pesukarhu

ermia

Hei, tietääkö kukaan onko Suomessa mahdollista ottaa pesukarhua lemmikiksi. Ainakin Amerikassa se taitaa olla aika normaalia (tosin mikäpä siellä ei olisi).

25

5757

Vastaukset

• Tutullani oli pesukarhuja jotka olivat pelastettuja ahdingosta.
    Kuulemma pentuna menee ihan hyvin, mutta kun kasvaessaan ne alkavat haista niin pahalle että ne on pidettävä ulkona.
    Myös käytöksen kanssa oli ongelmia eli en suosittele.

• Ei ole viisasta ottaa lemmikiksi tuollaisia eläimiä, joita ei yleisesti pidetä lemmikkieläiminä. Nykyään on jo tarpeeksi monia eläinlajeja, jotka soveltuvat lemmikeiksi. Hankaluuksia tulee tällaisesta erikoisuuden tavoittelusta, koska näitä eläimiä ei osata hoitaa oikein. Myös eläimen sairastuessa on hankalampi saada apua, sillä useimmat eläinlääkärit eivät ole perehtyneet erikoistempien eläinten hoitamiseen. Kannattaa erittäin tarkkaan miettiä onko esim. pesukarhun hankkimisen takana vain halu erottua. Se ei todellakaan ole hyvä kriteeri lemmikkieläimen valinnalle!

• Pointti olikin se onko Suomessa ylipäänsä mahdollista ottaa pesukarhua lemmikiksi tai onko niitä missään tarjolla. Itse en sellaista ole hankkimassa. Halusin vaan tietää kun ulkomailla olen moisia lemmikkejä nähnyt.

Sitäpaitsi kyllähän noita lemmikkieläimiä ilmestyy koko ajan uusia. Ei esim. valkovatsasiilitkään ole tainneet ihan hirmu kauaa olla Suomessa lemmikkeinä,vai kuinka?

• ermia kirjoitti:

Pointti olikin se onko Suomessa ylipäänsä mahdollista ottaa pesukarhua lemmikiksi tai onko niitä missään tarjolla. Itse en sellaista ole hankkimassa. Halusin vaan tietää kun ulkomailla olen moisia lemmikkejä nähnyt.

Sitäpaitsi kyllähän noita lemmikkieläimiä ilmestyy koko ajan uusia. Ei esim. valkovatsasiilitkään ole tainneet ihan hirmu kauaa olla Suomessa lemmikkeinä,vai kuinka?

Suomesta saa pesukarhuja, preeriakoiria sekä tuonnissa on kuulema myös liito-oravia. Eli mikään ei riitä lemmikiksi. Pesukarhuja toi suomeen vuosi sitten muistaakseni Paratiisilintu.

• X kirjoitti:

Suomesta saa pesukarhuja, preeriakoiria sekä tuonnissa on kuulema myös liito-oravia. Eli mikään ei riitä lemmikiksi. Pesukarhuja toi suomeen vuosi sitten muistaakseni Paratiisilintu.

mut suomessahan liito-orava on rauhoitettu..entäs jos tulee joku viranomainen ja ottaa pois?milläs todistat että oravas on jenkeistä eikä lähipöpeliköstä.

• just kirjoitti:

mut suomessahan liito-orava on rauhoitettu..entäs jos tulee joku viranomainen ja ottaa pois?milläs todistat että oravas on jenkeistä eikä lähipöpeliköstä.

Varmaankin sokerioravaa joka sekin on liito-orava sukua. Tosin tyystin erillainen kuin meidän suomen luonnon lentokurre. Näitä saa ainakin turun puutorin eläinkaupasta.
      Pesukarhu on mahd. ottaa lemmikiksi. Olin tässä n. 5v takaperin pet expossa kaapelitehtaalla ja sielä oli juuri esillä pesukarhu ja siitä kerrottiin lemmikkinä.
      Näistä on nykyään jalostettu söötti ruskea versio. :)
      Kovin yleisiä ei ole, ja olen kuullutettä saattavat olla hankalia hoidettavia.

• Vittu mä haluan pesukarhun. Ja mitennii ei oo viisasta

• Anteeks nyt vaan, mutta sokerioravalla ja liito oravalla ei oo mitää tekemist keskenää...enempi sokeriorava on sukua kengurulle!

• ...kyllä sokerioravalla ja liito-oravalla on tekemistä toistensa kanssa. englanninkielinen nimikin jo sanoo sugar-glider...

• Pesukarhut on kyllä ihania =) Ne tosin tekee aika järkyttävää tuhoo kotona, mut muuten ne on kyllä ihania lemmikkejä =) Minimoi riskit kotona niin hyvä tulee =)

• Errrrtsa sokerioravalla ei tosiaan ole mitään tekemistä oravan kanssa. Se on pienikokoinen pussieläin.

ja kyllä tiedän että keskustely on vitun kuollut :D

• Haluan karhukamusem

• Kurpitsapesukarhu on lempi-eläimeni :)

• En suosittele hankkimaan... Varsinaisia terroristeja

• Eikös nää pesu karhueläimet ole laittomia täällä suomen maalla??

• Ei vitussa ole mitä vaaraa niistä muka on? Kyllä ne pärjää suomessa

• Elämäni valo saapui eilen ja lähti huomenna

• Haluaisin pesukarhun voiko joku ostaa mulle sellaisen irmeli lapseni 5v tykkää suuresti pesukarhyista

• kysy kodinkoneliikkeestä. Vieläkähän niitä on myynnissä. Mummullani on ollut pesukarhu jo 20 vuotta ja hyvin pyykkää yhä.

• Irmeli ei pidä uhkailusta

• Ok

• Ok.

• Ok.

• Tiedän henkilön, jolla on ollut pesukarhu lemmikkinä, kaksikin taisi olla. Mutta siitä on jo kauan aikaa...
    Vinkiksi tiedonjanoisille: jouluun mennessä ilmestyy juuri tämän samaisen henkilön eli Jaana Sudensaagan tositapahtumiin perustuva kirja pesukarhusta.

• haluan pesukarhun

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengityssuoja, viruksia vastaan. Ihan pelleilyäkö?

Kuulemma hengityssuojaimet ovat loppuneet niin apteekeista kuin tukkureiltakin, kertoo Hesari. "Hengityssuojaimet loppuivat tukkureilta ja monista ap
    Maailman menoa
    59
    2846
  2. Mä välitän susta

edelleen paljon, sitä ei mikään koskaan muuta, enkä halua sulle mitään pahaa. Toivon että olet onnellinen. Itse tyydyn osaani ja yritän pärjätä näillä
    Ikävä
    54
    689
  3. Tiedät nainen itekin

jos me ruvettas niin haluaisin; että oltais vain toisia varten. Sinusta en kyllä ole yhtään varma. :(
    Ikävä
    31
    508