Mikä on?

heitinmies

Joku kessu sanoi niin, että kaikkia koskeva höykytys ei ole simputusta. Kyllä sekin on. Kollektiivinen rangaistus on ovelinta ja tyypillistä armeijan taktiikkaa. Niin yllytetään heikolla olevat(alokkaat) toistensa kimppuun. Silloin säästyy kouluttajilta vaiva. On ihailtavan yhtenäisyyden osoitus alokkailta, jos ne ei sorru juoneen.

5

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä jotakin...

Niinhän se on että yhden henkilön murhaaminenkin on murha mutta tappamalla kaikki niin sitä ei pidetä muuna kuin kouluoppina.

• arvo

"Tapa yksi ihminen, niin olet murhaaja. Tapa monta ihmistä, niin olet valloittaja. Tapa kaikki ihmiset... olet jumala"

• Adonis Psykologus

Alokkaathan sortuvat tuohon kollektiivisen rangaistuksen ansaan aina, jos se vain on riittävän ovelasti toteutettu ja tässä kohtaa ei vaadita kouluttajalta kovinkaan kummosia psykologian hallitsemisia, sillä varusmiesaineksessa on enemmistö pölkkypäisiä raakileita.

• merganser

"Simputuksesta" armeijan koulutuksessa kärsivät kollektiivisesti kaikki, vihulainen ei taitaisi kriisitilanteessa välittää yksilön meikeistä.

• Vänrikki

Käskyn on oltava oikea, jos tuntuu, että käsky on virheellinen, niin voi pyytää toistamaan käskyn ja jos toteaa sen edelleen virheelliseksi, niin asia pitää viedä käskyn antajan esimiehen tietoon, joka ratkaisee asian. Ei se että annetaanko käsky yhdelle vai monelle muuta tätä mitenkään. Tietysti pitää sitten itse harkita onko käsky asiallinen. Jos se todetaan oikein annetuksi ja et tottele, niin kyseessä on niskurointi ja jos iso porukka niskuroi, eli kyseessä on joukkoniskurointi, niin rikos on kova ja rabgaistus sen mukainen, katso laista vaikka. Yleensä terveellä järjellä pystyy tietämään käskyn asiallisuuden/laillisuuden.
      Kuitenkin käskijällä on tässä vastuu: jos esim. kersantti käskee jääkäriä ampumaan (vaikka rauhan aikanakin) palvelustoverin ja jääkäri ampuu, niin jääkärille ei tule mitään seuraamuksia, vaan asia on sama kuin kersantti itse olisi ampunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe