joku on käynyt niin miten teillä sujui? Jaksoiko lapsi istua rattaissa Tukholmaa kiertäessä?
Onko laivoilla mitään lapsille?
Lapsemme on 1 v 3kk. Vähän mietityttää, että miten lapsi jaksaa olla rattaissa sen aikaa mitä Tukholmassa ollaan.
Kokemuksia?
Ruotsin risteily lapsen kanssa
30
3187
Vastaukset
- voi olla
"epäselvä"? KAtsos lapsi voi hyvin siellä missä huolehtivat ja välittävät aikuiset /vanhemmat ovat. Ei mitään ongelmaa ole kun ei synnytä niitä.
- Nitta-83
Miksi lapsen pitäisi istua rattaissa koko ajan?
Kyllä lapsi tuollaisen reissun jaksaa, muttei ole mitään järkeä istuttaa toista, lasta jota kaikki kiinnostaa, rattaissa koko reissua, johan siinä takapuolikin puutuu.
Jos ette jaksa mennä lapsen ehdoilla tai edes siten, että lapsikin saa reissusta osansa, olkaa menemättä tai jättäkää lapsi hoitoon.- että..
jokusella saattaa kohta mennä hermot sun ehdottomiin totuuksiin.. Varo vaan.
- rina
Reissaan yksivuotiaan neidin kanssa joka toinen kuukausi laivoilla (asun itse ruotsissa,isovanhemmat suku suomessa). Matka on sujunut alusta asti ongelmitta (eka kerta kun neiti oli 7v)
Varsinaista ohjelmaa näin pienille ei löydy, mutta ihmisten ja lamppujen yms katselussa aika kuluu nopeasti. Me kävelemme kävelykatua päästä päähän, välillä käydään ostoksilla ja syömässä. Suurta hupia on myös ikkunasta uloskatselu.
Hyttiin saa lastensängyn neuvonnasta ja kaikista ravintoloista löytyy lastentuoleja.
Tukholmassa lapsihan pystyy itse kävelemään, jos osaa. Vanhan kaupungin ja keskustan kävelykadut ja ostoskeskukset ovat oivia paikkoja siihen, ei tarvitse varoa autoja.
Ei muuta kuin reissuun ja maailmaa näyttämään! - tosi kivaa
Ainakin Siljalla matka sujuu näppärästi. Leikkihuoneessa on paljon touhuttavaa, erikseen tilat pienemmille ja isommille lapsille, sieltä löytyy myös mikroaaltouuni. Leikkihuoneesta voi vuokrata rattaat kaupunkikierrokselle. Neuvonasta saa hyttiin ilmaiseksi potan ja matkasängyn. Laivan uimaosaston lämpöisissä porealtaissa pienikin matkaaja viihtyy hyvin. Meidän perhe (3 lasta) on aina nauttinut näistä matkoista, ihan esikoisen vauva-ajoista alkaen.
- selviää, kun
pitää päänsä selvänä ja kulkee lapsen ehdoilla.
- äiti ja isä
On se vaan jännää, että vain kaksi fiksua vastausta on tullut tähän mennessä.
Kaikissa muissa on heti oletettu, että heti ollaan ryyppäämässä yms. kun laivalle päästään.
Taitaa kertoa vastaajista jotain...
Minä ja minun mies ollaan absolustisteja. Me ei olla koskaan käyty laivalla tai ruotsissa joten sen takia kysyn, että onko siellä lapselle mitään kivaa. Matkustettu ollaan, mutta ei näissä perisuomalaisissa kohteissa eikä lapsen kanssa.
Kiitoksia kuitenkin näille kahdelle vastanneelle.- jos vastaukset eivät
miellytä. Oma mielipiteeni laivoista on niin matala, etten tykkää kulkea lainkaan. Ensimmäinen reissu oli luokkaretki 70- luvulla ja sen jälkeen erilaisia työmatkoja, vapaa-ajan matkoja perheen kanssa ja ilman. Vaikka laivojen palvelut ovat kehittyneet vuosien myötä, minua ei vapaaehtoisesti laivaan saa.
Olen edellinen vastaaja, joka sanoi, että jos on selvinpäin selviää...
Nimenomaan lapsen ehdoilla matka voi olla miellyttävä: on pallomeri, hyvää ruokaa, leikkihuone, uimapaikka jne. Ja hytti kannatta varata A, B tai korkeintaan C- tasolta. Alempana ainakin vanhoissa laivoissa koneet jytkytti niin, että nukkuminen oli hankalaa.
Tukholmassa on pirun kylmä tähän aikaan vuodesta. Kannattaa miettiä etukäteen, mihin menee lepäämään, syömään ja oleskelemaan lapsen kanssa päivällä.
Hauskaa matkaa! - ...
jos vastaukset eivät kirjoitti:
miellytä. Oma mielipiteeni laivoista on niin matala, etten tykkää kulkea lainkaan. Ensimmäinen reissu oli luokkaretki 70- luvulla ja sen jälkeen erilaisia työmatkoja, vapaa-ajan matkoja perheen kanssa ja ilman. Vaikka laivojen palvelut ovat kehittyneet vuosien myötä, minua ei vapaaehtoisesti laivaan saa.
Olen edellinen vastaaja, joka sanoi, että jos on selvinpäin selviää...
Nimenomaan lapsen ehdoilla matka voi olla miellyttävä: on pallomeri, hyvää ruokaa, leikkihuone, uimapaikka jne. Ja hytti kannatta varata A, B tai korkeintaan C- tasolta. Alempana ainakin vanhoissa laivoissa koneet jytkytti niin, että nukkuminen oli hankalaa.
Tukholmassa on pirun kylmä tähän aikaan vuodesta. Kannattaa miettiä etukäteen, mihin menee lepäämään, syömään ja oleskelemaan lapsen kanssa päivällä.
Hauskaa matkaa!No kannattaa ainakin valita laiva oikein, eli ei millään punaisilla laivoilla, niissä on pelkkiä känniläisiä örveltäjiä. Toisaalta, valkoisille laivoille lähtevät ihmiset nauttimaan, joten huutava pikkupenska ei ole kiva pöytänaapuri. Menkäähän kahdestaan ja jättäkää lapsi kotiin, ei hän siitä mitään muista vanhempana kuitenkaan.
- ....
... kirjoitti:
No kannattaa ainakin valita laiva oikein, eli ei millään punaisilla laivoilla, niissä on pelkkiä känniläisiä örveltäjiä. Toisaalta, valkoisille laivoille lähtevät ihmiset nauttimaan, joten huutava pikkupenska ei ole kiva pöytänaapuri. Menkäähän kahdestaan ja jättäkää lapsi kotiin, ei hän siitä mitään muista vanhempana kuitenkaan.
Ei ole ketään kenen luo viedä lapsi hoitoon. Muuten hyvä idea.
- ...
.... kirjoitti:
Ei ole ketään kenen luo viedä lapsi hoitoon. Muuten hyvä idea.
No höh, kummitäti tai setä? Isovanhemmat, jos asuvat kaukana pyytäkää teille kylään hoitamaan, niin ei tarvi lähteä kuskaamaan. Kaverit? Sisarukset? Kyllä kait nyt jokaisella on joku hoitaja, mitä teette jos tulee oikeasti tosihätä, ja lapsi on pakko saada hoitoon?? Jos teille jotain tapahtuu, eikö ole ketään joka huolehtii lapsesta???
- .....
... kirjoitti:
No höh, kummitäti tai setä? Isovanhemmat, jos asuvat kaukana pyytäkää teille kylään hoitamaan, niin ei tarvi lähteä kuskaamaan. Kaverit? Sisarukset? Kyllä kait nyt jokaisella on joku hoitaja, mitä teette jos tulee oikeasti tosihätä, ja lapsi on pakko saada hoitoon?? Jos teille jotain tapahtuu, eikö ole ketään joka huolehtii lapsesta???
Asumme vieraalla paikkakunnalla joten kavereita tällä paikkakunnalla ei ole.
Sukulaiset asuvat kaukana. Lähellä asuva sukulainen taas on alkoholisoitunut. Kummit asuvat myös kaukana.
Jos olisi pakkotilanne meidän pitäisi palkata hoitaja.
Joitakin tuttuja meillä tosin on, mutta he ovat sen verran uusia tuttavia etten aio viedä heille lasta hoitoon. Toisella taas on sen verran ongelmia itselläkin (ovat vähän väliä sairaalassa), että ei sinnekään voi lasta viedä.
Isovanhemmat ovat kuolleet tai huonokuntoisia (pyörätuolipotilas) tai muuten epäluotettavia (alkoholisteja).
En usko että me ollaan ainoa perhe tässä suomen maassa kenellä ei ole mahdollisuutta viedä lasta hoitoon.
Me ei esimerkiksi olla käyty missään kahdestan sen jälkeen kun lapsi syntyi. Ainoa mahdollisuus ainankin tällä hetkellä on palkata hoitaja jos sellaista tarvittaisiin. Ja se on kallista! - ...
..... kirjoitti:
Asumme vieraalla paikkakunnalla joten kavereita tällä paikkakunnalla ei ole.
Sukulaiset asuvat kaukana. Lähellä asuva sukulainen taas on alkoholisoitunut. Kummit asuvat myös kaukana.
Jos olisi pakkotilanne meidän pitäisi palkata hoitaja.
Joitakin tuttuja meillä tosin on, mutta he ovat sen verran uusia tuttavia etten aio viedä heille lasta hoitoon. Toisella taas on sen verran ongelmia itselläkin (ovat vähän väliä sairaalassa), että ei sinnekään voi lasta viedä.
Isovanhemmat ovat kuolleet tai huonokuntoisia (pyörätuolipotilas) tai muuten epäluotettavia (alkoholisteja).
En usko että me ollaan ainoa perhe tässä suomen maassa kenellä ei ole mahdollisuutta viedä lasta hoitoon.
Me ei esimerkiksi olla käyty missään kahdestan sen jälkeen kun lapsi syntyi. Ainoa mahdollisuus ainankin tällä hetkellä on palkata hoitaja jos sellaista tarvittaisiin. Ja se on kallista!Eli, pyydätte kummin tai sukulaisia kylään hoitamaan lastanne. (niitä luotettavia) Kyllä läheisillä ihmisillä pitää sen verran olla auttamisen halua. Kummeillahan on kaiketi jonkunlainen vastuukin, ainakin vähintä mitä tehdä on auttaa tuoreita vanhempia lastenhoitopulmissa.
- ...
... kirjoitti:
Eli, pyydätte kummin tai sukulaisia kylään hoitamaan lastanne. (niitä luotettavia) Kyllä läheisillä ihmisillä pitää sen verran olla auttamisen halua. Kummeillahan on kaiketi jonkunlainen vastuukin, ainakin vähintä mitä tehdä on auttaa tuoreita vanhempia lastenhoitopulmissa.
Ei onnistu. Näin se vaan meillä on...
Ei kaikilla ole auttavia ihmisiä. Ole onnellinen jos omalla kohdallasi on näin. - Myös äiti ja isä
Meidän kokemuksella voin sanoa, että matkoilla on aina lapsilla kivaa.
Meillä on vain viisi lasta ja lähes aina lapset mukana matkoilla. Vähintään kerran vuodessa pyrimme käymään laivalla, jossa lapset todella viihtyvät. Miniristeily on sopivan lyhytkin. Tukholmassakin on joskus käyty, mutta harvemmin.
P.S. Mekin olemme absolutisteja. Jos toiset ryyppää niin ei se meitä haittaa. Lapsilla riittää naureskeltavaa ;o) - tosiaan
... kirjoitti:
Ei onnistu. Näin se vaan meillä on...
Ei kaikilla ole auttavia ihmisiä. Ole onnellinen jos omalla kohdallasi on näin.ihmeellinen käsitys, että aina joku hoitaa lasta... Mun kaikki tutut, mukaan luettuna isovanhemmat (ne elossa olevat), ovat työssä käyviä ihmisiä, joten en voisi olettaa heidän ottavan työstä vapaata meidän lasten hoidon takia. Ei se mikään suunnaton ihme mielestäni ole, että ei ole lapsen hoitajia.
Ei sen puoleen, eipä minua kiinnostaisikaan jättää pientä lasta hoitoon kolmeksi päiväksi.
Alkuperäiseen kysymykseen: Minä en tiedä, viihtyykö teidän lapsenne rattaissa koko päivää, mutta meidän lapset viihtyisivät erittäin hyvin. En uskoisi matkassa olevan mitään ongelmaa. - Sara
... kirjoitti:
Eli, pyydätte kummin tai sukulaisia kylään hoitamaan lastanne. (niitä luotettavia) Kyllä läheisillä ihmisillä pitää sen verran olla auttamisen halua. Kummeillahan on kaiketi jonkunlainen vastuukin, ainakin vähintä mitä tehdä on auttaa tuoreita vanhempia lastenhoitopulmissa.
Mistä lähtien ihmisillä on ollut velvollisuus hoitaa toisten lapsia? Monet eivät tee lapsia, koska eivät pidä niistä lainkaan, ja kaikkein vähiten toisten lapsia ottaisivat niskoilleen!
Ei millään pahalla aloittajalle, tämmöinen ihme pakottaminen vain sai näkemään punaista. Juu, minäkin jättäisin kuusi kissaani kotiin ja lähtisin toiselle puolella Suomea vahtimaan lapsia vain siksi, että satun olemaan heille jotain sukua!
Muistuupa mieleeni vanha hyvä lausahdus "mikä ihana rauha, kaikki rakkaat kaukana". - ...
Sara kirjoitti:
Mistä lähtien ihmisillä on ollut velvollisuus hoitaa toisten lapsia? Monet eivät tee lapsia, koska eivät pidä niistä lainkaan, ja kaikkein vähiten toisten lapsia ottaisivat niskoilleen!
Ei millään pahalla aloittajalle, tämmöinen ihme pakottaminen vain sai näkemään punaista. Juu, minäkin jättäisin kuusi kissaani kotiin ja lähtisin toiselle puolella Suomea vahtimaan lapsia vain siksi, että satun olemaan heille jotain sukua!
Muistuupa mieleeni vanha hyvä lausahdus "mikä ihana rauha, kaikki rakkaat kaukana".Kiitos kysymästä, olen kasvanut pääkaupunkiseudulla, vaikka mitä se tähän liittyy???
Siis haloo, kyllä ainakin kummeilla on velvollisuus auttaa tuoreita vanhempia. Miksi alkaa kummiksi jos lapset eivät kiinnosta??? En käskenyt kenenkään ottaa vapaata, enkä käskenyt pyytää hoitajiksi ihmisiä jotka inhoavat lapsia, enkä liioin käskeä sellaisen ihmisen hoitajaksi, jolla on omia huollettavia. Sanoin vain, että kyllä jokaisella pitää olla lähellä ihminen joka auttaa!!!!! Missä lukee, että lapsiperheiden pitää pärjätä omillaan.
Lapsi ei kiitä sinua siitä, että et koskaan hänen lapsuutensa aikana käynyt yksin tai miehesi kanssa misään vaan olit aina hänen käytettävissään.
Onpa ahdasmielisiä ihmisiä. - Sara
... kirjoitti:
Kiitos kysymästä, olen kasvanut pääkaupunkiseudulla, vaikka mitä se tähän liittyy???
Siis haloo, kyllä ainakin kummeilla on velvollisuus auttaa tuoreita vanhempia. Miksi alkaa kummiksi jos lapset eivät kiinnosta??? En käskenyt kenenkään ottaa vapaata, enkä käskenyt pyytää hoitajiksi ihmisiä jotka inhoavat lapsia, enkä liioin käskeä sellaisen ihmisen hoitajaksi, jolla on omia huollettavia. Sanoin vain, että kyllä jokaisella pitää olla lähellä ihminen joka auttaa!!!!! Missä lukee, että lapsiperheiden pitää pärjätä omillaan.
Lapsi ei kiitä sinua siitä, että et koskaan hänen lapsuutensa aikana käynyt yksin tai miehesi kanssa misään vaan olit aina hänen käytettävissään.
Onpa ahdasmielisiä ihmisiä.Jollei laki määrää, niin miten tämä toteutuu? Kummitoimintaa valtion puolesta? Kyllä ainakin Suomessa lähdetään siitä, että omillaan on pärjättävä.
"Sanoin vain, että kyllä jokaisella pitää olla lähellä ihminen joka auttaa!!!!! Missä lukee, että lapsiperheiden pitää pärjätä omillaan." - jos vaikka
... kirjoitti:
kummit on aviopari ja heillä kahden kuukauden ikäiset kolmoset??
Aletaanko silloin tivaamaan, että tänne vaan meidän lapsia hoitamaan, te olette kummeja!?
Lapsellisuus on huipussaan jos ei pysty omista lapsistaan huolehtimaan. Laivalle voi hyvin lähteä lasten kanssa, tosin silloin ei YLEENSÄ vedetä päätä täyteen. Eihän vastuulliset vanhemmat tosin muulloinkaan sellaista tee... - ...
Sara kirjoitti:
Jollei laki määrää, niin miten tämä toteutuu? Kummitoimintaa valtion puolesta? Kyllä ainakin Suomessa lähdetään siitä, että omillaan on pärjättävä.
"Sanoin vain, että kyllä jokaisella pitää olla lähellä ihminen joka auttaa!!!!! Missä lukee, että lapsiperheiden pitää pärjätä omillaan."Ai miten se toteutuu, siten, että jokainen on niin järkevä, että huomaa, jos läheinen tarvitsee apua!!!! Kyllä minä autan ystäviäni ja läheisiäni jos huomaan, että he ovat avun tarpeessa. Vaikka päästäisin tuoreet vanhemmat hetkeksi kahdestaan leffaan ja menisin hoitamaan heidän vauvaansa, vaikka en lapsista hirveästi välitäkään. Miten voit olettaa, että saat itse koskaan missään apua ja tukea, jos sitä et muille anna. Turha lähteä ruikuttamaan toisten syliin jos omalle kohdalle sattuu joku esim. läheisen kuolema, jos koskaat et ole antanut itse tukea ja apua ystävillesi!
Siis oikeesti, mä en tunne muita kun lapsiperheitä joilla on auttavia läheisiä ja ystäviä. Onko lapsiperhe kuten yksin jätetty vanhus, kukaan ei kysy miten voit ja mitä kuuluu??? Huhhuh! - ...
jos vaikka kirjoitti:
kummit on aviopari ja heillä kahden kuukauden ikäiset kolmoset??
Aletaanko silloin tivaamaan, että tänne vaan meidän lapsia hoitamaan, te olette kummeja!?
Lapsellisuus on huipussaan jos ei pysty omista lapsistaan huolehtimaan. Laivalle voi hyvin lähteä lasten kanssa, tosin silloin ei YLEENSÄ vedetä päätä täyteen. Eihän vastuulliset vanhemmat tosin muulloinkaan sellaista tee...Siis nyt ymmärrän miksi nuoret vanhemmat ovat loppunpalaneita ja kasvattavat ongelmalapsia. Jos ajatusmaailma, en pyydä apua, en tarvitse apua, en hoida itseäni ja parisuhdettani on noin voimakkaana, en yhtään ihmettele, että liitot päätyvät eroon ja perheet voivat huonosti.
Ajatelkaa oikeasti hyvät naiset mitä teette, tuolla ajatusmaailmalla ette saa aikaiseksi kovin hyvää.
Mitäs jos...niin, maailma on täynnä erilaisia vaihtoehtoja ja kukin yrittää löytää niistä omalle kohdalleen sopivan. En tarkoita, että lapset pitää viedä heti parikuukautisena hoitoon jne. enkä tarkoita, että jokaisen kummin on tehtävä niin ja näin. Kuten aiemmassa viestissä sanoin, jos on omia huollettavia asia on eri. Miksi ihmeessä täällä ei osata nähdä kokonaisuutta vaan tartutaan yhteen lauseseen?? Ei se, että joskus ottaa omaa aikaa, tarkoita sitä, että ei pysty huolehtimaan omista lapsistaan. Myöskään, jos ei pysyt huolehtimaan, ei tarkoita sitä, että äiti on lapsellinen...Saamani vastaukset kertovat aika lailla nykypäivän äitien tilanteesta. Te olette ajatustenne vankeja ja koette olevanne huonoja äitejä, jos ajattelette hetkenkin itseänne tai parisuhdettanne. Muistakaa, lapsenne voi henkisesti juuri niin hyvin kuin te ja parisuhteenne. - jos vaikka.."
... kirjoitti:
Siis nyt ymmärrän miksi nuoret vanhemmat ovat loppunpalaneita ja kasvattavat ongelmalapsia. Jos ajatusmaailma, en pyydä apua, en tarvitse apua, en hoida itseäni ja parisuhdettani on noin voimakkaana, en yhtään ihmettele, että liitot päätyvät eroon ja perheet voivat huonosti.
Ajatelkaa oikeasti hyvät naiset mitä teette, tuolla ajatusmaailmalla ette saa aikaiseksi kovin hyvää.
Mitäs jos...niin, maailma on täynnä erilaisia vaihtoehtoja ja kukin yrittää löytää niistä omalle kohdalleen sopivan. En tarkoita, että lapset pitää viedä heti parikuukautisena hoitoon jne. enkä tarkoita, että jokaisen kummin on tehtävä niin ja näin. Kuten aiemmassa viestissä sanoin, jos on omia huollettavia asia on eri. Miksi ihmeessä täällä ei osata nähdä kokonaisuutta vaan tartutaan yhteen lauseseen?? Ei se, että joskus ottaa omaa aikaa, tarkoita sitä, että ei pysty huolehtimaan omista lapsistaan. Myöskään, jos ei pysyt huolehtimaan, ei tarkoita sitä, että äiti on lapsellinen...Saamani vastaukset kertovat aika lailla nykypäivän äitien tilanteesta. Te olette ajatustenne vankeja ja koette olevanne huonoja äitejä, jos ajattelette hetkenkin itseänne tai parisuhdettanne. Muistakaa, lapsenne voi henkisesti juuri niin hyvin kuin te ja parisuhteenne.Olen jo nelikymppinen, mutta pidän kyllä itsekin itseäni nuorena, kiitos vaan! Ongelmalapsia en ole vielä ehtinyt kasvattaa, vaikka vanhin on jo aikuinen. No, onhan noita neljä tuossa vielä kasvamassa, joten aika näyttää.
En minä näe minkäänlaista ongelmaa siinä, että minulla ei ole "omaa aikaa". Nautin lasteni seurasta ja voin ottaa heidät melkein mihin vain mukaani. Ei minulla esim. ole ainuttakaan kyläpaikkaa mihin en saisi lapsia ottaa mukaan, elokuvissa käymme paljon,matkustelemme, ravintoloissa syömässä ja kyllä nämä ovat myös meille vanhemmille rentouttavaa.
Asioista ei kannata tehdä ongelmaa.
Se, mihin alkaen kommentoin, oli kun joku(sinä?) sanoi, että kummeilla on VELVOLLISUUSkin hoitaa kummilastaan. Ei ole. Elämäntilanteetkin voi kummeilla muuttua niin ettei pysty auttamaan. Muistakaa, että lapsenne kummit ovat vain ihmisiä hekin.
En koe olevani huono äiti. Olen maailman paras äiti lapsilleni, näin vaatimattomasti sanottuna. Parisuhteemme voi myös erinomaisesti, kiitos kysymästä.
Meillä halataan, pussataan ja nauretaan, vaikkei ravintolassa juostakaan.
Hauskaa joulun odotusta kaikille Maailman Parhaille Äideille!
- Äiskä ja Iskä
Meidän esikoinen oli tosi nuori ensimmäisellä Tukholman risteilyllään. Menomatkalla Helsingistä Tukholmaa hän matkasi iskä kiveksissä ja tulomatkan Tukholmasta Helsinkiin hän matkusti äiskän pillussa. Matka meni ihan rattoisasti meiltä kaikilta kolmelta. Siispä suosittelemme risteilyjä kaikille.
- eppulainen
no me oltiin ruotsin risteilyllä tammikuussa kun neiti oli 1,5v. hytti oli a-hytti, kannella 6. nukkui minun vieressä. sattui vaan huono tuuri kun oli kova myrsky ja laiva keikkui niin että kolina kävi..
tyttö tykkäs pallomerestä (huom punaisilla laivoilla to-la) ja liukumäestä, tukholmassa isoissa rattaissa istui nätisti ja katteli,nukkui osan aikaa tietysti. käveltiin noin 3-4 tuntia. sai laivan ravintolasta puuhakirjan ja värikynät ruokapöytään. tanssiravintolassa seurallisella tytöllä oli vientiä enemmän kuin muilla, kaikki mummot ja papat kieputti ympäriinsä ja hauskaa oli.
älä huoli, kyllä ne siellä viihtyy,noin pieni ei osaa vielä vaatia kaiken maailman sirkushuveja. - äiti-myy
kyllä pieni nauttii matkasta.
Laivoilla on tosi hyvin otettu lapset huomioon.
Olin itse 2v, kanssa laivalla ja menin lapsen ehdoilla,leikkihuoneessa oli ohjattua toimintaa ja tuli piirrettyja, oli itekkin kiva kattella.
Rohkeesti vaan reissuun, ja nauttikaa matkasta kokoperhe..!!!!- laila
lapsesi kanssa onnistuu matkustaa. kaikki lapset persoonallisia. Itselläni kaksi lasta. Esikoisen kanssa oli tuskaa yöpyä ylipäätään muualla kuin kotona, muutoin huusi koko yön. Toinen lapsi taas niin helppo eskariin verrattuna. Nukkuu missä vaan ja jaksaa keskittyä.
Esikoinen ei jaksanut istua kauaa paikallaan. Omista hermoistakin kyllä kiinni jaksaako kuunnella ja voiko rentoutua jos ei saa nukuttua.
Jos reissulle menette, kerro ihmeessä miten meni.
- Äiti 4:lle
niin ajoittakaa risteily viikolle. Laivalla on paljon rauhallisempaa silloin. Saatte itsekin nukuttua paremmin.
Olemme risteilleet lasten kanssa paljon, ja aina on ollut kivaa, kun lapsen ehdoilla menee. Me muuten olemme aina matkustaneet punaisilla laivoilla, eikä meillä koskaan ole ollut moittimista. Samanlaista vuorettelua se on laivalla kuin kotonakin, toinen katsoo pienen perään ja toinen hengähtää hetken.
Hauskaa matkaa teille kaikille!
Käytännön vinkki: kysy matkaa varatessasi invahyttiä, on paljon tilavampi kuin tavallinen hytti. Antavat sen ylensä mielellään lapsiperheen käyttöön. - äippäja2poikaa
Ruotsin risteilyllä oltiin ja hyvin meni, sen jälkeen ollaan kaksi kertaa oltu, nyt pojat 1v ja 2v. eipä ole yhdelläkään reissulla pngelmia tullut...laivalla on leikkihuoneen ja uimapaikat...itse lasten kanssa mielummin silja linen laivalla matkustan, on ollut helpompaa :) ja leikkipaikka mielestäni kivempi.
Tukholmassaaan ei ole ongelmia ollut, lapsille rusinoita tai jotain muuta herkkua rattaisiin niin viihtyy paremmin :) - 2 äiti
Hei!
Ollaan lasten kanssa aina vaan reissattu risteilyillä, eli ei kokemusta siitä että olis päivän myös ruotsissa. Meillä reissut on olleet aina ihan loistavia (ollaan lähes aina oltu viikolla, joten tosi rauhallista sillon on ollut) jo pienille lapsille on kivaa tekemistä laivoilla. Meillä on aina myös mukana "omaa kivaa" uusia (tai kavereilta lainassa) leluja, kyniä, paperia, eväitä, kirjoja yms. Myös hytti on lapsista aina hauska (erityisesti yläsängyt) ja hassut asiat kuten laivalla suihkussa käynti on mukavaa =)
Rattaissa lapsi varmaan jaksanee istua jos on häntä kiinnostaa katsottavaa ja pääsee kävelemään/juoksemaan/kiipeilemään aina välillä. Myös napostelu (esim. porkkanaa) varmaan auttaa siihen että jaksaa istua ja ihmetellä. En tiedä kuunteleeko noin pieni vielä, mutta joku satu tai laulukasetti ja kuulokkeet vois olla mukava kanssa?
hauskaa reissua!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733