Joku jo mainitsikin eilisen vaalitentin perusteella, että Vanhanen ajaa Niinistöstäkin oikealta ohi. Matti Vanhanen on vihdoin paljastamassa koko kansalle todellisen luonteensa. Politiikkaa pitempään seuranneet ovat toki havainneet Vanhasen oikeistolaisuuden jo aiemminkin. Erityisellä kiivaudella Vanhanen halusi puolustaa esim. varallisuusveron poistoa. Maataloustukipolitiikan kohdalla on siirrytty koko ajan enemmän rikkaiden sivutoimiviljelijöiden suosimiseen. Tuloverotusta Vanhasen hallitus alensi ensitöikseen vastoin kaikkia Kepun vaalilupauksia. Minimalistisessa köyhyyspaketissa annettiin 5 euron korotus kansaneläkkeisiin, vaikka ministeri Hyssälä lupasi vaalien alla 300 euroa.
Keskusta siirtyi monta loikkaa oikealle Vanhasen sivuutettua Jäätteenmäen. Toimillaan Kepu on nyt sitten osoittanut sen, miten Jäätteenmäen vaalilupaukset on lunastettu. On tehty järjestään päinvastoin. Jäätteenmäki arvosteli sinipunahallitusta liian oikeistolaisesta politiikasta. Vanhanen on pannut paremmaksi ja muuttanut politiikkaa entistäkin oikeistolaisemmaksi.
Vanahsen suosio on vähitelle ollut laskusuunnassa. Tälle on vaikea löytää muuta selitystä kuin se, että huonompiosainen väestönosa alkaa jo nähdä Vanhasen todellisen karvan. Toisaalla se heijastuu Halosen suosion kasvuna, kun hyvinvointivaltioon luottavat ovat palaamassa luotettavamman ja johdonmukaisemman puolueen helmoihin.
Presidentinvaali on tässä vaiheessa kiintoisa siksi, että Vanhanen joutuu käymään vaalikamppailua Niinistöä vastaan. Siksi kalastellaan nyt samoilla vesillä. Vanhanen pyrkii olemaan vielä oikeistolaisempi vaihtoehto kuin Niinistö. Jos Vanhanen sitten pääsisi jonkun onnenkantamoisen turvin toiselle kierrokselle, ääni kellossa muuttuisi heti. Sitten pitäisi taas alkaa kalastamaan samoista vesistä kuin Halonen ja huutamaan köyhän asiaa. Taitaa olla Matille mahdoton urakka, vaikka keput opportunismin oppimestareita ovatkin.
Vanhanen paljastaa karvansa
20
894
Vastaukset
- nestori
Jokuhan eilisessä tv-tentissä sanoikin, et Vanhasen puheet muuttuvat aina sen mukaan millainen yleisö on paikalla.
- Gefiel
Opportunismin harjalla keikkuu nimenomaan SDP. Milloin kokoomusta oikeistolaisempana "aseveljenä", milloin leuka täristen "Työn orjat sorron yöstä nouskaa..." veisaavana sosialistina...
O.V.Kuusisesta Tanneriin...Leskiseen..Sorsaan...Lipposeen...
SDP:hen verrattuna Keskusta on sitoutunut jämäkästi aatteeseen - pysytellyt poliittisen kentän keskellä ääri-ilmiöitä ja -aatteita vältellen. Siinä se on onnistunut hyvin.Arvo Korsimo jo ailoinaan sanoi, että on mentävä niin vasemmalle, että hirvittää. Ja sitten mentiin vasemmalle. Huipennus koettiin Eino Uusitalon ehdotuksena toiseksi itsenäisyyspäiväksi ja Kekkosen Stalinia ylistävinä puheina sekä Reporadion perustamisina ym. Nyt sitten on Vanhasen johdolla kulkemassa niin oikealle, että Jäätteenmäen rekrytoimia uusia kepulaisia varmasti alkaa hirvittää.
Kannattaa myös muistella ulkopuolisen tarkkailijan presidenttiehdokas Timo Soinin sanoja eri puolueiden vakaudesta ja isänmaallisesta hengestä.- Gefiel
Mielipidepankki kirjoitti:
Arvo Korsimo jo ailoinaan sanoi, että on mentävä niin vasemmalle, että hirvittää. Ja sitten mentiin vasemmalle. Huipennus koettiin Eino Uusitalon ehdotuksena toiseksi itsenäisyyspäiväksi ja Kekkosen Stalinia ylistävinä puheina sekä Reporadion perustamisina ym. Nyt sitten on Vanhasen johdolla kulkemassa niin oikealle, että Jäätteenmäen rekrytoimia uusia kepulaisia varmasti alkaa hirvittää.
Kannattaa myös muistella ulkopuolisen tarkkailijan presidenttiehdokas Timo Soinin sanoja eri puolueiden vakaudesta ja isänmaallisesta hengestä.taitaakin olla esikuvasi?
Gefiel kirjoitti:
taitaakin olla esikuvasi?
Soini ei ole esikuvani, mutta en ole nyt havainnut hänen niin kovan rasistinkaan olevan, ainakaan julkisuudessa sanomansa perusteella. Teillä kepuleilla on vanhastaan jäänyt se levy päälle, missä vennamolaiset aikoinaan leimattiin milloin neuvostovastaisiksi, milloin populisteiksi. Vennamon suurin virhe oli kepulien mielestä se, että hän arvosteli Kekkosta eikä kumartanut tälle. Lisäksi Vennamo oli aikoinaan tervetullut vaihtoehto Kepulle ja vuoden 1970 vaaleissa se näytti olevansa myös todellinen vaihtoehto kerätessään liki 10 %:n kannatuksen.
- Gefiel
Soini ei ole esikuvani, mutta en ole nyt havainnut hänen niin kovan rasistinkaan olevan, ainakaan julkisuudessa sanomansa perusteella. Teillä kepuleilla on vanhastaan jäänyt se levy päälle, missä vennamolaiset aikoinaan leimattiin milloin neuvostovastaisiksi, milloin populisteiksi. Vennamon suurin virhe oli kepulien mielestä se, että hän arvosteli Kekkosta eikä kumartanut tälle. Lisäksi Vennamo oli aikoinaan tervetullut vaihtoehto Kepulle ja vuoden 1970 vaaleissa se näytti olevansa myös todellinen vaihtoehto kerätessään liki 10 %:n kannatuksen.
siis idolisi onkin Veikko Vennamo.
Gefiel kirjoitti:
siis idolisi onkin Veikko Vennamo.
Vennamo ei ole mikään yleispoliittinen idolini, vaan hän oli aikoinaan tervetullut vaihtoehto epäterveelle Kepulle. Vennamolla oli myös järkeviä ajatuksia maatalouspolitiikasta hänen ollessaan vielä Maalaisliiton jäsen. Vennamohan pyrki jatkamaan alkiolaista perinnettä, Kyösti Kallion viitoittamaa linjaa puolueessa, mutta K-linjalle sopi paremmin ökyisäntien tukipolitiikka, jolla maaseutu autioitettiin. Vennamolla oli myös suuret ansionsa siirtoväen asuttamisessa, mikä sekin nyppi isäntäväkeä, joka ei olisi halunnut maitaan jaella.
Vennamo kepulaisen typeryyden vastavoimana oli toki myös minun idolini.- Gefiel
Vennamo ei ole mikään yleispoliittinen idolini, vaan hän oli aikoinaan tervetullut vaihtoehto epäterveelle Kepulle. Vennamolla oli myös järkeviä ajatuksia maatalouspolitiikasta hänen ollessaan vielä Maalaisliiton jäsen. Vennamohan pyrki jatkamaan alkiolaista perinnettä, Kyösti Kallion viitoittamaa linjaa puolueessa, mutta K-linjalle sopi paremmin ökyisäntien tukipolitiikka, jolla maaseutu autioitettiin. Vennamolla oli myös suuret ansionsa siirtoväen asuttamisessa, mikä sekin nyppi isäntäväkeä, joka ei olisi halunnut maitaan jaella.
Vennamo kepulaisen typeryyden vastavoimana oli toki myös minun idolini.Vennamo oli kieron poliitikon perikuva. Hänen perustamansa SMP oli Vennamon perheyhtiö. Se tuottikin Vennamoille miljoonaomaisuuden. (euroissakin laskettuna) Hän kuoli rikkaampana miehenä kuin Urho Kekkonen.
Gefiel kirjoitti:
Vennamo oli kieron poliitikon perikuva. Hänen perustamansa SMP oli Vennamon perheyhtiö. Se tuottikin Vennamoille miljoonaomaisuuden. (euroissakin laskettuna) Hän kuoli rikkaampana miehenä kuin Urho Kekkonen.
Voi olla, että Vennamo jonkun verran kiero olikin. Kierous on maalaisliittolaista perintöä, joten ihmekös tuo. Mutta kyllä Kepusta on aina löytynyt vielä paljon kierompia kuten Urho Kekkonen ja Paavo Väyrynen.
En ihaile kieroutta, vaan sitä, että Kepukierous saatettiin päivänvaloon ja siinä valaisemisessa Vennamolla oli oma osuutensa. Kyllähän monet muutkin havaitsivat Kekkosen kierouden ja yrittivät häntä aikansa vastustaa. Näistä tietysti ovat tunnetuimpia SDP:n enemmistö 1950-luvulla eli ns. asevelisosialistit. Myös Kokoomuksessa nähtiin kekkoslaisen kepulaisuuden perimmäiset tavoitteet. Niihin tavoitteisiin yritti päästä myös Ahti Kajalainen Väyrysen pyytämällä naapuriavulla. Vennamo ei pyytänyt sentään koskaan vieraan vallan edustajia avuksi kieroilussa.
- Ekitalo
.. ristiin nuo sinun jutut esim. Heinäluoman ja muidenkin hallituskumppaneiden juttujen kanssa.
Eerohan sanoi,tässä hiljattain,että yhteistyö sujuu hallituksessa esimerkillisellä tavalla ja eiköhän se Matti ole se joka sitä yhteistyötä pitää yllä ei ne vaikeat asiat riitelemällä hoidu.
Eikös se vero alennus koskenut juuri teikäläisiä kun olet kehunut olevasi hyvätuloinen vai eikös se vielä riitä. Pitäsikö saada lisää??
Sen kyllä olen huomannut,että sinä mieluummin lähdet herrojen eli KOK kanssa marjaan kuin toisten työtätekevien kanssa.
Ei kannata puhua köyhistä mitään jos Kokoomuslainen on läheisin kummppani.
Onneksi SDP.ssä on miehet ja naiset vaihtuneet ja ajettelevat eri tavalla kuin sinä.Minä en puhu minkään puolueen mandaatilla, vaan yritän kertoa perusteltuja mielipiteitä Keskustasta ja sen politiikasta. Mielipiteeni ovat siis ulkopuolisen tarkkailijan mielipiteitä, joilla ei ole mitään sidosta jonkun muun puolueen harjoittamaan politiikkaan.
Itse pidän kyllä hallituksen aikaansaamaa tuloveron alentamista tarpeellisena ja oikeaan osuneena ajoitukseltaankin, kun se thtiin etupainotteisesti. Sehän vastasi juuri sitä linjaa, mitä sinipunahallitus noudatti. Kokkomushan antoi kehuja hallitukselle sen veropoliittisten linjausten ottamisesta hallituksenkin linjaksi. Tämä on vaan täysin vastoin sitä, mitä puheenjohtaja Jäätteenmäki vaalien alla lupasi äänestäjille. Kokoomuksen ja SDP:n vaalilupauksissa sen sijaan tuloveron alentamislinjaa kulutuskysynnän elvyttämiseksi pidettiin tarpeellisena työllisyyspoliittisena toimenpiteenä.
Muistat myös väärin sen, että olisin kehunut olevani hyvätuloinen. Sellaista en ole sanonut. Olen kyllä kehunut sosiaalidemokraattista hyvinvointimallia siitä, että se on mahdollistanut minunkin tavllisten duunarien lapsen aikoinaan kouluttautua ja päästä siten vähän sille vihreämmälle oksalle. Mutta harva sellainen, joka kokoaan omin avuin varallisuutensa, pääsee erityisemmin rikastumaan eikä se ole mielestäni tarpeenkaan.- Ekitalo
Minä en puhu minkään puolueen mandaatilla, vaan yritän kertoa perusteltuja mielipiteitä Keskustasta ja sen politiikasta. Mielipiteeni ovat siis ulkopuolisen tarkkailijan mielipiteitä, joilla ei ole mitään sidosta jonkun muun puolueen harjoittamaan politiikkaan.
