Helsingin paras taksitolppa!

taksirapu

... Kuskille suhteessa kulutettuun aikaan.
Mikä se on ?
Perustele mielipiteesi!

97

38557

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolleega

      Tunkiohan se on aina. Ei mee hermo.

    • .....

      Ei sellaista ole olemassakaan. Tietyt tolpat ovat hyviä tiettyyn aikaa. Ja minä en ainakaan mitään ammattisalaisuuksia millekään vanukeille paljasta. Väännä vaan sitä kenttää ja unohda koko stadi...

      • taksirapu

        kyllä stadin puolella ajelen, mitä nyt välillä vierailen naapurienkin puolella. Kyllähän jokaisella omat suosikkinsa asemista on, tai ainakin tolpat joilla ei viihdy. En jää hanakasti esim Malmille, paitsi poikkeustapauksissa.
        Eikä nämä vantaalaiset niin paljoa häiritse, enimmäkseenhän he ovat rautatieasemilla. Kun tolppapuhelimetkin ovat poistumassa, ei keikkoja saa niin helposti asemilta muukalainen !
        Hyviä keikkoja!


      • Renki-77
        taksirapu kirjoitti:

        kyllä stadin puolella ajelen, mitä nyt välillä vierailen naapurienkin puolella. Kyllähän jokaisella omat suosikkinsa asemista on, tai ainakin tolpat joilla ei viihdy. En jää hanakasti esim Malmille, paitsi poikkeustapauksissa.
        Eikä nämä vantaalaiset niin paljoa häiritse, enimmäkseenhän he ovat rautatieasemilla. Kun tolppapuhelimetkin ovat poistumassa, ei keikkoja saa niin helposti asemilta muukalainen !
        Hyviä keikkoja!

        1. Tunkio
        2. 3
        3. 56
        4. 44
        5. Aleksin iisoo tolppa


      • keilaniemi
        taksirapu kirjoitti:

        kyllä stadin puolella ajelen, mitä nyt välillä vierailen naapurienkin puolella. Kyllähän jokaisella omat suosikkinsa asemista on, tai ainakin tolpat joilla ei viihdy. En jää hanakasti esim Malmille, paitsi poikkeustapauksissa.
        Eikä nämä vantaalaiset niin paljoa häiritse, enimmäkseenhän he ovat rautatieasemilla. Kun tolppapuhelimetkin ovat poistumassa, ei keikkoja saa niin helposti asemilta muukalainen !
        Hyviä keikkoja!

        Miltähän muuten tuntuisi jos keilaniemen tolpalta poistettaisiin puhelin...Ihmeellistä tämä yhteiseen tuleen puhaltaminen.


      • Brr
        keilaniemi kirjoitti:

        Miltähän muuten tuntuisi jos keilaniemen tolpalta poistettaisiin puhelin...Ihmeellistä tämä yhteiseen tuleen puhaltaminen.

        Kyllä espoon keilaniemestä voisi puhelimen poistaa, mutta mikä järki siinä olisi?

        Miksi puhelimet poistuvat Helsingissä on toinen asia. Eli jos tolpalla ei ole autoa ohjautuu puhelu lähimpään vapaana olevaan autoon. Tämä tarkoittaa siis, että asiakaspalvelu parantuu. Jos taasen espoon keilaniemestä poistettaisiin puhelin se ei olisi asiakaspalvelua vaan päinvastoin.


      • niemi
        Brr kirjoitti:

        Kyllä espoon keilaniemestä voisi puhelimen poistaa, mutta mikä järki siinä olisi?

        Miksi puhelimet poistuvat Helsingissä on toinen asia. Eli jos tolpalla ei ole autoa ohjautuu puhelu lähimpään vapaana olevaan autoon. Tämä tarkoittaa siis, että asiakaspalvelu parantuu. Jos taasen espoon keilaniemestä poistettaisiin puhelin se ei olisi asiakaspalvelua vaan päinvastoin.

        olisi ihan sama. se puhelin soi kovastikin, on yhteisliikenne-asema,myös helsinkiläisten suosiossa.Lähitaksilla myös samanlainen puhelun siirto-ohjelma lähimmälle vapaalle autolle.
        Mutta jos kaikki puhelimet sekä hkissä ja ympäristössä suljetaan,ei naapurikylien autot jotka tolpilla enään saa keikkaa, ja jos alueen omat autot varattuja, joutuu asiakas kärsimään ja odottamaan kuten nyt hkin alueella koska puhelimia suljettu jo..Elikkä helsingissä asiakas odottaa ja kärsii koska htd ei halua antaa yhtään keikkaa ruuhka-aikana muille yhteisliikenne-autoille. Toivottavasti lääninhallitus tekee tästä omat johtopäätökset ja lisää lupia helsingissä niin paljon että ne riittää myös ruuhka-aikoina, koska Htd ei halua muita kuin omia autoja alueelleen.


      • Joppe
        niemi kirjoitti:

        olisi ihan sama. se puhelin soi kovastikin, on yhteisliikenne-asema,myös helsinkiläisten suosiossa.Lähitaksilla myös samanlainen puhelun siirto-ohjelma lähimmälle vapaalle autolle.
        Mutta jos kaikki puhelimet sekä hkissä ja ympäristössä suljetaan,ei naapurikylien autot jotka tolpilla enään saa keikkaa, ja jos alueen omat autot varattuja, joutuu asiakas kärsimään ja odottamaan kuten nyt hkin alueella koska puhelimia suljettu jo..Elikkä helsingissä asiakas odottaa ja kärsii koska htd ei halua antaa yhtään keikkaa ruuhka-aikana muille yhteisliikenne-autoille. Toivottavasti lääninhallitus tekee tästä omat johtopäätökset ja lisää lupia helsingissä niin paljon että ne riittää myös ruuhka-aikoina, koska Htd ei halua muita kuin omia autoja alueelleen.

        Helsinki, Espoo ja Vantaa pitäisi yhdistää kaikille alueen autoille täysin tasa-arvoiseksi liikennealueeksi. Se olisi kaikkien etu (myös asiakkaan), koska Helsingissä on liikaa autoja ja ympäristössä liian vähän. Helsinkiläisten kassa, ja ympäristön juoksu paranisi. Eikä tarvitsisi kyräillä kun toisen kaupungin autot "veivaavat" keikat. Pitäisi vain muuttaa toimintatapaa ja alkaa ajaa laajemmalta alueelta. Nykyisen karttaohjelman aikana se olisi helppoa ajaa mistä tahansa, paikallistuntemusta ei enää niin paljoa tarvita. Oli iso virhe ottaa erilaiset tilausvälitysjärjestelmät. Se tulee lähivuosina kostautumaan erityisesti helsinkiläisille, joilla on huonompi/vanhempi järjestelmä.


      • navi
        Joppe kirjoitti:

        Helsinki, Espoo ja Vantaa pitäisi yhdistää kaikille alueen autoille täysin tasa-arvoiseksi liikennealueeksi. Se olisi kaikkien etu (myös asiakkaan), koska Helsingissä on liikaa autoja ja ympäristössä liian vähän. Helsinkiläisten kassa, ja ympäristön juoksu paranisi. Eikä tarvitsisi kyräillä kun toisen kaupungin autot "veivaavat" keikat. Pitäisi vain muuttaa toimintatapaa ja alkaa ajaa laajemmalta alueelta. Nykyisen karttaohjelman aikana se olisi helppoa ajaa mistä tahansa, paikallistuntemusta ei enää niin paljoa tarvita. Oli iso virhe ottaa erilaiset tilausvälitysjärjestelmät. Se tulee lähivuosina kostautumaan erityisesti helsinkiläisille, joilla on huonompi/vanhempi järjestelmä.

        oli molemmilta ihme veto. Hirvee kilpajuoksu uusien laitteiden kanssa.Piti alunperin ymmätääkseni ottaa laitteet jotka keskustelee keskenään, toisin kävi.Htd hommas eka omat ja lt perässä erilaiset.Htd;n vehkeet jo nyt auttamattomasti vanhanaikaiset, lt;n vanhenemassa koko ajan.. Tän päivänä kun katsoo, markkinoilta löytyisi paljon enemmän valinnanvaraa, mutta kun kilpailu oli kovaa kummalla eka uudet vehkeet.Tuli autoilijoille kalliiksi.Autoilijat oli käytännössä tilanteessa ota tai jätä. Koskahan joku murtaa semelin lähes monopolin taksamittareiden suhteen? Esim. veho voisi sen tehdä ja ruveta tuomaan saksasta tuulilasiin heijastavia mitskuja, mb valmis kaapelointi nykytilanteessa hyödytön.Ei lieneen huonompi ajatus, ostaa taksi mittareineen päivineen valmiina pakettina.


      • nauraa
        navi kirjoitti:

        oli molemmilta ihme veto. Hirvee kilpajuoksu uusien laitteiden kanssa.Piti alunperin ymmätääkseni ottaa laitteet jotka keskustelee keskenään, toisin kävi.Htd hommas eka omat ja lt perässä erilaiset.Htd;n vehkeet jo nyt auttamattomasti vanhanaikaiset, lt;n vanhenemassa koko ajan.. Tän päivänä kun katsoo, markkinoilta löytyisi paljon enemmän valinnanvaraa, mutta kun kilpailu oli kovaa kummalla eka uudet vehkeet.Tuli autoilijoille kalliiksi.Autoilijat oli käytännössä tilanteessa ota tai jätä. Koskahan joku murtaa semelin lähes monopolin taksamittareiden suhteen? Esim. veho voisi sen tehdä ja ruveta tuomaan saksasta tuulilasiin heijastavia mitskuja, mb valmis kaapelointi nykytilanteessa hyödytön.Ei lieneen huonompi ajatus, ostaa taksi mittareineen päivineen valmiina pakettina.

        Kanadan poikia naurattaa, kun härmän juntit osti jo valmiiksi vanhan järjestelmän helvetin kalliilla. Olis luullu Keinäsellä olleen tuoreemmat "visiot", mutta silloin tilanne oli tietysti eri kuin nyt. Jälkiviisaana voi vain todeta uusien laitteiden olleen suuri virheinvestointi, tai ainakin törkeästi ylihintaisia.


      • M. Åkerblom
        taksirapu kirjoitti:

        kyllä stadin puolella ajelen, mitä nyt välillä vierailen naapurienkin puolella. Kyllähän jokaisella omat suosikkinsa asemista on, tai ainakin tolpat joilla ei viihdy. En jää hanakasti esim Malmille, paitsi poikkeustapauksissa.
        Eikä nämä vantaalaiset niin paljoa häiritse, enimmäkseenhän he ovat rautatieasemilla. Kun tolppapuhelimetkin ovat poistumassa, ei keikkoja saa niin helposti asemilta muukalainen !
        Hyviä keikkoja!

        Miksi ei tänne Malmille saa pirssiä tilaamallakkaan?
        Visa on ja katettakin.


      • Adolf
        M. Åkerblom kirjoitti:

        Miksi ei tänne Malmille saa pirssiä tilaamallakkaan?
        Visa on ja katettakin.

