Citroen C4 2.0i berline

Trutta

Oon vakavasti alkanut miettiin citikkaa uudeksi menopeliksi. Itselläni ei kuitenkaan mitään kokemusta siitä oo eikä myöskään kenelläkään tutulla.

Onko autossa jotain ärsyttäviä ominaisuuksia, tyyppivikoja tai muuta vastaavaa? Mites lämppäri toimii talvella tai ilmastointi kesällä?

Mittaristo on hiukan omituisessa paikassa mutta kait siihenkin tottuu pian.

Olisin kiitollinen jos tätä autoa käyttäneet kertois omia kokemuksiaan. Kiitoksia!

12

3825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trutta

      VTR unohtu mainita..

      • ajettu

        nyt 2500 km. Hyvin toiminut, ei ongelmia. Mittaristoon tottuu helposti, ja nyt tuntuu jo, että sitä on jopa mukavampi käyttää kuin tavallista viisarimallia.Omasta mielestäni hinta/laatusuhde erinomainen, tuolla hinnalla ei löydä 2.0 litran mallia mistään.


    • mutta

      ylimääräistä rahaa jos olisi niin hankkisin kyllä! hyvä hinta-laatusuhde: riittävän puhdikas kone, hyvät varusteet, mielestäni berline ihan hyvän näköinen. lisäksi nykyään ranskalaiset autot kestää hyvin ruostetta vastaan.
      ihan hyvä auto siis, mutta tietysti omat mieltymykset ratkaisevat.

    • on siis kaksi tuollaista, kuten olen monesti maininnut. Eukokkeella 1,6 Coupé ja mulla 2,0 VTR Berline. Toistaiseksi on ollut huoletonta menoa ja kummankin (!) kulutus 6,6-6,7 sadalla. Meillä on vähän erilaiset nämä ajotekniikat...

      Viimetalvisesta TM-talvitestistä (joku tammi- tai helmikuun numero) saa tietoa C4:n talviominaisuuksista. Meille sitä ei oikein ole vielä kertynyt, kun tuo talvikaan ei ota tullakseen.

    • osta se

      on hiijenhoijakka.

      • Taas1

        Taas joku kellä ei oo mitään kokemusta Citikasta.


    • Yuki

      Kiva autohan C4 on ajella. Seuraavassa on arvioitani 8500 km kokemuksella 1.6 Berlinestä.

      Plussat:
      Siinä on se jokin
      Hiljainen ja hyvä ajaa
      Todella runsas ja monipuolinen varustelu
      Silmiähivelevän kaunis
      Viimeistelty ja laadukkaan oloinen

      Miinukset:
      - Keskikulutus 7.8 l/100 km (rauhallista ajoa, ei kovia kiihdytyksiä ja matkatkin n. 25 km/reissu)
      - Ovet ovat matalat ja leveät. Kun emäntä on nostanut tuolin ylös, niin pääni kolahtaa yläkarmiin sisään mennessä ja ovet aukeavat parkkipaikalla liikaa.
      - C4 likaantuu paljon pahemmin kuin emännän Xsara.
      - Veemäinen varoitusääniplimputus kun joskus jättää kuskin turvavyön kiinnittämättä.
      - Lämpöistuimen säädöt ovat penkeissä kummankin oven viereissä, eikä pysty kytkemään hanttarin lämmitintä pois.
      - Sivuikkunoissa ei ole huulitiivistettä. Neulaset menevät sisään, eivätkä sivulasit putsaannu höyrystä, kun niitä käyttää alhaalla.
      - Lasinpyyhkimet pakkaavat vettä ikkunapilaria vasten ja pyyhkimen palatessa vesi valuu takaisin.
      - Vaalea sisustus ja kojelaudan ja ovien röpömuovi ovat herkkiä likaantumaan.
      - Kytkimien merkkivalot ovat päällä ja sumarit voi kytkeä vain ajovalokytkimen ollessa päällä.
      - 1.6:ssa ovat välityssuhteet liian tiuhat, vitosella 4000 kierrosta/120 km/h.
      - Eteenkin talvirenkailla ohjausta voi sanoa "luiruksi", pelkkä henkäyskin rattiin riittää muuttamaan suuntaa.
      - Pitkien valojen merkkivalo häikäisee silmiä.
      - Bensatankin korkki pitää avata avaimella.

