TULPPAANIT MYÖHÄSSÄ

saara

En vielä ehtinyt istuttaa tulppaanin sipuleita ja ne ovat olleet nyt viikon kylmässä ulkovarastossa (etelä-Suomessa). Onks ne jo pilalla vai ehtiikö istuttaa kun kelit tästä lauhtuu plussan puolelle?

3

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timpe

Eiköhän ne vielä ehdi, itsekkin olen jättänyt joskus viime tinkaan, laita sitten paljon lehtikatetta istutuksen päälle.

• kukkasia

Itselläni oli sama ongelma, vaikkakin kyseessä oli vaan pikkusipuleita (istutussyvyys 5cm) ja sipulit oli nostettu sisälle pakkasen kiristyttyä, tuossa eilen sitten ajattelin istuttaa kun oli taas kunnolla plussaa, vaan saipa töitä tehdä senkin eteen, maa kun oli aivan umpijäässä yli 10 senttiin. kaivoin tuon jäisen kerroksen pois ja pistin sisällä olleesta multapussista tilalle, näin sain ainakin "sulaan" multaan laitettua ja pelasin hieman aikaa sipuleille kotiutua. Paksun lehtikerroksen laitoin vielä katteeksi.

Purkillinen ruukkunarsisseja unohtui ulos pahinpien pakkasten ajaksi (siis ihan etelässä, pk-seudulla) ja ne meni pilalle, ihan pehmeitä lörttänöitä ovat, no tuleehan niitä taas ens keväänä...

• pikkusipulit ei

Siis tulppaanit ehtii mainiosti istuttamaan routaisen maahan (kunhan jonkunmoisen kuopan saa aikaan.)

Pikkusipuleille sen sijaan voi käydä kehnosti. Ne kun ois pitänyt istuttaa jo elokuussa. Niiden pitäisi ehtiä juurtua kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      257
      15231
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10146
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7109
    5. 182
      6547
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6228
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4806
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1766
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      147
      1702
    Aihe