        Pers´aukisethan ne visalla maksaa, eikä Malmin mannejen kanssa jaksa painia...


      • sifra
        M. Åkerblom kirjoitti:

        Miksi ei tänne Malmille saa pirssiä tilaamallakkaan?
        Visa on ja katettakin.

        sun sukunimestä, tai ääntämyksestä veli hjyvä..


      • SamiSuhonen
        Joppe kirjoitti:

        Helsinki, Espoo ja Vantaa pitäisi yhdistää kaikille alueen autoille täysin tasa-arvoiseksi liikennealueeksi. Se olisi kaikkien etu (myös asiakkaan), koska Helsingissä on liikaa autoja ja ympäristössä liian vähän. Helsinkiläisten kassa, ja ympäristön juoksu paranisi. Eikä tarvitsisi kyräillä kun toisen kaupungin autot "veivaavat" keikat. Pitäisi vain muuttaa toimintatapaa ja alkaa ajaa laajemmalta alueelta. Nykyisen karttaohjelman aikana se olisi helppoa ajaa mistä tahansa, paikallistuntemusta ei enää niin paljoa tarvita. Oli iso virhe ottaa erilaiset tilausvälitysjärjestelmät. Se tulee lähivuosina kostautumaan erityisesti helsinkiläisille, joilla on huonompi/vanhempi järjestelmä.

        Jos alueet yhdistettäisiin niin mihin ylimääräiset johtajat tungettaisiin?
        Ihan sama juttu pääkaupunkiseudun kaupunkien yhdistymisessä,olisi kova homma keksiä kaikille valtuutetuille,kaupunginjohtajille ja korkeille virkamiehille uusia suojatyöpaikkoja.


      • johtaja
        SamiSuhonen kirjoitti:

        Jos alueet yhdistettäisiin niin mihin ylimääräiset johtajat tungettaisiin?
        Ihan sama juttu pääkaupunkiseudun kaupunkien yhdistymisessä,olisi kova homma keksiä kaikille valtuutetuille,kaupunginjohtajille ja korkeille virkamiehille uusia suojatyöpaikkoja.

        Taksinkuljettajistahan on kovasti pulaa, mullakin olisi muutama vkl päivävuoro auki ;)


      • Taksirapu
        M. Åkerblom kirjoitti:

        Miksi ei tänne Malmille saa pirssiä tilaamallakkaan?
        Visa on ja katettakin.

        Malmi on liikenteellisesti hankala eikä houkuttele hakeutumaan sinne, jos palaa Tuusulan tai Lahdentietä kaupunkiin päin. Jos kyyti osuu Matapupu-alueelle, otan yleensä ajotarjouksen vastaan, ellei osoite ole liian kaukana, taksien kulkuväylän varrella tai sellaisen kapakan osoite, josta on tullut hankalia asiakkaita.


      • Pervertteri
        taksirapu kirjoitti:

        kyllä stadin puolella ajelen, mitä nyt välillä vierailen naapurienkin puolella. Kyllähän jokaisella omat suosikkinsa asemista on, tai ainakin tolpat joilla ei viihdy. En jää hanakasti esim Malmille, paitsi poikkeustapauksissa.
        Eikä nämä vantaalaiset niin paljoa häiritse, enimmäkseenhän he ovat rautatieasemilla. Kun tolppapuhelimetkin ovat poistumassa, ei keikkoja saa niin helposti asemilta muukalainen !
        Hyviä keikkoja!

        Ei mitään suosikkia oo, mut ei tää oikeen kiinnostakkaa....


    • ddddddddddddddddddddd

      Ihan hyväksihän tuo 37,71 ja 41 ainakin on havaittu. Tiettyinä aikoina tietysti 10,9,90 jne. 34 ja 36 vetää myös aika kiitettävästi. Kaikkihan riippuu ajoista.


      38,4,7,47 yms ei niin kovaa kysyntää taida omata


      onhan noita. Yksikin kaveri vihreällä peugeotilla taitaa seistä 62:ssa jokaisen keikan jälkeen.

      • jaahassaahaj

        No esim. 35 ei toimi yöaikaan sitten yhtään (aivan niin kuin joku keskustan tolppa toimisi yöllä). Eikä oikeastaan mikään kaivarin, punavuoren ym. etelän tolppa, eli 3, 5 yms. Ja 5 ei toimi muutenkaan koskaan. Kukaan ei eksy sinne vahingossakaan. Sieltä saa paljo jullikoita. Varmaan joku 37 on nopein öisin.


      • autoista
        jaahassaahaj kirjoitti:

        No esim. 35 ei toimi yöaikaan sitten yhtään (aivan niin kuin joku keskustan tolppa toimisi yöllä). Eikä oikeastaan mikään kaivarin, punavuoren ym. etelän tolppa, eli 3, 5 yms. Ja 5 ei toimi muutenkaan koskaan. Kukaan ei eksy sinne vahingossakaan. Sieltä saa paljo jullikoita. Varmaan joku 37 on nopein öisin.

        23 ja 21 silloin parempi . Kyllä 5 vetää loppuyöstä!


      • Asiakas

        Ettei olisi antaa sen vihreän pösön kännyä?


      • -Vellu-
        autoista kirjoitti:

        23 ja 21 silloin parempi . Kyllä 5 vetää loppuyöstä!

        Muistan joskus renkinä ollessani kuinka niin-niin arvonsa tietävät taksitarkastaja (HTD-1) jaksoi meuhkata tummansinisestä neuleesta, joka talvipakkasella ihan hyvä varuste pakkasta vastaan. Olisi kuulema pitänyt olla "asiallisesti" pukeutua - voi päivää.

        Tilannehan oli Länsi-terminaalissa pahimpaan ruuhka-aikaan, kun pääasia oli päteminen asiakkaiden kotiin viemisen sijasta.

        Itse olen kyllä ollut tyytyväinen taksin palveluun, mutta "huipulla" homma on uskomattoman sisäsiittoista. :D

        Saa kommentoida -> vahlroth(at)mbnet.fi


    • taxitavaksi

      Paras on tietysti 24 jos pääsee suht keulille. Muita hyviä esim. 3,11,13,34,53,81 tilanteesta riippuen. Huonoja 5,43,61,85.

      • Mikko...

        Musta taas 69 on poikaa... etenkin lauantai-iltana baarista tultaessa.


      • hakå
        Mikko... kirjoitti:

        Musta taas 69 on poikaa... etenkin lauantai-iltana baarista tultaessa.

        annan katu! kongratulerar.


    • Taksirapu

      Jos taksijono Stadin keskustassa tuntuu pikkujouluaikana toivottoman pitkältä ja hitaalta, niin älä jää pakkaseen seisomaan vaan kävele ihmeessä jollekin näistä taksiasemista, joka on oman suuntasi mukainen :
      -Lapinlahdenkatu
      -Museokatu
      -Töölöntori
      -Hakaniemi
      -Ympyrätalo

      Saat varmasti nopeammin auton kuin vaikka erottajalta tai Kallesta!

      • Ja kylmä tuli

        viime perjantaiyönä Museokadulla.


      • Taksirapu
        Ja kylmä tuli kirjoitti:

        viime perjantaiyönä Museokadulla.

        ...niin jatka ihmeessä Töölöntorille tai Continentalin tolpalle!


      • POIS MITTARIT!!!!!!!!!!!!!!...

        ALÄ LAITTA MITTARI PÄÄLÄ ; KUN SE MAHDOLISTA !!! SAAT TUPLA PALKKA !!!!!!! JOS VALTIO EI ANNA TAKSILUVAT KAIKILLE;SITTEN PITÄ VARASTA RAHAT KASSALTA!!!!!!!!!! AJA MUSTA KEIKAT !!!!!!!! 100% parempi KUN 35


    • Isäntä

      Paras taksiasema on nro 61 Lehtisaressa. Siellä saa olla rauhassa.

    • Tampereelta nääs

      Eikös ole pääkaupunkiseudun pirssillä rajatumpaa foorumia avautua, tai miten vaan, onhan teille hauskaa hymähdellä.

      • juappo kuski

        kyllä,oishan se kiva jos listassa olis vaikka mielipide osasto..liian suuret ympyrät,liian harvalla valta data ym. asioissa,onneksi/toivottavasti ne jää kohta eläkkeelle...näitä toimitusjohtajia kundit elättää ja ne vaan vittuilee jos jotain kyseenalaistat..mansessa ei vissiin keulilla liian isoja pääliköitä?


      • taksirapu

        Kyllähän tänne kommentteja ja mielipiteitä mahtuu, hymykään ei tee pahaa.
        Mitäs kuuluu Mansen taksimaailmaan, onko keikkaa pukannut, sujuuko liikenne kuin tanssi, milloin sait viimeksi Stadin-keikan?
        Lörpötellään !


      • nikkeTT

        Mikäs täällä etelässä ajellessa. Kassaa kertyy vajaa kaksisataatuhatta vuodessa. Mites siellä nääslandiassa?


      • Tampereelta nääs
        nikkeTT kirjoitti:

        Mikäs täällä etelässä ajellessa. Kassaa kertyy vajaa kaksisataatuhatta vuodessa. Mites siellä nääslandiassa?

        ja tuskalla 10 000 km. kuussa. Ei kulje mukulat merkkikuteissa.
        Mutta todellakin näen tämän palstan vieraaksi ammattijuttujen puimiseksi ja osaltani jätänkin silleen.


    • Pekka Routala

      On tämä naurettavaa kun Helsingissä on näin pikkujoulujen aikaan aivan liian vähän takseja. Jonossa saa seistä kaksi tuntia, kun autoja on kerta kaikkiaan liian vähän liikenteessä. Taksilupien määrää tulee ehdottomasti nostaa ja kaikkien halukkaitten päästä ajamaan. Taso ei laske tippaakaan, kun koulutus vaadittaisiin jatkossakin. Taksikuskit itkee ja kusee housuihinsa kun pelkäävät vapaata kilpailua. Mitä sitten jos takseja olisi liian paljon hiljaisina aikoina? Ketä kiinnostaa? Kyllä markkinatalous löytää kysynnän ja tarjonnan kohtaamisen niin että takseja on sopiva määrä liikenteessä. Ne jotka eivät enää siitä leipäänsä saisi, vaihtaisivat suosiolla alaa. Ei kukkakauppiaitakaan estetä perustamasta kukkakauppoja. Jos sesonkien ulkopuolella myyntiä ei ole, niin hommahan ei vain kannata ja bisnes loppuu. Sama päteköön takseissakin.

      Taksien monopoli sortuu vielä. Sanokaan minun sanoneen! Tämä on pelleilyä josta maksavat asiakkaat kärsivät. Mutta toisaalta mikään tai kukaan ei ole niin huono asiakaspalvelija kuin taksikuski ja portsari, joten tuskinpa taksikuskeja kiinnostaa.

      • Merseedes eikä pizza-auto

        Ei jumalauta vapauteta! Kato lahden yli länteen! Nyt homma skulaa ja pikkujoulusesongin ulkopuolellakin HILJAISENA aikana saat taksin, muussa tapauksessa ketä kiinnostais kökkiä tolpilla.


      • P.Ö.Silö

        ""On tämä naurettavaa kun Helsingissä on näin pikkujoulujen aikaan aivan liian vähän takseja. Jonossa saa seistä kaksi tuntia, kun autoja on kerta kaikkiaan liian vähän liikenteessä""

        Vittuako täällä tilität, tilaa ensi kerralla itsellesi limousine- palvelusta yksityiskuljetus. Ai ei pakka riitä? Voi voi!

        Pitäisi "ruuhka-aikoina" saada nostaa hinnat kaksinkertaiseksi, niin kuin muillakin aloilla tehdään. Tippuisi köyhät jonosta ja loppuisi ruikutus, kun ei olisi varaa kuin bussikyytiin.


      • Pekka Routala
        P.Ö.Silö kirjoitti:

        ""On tämä naurettavaa kun Helsingissä on näin pikkujoulujen aikaan aivan liian vähän takseja. Jonossa saa seistä kaksi tuntia, kun autoja on kerta kaikkiaan liian vähän liikenteessä""

        Vittuako täällä tilität, tilaa ensi kerralla itsellesi limousine- palvelusta yksityiskuljetus. Ai ei pakka riitä? Voi voi!

        Pitäisi "ruuhka-aikoina" saada nostaa hinnat kaksinkertaiseksi, niin kuin muillakin aloilla tehdään. Tippuisi köyhät jonosta ja loppuisi ruikutus, kun ei olisi varaa kuin bussikyytiin.

        Ai etkö saa kukkia kaupasta sesongin ulkopuolella? Osta itelles puutarha! Ai ei palkka riitä vai? Voi voi!

        Eli kuten huomaat, ei se ihan noin mene...

        "Pitäisi "ruuhka-aikoina" saada nostaa hinnat kaksinkertaiseksi, niin kuin muillakin aloilla tehdään. Tippuisi köyhät jonosta ja loppuisi ruikutus, kun ei olisi varaa kuin bussikyytiin."

        Kyllä! Ehdottomasti! Vapaa kilpailu, eli vapaat hinnat. Kyllä kysyntä ja tarjonta sen hinnan määrittelee ihan itse. Laita sinä taksilles tuplahinnat ruuhka-aikoina ja katsotaan miten sinun taksin kysynnällesi käy. Eiköhän asenne nöyrry ja hinnat laske. Sillä jos sinä et hintoja laske, joku muu kyllä tekee sen. Se joku muu jolla on niitä asiakkaita.


      • Taksirapu
        Pekka Routala kirjoitti:

        Ai etkö saa kukkia kaupasta sesongin ulkopuolella? Osta itelles puutarha! Ai ei palkka riitä vai? Voi voi!

        Eli kuten huomaat, ei se ihan noin mene...

        "Pitäisi "ruuhka-aikoina" saada nostaa hinnat kaksinkertaiseksi, niin kuin muillakin aloilla tehdään. Tippuisi köyhät jonosta ja loppuisi ruikutus, kun ei olisi varaa kuin bussikyytiin."

        Kyllä! Ehdottomasti! Vapaa kilpailu, eli vapaat hinnat. Kyllä kysyntä ja tarjonta sen hinnan määrittelee ihan itse. Laita sinä taksilles tuplahinnat ruuhka-aikoina ja katsotaan miten sinun taksin kysynnällesi käy. Eiköhän asenne nöyrry ja hinnat laske. Sillä jos sinä et hintoja laske, joku muu kyllä tekee sen. Se joku muu jolla on niitä asiakkaita.

        Onko mielessäsi kenties jokin maa, jossa taksiasiat ovat kokonaisuutena paremmin kuin Suomessa ja sopisi kenties malliksi suomellekin?
        Maailmalla "vapaan kilpailun maissa" liikkuu nimittäin kaikenkarvaisia ja vaarallisiakin takseja joissa on suuri mahdollisuus tulla huijatuksi.
        Se että taksikyyti Suomessa on niin kallista, johtuu moninkertaisesta veropolitiikasta.
        Kaikenkaikkiaan taksiala on aika hankala ala vapaalle kilpailulle.


      • xxx
        Taksirapu kirjoitti:

        Onko mielessäsi kenties jokin maa, jossa taksiasiat ovat kokonaisuutena paremmin kuin Suomessa ja sopisi kenties malliksi suomellekin?
        Maailmalla "vapaan kilpailun maissa" liikkuu nimittäin kaikenkarvaisia ja vaarallisiakin takseja joissa on suuri mahdollisuus tulla huijatuksi.
        Se että taksikyyti Suomessa on niin kallista, johtuu moninkertaisesta veropolitiikasta.
        Kaikenkaikkiaan taksiala on aika hankala ala vapaalle kilpailulle.

        "Se että taksikyyti Suomessa on niin kallista, johtuu moninkertaisesta veropolitiikasta."

        Taksikyyti suomessa on käsittämättömän halpa(mutta köyhälle on tietysti edullinenkin kallista), kun muistetaan mitä tässä maassa työntekijöiden palkkaaminen ja autoilu kokonaisuudessaan maksaa. Taksin tuotosta menee 52% työntekijöiden palkkoihin (jos ajatetaan vierastyövoimalla) ja mm. ammattiliikenteeseen rekisteröidyn auton (merkistä riippumatta) (liikenne)vakuutusmaksut ovat nolla bonuksilla luokkaa 10.000 €uroa/ vuosi.

        Jos taksiala suomessa vapautettaisiin, hinnat nousisivat muutaman kuukauden polkemisen jälkeen suuruusluokkaa 30-50% nykyisestä ja "sesonki aikaan" tuplaantuisivat. Näin käy esim. hiihtolomien aikaan Lapin hinnoille. Iltapäivälehtien toimittajien muiden populistien ymmärtämättömyyttä "hehkuttaa" hintojen alenemisella. Missään maassa jossa ala on vapautettu ja yrittäjät maksavat verot ja muut velvoitteet niinkuin pitää, näin ei ole käynyt, eikä käy suomessakaan.

        Tämänhetkinen tilanne on kaikille paras kompromissi (ja erityisesti asiakkaalle, koska nyt LVM määrää maksimihinnan, joka saadaan veloittaa ja tämä hinta on kaikille asiakkaille, kaikkialla suomessa sama). Aivan kuten sähkön ja auton katsastuksen vapauduttua, molempien hinnat ovat moninkertaistuneet ja niin tulee käymään myöskin taksien hinnoille.


      • -----------------

        kyllä palvelua saa jos on rahaa, voihan sen jo sopia etukäteen että tulee hakemaan kapakasta ja antaa vaikka 50 euroa tippiä niin ei tarvi jonottaa tolpalla. eihän kukaan näillä hinnoilla palvele (5-7 euroa/ tunti).


      • pannut

        merkille ettei kukkakauppiailla ole velvoitetta päivystää paikkakunnan poliisiviranomaisen vahvistaman työvuorolistan mukaan? Oletko muuten ottanut huomioon tai ajatellut kuka päättää siitä minkälainen taksijärjestelmä Suomessa on? Entä oletko tietoinen kuka/mikä päättää taksin liikenneluvista ja niiden määrästä?


      • MITTARI POIS !!!!!!!!!!!!!!...

        TAKSIKUSKIT _AJAKA ILMAN MITTAREA!!!!!!!!!! TULE TUPLA PALKKA!!!


      • Pekka R.

        Pekka kirjoittaa täyttä asiaa. Juttu on juuri niin kuin hän toteaa.

        Ja taksikuskeille totean nyt että: TURPA KIINNI !
        Ainoa syy heillä vastustaa muutosta (lupien vapauttamista) on se pelko että muutkin tulevat syömään suojeltua kakkua.

        Kyllä kysyntä ja tarjonta kyydit hinnoittelee, ja taksien tarjonnan ruuhka-aikaan.

        Sama periaate kuin muillekin aloille. Vaapaat luvat, vapaa hinnoittelu, ei mitään ajovelvoitteita. Ei sitä kukkakauppaakaan ole pakko pitää auki.

        Valtion tai kunnan pakolliset vammais- vanhuskyydit tulee julkisen sektorin hoitaa muulla tavalla, ei siihen voi takseja velvoittaa. Tai sitten tarjouskilpailu pystyyn ykityisille taksiyrittäjille, kyllä kun hinta on sopiva aina kuski ja auto löytyy.

        Ja sitten se paskanjauhanta siitä mitä se taksitoiminta on esim. Tukholmassa. Epämääräisiä kyytejä sun muuta. Ehkä sitä epämääräistaä toimintaa on kaikilla muillakin aloilla missä on maahanmuuttajat töissä. Jos näin on niin epämääräiset kuskit joutaa linnaan tai karkoitettaviksi. Muuten periaatteessa aivan sama mistä maasta kuski on, kaikilla on oikeus yrittää.

        Minua taas raskaasti vitutti sunnuntai-aamuna siellä taksijonossa. katsoi kellosta, aikaa meni 50 minuuttia. Palvelu on TÄYSIN ALA-ARVOISTA. Tukholmassa ei tarvi taksia odotella.

        Eli Suomen taksisuojatyöläiset hävetkää, olette palveluammatissa pohjasakkaa!


      • Tuurari
        Pekka R. kirjoitti:

        Pekka kirjoittaa täyttä asiaa. Juttu on juuri niin kuin hän toteaa.

        Ja taksikuskeille totean nyt että: TURPA KIINNI !
        Ainoa syy heillä vastustaa muutosta (lupien vapauttamista) on se pelko että muutkin tulevat syömään suojeltua kakkua.

        Kyllä kysyntä ja tarjonta kyydit hinnoittelee, ja taksien tarjonnan ruuhka-aikaan.

        Sama periaate kuin muillekin aloille. Vaapaat luvat, vapaa hinnoittelu, ei mitään ajovelvoitteita. Ei sitä kukkakauppaakaan ole pakko pitää auki.

        Valtion tai kunnan pakolliset vammais- vanhuskyydit tulee julkisen sektorin hoitaa muulla tavalla, ei siihen voi takseja velvoittaa. Tai sitten tarjouskilpailu pystyyn ykityisille taksiyrittäjille, kyllä kun hinta on sopiva aina kuski ja auto löytyy.

        Ja sitten se paskanjauhanta siitä mitä se taksitoiminta on esim. Tukholmassa. Epämääräisiä kyytejä sun muuta. Ehkä sitä epämääräistaä toimintaa on kaikilla muillakin aloilla missä on maahanmuuttajat töissä. Jos näin on niin epämääräiset kuskit joutaa linnaan tai karkoitettaviksi. Muuten periaatteessa aivan sama mistä maasta kuski on, kaikilla on oikeus yrittää.

        Minua taas raskaasti vitutti sunnuntai-aamuna siellä taksijonossa. katsoi kellosta, aikaa meni 50 minuuttia. Palvelu on TÄYSIN ALA-ARVOISTA. Tukholmassa ei tarvi taksia odotella.