    • Puuha-Piit

      Ajelen ceenelkun 2.0 VTR:llä.
      Ei tosin viitsi paljon kokemuksesta puhua kun on mittarissa about 1800km. Pääasiassa lyhyehköä, kuluttavaa työajoa.
      Tämänhetkistä keskikulutusta en tarkkaan muista, mutta luulisin sen huitelevan tuossa 8-8,5:n välillä.
      Mutta täytyy tosiaan ottaa huomioon, että ajo on pääasiassa kaupunkiajoa ja vielä "uutuudenjäykällä" autolla...ja ei tämä kuskikaan aina ihan notkeimmillaan ole.

      Ikkunoiden huurtuminen on määrätyillä keleillä ollut pikkasen herkässä, joten on tullut väännettyä ilmastointia pois, päälle, automaatille ja takas, ylös, alas ja lämppäriä "täysille" jne.
      Mutta saa nyt nähdä kunhan se talvi oikeasti tulee mikä huurtuu. Taitaa olla muillakin vähän samoja kokemuksia.
      Ilmastointi on kyllä toiminut loppukesän/syksyn "normaalikelit" ihan moitteettomasti.

      Tuo mittaristo ei ainakaan minua ole haitannut pätkääkään, melkein päinvastoin. Vaikka se ei olekaan suoraan kuskin edessä, se on kuitenkin sillä tasolla, että voisin sanoa sen olevan "näkökentässä" kokoajan. Ei tarvitse laskea katsettaan alaspäin.

      Yli 60-70km/h vauhdin jälkeen saattaa kuulua kevyttä "suhinaa" etuovien ikkunoiden tiivisteen välistä. Jos nyt tälläiset yleensäkään ovat jotenkin harvinaisia ja mainitsemisen arvoisia asioita? Tosia häiritsee toisia ei, itse kuuluun jälkimmäisiin. Kyseessä ei ole hiuksia hulmuamaan pistävä suhina.

      Lokareita tai sanotaan nyt muovinpalasia voisin harkita jos nyt olisin tekemässä kauppoja.
      Kokemusta ei C4:n "omista" lokareista ole, mutta etulokarit luultavasti pitäisivät tuon auton kyljen hieman paremmin puhtaana ja suojassa.
      "Merkkihinta" lokareille tais olla karvan alle 60€ pari.

      Ratissa olevat ajotietokoneen, radion, vakoinopeudensäätimen ym. nappulat tosiaan ovat aina samassa paikassa, koska ainoastaan ratin kehä pyörii.
      Itse en voi sanoa mitään pahaa tästä nappien paikallaan pysymisestä, koska minulla ei ole koskaan ollut autoa mistä löytyisi ratista muuta kuin töötti.
      Kaikki on hyvin sormien ulottuvilla, radiokanavien vaihtamiset, ajotietokoneen asetukset, vakionopeuden säädin ym.

      Mutta ei meikäläisellä kuitenkaan ole vielä oikeastaan mitään suurempaa sanottavaa, täytyy ajella ensin muutama maili lisää.
      Hintansa väärtti on ollut tähän asti.

    • GöstaN

      Minulla on jo toinen Berline menossa. Ykkönen oli ensimmäisiä maahan tuotuja ja meni lunastukseen kesällä. Kakkosella (2.0 VTR) on nyt ajettu 9000 ilman huolia. Viimeistelyä on parannettu VTR:ään melkoisesti, muutama parannettu kohta mainitakseni:
      - ovet sulkeutuvat fiksummin, tosin kuskin kahva tarkertelee joskus
      - moottori hiljaisempi eikä resonoi millään kierrosalueella (teho ja vääntö tietysti erit)
      - penkkien verhoilu ei yhtä likaherkkää (vesipisarasta jäi vanhaan jälki!)
      Korjausta olisin kaivannut vielä pyyhkimien yläasentoon (2 cm ylemmäksi).
      Kulutus molemmilla sama 7,5.

      • Aakku

        C4 i,6 vtr coupe -05. Tähän mennessä 20000km. Ilmastointi hajonnut (kaasut pihalle). Takaoven ja kuljettajan oven salpa jumittaneet. Vahva resonanssi alustasta tuli 19000km kohdalla (ei selvinnyt vielä). Vakionopeussäädin lakkasi toimimasta pieneksi ajaksi. Kumilistat törröttää (ominaisuus). Talvirenkailla herkkä ohjaus tottumattomalle (itse pidän ominaisuudesta). Penkit likaantuvat herkästi ja ovat liukkaat. Näkyvyys taakse onneton (coupe). Vaikea pitää puhtaana karheita muovipintoja. Likaantuu herkästi (onneksi auto harmaa).
        Hyviä ominaisuuksia on erittäin tarkka vakionopeussäädin, kiva ulkonäkö, hyvä ajettavuus, hiljainen, ergonomia ja varustelu.
        Kulutus eka 10000km oli 6,4litraa ja kesk.nop 62. Toinen 10000km 6,2 litraa/100km ja kesk.nop 60


      • tokaarme
        Aakku kirjoitti:

        C4 i,6 vtr coupe -05. Tähän mennessä 20000km. Ilmastointi hajonnut (kaasut pihalle). Takaoven ja kuljettajan oven salpa jumittaneet. Vahva resonanssi alustasta tuli 19000km kohdalla (ei selvinnyt vielä). Vakionopeussäädin lakkasi toimimasta pieneksi ajaksi. Kumilistat törröttää (ominaisuus). Talvirenkailla herkkä ohjaus tottumattomalle (itse pidän ominaisuudesta). Penkit likaantuvat herkästi ja ovat liukkaat. Näkyvyys taakse onneton (coupe). Vaikea pitää puhtaana karheita muovipintoja. Likaantuu herkästi (onneksi auto harmaa).
        Hyviä ominaisuuksia on erittäin tarkka vakionopeussäädin, kiva ulkonäkö, hyvä ajettavuus, hiljainen, ergonomia ja varustelu.
        Kulutus eka 10000km oli 6,4litraa ja kesk.nop 62. Toinen 10000km 6,2 litraa/100km ja kesk.nop 60

        Oma C4 2.0 VTR Berline ollu alla nyt 8 päivää ja 1100 km. Aika paljon tulee kilometrejä, mut minkäs sille voi kun se on vaan niin pirun mukava ajaa..

        Tähän mennessä ei mitään ongelmia (kop kop), lähinnä vaan kavereiden ja sukulaisten ihailua ja kommentteja tyyliin "ai kun tää on hiljainen", "onpas hieno", jne jne.

        Niin kuin Aftonbladet sen sanoo "Vuoden paras ostos" http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,568324,00.html


    • kokemukset

      1.6 Berlinestä kokemusta 17tkm verran.

      vääntävä kone
      hyvä alusta,kaarteetkin menee kovassa vauhdissa ongelmitta.
      mittaristo saa kyllä plussia paljon,hyvin näkökentässä, ei koskaan toivottavasti enää viisari näyttöjä ratintakana.
      esp,talvikumeilla (kitka) LOISTAVA yhdistelmä.
      vakionopeudensäädin ja sen sijainti.
      talvikumit (kitka) oih mikä äänettömyys :)
      - kulutus, 17tkm keskikulutus omassa ajossa (pelkkää kaupunki ajoa) 9,5l/100km keskinopeuden ollessa 30km/h. esim. ex-xsara VTS samanlaisessa ajossa vain 8.7l/100km (siirtymät alle 4km luokkaa)
      - original kesärenkaat TODELLA äänekkäät ja huonot ajaa->ei voi suositella kellekkään.
      - ikävästi ovien muoviosat resonoi,pilaa muuten niin laadukkaan hiljaisen ajonautinnon.

      Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka plussien ja miinusten osalta, mutta tässä päälimmäiset asiat kun tulivat mieleen arkipäiväisesta ajosta.

      Yhteenveto:

      Samalla rahalla olisi saanut "gorillan" ilman "herkkuja" mitkä C4 vakiona. Auto on hieno ulkomuodoiltaa ja alussa ainakin sai parkkipaikoilla ihailevia katseita ja tuntemattomilta positiivista palautetta. Nyt auto on jo arkipäivää liikenteessä niin kommentit vähentyneet. Rahalle saa varmasti parhaan vastineen. Tosin omassa lähipiirissä citroen merkin mainitseminen saa jo halventavia katseita aikaan. Muilla kun on juurikin tojotaa,vw,audia ja bemaria alla. Itse kestän tämän "valtavan" paineen. Järkiostos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      2394
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1159
    Aihe