Mikä on?

heitinmies

Joku kessu sanoi niin, että kaikkia koskeva höykytys ei ole simputusta. Kyllä sekin on. Kollektiivinen rangaistus on ovelinta ja tyypillistä armeijan taktiikkaa. Niin yllytetään heikolla olevat(alokkaat) toistensa kimppuun. Silloin säästyy kouluttajilta vaiva. On ihailtavan yhtenäisyyden osoitus alokkailta, jos ne ei sorru juoneen.

5

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä jotakin...

      Niinhän se on että yhden henkilön murhaaminenkin on murha mutta tappamalla kaikki niin sitä ei pidetä muuna kuin kouluoppina.

      • arvo

        "Tapa yksi ihminen, niin olet murhaaja. Tapa monta ihmistä, niin olet valloittaja. Tapa kaikki ihmiset... olet jumala"


    • Adonis Psykologus

      Alokkaathan sortuvat tuohon kollektiivisen rangaistuksen ansaan aina, jos se vain on riittävän ovelasti toteutettu ja tässä kohtaa ei vaadita kouluttajalta kovinkaan kummosia psykologian hallitsemisia, sillä varusmiesaineksessa on enemmistö pölkkypäisiä raakileita.

    • merganser

      "Simputuksesta" armeijan koulutuksessa kärsivät kollektiivisesti kaikki, vihulainen ei taitaisi kriisitilanteessa välittää yksilön meikeistä.

    • Vänrikki

      Käskyn on oltava oikea, jos tuntuu, että käsky on virheellinen, niin voi pyytää toistamaan käskyn ja jos toteaa sen edelleen virheelliseksi, niin asia pitää viedä käskyn antajan esimiehen tietoon, joka ratkaisee asian. Ei se että annetaanko käsky yhdelle vai monelle muuta tätä mitenkään. Tietysti pitää sitten itse harkita onko käsky asiallinen. Jos se todetaan oikein annetuksi ja et tottele, niin kyseessä on niskurointi ja jos iso porukka niskuroi, eli kyseessä on joukkoniskurointi, niin rikos on kova ja rabgaistus sen mukainen, katso laista vaikka. Yleensä terveellä järjellä pystyy tietämään käskyn asiallisuuden/laillisuuden.
      Kuitenkin käskijällä on tässä vastuu: jos esim. kersantti käskee jääkäriä ampumaan (vaikka rauhan aikanakin) palvelustoverin ja jääkäri ampuu, niin jääkärille ei tule mitään seuraamuksia, vaan asia on sama kuin kersantti itse olisi ampunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1246
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1068
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      764
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      604
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe