Mannerheimin-ristin ritari Lauri Törniltä vietiin hänen upseerinarvonsa 6.10.1950. Lauri Törni on suomalainen legenda. Hänen saavutuksena vapaan maailman puolustajana kolmen eri maan armeijoissa (Suomen, Saksan ja USA:n) jättävät varjoonsa minkä tahansa elokuvakäsikirjoituksen.
Jostain syystä ei esim. presidentti Halonen ole kuitenkaan katsonut aiheelliseksi palauttaa Vietnamissa kaatuneen Törnin suomalaista upseerin arvoa, ei vaikka sitä häneltä on pyydetty.
Oma näkemykseni on, että vähin mitä me, jotka saamme nauttia Törnin kaltaisten miesten verellään meille lunastamasta vapaudesta, voimme tehdä, on tämän seikan viipymätön korjaaminen.
Lauri Törnin upseerin arvosta
6
813
Vastaukset
- sille ainakaan.
Lauri Törni, alias Sven Kornie, alias Larry Thorne oli paha mies. Lauri Törni osallistui toisenmaailmansodan aikana moniin julmuuksiin palvellessaan vapaaehtoisena Wiikinkidivisioonassa Saksassa. Lauri Törniä ja Tiedustelu upseeri Bromannia on epäilty esimeriksi Unkarin valtion arkistojen myymisestä Neuvostovenäjälle.
Lauri Törni mätäni laosin vuoristoon. Hautasivat vasta sitten kun luonnon eläimet olivat myös nauttineet hänestä.
Lauri Törniä en kunnioita mitenkään. Hän syyllistyi Suomalaisena Sotilaana sotarikoksiin ja sotarikollisille ei tule muuta kuin tuomio.- kölli
minkäs takia sitä ei sitten tuamittu sota rikollisena?.ja niin jäi tuamittematta steinerkin vaikka oli 4v itärintamalla kera rivisioonansa,
Niiltä joiden painostuksesta se sotilasarvo riistettiin. En kiistä Törnin saavutuksia mut toiminnallaan hän itse kyllä osittain aiheutti sen ettei tarvitse upseerin natsoja anella.
- myöhäistä nyt
sotilasarvoaan palautettavaksi sen jälkeen kun oli saanut kansalaisoikeudet takaisin. Hän ei sitä kuitenkaan tehnyt. Kunnioittakaamme hänen päätöstään.
- Dark Fear
uskomaton sotilas.Kunniaa hänelle ja saavutuksillensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101693Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818