Itse pidän kyllä hallituksen aikaansaamaa tuloveron alentamista tarpeellisena ja oikeaan osuneena ajoitukseltaankin, kun se thtiin etupainotteisesti. Sehän vastasi juuri sitä linjaa, mitä sinipunahallitus noudatti. Kokkomushan antoi kehuja hallitukselle sen veropoliittisten linjausten ottamisesta hallituksenkin linjaksi. Tämä on vaan täysin vastoin sitä, mitä puheenjohtaja Jäätteenmäki vaalien alla lupasi äänestäjille. Kokoomuksen ja SDP:n vaalilupauksissa sen sijaan tuloveron alentamislinjaa kulutuskysynnän elvyttämiseksi pidettiin tarpeellisena työllisyyspoliittisena toimenpiteenä.
Muistat myös väärin sen, että olisin kehunut olevani hyvätuloinen. Sellaista en ole sanonut. Olen kyllä kehunut sosiaalidemokraattista hyvinvointimallia siitä, että se on mahdollistanut minunkin tavllisten duunarien lapsen aikoinaan kouluttautua ja päästä siten vähän sille vihreämmälle oksalle. Mutta harva sellainen, joka kokoaan omin avuin varallisuutensa, pääsee erityisemmin rikastumaan eikä se ole mielestäni tarpeenkaan...kirjoituksiasi mitä olet sanonut sinun veronmaksu kyvystäsi!!
Minun käsityksen mukaan tuloverot määräytyy tulojen mukaan todella pienet tulot on vapaita valtion verosta.
Suomen järjestelmä on kyllä muidenkin aikaansaannosta kuin SDP.n eli kyllä siinä on ollut Keskustakin mukana ja jos katsot historiaa niin mitä puolueita sieltä hallituksista löytyy ja varsinkin silloin kun tämä hyvin vointi alkoi.
Eli punamulta on nostanut Suomen työläisetkin parrasvaloihin. (Itse olen myös työllä leipäni ansainnut)
Sinipuna oli tuhota -80 luvun lopulla koko järjestelmän Mauno Koiviston johdolla.
Sinä olet tunnetusti sinipunan kannattaja mutta Suomen kansalaisten onneksi olet vähemmistössä.
Älä viitti puhua jostain ulkopuolisesta tarkkailijasta sinä et ole sitoutumaton.
Kyllä sinulla on huono muisti vai tahallaanko muistat asiat vähän kieroutuneesti kyllä Anneli puhui vaalitilaisuuksissa verojen alennuksesta mutta maltilla ja pikku hiljaa mikä on tehtykkin.
Mutta tiedätkö mitä todella pienet tunti tai kuukausi palkkalaiset eivät ole hyötyneet mitään noista alennuksista toisin päin kylläkin hinnat ovat nousseet ja se koskee kyllä köyhiä paljon pahemmin kuin sinunlaisia hyvätulosia.
Tätä on myös SDP ollut ajamassa jo kauan.
Jos tämä on sitä sinun paljon kehumaa hyvinvointivaltiota niin kyllä puurot ja vellit on mennyt sekaisin. Ekitalo kirjoitti:
..kirjoituksiasi mitä olet sanonut sinun veronmaksu kyvystäsi!!
Minun käsityksen mukaan tuloverot määräytyy tulojen mukaan todella pienet tulot on vapaita valtion verosta.
Suomen järjestelmä on kyllä muidenkin aikaansaannosta kuin SDP.n eli kyllä siinä on ollut Keskustakin mukana ja jos katsot historiaa niin mitä puolueita sieltä hallituksista löytyy ja varsinkin silloin kun tämä hyvin vointi alkoi.
Eli punamulta on nostanut Suomen työläisetkin parrasvaloihin. (Itse olen myös työllä leipäni ansainnut)
Sinipuna oli tuhota -80 luvun lopulla koko järjestelmän Mauno Koiviston johdolla.
Sinä olet tunnetusti sinipunan kannattaja mutta Suomen kansalaisten onneksi olet vähemmistössä.
Älä viitti puhua jostain ulkopuolisesta tarkkailijasta sinä et ole sitoutumaton.
Kyllä sinulla on huono muisti vai tahallaanko muistat asiat vähän kieroutuneesti kyllä Anneli puhui vaalitilaisuuksissa verojen alennuksesta mutta maltilla ja pikku hiljaa mikä on tehtykkin.
Mutta tiedätkö mitä todella pienet tunti tai kuukausi palkkalaiset eivät ole hyötyneet mitään noista alennuksista toisin päin kylläkin hinnat ovat nousseet ja se koskee kyllä köyhiä paljon pahemmin kuin sinunlaisia hyvätulosia.
Tätä on myös SDP ollut ajamassa jo kauan.
Jos tämä on sitä sinun paljon kehumaa hyvinvointivaltiota niin kyllä puurot ja vellit on mennyt sekaisin.No, en minä mikään huonotuloinenkaan ole väittänyt olleeni. Olen joskus voinut sanoakin, että olen maksanut keskimääräistä enemmän veroja, kun joku on nimittänyt minua sosiaalipummiksi täällä. Kun työurani on ollut pitkä, niin onhan noita verojakin tullut makseltua. Minä maksan veroja ihan mielelläni, kunhan rahat käytettään järkeviin tarkoituksiin. Sen vuoksi ole kepulaista politiikka arvostellutkin, koska heidän tarjoituksensa eivät ole olleet niin kovin järkeviä.
Onhan tätä hyvinvointivaltion perustamiskunniaa useinkin myös Kepulle tarjottu, mutta usein esim. täällä huseeraavat kepulaiset kieltäytyvät kunniasta pitäen sitä vain sosialistisena lumuksena. Toki poikkeuksiakin teissä kepuleissa kuten Ristimäki ja Oiva, jotka ovatkin oikeita vasemmistokeskustalaisia kansanrintamiehiä.
En ole tunnetusti sinipunan kannattaja enkä vähemmänkään tunnetusti. Mieluiten näkisin meillä selkeämmän parlamentaarisen järjestelmän, joka jakautuisi oikeistoon ja vasemmistoon. Silloin mikään sinipunavaihtoehto ei tulisi kysymykseenkään kuin vakavana kriisiaikana.
En ole ollut sellaisessa vaalitilaisuudessa, missä Jäätteenmäki olisi puhunut mistään maltillisesta verojen alentamisesta. Sen sijaan kuulin kyllä, mitä hän sanoi tv:n vaalitenteissä. Niissä hän lupasi, ettei veroja tulla alentamaan ennen kuin julkisia palveluita parannetaan. Jäätteenmäki asetti julkiset palvelut etusijalle veronalennuksiin nähden. Tämä oli selkeä poliittinen lupaus, joka heti ensitöikse petettiin. Röyhkeimmän petoksen kepulaiset antoivat kansaneläkeläisille luvatessaan Hyssälän suulla 300 euron korotusta. Tulikin sitten 5 euroa eli vajaa 2 % luvatusta.
Minä en näe veronalennusten parantamisia ensisijaisesti elintasoa nostavana asiana. Veronalennukset tulee kyllä kohdentaa pieni- ja keskituloisia suosiviksi sen takia, että heillä korotukset menevät kulutuskysännän lisäämiseen. Tälla puolestaan on uskottu olevan vaiktusta työllisyyden parantumiseen. Nämä veronalannusten seurannaisvaikutukset ovat siinä keskeisimmät. Kysynnän kasvaessa hinnat yleensä nousevat ja nousevat eniten sisämarkkinoilla, missä kilpailu on rajoitettua. Esim. elintarvikkeissa käy juuri näin. Tämäkin on yksi asia, mikä puhuu sen puolesta, että maatalousprotektionismista tulisi luopua. Se on köyhemmän etu.- Ekitalo
No, en minä mikään huonotuloinenkaan ole väittänyt olleeni. Olen joskus voinut sanoakin, että olen maksanut keskimääräistä enemmän veroja, kun joku on nimittänyt minua sosiaalipummiksi täällä. Kun työurani on ollut pitkä, niin onhan noita verojakin tullut makseltua. Minä maksan veroja ihan mielelläni, kunhan rahat käytettään järkeviin tarkoituksiin. Sen vuoksi ole kepulaista politiikka arvostellutkin, koska heidän tarjoituksensa eivät ole olleet niin kovin järkeviä.
Onhan tätä hyvinvointivaltion perustamiskunniaa useinkin myös Kepulle tarjottu, mutta usein esim. täällä huseeraavat kepulaiset kieltäytyvät kunniasta pitäen sitä vain sosialistisena lumuksena. Toki poikkeuksiakin teissä kepuleissa kuten Ristimäki ja Oiva, jotka ovatkin oikeita vasemmistokeskustalaisia kansanrintamiehiä.
En ole tunnetusti sinipunan kannattaja enkä vähemmänkään tunnetusti. Mieluiten näkisin meillä selkeämmän parlamentaarisen järjestelmän, joka jakautuisi oikeistoon ja vasemmistoon. Silloin mikään sinipunavaihtoehto ei tulisi kysymykseenkään kuin vakavana kriisiaikana.
En ole ollut sellaisessa vaalitilaisuudessa, missä Jäätteenmäki olisi puhunut mistään maltillisesta verojen alentamisesta. Sen sijaan kuulin kyllä, mitä hän sanoi tv:n vaalitenteissä. Niissä hän lupasi, ettei veroja tulla alentamaan ennen kuin julkisia palveluita parannetaan. Jäätteenmäki asetti julkiset palvelut etusijalle veronalennuksiin nähden. Tämä oli selkeä poliittinen lupaus, joka heti ensitöikse petettiin. Röyhkeimmän petoksen kepulaiset antoivat kansaneläkeläisille luvatessaan Hyssälän suulla 300 euron korotusta. Tulikin sitten 5 euroa eli vajaa 2 % luvatusta.
Minä en näe veronalennusten parantamisia ensisijaisesti elintasoa nostavana asiana. Veronalennukset tulee kyllä kohdentaa pieni- ja keskituloisia suosiviksi sen takia, että heillä korotukset menevät kulutuskysännän lisäämiseen. Tälla puolestaan on uskottu olevan vaiktusta työllisyyden parantumiseen. Nämä veronalannusten seurannaisvaikutukset ovat siinä keskeisimmät. Kysynnän kasvaessa hinnat yleensä nousevat ja nousevat eniten sisämarkkinoilla, missä kilpailu on rajoitettua. Esim. elintarvikkeissa käy juuri näin. Tämäkin on yksi asia, mikä puhuu sen puolesta, että maatalousprotektionismista tulisi luopua. Se on köyhemmän etu...varmuudella kenenkään tänne kirjoittelevan poliittisen taustan tai kannan??
Eihän meillä olekkaan paljon erimielisyyttä asioista kun maltetaan kirjoittaa asiaa eikä mennä vain syyttely linjalle ei sillä mitään voiteta eikä varsinkaan vanhoja jo kaluttuja luita jyrsimällä. Oppia voi ottaa muutenkin.
Meillä on vain se ero,että sinä näet vain ja ainoastaan Keskustan suurimmaksi möröksi ja kaikki muut on tehny joka asian oikein ja kuitenkin totuus on paljon erillainen kuten varmasti tiedät.
Mitä valtion rahojen jakeluun tulee niin kyllä siihen on osallistunut kaikki puolueet samalla tavalla ja ei varmasti järkevästi kuten tiedetään näin jälkikäteen.
En uskonutkaan sinun osallistuneen Annelin vaalitilaisuuksiin oikein akiivisesti silläpä sinä et tiedäkkään kaikkia juttuja oikein arvelet vain.
Minä olen ollut paljon tekemisissä SDP: kannattajien kanssa työurallani ja minun pitää kyllä sanoa,että ei voi nuolla työnantajaa enempää kuin he nuolivat, kommunistikin oli paljon reilumpi.
Satutko muistamaan mikä oli Lipposen ykkös hallituksen ensimmäinen päätös ???
Minä muistan sen kyllä aina sillä se kosketti lapsiperheitä aika tavalla.
Kyllä minun mielestä kotimainen ruokahuolto pitää olla kunnossa varsinkin nyt kun joka puolella on ongelmia vähän mistäkin syystä.
Kotimainen ruoka on halpaa ja hyvää.
Jos ruoka loppuu niin silloin loppuu kaikki muukin toiminta.
Kannatatko sinä yksi tai kaksi puolue järjestelmää minä en kannata.
Sanoppa vielä se asia kun Keskusta ei ollut hallituksessa 8 vuoteen niin kuka sai silloin suurimmat verohelpotukset ??
Nimimerkki Mielipidepankki ei Vanhas-arvioissaan liene enemmälti väärässä: pääministeri Matti Vanhanen on aidosti sosiobiologi-isänsä poika, jolle uusliberalistinen politiikka "Jokainen on oman onnensa seppä" -hhengessä on sydämen asia.
Jo ylimääräisessä puoluekokouksessa lokakuussa 2003 Vanhanen näytti "oikean karvansa"; tai oikeastaan jo eduskuntavaalikirjassaan "Vaikeita valintoja" ennen keskustan puheenjohtajavaalia 2002 ja eduskuntavaaleja 2003.
Kummatkin "esiintymiset" olivat kauhistuttavan oikeistolaista ja epäanalyyttistä luettavaa ja kuultavaa, joten kirjoitinkin asian tiimoilta
omaa Vanhas-arviotani tällekin sivustolla jo mm. 25.10.2004 - ja oikeastaan jo kesällä 2003:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000005114228#22000000005114228
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000005114539
... ja per 17.11.2005:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000104&posting=22000000011962428
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000104&posting=22000000012047283- Ekitalo
..niin silloin pitää olla kaikkiin suuntiin hyvissä väleissä ei se vähennä yhtään arvokkuutta tai uskottavuutta jos on yhteistyökykyinen joka suuntaan vaan päinvastoin.
Sitähän juuri Presitentiltä vaaditaan.
Yksin tässä kovassa maailmassa ei kukaan selviä.
Vanhanen sopii hyvin tuohon tehtävään vaikka itse en äänestäkkään.
Koko pressa peli on yhtä tyhjän kanssa. - Timo Ristimäki
Ekitalo kirjoitti:
..niin silloin pitää olla kaikkiin suuntiin hyvissä väleissä ei se vähennä yhtään arvokkuutta tai uskottavuutta jos on yhteistyökykyinen joka suuntaan vaan päinvastoin.
Sitähän juuri Presitentiltä vaaditaan.
Yksin tässä kovassa maailmassa ei kukaan selviä.
Vanhanen sopii hyvin tuohon tehtävään vaikka itse en äänestäkkään.
Koko pressa peli on yhtä tyhjän kanssa.1) Vanhasen - Heinäluoman hallituksen sailaan uusoikeistolainen sisä- ja talouspolitiikka sekä 2) Vanhasen itsensä ja johtamansa hallituksen tavoittelema naiivi globalisaatiopolitiikka ja Suomen kansan ja sen kansalaisten konkreettiset edut vaarantava ulko- ja turvallisuuspolitiikka!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000005823264#22000000005823264
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000011571028#22000000011571028
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000011653712#22000000011653712
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000011770795#22000000011770795
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000104&posting=22000000011818732#22000000011818732
PS. Samansorttisista syistä on syytä suhtautua sangen kriittisesti kaikkiin nyt presidentiksi tyrkyllä oleviin ehdokkaisiin, toisiin "työväen" ehdokkaisiin toki vähemmän kriittisesti kuin joihinkin toisiin...
- Jo vain
--Presidentinvaali on tässä vaiheessa kiintoisa siksi, että Vanhanen joutuu käymään vaalikamppailua Niinistöä vastaan. Siksi kalastellaan nyt samoilla vesillä. Vanhanen pyrkii olemaan vielä oikeistolaisempi vaihtoehto kuin Niinistö.--
--------------------------------------------
Vaalikamppailu käydään alusta alkaen Halosen ja Niinistön välillä. Vanhasen epätoivoista arviointikyvyttömyyttä osoittaa, että hän on mennyt Niinistön työväen presidentti -kampanjan ansaan siirtämällä oman teemoittelunsa oikeistolaisemmaksi mitä todellisuudessa on.
Vanhanen ei tule tuolla pelillä saamaan ainuttakaan lisäääntä oikealta, mutta menettää ääniä vasemmalle todella pahasti yrittäessään päästä kakkoskierrokselle Niinistön sijasta.
Vanhanen jää vaalissa kolmanneksi näppituntumalta n. kymmenen prosenttiyksikön erolla Niinistöön. On vain syytä toivoa, ettei Vanhasen falski oikeistolaisuus karkoita liikaa keskustan kannattajia äänestämään suoraan Halosta, jolloin voi käydä niinkin hassusti, ettei kakkoskierrosta ollenkaan tarvita.Teit nimittäin väärän arvion myös itse, jos väität minun sellaisen tehneen. En nimittäin löytänyt kirjoituksestasi kohtaa, mistä olisimme juurikaan eri mieltä.
- Jo vain
Teit nimittäin väärän arvion myös itse, jos väität minun sellaisen tehneen. En nimittäin löytänyt kirjoituksestasi kohtaa, mistä olisimme juurikaan eri mieltä.
Emme me eri mieltä olleetkaan. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 68567
- 95552
- 26512
- 44493
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437