        Eli Suomen taksisuojatyöläiset hävetkää, olette palveluammatissa pohjasakkaa!

        Tapaihtuipa alalla sitten mitä tahansa, vapautetaan luvat jne. mitä kaikkea tässäkin viestiketjussa on uhottu ja valitettu, niin tosiasia kuitenkin on, että Taxin hinta ei ainakaan tule putoamaan. Sehän on jo nyt yleiseen hinta- ja palkkatasoon nähden erittäin alhainen, Taxilla on siis hapaa matkustaa. Itse työskentelen IT-alalla, mutta koska satun omaamaan ammattiajoluvan, aina silloin tällöin ajan Taxia. Tuolta pohjalta tein pientä analyysiä.

        Ajan lähinnä iltoja/öitä ja satunnaisesti myös viikonloppuisin. Ja siis Espoossa. Ajovuoron kassat näyttävät olevan keskimäärin n. 250 € (alv 0%). Ajovuoron pituus keskimäärin n. 8 tuntia. Eli kuskin tuntipalkkaksi jää vähän yli 10 € per tunti (brutto). Stokkalla ilta/viikonloppumyyjät saa 12 € tunti ja asianmukaiset pyhätyölisät sunnuntaista. Kannattaa siis vaihtaa alaa nopeasti, jos ajattelee vain palkkaa.

        Vapaa hinnoittelu Taxissa olisikin hyvä juttu. Voisi esimekiksi yöllisessä Taxijonossa kysyä maksaisiko joku jonossa hieman taaempana oleva enemmän, jos pääsisi kyytiin. Nythän Taxin on otettava ensimmäinen matkustaja, koska asiakasta ei saa valita siitäkin huolimatta, että asiakas saa valita auton halutessaan. Hinnoittelun vapautuessa pitäisi myös Taxeille antaa oikeus valita matkustaja. Tai voisi vaikka kysyä kuka on menossa pisimmälle ja ryhtyä neuvottelemaan matkan hinnasta. Ja toisaalta, jos asiakas olisi menossa sellaiseen suuntaa, että ei olisi odotettavissa paluukyytiä, voisi tästä vaatia kovempaa hintaa, kun joutuu ajamaan tyhjänä takaisin. Näinhän ne markkiinat pelaisivat molemmin puolin hyvin. Asiakaspalvelu tästä tuskin kovin paljon nopeutuisi, kun aina pitäisi käydä hintaneuvottelut. Pitäsisikö kuljetussopimuksesta tehdä kirjallinen, jotta matkan päätyttyä ei muodostuisi erimielisyyttä sovitusta hinnasta? No, ei mennä detaljeihin, mutta hienoahan se olisi, kun voisi 50 m taksijonon viereen pysähtyä ja kysyä kuka maksaa eniten kyydistä. Voisi viritellä tarjouksia tyyliin satasella heti kotiin ohi jonon jne. Paljonko olisit valmis maksamaan siellä taksijonossa sunnuntaiaamuna että kyydin saat?


      • Sama
        Tuurari kirjoitti:

        Tapaihtuipa alalla sitten mitä tahansa, vapautetaan luvat jne. mitä kaikkea tässäkin viestiketjussa on uhottu ja valitettu, niin tosiasia kuitenkin on, että Taxin hinta ei ainakaan tule putoamaan. Sehän on jo nyt yleiseen hinta- ja palkkatasoon nähden erittäin alhainen, Taxilla on siis hapaa matkustaa. Itse työskentelen IT-alalla, mutta koska satun omaamaan ammattiajoluvan, aina silloin tällöin ajan Taxia. Tuolta pohjalta tein pientä analyysiä.

        Ajan lähinnä iltoja/öitä ja satunnaisesti myös viikonloppuisin. Ja siis Espoossa. Ajovuoron kassat näyttävät olevan keskimäärin n. 250 € (alv 0%). Ajovuoron pituus keskimäärin n. 8 tuntia. Eli kuskin tuntipalkkaksi jää vähän yli 10 € per tunti (brutto). Stokkalla ilta/viikonloppumyyjät saa 12 € tunti ja asianmukaiset pyhätyölisät sunnuntaista. Kannattaa siis vaihtaa alaa nopeasti, jos ajattelee vain palkkaa.

        Vapaa hinnoittelu Taxissa olisikin hyvä juttu. Voisi esimekiksi yöllisessä Taxijonossa kysyä maksaisiko joku jonossa hieman taaempana oleva enemmän, jos pääsisi kyytiin. Nythän Taxin on otettava ensimmäinen matkustaja, koska asiakasta ei saa valita siitäkin huolimatta, että asiakas saa valita auton halutessaan. Hinnoittelun vapautuessa pitäisi myös Taxeille antaa oikeus valita matkustaja. Tai voisi vaikka kysyä kuka on menossa pisimmälle ja ryhtyä neuvottelemaan matkan hinnasta. Ja toisaalta, jos asiakas olisi menossa sellaiseen suuntaa, että ei olisi odotettavissa paluukyytiä, voisi tästä vaatia kovempaa hintaa, kun joutuu ajamaan tyhjänä takaisin. Näinhän ne markkiinat pelaisivat molemmin puolin hyvin. Asiakaspalvelu tästä tuskin kovin paljon nopeutuisi, kun aina pitäisi käydä hintaneuvottelut. Pitäsisikö kuljetussopimuksesta tehdä kirjallinen, jotta matkan päätyttyä ei muodostuisi erimielisyyttä sovitusta hinnasta? No, ei mennä detaljeihin, mutta hienoahan se olisi, kun voisi 50 m taksijonon viereen pysähtyä ja kysyä kuka maksaa eniten kyydistä. Voisi viritellä tarjouksia tyyliin satasella heti kotiin ohi jonon jne. Paljonko olisit valmis maksamaan siellä taksijonossa sunnuntaiaamuna että kyydin saat?

        Aivan sama mitä hinnoille tapahtuu, pääasia että ne on vapaan kilpailun muovaamat. Maksan siis minkä hinnan tahansa, kunhan tiedän että se hinta on vapaan kilpailun muovaama. Lisäksi voin valita itselleni sopivan kyydin useasta eri vaihtoehdosta.


      • Tuurari
        Sama kirjoitti:

        Aivan sama mitä hinnoille tapahtuu, pääasia että ne on vapaan kilpailun muovaamat. Maksan siis minkä hinnan tahansa, kunhan tiedän että se hinta on vapaan kilpailun muovaama. Lisäksi voin valita itselleni sopivan kyydin useasta eri vaihtoehdosta.

        et sitten tilaa Taxia ennakkoon? Soita vaikka illalla ravintolasta Taxi odottamaan ravintolan ulkopuolelle. Odotustaksa on vain 31,40 € tunnissa. Ilmoitaa kuskille, että tulet jokatapauksessa, ettei siis lähde pois, koska asiakasta ei tullut. Näin vältyt odottelulta. Kyydin muuten voit valita jo nyt, jos haluat. Voit siis valita hauamasi Taxin.

        Onko Taxi ainoa, missä syntyy jonoja kiireisimpänä aikana? Vosiko esimerkiksi ruokakauppaa velvoittaa mitoittamaan kassakapasiteettinsa pahimpien ruuhkahuippujen mukaan siten, että asiakas pääsee aina kävelemään suoraan kassalle ilman jonottamista? Tai pankkeja, millä alalla muten itse toimit?


      • selittää
        Tuurari kirjoitti:

        et sitten tilaa Taxia ennakkoon? Soita vaikka illalla ravintolasta Taxi odottamaan ravintolan ulkopuolelle. Odotustaksa on vain 31,40 € tunnissa. Ilmoitaa kuskille, että tulet jokatapauksessa, ettei siis lähde pois, koska asiakasta ei tullut. Näin vältyt odottelulta. Kyydin muuten voit valita jo nyt, jos haluat. Voit siis valita hauamasi Taxin.

        Onko Taxi ainoa, missä syntyy jonoja kiireisimpänä aikana? Vosiko esimerkiksi ruokakauppaa velvoittaa mitoittamaan kassakapasiteettinsa pahimpien ruuhkahuippujen mukaan siten, että asiakas pääsee aina kävelemään suoraan kassalle ilman jonottamista? Tai pankkeja, millä alalla muten itse toimit?

        Jos Prisman 25 kassaa ei riitä perjantai iltapäivänä, ja jonot on 20 metriä per kassa, mikään laki maailmassa ei estä minua laittamasta omaa kauppaa viereen pystyyn, jossa kassat vetää!


      • Brr
        selittää kirjoitti:

        Jos Prisman 25 kassaa ei riitä perjantai iltapäivänä, ja jonot on 20 metriä per kassa, mikään laki maailmassa ei estä minua laittamasta omaa kauppaa viereen pystyyn, jossa kassat vetää!

        Ja luulet että on kannattavaa avata kauppa vain niiden perjantai iltapäivien takia?


      • tähän…
        Tuurari kirjoitti:

        Tapaihtuipa alalla sitten mitä tahansa, vapautetaan luvat jne. mitä kaikkea tässäkin viestiketjussa on uhottu ja valitettu, niin tosiasia kuitenkin on, että Taxin hinta ei ainakaan tule putoamaan. Sehän on jo nyt yleiseen hinta- ja palkkatasoon nähden erittäin alhainen, Taxilla on siis hapaa matkustaa. Itse työskentelen IT-alalla, mutta koska satun omaamaan ammattiajoluvan, aina silloin tällöin ajan Taxia. Tuolta pohjalta tein pientä analyysiä.

        Ajan lähinnä iltoja/öitä ja satunnaisesti myös viikonloppuisin. Ja siis Espoossa. Ajovuoron kassat näyttävät olevan keskimäärin n. 250 € (alv 0%). Ajovuoron pituus keskimäärin n. 8 tuntia. Eli kuskin tuntipalkkaksi jää vähän yli 10 € per tunti (brutto). Stokkalla ilta/viikonloppumyyjät saa 12 € tunti ja asianmukaiset pyhätyölisät sunnuntaista. Kannattaa siis vaihtaa alaa nopeasti, jos ajattelee vain palkkaa.

        Vapaa hinnoittelu Taxissa olisikin hyvä juttu. Voisi esimekiksi yöllisessä Taxijonossa kysyä maksaisiko joku jonossa hieman taaempana oleva enemmän, jos pääsisi kyytiin. Nythän Taxin on otettava ensimmäinen matkustaja, koska asiakasta ei saa valita siitäkin huolimatta, että asiakas saa valita auton halutessaan. Hinnoittelun vapautuessa pitäisi myös Taxeille antaa oikeus valita matkustaja. Tai voisi vaikka kysyä kuka on menossa pisimmälle ja ryhtyä neuvottelemaan matkan hinnasta. Ja toisaalta, jos asiakas olisi menossa sellaiseen suuntaa, että ei olisi odotettavissa paluukyytiä, voisi tästä vaatia kovempaa hintaa, kun joutuu ajamaan tyhjänä takaisin. Näinhän ne markkiinat pelaisivat molemmin puolin hyvin. Asiakaspalvelu tästä tuskin kovin paljon nopeutuisi, kun aina pitäisi käydä hintaneuvottelut. Pitäsisikö kuljetussopimuksesta tehdä kirjallinen, jotta matkan päätyttyä ei muodostuisi erimielisyyttä sovitusta hinnasta? No, ei mennä detaljeihin, mutta hienoahan se olisi, kun voisi 50 m taksijonon viereen pysähtyä ja kysyä kuka maksaa eniten kyydistä. Voisi viritellä tarjouksia tyyliin satasella heti kotiin ohi jonon jne. Paljonko olisit valmis maksamaan siellä taksijonossa sunnuntaiaamuna että kyydin saat?

        Hong Kongissa ihan tavallinenkin pulliainen voi istua taksin kyytiin joudumatta heti vararikkoon. Jos otan aamulla taksin lähimmälle juna-asemalle joka on 20 minuutin kävelymatkan päässä, maksan matkasta 15 HK:n dollaria eli n. 1.6 euroa. Noin 10-15 minuutin ajomatka esim. koiran kanssa lähimmälle eläinlääkärille maksaa noin 6.5 euroa – ja siihen hintaan sisältyy jo pieni lisämaksu kyydissä olleesta eläimestä. Täällä on siis hyvä olla taksin asiakkaana, mutta ei välttämättä kai niin hyvä taksikuskina…


      • nojoon
        tähän… kirjoitti:

        Hong Kongissa ihan tavallinenkin pulliainen voi istua taksin kyytiin joudumatta heti vararikkoon. Jos otan aamulla taksin lähimmälle juna-asemalle joka on 20 minuutin kävelymatkan päässä, maksan matkasta 15 HK:n dollaria eli n. 1.6 euroa. Noin 10-15 minuutin ajomatka esim. koiran kanssa lähimmälle eläinlääkärille maksaa noin 6.5 euroa – ja siihen hintaan sisältyy jo pieni lisämaksu kyydissä olleesta eläimestä. Täällä on siis hyvä olla taksin asiakkaana, mutta ei välttämättä kai niin hyvä taksikuskina…

        mene kuule mhoidattaan piskiäsi sinne honkongiin.samalla käy itse kanssa lääkärillä sekin on siellä halvempaa,ja teetä puku tai kaksi


      • Tuurari
        tähän… kirjoitti:

        Hong Kongissa ihan tavallinenkin pulliainen voi istua taksin kyytiin joudumatta heti vararikkoon. Jos otan aamulla taksin lähimmälle juna-asemalle joka on 20 minuutin kävelymatkan päässä, maksan matkasta 15 HK:n dollaria eli n. 1.6 euroa. Noin 10-15 minuutin ajomatka esim. koiran kanssa lähimmälle eläinlääkärille maksaa noin 6.5 euroa – ja siihen hintaan sisältyy jo pieni lisämaksu kyydissä olleesta eläimestä. Täällä on siis hyvä olla taksin asiakkaana, mutta ei välttämättä kai niin hyvä taksikuskina…

        et kulje bussilla? Se maksaa vain 2 euroa, tosin ei hae sinua ovelta eikä myöskään vie eläinlääkärin ovelle. Näin voit säästää 4,5 euroa per suunta, jos siis tuo 4,5 euroa tuosta lisäpalvelusta on sinusta liikaa. Mitä muuta muuten saat tuolla hinnalla tänäpäivä? Niin, siis oletin, että asut pääkaupunkiseudulla jossa kohtuullinen bussiliikenne. Maaseudulla voit hankkia polkupyörän. Esimerkiksi 650 euron hintaisen pyörän kuoletat jo 50 edestakaisella eläinlääkärireissulla.


      • tahan...
        Tuurari kirjoitti:

        et kulje bussilla? Se maksaa vain 2 euroa, tosin ei hae sinua ovelta eikä myöskään vie eläinlääkärin ovelle. Näin voit säästää 4,5 euroa per suunta, jos siis tuo 4,5 euroa tuosta lisäpalvelusta on sinusta liikaa. Mitä muuta muuten saat tuolla hinnalla tänäpäivä? Niin, siis oletin, että asut pääkaupunkiseudulla jossa kohtuullinen bussiliikenne. Maaseudulla voit hankkia polkupyörän. Esimerkiksi 650 euron hintaisen pyörän kuoletat jo 50 edestakaisella eläinlääkärireissulla.

        Siksi kun Hong Kongissa ei saa koiraa ottaa bussiin eika muihinkaan julkisiin kulkuvalineisiin. Ainoan poikkeuksen muodostavat sokeain opaskoirat yms. palveluskoirat, eika oma karvaturrini sellainen ole. Melkein kolkytkiloisen koiran kuljettaminen fillarilla taas ei onnistu, eika sita myoskaan voi panna pyoran viereen juoksemaan koko matkaa elainlaakariin. - Tuntuu silta etta ihmiset ovat missanneet viestini pointin. Halusin tuoda esille miten paljon halvempaa taksilla matkustaminen on Hong Kongissa (siis siina miljoonakaupungissa Kiinan kupeessa Aasiassa) verrattuna suomalaiseen huippukalliiseen taksikyytiin. Suomessa kaytan taksia vain kun on aarimmainen hata eika muita matkustusvaihtoehtoja ole. Hong Kongissa voin kayttaa taksia vaikkapa kauppamatkalla jos ostoskassit painavat liikaa eika bussia nay eika kuulu. Ei tulisi moinen mieleenkaan Suomessa...


      • Insinööri
        tahan... kirjoitti:

        Siksi kun Hong Kongissa ei saa koiraa ottaa bussiin eika muihinkaan julkisiin kulkuvalineisiin. Ainoan poikkeuksen muodostavat sokeain opaskoirat yms. palveluskoirat, eika oma karvaturrini sellainen ole. Melkein kolkytkiloisen koiran kuljettaminen fillarilla taas ei onnistu, eika sita myoskaan voi panna pyoran viereen juoksemaan koko matkaa elainlaakariin. - Tuntuu silta etta ihmiset ovat missanneet viestini pointin. Halusin tuoda esille miten paljon halvempaa taksilla matkustaminen on Hong Kongissa (siis siina miljoonakaupungissa Kiinan kupeessa Aasiassa) verrattuna suomalaiseen huippukalliiseen taksikyytiin. Suomessa kaytan taksia vain kun on aarimmainen hata eika muita matkustusvaihtoehtoja ole. Hong Kongissa voin kayttaa taksia vaikkapa kauppamatkalla jos ostoskassit painavat liikaa eika bussia nay eika kuulu. Ei tulisi moinen mieleenkaan Suomessa...

        "Tuntuu silta etta ihmiset ovat missanneet viestini pointin. Halusin tuoda esille miten paljon halvempaa taksilla matkustaminen on Hong Kongissa"

        Niin, mietippä typerys seuraavaksi onko muutkin palvelut ja hyödykkeet

        a) halvempia kuin suomessa?
        b) kallinpia kuin suomessa?
        c) samanhintaisia kuin suomessa?

        Ja mites se yleinen palkkataso?


      • REPE1000
        MITTARI POIS !!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

        TAKSIKUSKIT _AJAKA ILMAN MITTAREA!!!!!!!!!! TULE TUPLA PALKKA!!!

        kATOPPA KUN TAKSIKESKUS SEURAA TAKSEJA NIIN AIKA HEIKKOO


    • Läsäri

      Täällä puhutaan monessa viestissä "Tunkiosta". Minusta näyttää, että se kuvaus sopii moneenkin tolppaan. On nimittäin niin törkeän näköisiä tolppien vierustat kun kaikki kahvimukit ja tyhjät röökiaskit ja muut roskat heitetään maahan. Ainakin Pitskussa Stocka-auton vieressä on nimeen sopiva tolppa.

    • HJK

      Karhupuistolta saa aina kyydin joten sinne kannattaa mennä ja siellä on kohteliaat kuskit

      • Minnzkuu

        Karhupuistossa yx kuski tuli väkisin mun kaa takapenkille ja yritti sulloo väkisin kullii mun suuhun.. Löin avarin sille poskelle ja se rupes heti itkee.. Vittu mikä raukka paska


      • miihkali
        Minnzkuu kirjoitti:

        Karhupuistossa yx kuski tuli väkisin mun kaa takapenkille ja yritti sulloo väkisin kullii mun suuhun.. Löin avarin sille poskelle ja se rupes heti itkee.. Vittu mikä raukka paska

        Katos vaan! Ja mä kun luulin niiden homppelikuskien ajavan Annankadulta...


    • renki vuosina 95-00

      Hyviä on Laajasalo (tosi iso alue,), Herttoniemi (herttoniemenranta on pyllystä), Siilitie (päivällä), Museokatu (eduskunta tilaa, mummot tilaavat), Töölöntori (sairaalat tilaavat), Munkkiniemi (päivällä), Munkkivuori (päivällä), Puistola (päivällä jos tuntee pohjoishelsinkiä), E-Haaga (jos tuntee Haagan), Tukholmankatu (sairaala soittaa pitkiä ajoja), Vuosaari (iltaisin keskustan kyytejä), Itäkeskus (tosin lyhyitä ajoja).

      Sitten on tietysti rautatientori (mutta sinne menevät kaikki aloittelijat aina laidoiltakin takaisin) ja laivarannat 1/2h laivan tulon jälkeen (1h ennen tuloa asema on turvoksissa Vantaalaisia ja muita...). Hyviä on myös kapteeninkatu (1) ja viiskulma (3).

      Periaate on se, ettei kannata ajaa laidalta ytimeen vaan hakeutua kunkin alueen "parhaalle" tolpalle, esim pohjoisessa 50 ei 52, haagassa 81 ei 83, keskustassa 41 ei 37, hotellit ovat huonoja (paitsi ihan aamulla), katajanokka on aina tukossa, Etelähelsingissä 1 tai 3 ei 10, Seaside on huono, ruoholahti parempi jne...

    • Vihainen nainen

          Helsingin taksien "palvelu" on törkeää. Olen tänään illansuussa jonottanut tunnin taksikeskukseen. Sain sieltä puolen tunnin välein kaksi tilausnumeroa. Kumpikaan auto ei tullut.

      Miksi taksikeskukseen ei hankita sellaista puhelinvaihdetta ja niin paljon väkeä vastaamaan, että puhelimessa ei tarvitse roikkua tuntia? Olisiko vastaus se, että palvelu ei kiinnosta pätkääkään. Asiakkaista tuntuu olevan vain riesaa. Hinnat ovat kyllä pilvissä moneen eurooppalaiseen pääkaupunkiin verrattuna.

      Entäs jos jättäisimme Helsingin taksit täysin käyttämättä vaikkapa viikon tai pari? Mahtaisiko palvelu parantua?

      • ?!?!?!?!?!

        ennemmin taksit pitäisi mennä lakkoon kuin taksinkäyttäjät.ajaisitko itse yöllä tai pyhänä tai jouluaattona ilman mitään lisiä, kuski saa vain n.1/3 osan mittarin näyttämästä summasta, onko hinnat pilvissä kun normaalitunneilla palkka on melkein sama kuin työttömyyskorvaus.vielä pitäisi saada palvelua kun vähemmästäkin on laitettu satamat kiinni.


      • perttu

        Tilaa rouva taksin vaikka tekstiviestillä, ei tarttis jonottaa keskukseen. Maksaa vähän enempi se, mutta kätevää on ja nopeata. Ruuhka-aikaan taksi ei kovin kauaa pihalla odota, joten voi olla että taksi tuli ja meni... Joskus kiire aikaan autoja ei vaan riitä liikenteellisesti "haastaviin" tilauksiin, vähän niinkuin Joulun lomamatkatkin on jo myyty loppuun.

        Miksi muuten kaikkien pitää juhlia samana viikonloppuna. Pitäisitte pikkujoulujen sijasta pikkujuhannusta. Siten on lämpimämpi autoa odotella ja saapuu nopeammin se. Juhlapäivänä joutuu taksi odottamaan, oli kilpailu vapaa tai ei. Vapaassa kilpaiulussa hinta on tosin kaksinkertainen.

        Mitä tulee taksin hintoihin suomessa, on täällä autoilu ja henkilökunnan palkkaaminen kalliimpaa kuin useimmissa Euroopanmaissa, mutta taksi on kuitenkin keskihintainen. Hyvää joulua ja kärsivällisyyttä hänelle.


      • Brr

        Siis Helsingin taksikeskuksen palvelu on törkeää. On selvää, että siellä taksikeskuksessa ei ole tarpeeksi henkilökuntaa/linjoja vastaamaan pahimman ruuhka-ajan kysyntään. Avaa puhelinluettelo ja etsi sieltä lähimmän taksitolpan numero, tilaa taksi tekstiviestillä tai soita taksi vaikka kovaselta.

        Sinä olisit varmastikin tietänyt tämän jos käyttäisit taksia joskus muulloinkin kuin pikkujouluna. Mene ihan rauhassa lakkoon. Kuljetettavaa riittää näinä aikoina muutenkin tarpeeksi.


      • KLFFF
        Brr kirjoitti:

        Siis Helsingin taksikeskuksen palvelu on törkeää. On selvää, että siellä taksikeskuksessa ei ole tarpeeksi henkilökuntaa/linjoja vastaamaan pahimman ruuhka-ajan kysyntään. Avaa puhelinluettelo ja etsi sieltä lähimmän taksitolpan numero, tilaa taksi tekstiviestillä tai soita taksi vaikka kovaselta.

        Sinä olisit varmastikin tietänyt tämän jos käyttäisit taksia joskus muulloinkin kuin pikkujouluna. Mene ihan rauhassa lakkoon. Kuljetettavaa riittää näinä aikoina muutenkin tarpeeksi.

        Turhaa olisi palkata riittävästi "puhelintyttöjä", koska autot ei kuitenkaan kaikille samaanaikaan riittäisi ja tilaukset menisivät vanhoiksi ja asiakas joutuisi soittamaan uudelleen. (eikä muuten riitä Kovasen autotkaan. ovat jo päiviä etukäteen ennakkotilattu) Ammattibailaajien tuttavapiiriin kuuluu taksinkuljettaja, jolle voi ruuhka-aikaan soittaa suoraan autoon ja saada kyydin nopeasti. Satunnaiset käyttäjät ja amatöörit ovat kaikilla suurimpia valittajia.


      • Vihainen nainen
        Brr kirjoitti:

        Siis Helsingin taksikeskuksen palvelu on törkeää. On selvää, että siellä taksikeskuksessa ei ole tarpeeksi henkilökuntaa/linjoja vastaamaan pahimman ruuhka-ajan kysyntään. Avaa puhelinluettelo ja etsi sieltä lähimmän taksitolpan numero, tilaa taksi tekstiviestillä tai soita taksi vaikka kovaselta.

        Sinä olisit varmastikin tietänyt tämän jos käyttäisit taksia joskus muulloinkin kuin pikkujouluna. Mene ihan rauhassa lakkoon. Kuljetettavaa riittää näinä aikoina muutenkin tarpeeksi.

        Jos olet taksikuski tai -yrittäjä, niin viestisi lopussa paljastat, mistä Helsingin taksitoiminta kiikastaa: asenteista. "Kuskattavia riittää muutenkin..." Juuri tästä ongelmasta on asiakkaan kannalta kyse. Palvelu ei kerta kaikkiaan kiinnosta helsinkiläistä taksia. Ja tämä on nimenomaan Helsingin ongelma.

        Mitä tulee muihin neuvoihisi, niin tein juuri niin kuin neuvoit. Soitin lähimmälle tolpalle, mutta eihän siellä ketään koskaan ole. Sitten jonotin taksikeskukseen, josta luvatut taksit eivät tulleet. Eikö sopimus olekaan takseille sopimus? Jos luvataan mennä johonkin hakemaan asiakas, niin miksi sitten ei tulla koskaan perille?

        Olen äskettäin palannut eurooppalaisesta miljoonakaupungista asumaan takaisin Suomeen ja voin todella sanoa, että näiden palvelujen suhteen Suomi on oikea takapajula. Olen tottunut käyttämään taksia päivittäin ja usein monta kertaa päivässä, mutta täällä se on mahdotonta. Ei kukaan voi odottaa luuri korvassa tuntikausia päivässä.


      • Taksirapu
        Vihainen nainen kirjoitti:

        Jos olet taksikuski tai -yrittäjä, niin viestisi lopussa paljastat, mistä Helsingin taksitoiminta kiikastaa: asenteista. "Kuskattavia riittää muutenkin..." Juuri tästä ongelmasta on asiakkaan kannalta kyse. Palvelu ei kerta kaikkiaan kiinnosta helsinkiläistä taksia. Ja tämä on nimenomaan Helsingin ongelma.

        Mitä tulee muihin neuvoihisi, niin tein juuri niin kuin neuvoit. Soitin lähimmälle tolpalle, mutta eihän siellä ketään koskaan ole. Sitten jonotin taksikeskukseen, josta luvatut taksit eivät tulleet. Eikö sopimus olekaan takseille sopimus? Jos luvataan mennä johonkin hakemaan asiakas, niin miksi sitten ei tulla koskaan perille?

        Olen äskettäin palannut eurooppalaisesta miljoonakaupungista asumaan takaisin Suomeen ja voin todella sanoa, että näiden palvelujen suhteen Suomi on oikea takapajula. Olen tottunut käyttämään taksia päivittäin ja usein monta kertaa päivässä, mutta täällä se on mahdotonta. Ei kukaan voi odottaa luuri korvassa tuntikausia päivässä.

        Lähden juuri ajamaan pyrkimyksenäni kyyditä niin monta asiakasta kuin suinkin mahdollisimman sujuvasti ja mukavasti määränpäihinsä. Pahimpina ruuhkahuippuina ,kuten nyt, ei autoja vain millään riitä kaikille, ja nimenomaan keskustassa. Teemme minkä voimme..

        Mikä on muuten se miljoonakaupunki, jossa taksijärjestelmä toimii kaikkina aikoina loistavasti? Kerro, olisi kiva tietää!


      • Vihainen nainen
        Taksirapu kirjoitti:

        Lähden juuri ajamaan pyrkimyksenäni kyyditä niin monta asiakasta kuin suinkin mahdollisimman sujuvasti ja mukavasti määränpäihinsä. Pahimpina ruuhkahuippuina ,kuten nyt, ei autoja vain millään riitä kaikille, ja nimenomaan keskustassa. Teemme minkä voimme..

        Mikä on muuten se miljoonakaupunki, jossa taksijärjestelmä toimii kaikkina aikoina loistavasti? Kerro, olisi kiva tietää!

        En sanonut, että palasin miljoonakaupungista, jossa taksijärjestelmä toimii loistavasti ympäri vuorokauden ja kaikkina aikoina. Puhuin enemmänkin asenteista. Täällä tuntuu olevan yleistä, että asiakas on takseille vain välttämätön paha, jota on pakko sietää - tai haukkua asiakkaille taksijärjestelmää ja suomalaisia asiakkaita. Ystävällisyys ei silti maksa mitään.

        Jouduin kerran Suomessa käyttämään kainalosauvoja useamman kuukauden ja kävin hoidoissa taksilla päivittäin kolme kuukautta ja muutoinkin käytin paljon taksia. Vain kerran koko aikana avasi taksi minulle ulkopuolelta oven, jotta pääsin autosta ulos kunnolla. Työssäni olen myös käyttänyt taksia monta kertaa päivässä. Taksien suurkuluttaja kyllä tietää mistä puhuu. Valitettavasti.

        Kaupunki on muuten Pariisi. Joskus ei ollut helppoa saada taksia, mutta kohtelu kyllä oli yleensä asiallista ja kohteliasta.


      • Brr
        Vihainen nainen kirjoitti:

        Jos olet taksikuski tai -yrittäjä, niin viestisi lopussa paljastat, mistä Helsingin taksitoiminta kiikastaa: asenteista. "Kuskattavia riittää muutenkin..." Juuri tästä ongelmasta on asiakkaan kannalta kyse. Palvelu ei kerta kaikkiaan kiinnosta helsinkiläistä taksia. Ja tämä on nimenomaan Helsingin ongelma.

        Mitä tulee muihin neuvoihisi, niin tein juuri niin kuin neuvoit. Soitin lähimmälle tolpalle, mutta eihän siellä ketään koskaan ole. Sitten jonotin taksikeskukseen, josta luvatut taksit eivät tulleet. Eikö sopimus olekaan takseille sopimus? Jos luvataan mennä johonkin hakemaan asiakas, niin miksi sitten ei tulla koskaan perille?

        Olen äskettäin palannut eurooppalaisesta miljoonakaupungista asumaan takaisin Suomeen ja voin todella sanoa, että näiden palvelujen suhteen Suomi on oikea takapajula. Olen tottunut käyttämään taksia päivittäin ja usein monta kertaa päivässä, mutta täällä se on mahdotonta. Ei kukaan voi odottaa luuri korvassa tuntikausia päivässä.

        Olet oikeassa. Minua ei todellakaan kiinnosta palvella kaltaistasi ihmistä joka tulee taksiini valittamaan kuinka vaikeaa sitä on saada muutamana tuntina koko vuonna. Vikahan ei ole minussa vaan asiakkaassa, kyllä asiakkaassa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että minua ei palvelu kiinnostaisi.

        Pesen auton joka kerta kuin se on mahdollista. Avaan oven ulkoapäin aina vanhuksille/liikuntaesteisille, muille yleensä sisältäpäin. Juttelen niitä näitä jos asiakas haluaa jutella. Annan juoda autossa ja annan asiakkaan kuunnella haluamaansa musiikkia jne. Mitä muuta vielä toivot?

        Soitit lähimmälle tolpalle? Meillä on helsingissä käytössä systeemi joka yhdistää puhelut suoraan autoon. Joka siis tarkoittaa sitä, että siellä tolpalla ei kenenkään edes tarvitse olla. Epäilen suuresti, että olet tähän numeroon edes yrittänyt soittaa. Eikö sopimus ole takseille sopimus? Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinun kyytejäsi ei ole kukaan kuitannut. On yleinen harhaluulo, että taksi on tulossa kun asiakkaalle annetaan varausnumero. Siis kysynkin, kuka on sinut luvannut tulla hakemaan? Hauku siis taksikeskusta, älä takseja. Onko mielestäsi kohtuullista, että taksikeskuksen joka on toiminnassa 365 päivää vuodessa 24 tuntia vuorokaudessa, pitäisi hankkia lisää kapasiteettia sen takia, että sinä pääsisit keskukseen läpi juuri näin muutamana tuntina vuodessa?

        Summa summarum. Mitään ongelmaa ei oikeasti ollutkaan. Totuus oli vain, että et osannut soittaa tolpalle tahi tilata taksia tekstiviestillä jolloin olisit sen mitä suurimmalla todennäköisyydellä suht pian saanut. Ja toisekseen yritit tilata taksia yhtenä pahimmista taksiruuhka-ajoista koko vuonna.

        Taksipalvelu helsingissä on huippuluokkaa verrattiin sitä mihin maahan tahansa. Täytyy myös muistaa, että kyseessä on matalapalkka-ala joka ei näillä taksoilla houkuttele alalle tarpeeksi osaavaa työvoimaa...


      • Taksirapu
        Vihainen nainen kirjoitti:

        En sanonut, että palasin miljoonakaupungista, jossa taksijärjestelmä toimii loistavasti ympäri vuorokauden ja kaikkina aikoina. Puhuin enemmänkin asenteista. Täällä tuntuu olevan yleistä, että asiakas on takseille vain välttämätön paha, jota on pakko sietää - tai haukkua asiakkaille taksijärjestelmää ja suomalaisia asiakkaita. Ystävällisyys ei silti maksa mitään.

        Jouduin kerran Suomessa käyttämään kainalosauvoja useamman kuukauden ja kävin hoidoissa taksilla päivittäin kolme kuukautta ja muutoinkin käytin paljon taksia. Vain kerran koko aikana avasi taksi minulle ulkopuolelta oven, jotta pääsin autosta ulos kunnolla. Työssäni olen myös käyttänyt taksia monta kertaa päivässä. Taksien suurkuluttaja kyllä tietää mistä puhuu. Valitettavasti.

        Kaupunki on muuten Pariisi. Joskus ei ollut helppoa saada taksia, mutta kohtelu kyllä oli yleensä asiallista ja kohteliasta.

        Olen aivan samaa mieltä siitä, että ystävällisyys on taikasana joka saa asiat sujumaan , myös taksissa. Itse pyrin olemaan ystävällinen ja huomaavainen, ja lähes kaikki kyydit ovatkin mukavia ja asiallisia. Myös potentiaaliset häiriköt ovat helpompia,jos heitä kohtelee reilusti.
        Varsin ikävää, jos olet joutunut kohtaamaan ynseitä kuskeja, kaikki eivät ole ikävä kyllä psykologian mestareita. Sama pätee ikävä kyllä kaikille muillekin aloille, lääkäreistä poliiseihin. Välinpitämättömyyttä riittää kaikkialla, onneksi sinä et ole sellainen !

        Eivät kaikki suinkaan ole tyytyväisiä Pariisin takseihin. Lyhyitä kyytejä kuskit eivät kuulemma halua ottaa, kortit eivät meinaa kelvata, kaikenlaisia lisiä lyödään, eikä sielläkään toki kaikkina aikoina autoa saa. Ilmeisesti puhut hyvää ranskaa ja tunnet kaupungin tavat.
        Parempia kyytejä jatkossa!


      • amatöörit on amatöörejä
        KLFFF kirjoitti:

        Turhaa olisi palkata riittävästi "puhelintyttöjä", koska autot ei kuitenkaan kaikille samaanaikaan riittäisi ja tilaukset menisivät vanhoiksi ja asiakas joutuisi soittamaan uudelleen. (eikä muuten riitä Kovasen autotkaan. ovat jo päiviä etukäteen ennakkotilattu) Ammattibailaajien tuttavapiiriin kuuluu taksinkuljettaja, jolle voi ruuhka-aikaan soittaa suoraan autoon ja saada kyydin nopeasti. Satunnaiset käyttäjät ja amatöörit ovat kaikilla suurimpia valittajia.

        "Satunnaiset käyttäjät ja amatöörit ovat kaikilla suurimpia valittajia"

        Hyvä "KLFFF":),sinä sen sanoit.

        Vikisijät ja valittajat;tilatkaa se taksinne ENNAKKOTILAUKSENA, niin ei tule niitä "ikäviä yllätyksiä". Ja jos ei muka ole varaa maksaa ennakkomaksua 5.20, mutta on vara muuten matkustaa cäbillä, niin menkää yleisillä, kävelkää, kontatkaa tai mitä vaan!

        Tai tilatkaa sillä tekstiviestillä se taksi niin ei tarvi narista, että joutuu jonottamaan keskukseen!


      • Hanna Karttunen ins.
        Brr kirjoitti:

        Olet oikeassa. Minua ei todellakaan kiinnosta palvella kaltaistasi ihmistä joka tulee taksiini valittamaan kuinka vaikeaa sitä on saada muutamana tuntina koko vuonna. Vikahan ei ole minussa vaan asiakkaassa, kyllä asiakkaassa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että minua ei palvelu kiinnostaisi.

        Pesen auton joka kerta kuin se on mahdollista. Avaan oven ulkoapäin aina vanhuksille/liikuntaesteisille, muille yleensä sisältäpäin. Juttelen niitä näitä jos asiakas haluaa jutella. Annan juoda autossa ja annan asiakkaan kuunnella haluamaansa musiikkia jne. Mitä muuta vielä toivot?

        Soitit lähimmälle tolpalle? Meillä on helsingissä käytössä systeemi joka yhdistää puhelut suoraan autoon. Joka siis tarkoittaa sitä, että siellä tolpalla ei kenenkään edes tarvitse olla. Epäilen suuresti, että olet tähän numeroon edes yrittänyt soittaa. Eikö sopimus ole takseille sopimus? Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinun kyytejäsi ei ole kukaan kuitannut. On yleinen harhaluulo, että taksi on tulossa kun asiakkaalle annetaan varausnumero. Siis kysynkin, kuka on sinut luvannut tulla hakemaan? Hauku siis taksikeskusta, älä takseja. Onko mielestäsi kohtuullista, että taksikeskuksen joka on toiminnassa 365 päivää vuodessa 24 tuntia vuorokaudessa, pitäisi hankkia lisää kapasiteettia sen takia, että sinä pääsisit keskukseen läpi juuri näin muutamana tuntina vuodessa?

        Summa summarum. Mitään ongelmaa ei oikeasti ollutkaan. Totuus oli vain, että et osannut soittaa tolpalle tahi tilata taksia tekstiviestillä jolloin olisit sen mitä suurimmalla todennäköisyydellä suht pian saanut. Ja toisekseen yritit tilata taksia yhtenä pahimmista taksiruuhka-ajoista koko vuonna.

        Taksipalvelu helsingissä on huippuluokkaa verrattiin sitä mihin maahan tahansa. Täytyy myös muistaa, että kyseessä on matalapalkka-ala joka ei näillä taksoilla houkuttele alalle tarpeeksi osaavaa työvoimaa...

        Muutenhyvää tesktiä , mutta valehtelit sen muutamana tuntina. Taksia ei saa viikonloppuisin todellakaan usein edes alkuillastakaan, saati sitten että neuotaan lähtemään ravintolasta jo muutamaa tuntia ennen valonerkkiä. Taksin tilaamine ja saatavuus on todella heikkoa.
        On se kummalista kun taksit joutuvat jokaviikonloppu yllättävän syysmyrskyn kohteeksi ja eivät osaa varautua mitenkään joka viikoiseen ruuhkahuippuun.
        Tottakai monikaan ei voi käyttää taksia arkena kun se on niin törkeen kallista. Suomeen tarvittaisiin sellainen vaikka ns. kakkostaksan taksi jolla pääsisi matkustamaaan kohtuuhinnalla ilman Mersuveroa. Tälläisen suosio varmaan ylittäisi odotukset.


      • Brr
        Hanna Karttunen ins. kirjoitti:

        Muutenhyvää tesktiä , mutta valehtelit sen muutamana tuntina. Taksia ei saa viikonloppuisin todellakaan usein edes alkuillastakaan, saati sitten että neuotaan lähtemään ravintolasta jo muutamaa tuntia ennen valonerkkiä. Taksin tilaamine ja saatavuus on todella heikkoa.
        On se kummalista kun taksit joutuvat jokaviikonloppu yllättävän syysmyrskyn kohteeksi ja eivät osaa varautua mitenkään joka viikoiseen ruuhkahuippuun.
        Tottakai monikaan ei voi käyttää taksia arkena kun se on niin törkeen kallista. Suomeen tarvittaisiin sellainen vaikka ns. kakkostaksan taksi jolla pääsisi matkustamaaan kohtuuhinnalla ilman Mersuveroa. Tälläisen suosio varmaan ylittäisi odotukset.

        Missä ihmeessä sinä asut jos et alkuillasta saa taksia? Minä ajan taksia joka viikonloppu, sinä käytät taksia kerran vuodessa. Kumpikohan meistä tietää totuuden? Jos joskus jossainpäin on paikallinen ruuhkahuippu se ei tarkoita sitä, että yleisestiottaen taksia ei saisi alkuillasta.

        On se kumma kun moni muukaan ala ei osaa varautua joka viikkoiseen, kuukautiseen tai vuotiseen ruuhkahuippuun. Esimerkkejä on ties kuinka monta.

        Kukaan ei kiellä ajamasta halvemmalla ns. kakkostaksalla. On sitä yritetty, mutta todettu, että se ei ole kannattavaa...


      • Tuurari
        Hanna Karttunen ins. kirjoitti:

        Muutenhyvää tesktiä , mutta valehtelit sen muutamana tuntina. Taksia ei saa viikonloppuisin todellakaan usein edes alkuillastakaan, saati sitten että neuotaan lähtemään ravintolasta jo muutamaa tuntia ennen valonerkkiä. Taksin tilaamine ja saatavuus on todella heikkoa.
        On se kummalista kun taksit joutuvat jokaviikonloppu yllättävän syysmyrskyn kohteeksi ja eivät osaa varautua mitenkään joka viikoiseen ruuhkahuippuun.
        Tottakai monikaan ei voi käyttää taksia arkena kun se on niin törkeen kallista. Suomeen tarvittaisiin sellainen vaikka ns. kakkostaksan taksi jolla pääsisi matkustamaaan kohtuuhinnalla ilman Mersuveroa. Tälläisen suosio varmaan ylittäisi odotukset.

