Ovien maalautus

keittiökaapit

Kuka tietää missä voisi maalauttaa keittiön kaapin mdf-ovet?Siis millainen firma edes tekee tälläistä?
Jos on kokemuksia niin tulos ja hinta kiinnostaisi myös???

11

12158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • modis

      mdf? En tunne lyhennystä.
      Mutta ainakin normaaleja ovien maalauksia kannattaa kysellä paikallisista maalari ammattikouluista. Voi viedä vähän aikaa, mutta on edullista

      • keittiönkaapit

        Ei ole hajuakaan mikä toi mdf-ovi materiaalina on,mutta aika yleisesti silti käytetty.Luki vaan meidän valmiskeittiön tiedoissa.Ei ole siis puuovi.Ajattelin että nehän tarvii jotenkin suihkumaalata varmaan,tälleen itse ajateltuna että saa tasaisen pinnan.


      • Mää
        keittiönkaapit kirjoitti:

        Ei ole hajuakaan mikä toi mdf-ovi materiaalina on,mutta aika yleisesti silti käytetty.Luki vaan meidän valmiskeittiön tiedoissa.Ei ole siis puuovi.Ajattelin että nehän tarvii jotenkin suihkumaalata varmaan,tälleen itse ajateltuna että saa tasaisen pinnan.

        on puristettu puukuitumassa...


      • kuvaus
        Mää kirjoitti:

        on puristettu puukuitumassa...

        Sitähän se, kuvaavammin paksua kovalevyä.

        Ei kestä käsittelemättömänä kosteutta lainkaan, maalattuna kestää kohtuullisesti.

        Jos mdf-ovissa on kosteusvaurioita, niin on aikamoinen homma saada ne piiloon. Jos on pahasti turvoksissa, niin ei onnistu mitenkään.


      • maallikko.
        kuvaus kirjoitti:

        Sitähän se, kuvaavammin paksua kovalevyä.

        Ei kestä käsittelemättömänä kosteutta lainkaan, maalattuna kestää kohtuullisesti.

        Jos mdf-ovissa on kosteusvaurioita, niin on aikamoinen homma saada ne piiloon. Jos on pahasti turvoksissa, niin ei onnistu mitenkään.

        Jos kyseessä on jotku perusovet, niin maalaus (maalauttaminen) tuskin kannattaa. Ja maalausta voit kysellä "mistävaan" maalaamosta, jopa automaalaamosta. Niillä on ainakin kunnon vehkeet..

        Tee itse.
        Hionta ja pohjatyöt, maalaus pienellä mohair- tai superlontelalla ja LIUOTINOHENTEISELLA puolihimmeällä kalustemaalilla esim. Empirellä. Tulee muuten aika hyvä, mutta pikkusen tuntumaa sekin vaatii..


      • keittönkaapit
        maallikko. kirjoitti:

        Jos kyseessä on jotku perusovet, niin maalaus (maalauttaminen) tuskin kannattaa. Ja maalausta voit kysellä "mistävaan" maalaamosta, jopa automaalaamosta. Niillä on ainakin kunnon vehkeet..

        Tee itse.
        Hionta ja pohjatyöt, maalaus pienellä mohair- tai superlontelalla ja LIUOTINOHENTEISELLA puolihimmeällä kalustemaalilla esim. Empirellä. Tulee muuten aika hyvä, mutta pikkusen tuntumaa sekin vaatii..

        Itse en uskalla lähteä maalaamaan,kun ei ole mitään taitoja.Keittiö on vain 2v. vanha,mutta ovet väärän väriset minun makuun.
        Tuntuu tyhmältä ruveta uusimaan täysin hyviä ovia,jollei niitä saisi maalaamalla uudistettua.Oven malli on ihan hyvä,joten sen takia ei tarvii vaihtaa.Lisäksi taitaa olla erikoismitoitettu keittiö,joten en noista halvimmista tukuista ole löytänyt sopivia ovia.Kyseessä on petra-keittiö,mutta ei ole Petran normaalistossa mallistossa.Rakennusfirman hankkima......


      • maalattiin
        keittönkaapit kirjoitti:

        Itse en uskalla lähteä maalaamaan,kun ei ole mitään taitoja.Keittiö on vain 2v. vanha,mutta ovet väärän väriset minun makuun.
        Tuntuu tyhmältä ruveta uusimaan täysin hyviä ovia,jollei niitä saisi maalaamalla uudistettua.Oven malli on ihan hyvä,joten sen takia ei tarvii vaihtaa.Lisäksi taitaa olla erikoismitoitettu keittiö,joten en noista halvimmista tukuista ole löytänyt sopivia ovia.Kyseessä on petra-keittiö,mutta ei ole Petran normaalistossa mallistossa.Rakennusfirman hankkima......

        viime keväänä erään keittiön ovet ruiskumaalattiin valkoisesta vaaleanpunaiseksi. Tuo maalaamo oli Keravalla ja hintaa oville tuli hintatietojen mukaan 400 e.

        http://www.nelonen.fi/inno/default.asp?f=332&sf=671&d=50282

        Googletapa maalaamo-sanalla, niin eiköhän löydy...


      • maallikko.
        keittönkaapit kirjoitti:

        Itse en uskalla lähteä maalaamaan,kun ei ole mitään taitoja.Keittiö on vain 2v. vanha,mutta ovet väärän väriset minun makuun.
        Tuntuu tyhmältä ruveta uusimaan täysin hyviä ovia,jollei niitä saisi maalaamalla uudistettua.Oven malli on ihan hyvä,joten sen takia ei tarvii vaihtaa.Lisäksi taitaa olla erikoismitoitettu keittiö,joten en noista halvimmista tukuista ole löytänyt sopivia ovia.Kyseessä on petra-keittiö,mutta ei ole Petran normaalistossa mallistossa.Rakennusfirman hankkima......

        Puhelinluettelo käteen, tai vaikka googlella. Hakusanoiksi maalausliike, maalaamo, ruiskumaalaamo, kalustemaalaamo, automaalaamo jne. Ehkä sieltä petraltakin saisit neuvoa..?


      • Anonyymi

        Ovimaalaamo maalaa sopuhintaan hyvällä asenteella ja työn jälki on hyvää:). Suosittelen kovasti. Löytyy googlesta ovimaalaamo nimellä.


      • Anonyymi
        keittönkaapit kirjoitti:

        Itse en uskalla lähteä maalaamaan,kun ei ole mitään taitoja.Keittiö on vain 2v. vanha,mutta ovet väärän väriset minun makuun.
        Tuntuu tyhmältä ruveta uusimaan täysin hyviä ovia,jollei niitä saisi maalaamalla uudistettua.Oven malli on ihan hyvä,joten sen takia ei tarvii vaihtaa.Lisäksi taitaa olla erikoismitoitettu keittiö,joten en noista halvimmista tukuista ole löytänyt sopivia ovia.Kyseessä on petra-keittiö,mutta ei ole Petran normaalistossa mallistossa.Rakennusfirman hankkima......

        Joo ilman muuta kannattaa maalauttaa firmassa joka tekee niitä. Turhaan uusia koko keittiö. Kysele ovimaalaamosta niin saat tarkempaa infoa ja hinta-arvioo varmasti?. Olen kuullut että usea on maalauttanut siinä firmassa ja jälki ollut todella hyvää.


    • maalausliike

      maalaa kyllä ovesi. Kysele kokeeksi vaikkapa automaalaimoista...

      Systeemi on aina sama maalattiin mitä tahansa. Aluksi pitää hioa ja karhentaa ja puhdistaa vanha maalipinta jotta uudelle maalille on hyvä alusta mihin laittaa. Ja jokaiselle vanhalle maalipinnalle tai muulle päällysteelle löytyy aina sopiva uusi maali..tavallinen, kaksikomponentti tai liotinohenteinen.


      Mfd on periaatteessa vain paremmin tehtyä puukuitulevyä joten kyllä sen voi maalata aina jollakin. Ehkäpä vanhat ovesi on pinnoitettu jollain pulverimaalilla... Kyllä asiantunteva maalaamo osaa kerrtoa parhaan vaihtoehdon.

      Todennäköisesti pystyisit maalaamaan ovet itsekin jos selvittelet asioita. Maalaamo ottaa hinnan neliöitten ja maalinkulutuksen ja vaadittavien pohjatöiden mukaan. Ei se kuitenkaan ole kovin kallista kun vertaa uusiin oviin.

      ~ville

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe