Evoluutio kumottu
13
1450
Vastaukset
- ...
"Siksi oletettiin, että geenin tekeminen toimimattomaksi tuottaisi bakteereita, joilla magnetiittikiteitä ei muodostuisi. Laboratoriossa onnistuttiin kehittämään tällainen bakteerikanta, mutta vastoin odotuksia nämä mutanttibakteerit kehittivät edelleen magnetiittikiteitä. Ne eivät kuitenkaan pystyneet suuntautumaan yhtä hyvin magneettikentässä kuin normaalibakteerit."
1. eli ts. ei onnistuttu disabloimaan oikeita geenejä, jotta oltaisiin saatu magneettikiteiden valmistus loppumaan.
2.mutantti-baku valmisti kiteitä ja sen suunnistusmekanismit käyttivät niitä hyväkseen, mutta huonomalla menestyksellä, kuten arvata saattaa.
Miten tällainen baku pärjäisi labran ulkopuolella ja eikö tällaisen bakun luonnonvalinta karsisi pois?
kertoiko tämä sittenkään mitään kehityksestä?
linnuista:
on eriasia omistaa magneettikenttään perustuva suunnistusjärjestelmä, kuin myös siihen liittyvä kartta, johon on merkitty, mihin kuuluu lentää. suunnistusjärjestelmästä ei ole mitään apua, jos lintu ei tiedä, mihin pitää lentää. Ja muuttopaikan määränpäällä ei tee mitään, jos ei ole suunnistusjärjestelmää. Siis kun puhutaan muuttolinnuista. Linnut "tietävät" jo poikasena, mihin pitää lentää.
Yöllä linnut käyttävät tähtiä suunnistukseen. Missä akatemiassa linnut ovat opetelleet astronomiaa?- römpötti
==Yöllä linnut käyttävät tähtiä suunnistukseen. Missä akatemiassa linnut ovat opetelleet astronomiaa?===
Älä noihin tiedemiesten teorioihin usko.
Ne ovat herkkäuskoisia ja höynäytettäviä varten nuo suunnistusteoriat.
Luoja ohjaa lintuja kunkin omaan osoitteeseen tahtonsa mukaan.Lintujen ei tarvitse kuin noudattaa omaa "vaistoaan" jolla se tuon ohjeen "kuulee". - ...
römpötti kirjoitti:
==Yöllä linnut käyttävät tähtiä suunnistukseen. Missä akatemiassa linnut ovat opetelleet astronomiaa?===
Älä noihin tiedemiesten teorioihin usko.
Ne ovat herkkäuskoisia ja höynäytettäviä varten nuo suunnistusteoriat.
Luoja ohjaa lintuja kunkin omaan osoitteeseen tahtonsa mukaan.Lintujen ei tarvitse kuin noudattaa omaa "vaistoaan" jolla se tuon ohjeen "kuulee".lento-ohjeet ja suunnistusmekanismit löytyvät koodattuna perimämolekyyli DNA:sta, kuten kaikki muukin. Se miten ne ovat sinne linnun perimään joutuneet onkin mielenkiintoinen kysymys?
- Pasi-Anssi
römpötti kirjoitti:
==Yöllä linnut käyttävät tähtiä suunnistukseen. Missä akatemiassa linnut ovat opetelleet astronomiaa?===
Älä noihin tiedemiesten teorioihin usko.
Ne ovat herkkäuskoisia ja höynäytettäviä varten nuo suunnistusteoriat.
Luoja ohjaa lintuja kunkin omaan osoitteeseen tahtonsa mukaan.Lintujen ei tarvitse kuin noudattaa omaa "vaistoaan" jolla se tuon ohjeen "kuulee".Aina silloin tällöin saa lukea lehdistä kuinka lintuja jää tänne kylmään ja pimeään suomeen vaikka ovat terveitä, täysikasvuisia ja lentokykyisiä.
Unohteleeko kaikkivaltias? - Pasi-Anssi
Linnut ovatkin täysiä tomppeleita.
Vaikka pikkulinnulla onkin pienet aivot, ne pystyisivät älykkyydessä peittoamaan minkä tahansa nykyajan supertietokoneen moninkertaisesti.
Ne pystyisivät ihan loogisesti päättelemään mikä on oikea suunta syksyllä ja mikä keväällä.
Näinhän ne eivät kuitenkaan toimi vaan niiden aivojen kapasiteetti menee kokonaisuudessaan magneettikenttiä tunnustelevien anturien ja lentoreitinkorjausten analysointiin, eipä ole ihme että ne lentelevät päin ikkunoita.
Joka päivä oppii jotain uutta..
Vielä tätäkin merkillisempää olisi jos ne jo geeniperimässä saisisivat tuon anturi-/lentoreittien korjaus-/määränpää informaation nk. "vaistona"
En enää ihmettele kun linnunpoikasten ensimmäisen viikon oppimäärään ei sisälly kuin suun aukomista, tokko sekään on näläntunteen aiheuttamaa loogisuutta vaan siinäkin piilee jokin syvempi mystinen monimutkaisuus. - ...
Pasi-Anssi kirjoitti:
Aina silloin tällöin saa lukea lehdistä kuinka lintuja jää tänne kylmään ja pimeään suomeen vaikka ovat terveitä, täysikasvuisia ja lentokykyisiä.
Unohteleeko kaikkivaltias?"Unohteleeko kaikkivaltias?"
ottaa huomioon kuinka kauan aikaa on kulunut luomisesta, varsinkin OEC näkökulmasta, virheitä,mutaatiota sattuu. Maapallon geologiakin on varmasti muuttunut miljv. kuluessa. Ihme onkin, miten muuttolinnut selviävät ylipäätänsä talvet.
Joten en usko, että unohtelee. - Herran Palvelija
Pasi-Anssi kirjoitti:
Linnut ovatkin täysiä tomppeleita.
Vaikka pikkulinnulla onkin pienet aivot, ne pystyisivät älykkyydessä peittoamaan minkä tahansa nykyajan supertietokoneen moninkertaisesti.
Ne pystyisivät ihan loogisesti päättelemään mikä on oikea suunta syksyllä ja mikä keväällä.
Näinhän ne eivät kuitenkaan toimi vaan niiden aivojen kapasiteetti menee kokonaisuudessaan magneettikenttiä tunnustelevien anturien ja lentoreitinkorjausten analysointiin, eipä ole ihme että ne lentelevät päin ikkunoita.
Joka päivä oppii jotain uutta..
Vielä tätäkin merkillisempää olisi jos ne jo geeniperimässä saisisivat tuon anturi-/lentoreittien korjaus-/määränpää informaation nk. "vaistona"
En enää ihmettele kun linnunpoikasten ensimmäisen viikon oppimäärään ei sisälly kuin suun aukomista, tokko sekään on näläntunteen aiheuttamaa loogisuutta vaan siinäkin piilee jokin syvempi mystinen monimutkaisuus."En enää ihmettele kun linnunpoikasten ensimmäisen viikon oppimäärään ei sisälly kuin suun aukomista, tokko sekään on näläntunteen aiheuttamaa loogisuutta vaan siinäkin piilee jokin syvempi mystinen monimutkaisuus."
Kyllä on sitten vaikea ymmärtää. Kun Jumala ohjaa linnun takaisin kotipesäänsä, jolla on mato nokassaan, Jumala seuraavaksi aukoo poikasten suut ja kopauttaa sen jälkeen emolinnun takaraivoa, jotta mato putoaa sen nokasta poikasen suuhun.
On tärkeää ymmärtää Jumalan toiminnan kokonaisuus. Silloin vasta todella uskoo Herraan Suureen ja ymmärtää Hänen kaikkivaltiaan rajattomat rakkauden täyttämät tarkoituksensa.
Mutta muistakaa, ylpeys käy lankeamuksen edellä. Tutkimattomat ovat Herran tiet. - ähäähää!
Herran Palvelija kirjoitti:
"En enää ihmettele kun linnunpoikasten ensimmäisen viikon oppimäärään ei sisälly kuin suun aukomista, tokko sekään on näläntunteen aiheuttamaa loogisuutta vaan siinäkin piilee jokin syvempi mystinen monimutkaisuus."
Kyllä on sitten vaikea ymmärtää. Kun Jumala ohjaa linnun takaisin kotipesäänsä, jolla on mato nokassaan, Jumala seuraavaksi aukoo poikasten suut ja kopauttaa sen jälkeen emolinnun takaraivoa, jotta mato putoaa sen nokasta poikasen suuhun.
On tärkeää ymmärtää Jumalan toiminnan kokonaisuus. Silloin vasta todella uskoo Herraan Suureen ja ymmärtää Hänen kaikkivaltiaan rajattomat rakkauden täyttämät tarkoituksensa.
Mutta muistakaa, ylpeys käy lankeamuksen edellä. Tutkimattomat ovat Herran tiet."...Jumala ohjaa linnun takaisin kotipesäänsä, jolla on mato nokassaan..."
Herran Palvelija kirjoitti:
"En enää ihmettele kun linnunpoikasten ensimmäisen viikon oppimäärään ei sisälly kuin suun aukomista, tokko sekään on näläntunteen aiheuttamaa loogisuutta vaan siinäkin piilee jokin syvempi mystinen monimutkaisuus."
Kyllä on sitten vaikea ymmärtää. Kun Jumala ohjaa linnun takaisin kotipesäänsä, jolla on mato nokassaan, Jumala seuraavaksi aukoo poikasten suut ja kopauttaa sen jälkeen emolinnun takaraivoa, jotta mato putoaa sen nokasta poikasen suuhun.
On tärkeää ymmärtää Jumalan toiminnan kokonaisuus. Silloin vasta todella uskoo Herraan Suureen ja ymmärtää Hänen kaikkivaltiaan rajattomat rakkauden täyttämät tarkoituksensa.
Mutta muistakaa, ylpeys käy lankeamuksen edellä. Tutkimattomat ovat Herran tiet.Otan osaa, elämäsi täytyy olla tylsä koska et saa pättää omista asioistasi :D
- Alex
Pasi-Anssi kirjoitti:
Aina silloin tällöin saa lukea lehdistä kuinka lintuja jää tänne kylmään ja pimeään suomeen vaikka ovat terveitä, täysikasvuisia ja lentokykyisiä.
Unohteleeko kaikkivaltias?Moi !
Tuohan on juuri evoluutiota käytännön tasolla.
Variaatioita käyttäytymisdessä, muutoinhan nahdollisa tapahtuvia ympäristömuutoksia, ja uutta ekologista lokeroa, ei saataisi hyödynnettyä.
Hieno esimerkki evoluution vaatiman muuntelun esiintymisestä.
--
- Jussi
Miten päädyit uutisesta moiseen päätelmään?
- LINKKI?
Laitoit ilmeisesti väärän linkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519