Auton pesu talvella

kurapakkanen

Miten kannattaisi pestä auto talvella? Olen aika tuore ja kokematon autonomistaja, joten anteeksi tyhmä kysymys. Tähän asti (eli kesän) olen pessyt itse käsin ulkona, mutta paikka menee kiinni talveksi. Voiko pakkasella pestä auton? Jos pesee suojasäällä, niin autohan on kurassa ja suolassa jo ennen kuin saa sen takaisin kotiin ajettua. Kannattaako ajaa pikapesuun pakkasella tai onko sisähalleja, joissa voi itse pestä autonsa? Vai putsaanko vaan parkkipaikalla vesisaavin ja rätin/harjan kanssa? Miten pesette autojanne talvella?

5

6604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renumies
    • 40 vuotta

autoillut ja

"Miten pesette autojanne talvella?"

Ei mitenkään.
      Syksyllä pesu viimeisen kerran joskus lokakuussa ja keväällä sitten taas huhtikuussa.

Auto ja minä kärsimme asiasta vähiten kun
      näin menettelemme.

• ja omistajasta

Riippuu autosta ja sinusta. Jos haluat pitää auton timmissä, pesuun kannattaa panostaa. Jos ei kiinnostaa vähääkään, aivan sama.

Uutta autoa ei oikein kehtaa harjapesussa tai käsin hinkata naarmuille. Harjattomaan automaattiin vaan. Tai sitten reilulla vedellä käsin.

Vielä pikkupakkasilla onnistuu, alle 2-3 pakkasta. Aseöljyä lukkoihin ja ovenpielet kuiviksi pesun jälkeen.

Vanhan auton voi pestä niin kauan, kun onnistuu vedellä yleensä pestä, eli alle 10 pakkasasteessa. Tuommoista voi hinkata jo käsin parkkiksellakin.

Useilla huoltoasemilla on TI-halleja, joissa voi lämpimässä itse pestä.

• Jamppa1

on paras aina käsinpesu. On paikkoja joissa voit tehdä sen itse ja paikkoja jossa se tehdään puolestasi. Automaatit ovat huonompia, usein joko naarmuttaa tai ei pese puhtaaksi. Mitään parkkipaikkapesuja ei pidä räveltää, Ei tee hyvää autolle eikä ympäristölle.

Pakkasella voi pestä. Itse pesen käsin ja kuivaan pesun jälkeen aina ovivälit ja tiivisteet, ravistan matot ja öljyän lukot aseöljyllä.

• pesijä

Itse olen vienyt uudetkin autoni automaattipesuun, yleensä sellaiseen missä on pehmoharjat, ne eivät kuluta autoa. Normaaliin nailonharjapesuun en autoa veisi! Jostain olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan jo 5 nailonharjapesun jälkeen auton maalipinnassa on mikroskooppisia kulumia. Pehmoharjoilla taas 50 kertaa pestyä pintaa ei pysty erottamaan uudesta.
      Joskus olen käyttänyt harjattomiakin pesuja mutta niillä ei saa autoa yhtä puhtaaksi kuin harjoilla. Harjattomat jättävät varsinkin useiden pesujen jälkeen (pesetän autoni yleensä pari kertaa viikossa) auton pintaan sellaisen ohuen likakalvon, joka ei lähde kuin ”hankaamalla” eli harjapesussa tai käsipesulla. Kesällä tulee sitten pestyä suurimmaksi osaksi käsin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1319
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      889
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      30
      633
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      590
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      568
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      541
    8. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      533
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      513
    Aihe