Miten kannattaisi pestä auto talvella? Olen aika tuore ja kokematon autonomistaja, joten anteeksi tyhmä kysymys. Tähän asti (eli kesän) olen pessyt itse käsin ulkona, mutta paikka menee kiinni talveksi. Voiko pakkasella pestä auton? Jos pesee suojasäällä, niin autohan on kurassa ja suolassa jo ennen kuin saa sen takaisin kotiin ajettua. Kannattaako ajaa pikapesuun pakkasella tai onko sisähalleja, joissa voi itse pestä autonsa? Vai putsaanko vaan parkkipaikalla vesisaavin ja rätin/harjan kanssa? Miten pesette autojanne talvella?
Auton pesu talvella
5
6385
Vastaukset
- Renumies
Ns. tee-se-itse-halleja on huoltoasemilla ja pesupalveluihin erikoistuneissa yrityksissä, joita voi vuokrata ja käyttää pesuun. Minä käytän talvisin niitä. Kuivaan auton perustellisesti, niin ei pakkanen haittaa. Pikapesuun en uutta autoani veisi. Tästä voi tietysti olla montaa mieltä, mutta minä olen tätä. Tuolta vaan etsimään...http://keltaisetsivut.eniro.fi/query?what=cs&heading_code=23580&dir_area=&search_word=Autonpesua ja -fiksausta&ax=
- 40 vuotta
autoillut ja
"Miten pesette autojanne talvella?"
Ei mitenkään.
Syksyllä pesu viimeisen kerran joskus lokakuussa ja keväällä sitten taas huhtikuussa.
Auto ja minä kärsimme asiasta vähiten kun
näin menettelemme. - ja omistajasta
Riippuu autosta ja sinusta. Jos haluat pitää auton timmissä, pesuun kannattaa panostaa. Jos ei kiinnostaa vähääkään, aivan sama.
Uutta autoa ei oikein kehtaa harjapesussa tai käsin hinkata naarmuille. Harjattomaan automaattiin vaan. Tai sitten reilulla vedellä käsin.
Vielä pikkupakkasilla onnistuu, alle 2-3 pakkasta. Aseöljyä lukkoihin ja ovenpielet kuiviksi pesun jälkeen.
Vanhan auton voi pestä niin kauan, kun onnistuu vedellä yleensä pestä, eli alle 10 pakkasasteessa. Tuommoista voi hinkata jo käsin parkkiksellakin.
Useilla huoltoasemilla on TI-halleja, joissa voi lämpimässä itse pestä. - Jamppa1
on paras aina käsinpesu. On paikkoja joissa voit tehdä sen itse ja paikkoja jossa se tehdään puolestasi. Automaatit ovat huonompia, usein joko naarmuttaa tai ei pese puhtaaksi. Mitään parkkipaikkapesuja ei pidä räveltää, Ei tee hyvää autolle eikä ympäristölle.
Pakkasella voi pestä. Itse pesen käsin ja kuivaan pesun jälkeen aina ovivälit ja tiivisteet, ravistan matot ja öljyän lukot aseöljyllä. - pesijä
Itse olen vienyt uudetkin autoni automaattipesuun, yleensä sellaiseen missä on pehmoharjat, ne eivät kuluta autoa. Normaaliin nailonharjapesuun en autoa veisi! Jostain olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan jo 5 nailonharjapesun jälkeen auton maalipinnassa on mikroskooppisia kulumia. Pehmoharjoilla taas 50 kertaa pestyä pintaa ei pysty erottamaan uudesta.
Joskus olen käyttänyt harjattomiakin pesuja mutta niillä ei saa autoa yhtä puhtaaksi kuin harjoilla. Harjattomat jättävät varsinkin useiden pesujen jälkeen (pesetän autoni yleensä pari kertaa viikossa) auton pintaan sellaisen ohuen likakalvon, joka ei lähde kuin ”hankaamalla” eli harjapesussa tai käsipesulla. Kesällä tulee sitten pestyä suurimmaksi osaksi käsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829