        Taxin käyttö on HALPAA. Ongelma tällä hetkellä on se, että kukaan ihminen, ei edes autoilija itse pysty ajamaan kuukaudessa ajovuorojen mukaisia tunteja (Epoossa n. 460 tuntia kuukaudessa). Koska Taxin hinta on niin alhainen, ei auton tuotosta riitä jaettavaa sekä autolijalle että kuljettajalle. Jos kuljettaja saa verottomasta kassata 35% (mikä on kohtuullinen jakosuhde), jää tästä kuljettajalle niin vähän rahaa, että kuljettajapula jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Jopa viikonlopun ruuhkahuippuina osa ajovuorossaolevista autoista seisoo tallissa, koska ei ole kuljettajaa.

        Ns. kakkostaksan Taxi on ihan hyvä idea, mutta kuka sitä ajaisi. Kukaan ei halua kuljettaa sinua ilmaiseksi vain asiakaspalvelun vuoksi. Taxikuskikin tekee vain työtään ansaitakseen rahaa eikä siis ole mikään ilmaistyöstekijä. Ja jos ajattelit, että autoilija itse ajaisi pikkutaxia puoleen hintaa viikonloppuyönä, niin voi jestas sentään. Kaikkea sitä kuuleekin. Vai ajattelitko, että maahanmuuttajat ajasivat pikkutaxa halvalla ympäri vuorokauden? Olisi todella kiva tietää miten tämä pikkutaxien kujettajakysymys oikeasti hoidettaisiin. Itse auton todellinen pääomakustannushan ei ole kustannusrakenteessa mitenkään merkittävä asia.


    • tolpalta

      Pakko oli ottaa osaa keskusteluun... Varsinkin öisin taksijonot on ihan tolkuttomia, koskaan en ole jonoon jäänyt vaan 100-200 metriä kävelyä toivottuun suuntaan niin varmasti saa lennosta taksin... Oli pikkujouluaika tai mikä muu tahansa...

      Länteen/pohjoiseen päin kun lähtee niin mechelinin katu on viimeistään paikka josta saa palaavan taksin välittömästi. Toisia ei tietysti kävelyt kiinnosta kylmässä, mutta on se parempi kuin seistä samassa ilmassa tupla-aika=)...

      Taksikuskeista osalle saisi kyllä antaa potkut mun puolesta. On niin törkeää palvelua välillä ja joskus ajeluttavat turhia reittejä kun kartta päässä ei olekaan niin luotettava... ja kun asiasta huomauttaa nätisti, tulee vaan törkeää kommenttia takaisin. Jos ei kestä katsoa iloisia ihmisiä tulossa riennoista kotiin niin sitten kannattaa vaihtaa alaa, kävelen miuluummin vielä vähän enemmän, kunhan kuski olis edes jokseenkin fiksu. Ja onhan niitä, välillä oikein loistotyyppejä, mutta...

      • Satunnainen tuurari

        "Taksikuskeista osalle saisi kyllä antaa potkut mun puolesta. On niin törkeää palvelua välillä ja joskus ajeluttavat turhia reittejä kun kartta päässä ei olekaan niin luotettava..."

        Etenkin vkl- ja sesonkiaikaan ajaa takseja myös paljon tuuraajat opiskelijat, joten ajotaito, kaupunkituntemus ja "asiakasPALVELU" (joka ei siis ole sama asia kuin asiakasPALVONTA, jota tietyntyyppiset ihmiset haluaa) eivät ole vakituisen ammattikuljettajan tasolla.

        "Jos ei kestä katsoa iloisia ihmisiä tulossa riennoista kotiin niin sitten kannattaa vaihtaa alaa,"

        Mutta onko pakko yrittää saada kuljettakin iloiseksi? Yön viimeisinä tunteina alkaa pitkänvuoron päälle väsy painaa, eikä koko aikaa jaksa vetää pelle-hermanni roolia. Kuljettajakin on vain ihminen, eikä mikään hauskuuttajakone. Jos ei kuskilta "hymy" irtoa, antakaa hänen sitten vain ajaa teidät ripeästi kotiin. Se on hänen päätyönsä, ei vitsin kertominen.


    • tietäjä2

      Eduskuntatalon edestä saa Taksin vaikka keskustassa olisi ruuhkaa.

      Aikaisemmin Taksikeskus ei edes vastaa jos yrittää soittaa GSM-puhelimella muualta kuin Eduskuntatalon edestä.

      Luultavasti asia on muuttunut, kun tämä keskustelu on alkanu.

      • selvää!

        Idiootti, ota ensin asioista selvää ennen kuin esität ne MUKA faktoina!

        Ps.Hullu saa olla muttei TYHMÄ...


    • Veijari-77

      Minulla on Helsingin paras tolppa: naiset saavat kyydin ilmaiseksi ja nopeasti.

    • ooo7ooo

      Kovasella on niin sanottuja päivystävii autoja meklun essolla, herttoniemessä sörnäisten sillan alla. ohan noita . taitaa olla osittain laitonta touhua. oma ula ja silti tolppavuorossa.

      • asiakas

        Lisäksi ne ajaa mitsku keikkaa kuvuttomilla...


      • Brr

        Onhan se selvä, että kyseinen firma tekee ihan mitä vaan kun tuntuu, ettei sitä kukaan valvo. Suurin ihmetyksen aiheeni on kuitenkin ne idiootit, jotka kyseiseen firmaan menevät töihin, äly hoi! Alalta saa varmasti muualtakin töitä huomattavasti paremmalla palkalla...


      • kuultua
        Brr kirjoitti:

        Onhan se selvä, että kyseinen firma tekee ihan mitä vaan kun tuntuu, ettei sitä kukaan valvo. Suurin ihmetyksen aiheeni on kuitenkin ne idiootit, jotka kyseiseen firmaan menevät töihin, äly hoi! Alalta saa varmasti muualtakin töitä huomattavasti paremmalla palkalla...

        Kuulin kaverin kaverilta (uskokoon ken haluaa) kuinka jannu oli jaanyt blosseista kiinni Kaivarissa ja HuPo oli raahannut Kovasen taksiin! Oli ollut ihmeissaan...


      • Veivaaja
        Brr kirjoitti:

        Onhan se selvä, että kyseinen firma tekee ihan mitä vaan kun tuntuu, ettei sitä kukaan valvo. Suurin ihmetyksen aiheeni on kuitenkin ne idiootit, jotka kyseiseen firmaan menevät töihin, äly hoi! Alalta saa varmasti muualtakin töitä huomattavasti paremmalla palkalla...

        Kerro heti missä tienaa paremmin ja on suurempi vapaus?

        Jos prossa on pieni, niin kyytejä on paljon.


      • Renki
        Veivaaja kirjoitti:

        Kerro heti missä tienaa paremmin ja on suurempi vapaus?

        Jos prossa on pieni, niin kyytejä on paljon.

        Kovasta paremmin tienaa missä tahansa muualla. Parhaat isännät maksavat 40% (alle 35% et saa mistään) ja voit valita täysin ajovuorosi. Just sen verran kuin huvittaa. Eikä ajosuoritevaatimuksia tai muita.


    • on paras

      Aina saa kyydin ja kuskien ei tartte odotella asiakkaita ylettömän pitkiä aikoja!

      • Brr

        Pasilan asema on ehkä yksi huonoimmista tolpista. En ymmärrä näitä jotka siellä seisovat, ellei sieltä ole joku juna tulossa...


      • TAKSILAKKON !!!!!!!!!!!!!...

        pasila on paska tolpa,hä? kaikki keikat maunulan ja haagan sunta!tykkän keikat keskustan päin


    • TAKSIMIES

      HUOMAA IHAN SELVÄSTI KETKÄ OVAT VALITTAJAT. NE ON NIITÄ JOTKA AJAA TAKSILLA N. 10 KERTAA VUODESSA JA TIETYSTI PIKKUJOULUAIKAAN UUTENAVUOTENA JA VAPPUNA JA MUUTAMANA VIIKONLOPPU YÖNÄ. TAAS JOTKA PITÄVÄT MEITÄ HYVINÄ ON JOTKA KÄYTTÄÄ USEIN TAKSIA N. 10 KRT/VKO N. 500 KERTAA VUODESSA TASAISESTI KAIKKINA VIIKONPÄIVINÄ JA VUOROKAUDENAIKOINA. KUMPAA RYHMÄÄ HALUAMME MIELLYTTÄÄ? TAVALLISESTI KAHTENA VIIKONLOPPUYÖNÄ ON TAKSEISTA PULAA N 3TUNTIA / YÖ ELI KUUSI TUNTIA VIIKOSSA. VALITTAJAT EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ MUISTA ETTÄ VIIKOSSA ON 168 TUNTIA. MITÄS ME TEHTÄIS SITTEN NE 162 TUNTIA? KYLLÄ LUULIS TYHMEMMÄNKIN YMMÄRTÄVÄN ETTÄ TARVITAANKO NIITÄ TAKSEJA LISÄÄ VAI EI!?!

      • Aikojen

        Kiitos hienosta kommentista!Luulisi tyhmemmänkin tajuavan.


      • KUULTUNA
        Aikojen kirjoitti:

        Kiitos hienosta kommentista!Luulisi tyhmemmänkin tajuavan.

        MALMILLA ASEMAN PÄÄLLÄ,SIITÄ SAA HYVÄT KYYDIT KUN JAKSAA ODOTTAA NAIS BLONDI KUSKIA,KURVAA MERSULLA JA KAVEREILTA KUULTUNA JATKOTKIN MAHDOLLISET:::::::::


      • ylleensä hyvää palvelua saanut
        KUULTUNA kirjoitti:

        MALMILLA ASEMAN PÄÄLLÄ,SIITÄ SAA HYVÄT KYYDIT KUN JAKSAA ODOTTAA NAIS BLONDI KUSKIA,KURVAA MERSULLA JA KAVEREILTA KUULTUNA JATKOTKIN MAHDOLLISET:::::::::

        Jotenkin tuntuu kummalta.Onko taksien vika kun bussit,junat ja metrot ei vie takaisin keitä on tuontkin.Miksi purnata takseille kyllä ne hoitais ilman jonoja heidät kotiin mitkä on vienytkin keskustaan????????????


      • TAKSILAKKON !!!!!!!!!!!!!...
        KUULTUNA kirjoitti:

        MALMILLA ASEMAN PÄÄLLÄ,SIITÄ SAA HYVÄT KYYDIT KUN JAKSAA ODOTTAA NAIS BLONDI KUSKIA,KURVAA MERSULLA JA KAVEREILTA KUULTUNA JATKOTKIN MAHDOLLISET:::::::::

        Malmi on paras,koska voi tehda oma taskun 100 euroa musta raha ilman mittarea,koska malmilla on kaikki humalassa koko ajan


      • netti sirkku

      • roikkuja_2

    • Pöhköjäkö

      Huono päivänä kannattaa mennä Helsingissä Maunula, Vantaalla Petikko jaEspoossa Nupurin
      tolpalle ja miettiä rauhassa mitä seuraavaksi ja vaihtaiko ammattia.
      Tosin aksikusille ammatinvaihto hankalaa...

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe